Partner wil geen 2e kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:12

Pmarena nooit meer lukken is wel erg opgeblazen.
Want als er geen kind komt, is het sowieso geen doorsnee gezin en een gemis slijt niet zomaar.

Bovendien kun je misschien met een ander wel veel gelukkiger worden dan met huidige partner.

Leven is onvoorspelbaar

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:25

pmarena schreef:
Ik denk dat het ook een stuk makkelijker gezegd is, als er nog geen kinderen zijn.
Dat je dan je geluk elders gaat zoeken als de partner toch ineens geen kinderen wil.

Maar als er al een kind is.... en 1 kind voelt niet als genoeg.
Als je dan je partner verlaat dan heb je in veel gevallen daarna nog maar een half kind :(:)
Dan zit je dus een beetje klem want dan gaat dat gezapige doorsnee gezinnetje nooit meer lukken.

En is dat potentiële 2e kind het dan waard, om je eerste kind (en jezelf en je man) zo'n gebroken gezin aan te doen...als je verder wel een fijn leventje hebt samen.

Eens.
Dan is de kinderliefde niet sterk, want daarmee zou je kind 1 een gebroken gezin en een mogelijk tweede leg aan doen.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:06

Als papa en mama niet meer van elkaar houden en toch bij elkaar blijven voor het ene kind….weet ik niet of we dat een win-win situatie moeten noemen.

Vind jullie uitspraak heel erg grof.. een nieuwe relatie of 2e leg staat los van kinderliefde

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:27

Als ik de berichten van TS lees is er geen sprake van dat papa en mama niet meer van elkaar houden, maar van een verschil in mening en gevoel van teleurstelling. Dus als ze bij elkaar blijven is dat niet voor het ene kind, maar voor elkaar.

En ik denk dat iedereen in dit topic het best kan voorstellen dat TS teleurgesteld is door de verandering van gedachte van haar partner. En ik denk dat iedereen ook snapt dat de partner een andere mening kan krijgen door de gewijzigde gezinssamenstelling / gezinssituatie.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:50

Ja en helemaal onvervulde kinderwens is het ook niet, ze hebben er een.

Misschien is het zelfs van de man niet een nee voor altijd, maar een niet nu? Het is in elk geval iets om over te praten..

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:01

Ik denk dat je ver weg moet blijven van stellen dat de liefde voor het al bestaande kind niet genoeg is.

Rocamor, mooi genuanceerd bericht.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:15

Het is altijd maar afwachten of dat 2e kindje wel gegeven is binnen de relatie erna. Vraag me af hoe je dat gaat doen, dat opzoek gaan naar de nieuwe partner, ben je direct eerlijk? Ga je meteen met de billen bloot door te zeggen dat je je jarenlange relatie hebt beëindigd omdat hij van mening is veranderd? Lijkt me een lastig gespreksonderwerp. Voor hetzelfde geld tref je iemand die al een kind-kinderen heeft en dat genoeg vindt? Persoonlijk zou ik me heel goed afvragen of het het waard is om dat alles wat je samen hebt opgebouwd om dat weer af te breken.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:17

meggiemeg schreef:
Het is altijd maar afwachten of dat 2e kindje wel gegeven is binnen de relatie erna. Vraag me af hoe je dat gaat doen, dat opzoek gaan naar de nieuwe partner, ben je direct eerlijk? Ga je meteen met de billen bloot door te zeggen dat je je jarenlange relatie hebt beëindigd omdat hij van mening is veranderd? Lijkt me een lastig gespreksonderwerp. Voor hetzelfde geld tref je iemand die al een kind-kinderen heeft en dat genoeg vindt? Persoonlijk zou ik me heel goed afvragen of het het waard is om dat alles wat je samen hebt opgebouwd om dat weer af te breken.


Maar, ts heeft toch al gezegd dat ze het onderwerp laten rusten en even focussen op elkaar? Waarom zou je hier dan over doorgaan?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:07

Misschien omdat andere mensen die hier mee worstelen dit topic ook lezen en er misschien wat aan hebben?

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:11

Ts kan een slotje aanvragen toch?

Ik ken ook iemand die bij partner is weggegaan vanwege een andere kinderwens, ze heeft daarna helaas geen man meer gevonden.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:26

elnienjo schreef:
Eens.
Dan is de kinderliefde niet sterk, want daarmee zou je kind 1 een gebroken gezin en een mogelijk tweede leg aan doen.



8)7

Lekker kortzichtig, en lekker helpend voor de TO. Sjongejonge zeg.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:56

Needje schreef:
Misschien omdat andere mensen die hier mee worstelen dit topic ook lezen en er misschien wat aan hebben?


Dat begrijp ik, maar waarom zou je hameren op iets waar ze al op terug gekomen is?

