Partner wil geen 2e kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:27

Neevoor2 schreef:
Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Ik wil vooral mijn verhaal doen maar ik hoop ook op herkenning en wellicht goed advies.
Bedankt voor het nemen van de tijd om mijn verhaal te lezen.

Mijn man heeft aangegeven dat hij geen 2e kind wil. Dit is pas ontstaan nadat ons 1e kind is geboren. Voorafgaand hebben we altijd het idee gehad -als het ons gegund zou zijn- om 2 kinderen te krijgen. Mijn wens voor een 2e kind is enorm groot. Ik wist sinds een tijdje dat hij twijfels had wat voor mij eerst heel onverwachts kwam, en ik was ook bang voor dit definitieve antwoord. Ik voelde het inmiddels de laatste tijd al een beetje aankomen en daardoor zit ik heel slecht in mijn vel. Ik huil veel op de momenten dat ik alleen ben. Afgelopen week trok ik het niet langer en barstte ik in huilen uit op de bank. Ik zei dat ik me heel veel zorgen maak over onze toekomst.

Mijn man geeft aan dat hij de behoefte voor een 2e niet zo voelt. Hij vind het nu al vrij lastig dat het leven anders is; meer plannen, rekening houden met, minder spontane acties. Hij mist het leven van hiervoor soms wel. Nu hebben we een makkelijk, lief, vrolijk meisje. Geen moeilijke start gehad of moeilijkheden op latere momenten, dus daar ligt het probleem niet. Hij is voor haar ook een betrokken vader, daar kan ik niks van zeggen. Hij denkt vooral dat we door een 2e kind nog meer moeten plannen en het veel drukker wordt en er geen tijd voor zichzelf overblijft. Terwijl ik denk dat de grootste verandering van 0 naar 1 kind is ipv van 1 naar 2, en als je voor 1 kind opvang moet regelen dan is het voor een 2e kind niet veel extra werk. Maar het zal zeker drukker worden. We werken beiden onregelmatig. Onze dochter gaat 1 of 2 dagen per week naar de opvang en opa’s en oma’s vangen afwisselend 1 dag op. Op de andere dagen is 1 of beide thuis. Elke maand is het even puzzelen om onze roosters op elkaar af te stemmen en de opvang daar omheen te regelen, maar dat doe ik altijd.

Mijn man zijn leven is verder weinig veranderd sinds onze dochter er is. Hij heeft intussen zijn droombaan, kan wekelijks zijn sport en hobby uitoefenen en hij wordt niet belemmerd in uitstapjes met zijn vrienden oid. Verder hebben we als gezin ook tijd om leuke dingen te doen. Financieel zijn er ook geen problemen.

Misschien kan ik daarom ook juist niet zo goed dealen met de reden waarom hij het niet wil. Hij weet dat ik het wel graag wil. Sterker nog; hij weet dat ik intens verdrietig ben door zijn ‘besluit’ en beseft zich dat ik hierdoor teleurgesteld ben in hem. Maar daarmee blijft zijn besluit alsnog vast staan. Hij staat weinig open voor argumenten voor wel een 2e kind. Hij maakt het voor mijn gevoel groter/moeilijker dan dat het is maar hij vindt andersom dat ik er te makkelijk over denk. Hij praat ook met niemand over ervaringen met 1 of 2 kinderen.

Ik besef me ook goed dat hem overhalen een 2e kind te krijgen terwijl hij eigenlijk niet wil averechts werkt. Maar ik heb er ook veel moeite mee dat hij ook niet zijn best lijkt te doen om er toch over na te denken en te praten met anderen. Als zijn besluit dan alsnog blijft vaststaan kan ik het misschien beter accepteren.

We merken allebei dat we de laatste weken onbewust afstand van elkaar hebben genomen. Hij omdat hij weet dat mijn kinderwens zo groot is en hem dat heel erg afschrikt. En ik omdat ik steeds sterker voelde dat hij geen 2e wil.
Van de week kwam hij wel heel verdrietig thuis en zei dat hij me niet kwijt wil.

Ik heb relatietherapie geopperd of een tijdelijke break. Hij geeft aan dat hij niet weet of dat gaat helpen en hij iig voor relatietherapie wel een drempel over moet. Hij lijkt er niet heel erg open voor te staan.

Hij legt nu eigenlijk de bal een beetje bij mij neer qua hoe nu verder. Hij snapt het als ik hierdoor wil scheiden. Hij beseft zich ook dat als we ons huwelijk voortzetten, dit uiteindelijk alsnog tussen ons in kan gaan staan.Ik weet niet of mijn kinderwens of mijn liefde voor hem sterker is. Ik ben bang dat ik hem altijd zal verwijten dat er geen 2e kind is gekomen.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik ben zo gebroken, zo verdrietig. Ik vind het verschrikkelijk dat we in deze situatie zijn beland. Alles wat ik niet wil voor mijn dochter is gescheiden ouders. Zo had ik het echt niet voor me gezien. Maar ik wil ook geen ongelukkige moeder zijn. Of een verbitterde echtgenoot. Ik ben boos, teleurgesteld, verdrietig, wanhopig, radeloos. Moet ik dit alles op het spel zetten omdat mijn wens voor een 2e zo groot is? Ik vind het ook oneerlijk dat de bal bij mij neergelegd wordt om de knoop hierover door te hakken. Iets in mij zegt dat ik keihard moet vechten voor onze relatie. Ik ben geen opgever. Maar ik weet ook niet of ik mijn kinderwens kan opgeven.