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:26

Iemand schopte het topic omhoog, dan krijg je weer nieuwe berichten.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:10

Urbanus schreef:
meggiemeg schreef:
Het is altijd maar afwachten of dat 2e kindje wel gegeven is binnen de relatie erna. Vraag me af hoe je dat gaat doen, dat opzoek gaan naar de nieuwe partner, ben je direct eerlijk? Ga je meteen met de billen bloot door te zeggen dat je je jarenlange relatie hebt beëindigd omdat hij van mening is veranderd? Lijkt me een lastig gespreksonderwerp. Voor hetzelfde geld tref je iemand die al een kind-kinderen heeft en dat genoeg vindt? Persoonlijk zou ik me heel goed afvragen of het het waard is om dat alles wat je samen hebt opgebouwd om dat weer af te breken.


Maar, ts heeft toch al gezegd dat ze het onderwerp laten rusten en even focussen op elkaar? Waarom zou je hier dan over doorgaan?

Omdat ik me iets afvraag, dus een soort van hardop denken, mag dat niet? Het gene wat ze nu doen had ik al een keer voorgesteld, even de druk er van af, nu even niet het gespreksonderwerp zijn in alles. Wel in gesprek blijven met elkaar maar even niet daar over, genieten van wat je hebt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:48

Ik vind het vreemd, that's all. Ik hoop op een update van ts maar zo'n randdiscussie over iets wat iemand heeft gezegd uit misschien wel emotie vind ik niet zo boeiend.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:55

Urbanus schreef:
Ik vind het vreemd, that's all. Ik hoop op een update van ts maar zo'n randdiscussie over iets wat iemand heeft gezegd uit misschien wel emotie vind ik niet zo boeiend.



Maar waarom draait het om wat jij boeiend vind en mag jij wel reageren en andere Bokkers niet?
Jij hebt echt overal een weerwoord op.


Er is gevraagd of TS eventueel een update wilt plaatsen, houdt dan verder je mond.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:56

Onali schreef:
Urbanus schreef:
Ik vind het vreemd, that's all. Ik hoop op een update van ts maar zo'n randdiscussie over iets wat iemand heeft gezegd uit misschien wel emotie vind ik niet zo boeiend.



Maar waarom draait het om wat jij boeiend vind en mag jij wel reageren en andere Bokkers niet?
Jij hebt echt overal een weerwoord op.


Er is gevraagd of TS eventueel een update wilt plaatsen, houdt dan verder je mond.


Ik vind het gewoon best wel sneu voor ts dat er zo gehakt wordt op iets wat ze heeft gezegd en waar ze later op terugkwam.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:20

Een update kan heel lang op zich wachten, dit is niet een beslissing die je even neemt.
Tenzij je je kop in het zand steekt en verder gaat alsof er niks aan de hand is.

Ik denk dat er boel emoties meespelen

En wellicht krijgen jullie nooit een update …… of eentje veel later ….want dit is een probleem dat pas later een verhaal .
Dus kan dit topic iid op slot lijkt mij

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:08

moonsparkle schreef:
Ts kan een slotje aanvragen toch?

Ik ken ook iemand die bij partner is weggegaan vanwege een andere kinderwens, ze heeft daarna helaas geen man meer gevonden.

Eitje!

Neevoor2
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-07-22

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 14:40

Lief dat jullie vragen hoe het met me gaat!

Ik heb het topic een tijdje laten rusten omdat het wel veel bij me losmaakt (logisch, ik heb daar zelf om gevraagd) en ik nu juist probeer wat rust te vinden in de situatie. Het lastige is alleen dat het me niet zo goed lukt. Het onderwerp is tot op heden niet weer besproken. Tijd samen (nachtje weg) staat op korte termijn op de planning. Maar ik wil dat ook besteden als tijd samen en niet om te praten over dit onderwerp.

Ik heb inmiddels wel een lange brief geschreven die mijn gevoel uitlegt, maar heb deze nog niet laten lezen aan hem. Ik denk dat hij niet zo goed in de gaten heeft dat ik er nog steeds enorm mee worstel maar ik laat ook niks merken omdat ik wil proberen te genieten van de vakantie tijd, dingen ondernemen met zijn drieën en hierbij wel een beetje te voelen wat ik ervan vind als ons gezin in deze samenstelling zo blijft.

Al met al blijf ik het nog steeds een hele moeilijke situatie vinden.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:53

lastig TS. je kan het wel willen laten rusten, maar als het dan toch steeds terug komt is het lastig.

ik zou het wel eerst nog eens luchtig bij je man aangeven dat het je nog echt bezighoudt.
mannen hebben geen voelsprieten en hij zou kunnen denken: ooh het is klaar, ze vind het ook prima.
als je er dan "ineens" over begint tijdend jullie nachtje weg, kan dat juist jullie nachtje weg verzieken.

dus misschien inderdaad aangeven dat je er nog veel mee bezig bent. dat je nu even xx periode neemt om voor jezelf te kijken hoe het leven met zijn 3en is, maar dat je graag nog over je gevoel wilt praten. ongeacht wat de uitkomst is. als het besluit geen meer kinderen wordt, dan is dat prima, maar dan zou het fijn zijn dat hij je wel ondersteunt bij jouw proces. communicatie is de sleutel (lekker makkelijk praten zo vanaf mijn schermpje)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:51

Neevoor2 schreef:
Lief dat jullie vragen hoe het met me gaat!