Nogmaals bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal.


Eerste dikgedrukte zinnetje laat zien hoe HIJ erin staat en hoe hij het ERVAART.. De andere twee hoe JIJ het ZIET.. Twee heel verschillende dingen.. En dat jij wellicht vindt dat er niet veel verandert met een tweede, vindt hij dat zo te zien wel..

Tja.. Dan ligt inderdaad het balletje bij jou, wat jij wil.. Hij is meer dan duidelijk geweest in wat hij wil..

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:30

elnienjo schreef:
Sheran schreef:
Heel wild idee van iemand, enig kind, zonder echte een-eigen-kindwens:

Als je zegt dat je nog zoveel liefde te geven hebt, ook aan een kind met een probleem, heb je dan ook wel eens aan pleegzorg gedacht? Kan kortdurend, langdurend, of bv alleen een middag in de week en je helpt er echt iemand mee...

Maar dan scheept ze haar man er toch ook mee op?


Hangt ervan af. In zekere zin natuurlijk wel, maar toch in een stuk mindere mate dan met een 'eigen' kind. Je houdt meer tijd voor jezelf, ook afhankelijk van de pleegzorg die je kiest natuurlijk. Sommige zorg begint al met een middag per week. En er is ook zeer kortdurende opvang.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:33

Sheran schreef:
elnienjo schreef:

Heel wild idee van iemand, enig kind, zonder echte een-eigen-kindwens:

Als je zegt dat je nog zoveel liefde te geven hebt, ook aan een kind met een probleem, heb je dan ook wel eens aan pleegzorg gedacht? Kan kortdurend, langdurend, of bv alleen een middag in de week en je helpt er echt iemand mee...

Maar dan scheept ze haar man er toch ook mee op?


Hangt ervan af. In zekere zin natuurlijk wel, maar toch in een stuk mindere mate dan met een 'eigen' kind. Je houdt meer tijd voor jezelf, ook afhankelijk van de pleegzorg die je kiest natuurlijk. Sommige zorg begint al met een middag per week. En er is ook zeer kortdurende opvang.

En je kan er natuurlijk altijd weer mee stoppen. Al denk ik dat ze moet waken niet langs elkaar heen te gaan leven als zij alleen maar kindgeorienteerd bezig is en hij graag ook de volwassen dingen met zijn vrouw wil doen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:35

Ja, in dat geval misschien een kind misschien een beetje zien als een 'hobby' van de vrouw (al klinkt dat wat raar zo).

onpaard

Berichten: 2973
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:49

Misschien moet je het gewoon wat tijd geven. Mijn 3e is zes jaar na de 2e geboren omdat mijn man echt geen 3e wilde. Bij mij was de wens ook heel intens. Mijn man zei op een gegeven moment als het zo belangrijk voor jou is dan moeten we er maar voor gaan. Nu voelt mijn gezin pas compleet.

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:50

Nee is nee vind ik. Je man geeft duidelijk aan het absoluut niet te willen, en ik vind dat je dit moet accepteren.

Daarnaast... De man is altijd de zwakste partij.

Opmerkingen als: als hij geen tweede wilde had hij zich moeten laten helpen

En

Dat hij geen goede vader is dat hij zijn vrouw met twee kinderen achter laat.

Etcetera etcetera etcetera zoals dat tegenwoordig gaat in deze maatschappij, daar zal hij ook absoluut niet op zitten te wachten.

Bij scheiding trekt hij ook aan het kortste eind .... Want ja precies..wie mag er in de meeste gevallen alimentatie gaan betalen ....juist ja, de vader.

Daarnaast, zie je het al voor je....een regeling wanneer wie de kinderen heeft... Terwijl je man absoluut duidelijk geweest is geen tweede te willen. Denk je dat hij het dan ook nog eens leuk gaat vinden dat hij een aantal dagen de zorg voor beiden moet dragen.
Hoe denk je dat een tweede kind zich zal voelen als vader zegt: jij bent de reden van scheiden, ik heb jou nooit gewild maar mamma wilde perse een tweede kind. En nu mag ik ook nog eens opdraaien voor de kosten.



Uiteraard hoeft bovenstaande niet zo extreem uit te pakken.... Maar denk er eens over na .. stel dat, is dat wat je wilt.... Is een tweede kind echt zo belangrijk voor je?

En dan....stel dat je man bij zijn absolute standpunt blijft (NEE!!!). Ga je het dan stiekem doen? Is dat wat je wilt... Je man "naaien" met een kind dat hij absoluut niet wilt?
Ben je dan trots op jezelf?