Ik heb het topic een tijdje laten rusten omdat het wel veel bij me losmaakt (logisch, ik heb daar zelf om gevraagd) en ik nu juist probeer wat rust te vinden in de situatie. Het lastige is alleen dat het me niet zo goed lukt. Het onderwerp is tot op heden niet weer besproken. Tijd samen (nachtje weg) staat op korte termijn op de planning. Maar ik wil dat ook besteden als tijd samen en niet om te praten over dit onderwerp.

Ik heb inmiddels wel een lange brief geschreven die mijn gevoel uitlegt, maar heb deze nog niet laten lezen aan hem. Ik denk dat hij niet zo goed in de gaten heeft dat ik er nog steeds enorm mee worstel maar ik laat ook niks merken omdat ik wil proberen te genieten van de vakantie tijd, dingen ondernemen met zijn drieën en hierbij wel een beetje te voelen wat ik ervan vind als ons gezin in deze samenstelling zo blijft.

Al met al blijf ik het nog steeds een hele moeilijke situatie vinden.


Misschien, maar ook dat is vanaf een beeldscherm, kun je indd aangeven dat het je nog bezighoudt, maar het toch een tijdje laten rusten om te kijken hoe dingen zich natuurlijk ontwikkelen. Misschien moet je je partner ook de kans geven om het zélf echt te ontdekken wat hij wil, niet dat hij blijft zeggen dat’ie niet wil omdat het als een druk voelt. Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. Kan het zo zijn dat je partner nog meer in de ouderrol moet groeien en er op dit moment nog niet aan toe is. En als hij dan steeds wordt geconfronteerd met rammelende eierstokken dat dat hem benauwt?
In ieder geval erg lief van je dat een update geeft, het is toch iets persoonlijks en niet makkelijk om ieders mening daarover te lezen, lijkt me.
Geniet van jullie uitje met z’n drietjes!

senna21

Berichten: 11870
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:01

Neevoor2 schreef:
Lief dat jullie vragen hoe het met me gaat!

Ik heb het topic een tijdje laten rusten omdat het wel veel bij me losmaakt (logisch, ik heb daar zelf om gevraagd) en ik nu juist probeer wat rust te vinden in de situatie. Het lastige is alleen dat het me niet zo goed lukt. Het onderwerp is tot op heden niet weer besproken. Tijd samen (nachtje weg) staat op korte termijn op de planning. Maar ik wil dat ook besteden als tijd samen en niet om te praten over dit onderwerp.

Ik heb inmiddels wel een lange brief geschreven die mijn gevoel uitlegt, maar heb deze nog niet laten lezen aan hem. Ik denk dat hij niet zo goed in de gaten heeft dat ik er nog steeds enorm mee worstel maar ik laat ook niks merken omdat ik wil proberen te genieten van de vakantie tijd, dingen ondernemen met zijn drieën en hierbij wel een beetje te voelen wat ik ervan vind als ons gezin in deze samenstelling zo blijft.

Al met al blijf ik het nog steeds een hele moeilijke situatie vinden.


Wat een lastige situatie TS.
Je wilt je partner er niet mee 'belasten', maar het belast jou wel. En daarmee heeft het invloed op jullie.
Dat lijkt mij in ieder geval aanleiding voor een gesprek tussen jullie. Al dan niet met begeleiding van iemand.
Als partner zou ik willen weten wat mijn geliefde bezighoudt.... ook al is het een ingewikkeld onderwerp.
Veel sterkte gewenst.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:16

Ik denk dat een brief best goed is. Zodat je rustig kunt verwoorden hoe je je voelt en hierin staat. Zo kan niemand je in de reden vallen en een brief komt altijd iets beter binnen en kan terug gelezen worden. Misschien zou ik dan later proberen de inhoud vanbde brief nog eens te bespreken. Misschien dat hij jouw ook een brief moet schrijven hoe hij dit voelt. Dan voelt het van beide kanten niet als een verwijt.

Prairy
Berichten: 9109
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:48

Wat goed dat je een brief geschreven hebt. En ook dat je probeert op dit moment te voelen wat het is om met zijn drieën te blijven.

Misschien kun je op een rustig moment eens tegen je man zeggen dat je een brief geschreven hebt omdat je er toch erg mee zit (zonder dat je op dat moment de discussie wil aan gaan!) en dat je het fijn zou vinden als hij dat ook een keer zou doet. En dat jullie een termijn afspreken waarop jullie de brieven van elkaar lezen en het er over hebben. Misschien kun je het dan iets meer los laten voor nu en wat meer genieten, omdat je weet wanneer je het erover zult hebben.

Fijne vakantie in ieder geval :)