Misschien is mijn post erg aanvallend, maar het is niet kwaad bedoeld. Puur bedoeld om je ogen te openen wat jouw keuze hierin teweeg zou kunnen brengen.

Ik heb diep respect voor jou man, die heel erg duidelijk aan de voorkant aangeeft geen tweede kind te willen... Er zijn genoeg mannen die hun mond dichthouden en pas als het te laat is gaan miepen en piepen dat ze het allemaal niet zo gewild hebben.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:53

Voor mij zou pleegzorg niet het gevoel weghalen naar de drang van een eigen kind. Dat is toch echt wezenlijk anders denk ik. Daarnaast is pleegzorg soms ook echt een intensief traject.

Ik zal hier ook wel heel Bokt over mij heen krijgen, maar volgens mij reageren er ook heel veel bokkers die sowieso al nooit kinderen willen. Dan sta je denk ik toch ook anders in de discussie. Dat is goed om het standpunt van de man uit te leggen. Maar ik snap TS haar gevoel ook echt.

Zo'n post als bovenstaande gaat echt veelste ver, mag er ook gewoon nog wat respect zijn voor TS en haar emotie zonder in te vullen wat ze allemaal wel niet gaat doen.

Neevoor2
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 19:53

Hij geeft aan geen spijt te hebben van onze dochter, dat heb ik hem ook gevraagd.

Onze relatie zat verder gewoon goed, alleen weet ik dat hij op communicatie niveau niet heel open is en over zijn gevoelens praat. Dit is nooit echt een groot issue geweest en kon ik prima mee omgaan, maar in deze situatie vind ik dat wel heel erg lastig.
Ik heb ook gevraagd of hij relatie therapie wil overwegen om juist neutraal en met een onafhankelijk iemand met elkaar te communiceren.

Ik vind het heel moeilijk dat hij eerst wel 2 kinderen wilde en nu ineens niet meer. Alle grote aankopen voor onze eerste zijn gedaan met het idee dat er nog een 2e zou komen (kinderwagen, babykamer etc) en ook ons huis is zo ingedeeld. Daarin voel ik me heel erg ‘bedrogen’ (bij gebrek aan een ander woord hiervoor). Hij is zelf ook nooit het gesprek begonnen toen hij begon te twijfelen na de eerste. Sterker nog, we hadden samen een bepaalde tijd afgesproken wanneer we voor de 2e zouden gaan, en toen die periode aanbrak (ongeveer een half jaar later) en ik er over begon kwam ineens zijn twijfel op tafel.

Het voorstel van (gedeeltelijk) pleegzorg lijkt mij erg lastig, een kind van iemand anders in huis halen om daarvoor te zorgen. Ik zou hier misschien voor open staan maar ik kan me niet voorstellen hoe mijn man dit wel zou willen. Maar is in een later stadium misschien iets om te bespreken.

We zijn beide in de 30. Dochter is bijna 2.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:54

silvericathy
sorry ik vind je bericht echt ongepast
ts heeft bijvoorbeeld al aangegeven niets stiekem te gaan doen.

anjali
Berichten: 15185
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:55

Sommige vrouwen en ook mannen zijn echte oudertypes en willen graag een groot gezin.met eigen of geadopteerde of pleegkinderen. Zij worden daar gelukkig van.Andere mensen weer vinden kinderen hinderen en verlangen er helemaal niet naar.Zowel mannen als vrouwen. Als je al getrouwd bent met iemand van de andere groep dan is een compromis misschien mogelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:56

Lindor92 schreef:
Een kinderwens is een kinderwens. Dan maakt het niet uit of het de 1e, 2e of 3e is. Daarom vind ik opmerkingen over 'knijp in je handjes met wat je hebt' onpasselijk.

Hele lastige situatie is dit. Hoe oud is je dochter nu? Misschien heeft hij meer tijd nodig en kun je wellicht bespreken om het over een half jaar of een jaar nog eens te bespreken?
Ongepast, onpasselijk is wat anders. En leg dan eens uit waarom een kinderwens zwaarder weegt dan het actief níet willen van een kind.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:58

silvericathy schreef:
Nee is nee vind ik. Je man geeft duidelijk aan het absoluut niet te willen, en ik vind dat je dit moet accepteren.

Hier ben ik het mee eens. Zijn wens om geen tweede kind te krijgen, is in mijn ogen net zoveel waard als jouw wens om wel een tweede kind te krijgen.

Zijn besluit staat zo te lezen vast. Hij wil geen tweede kind, en ongeacht zijn argumenten hiervoor, is het aan jou om dat te accepteren.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:58

Silverycathy, Het is vooral een onfatsoenlijke post als ik eerlijk ben.
TS heeft allang geschreven dat ze niets stiekum doet en dat ze ook niet wil dat haar dochter een gebroken gezin krijgt.

TS, ik snap je gevoel wel, ondanks dat ik zelf juist geen 2e wil.
Mijn moeder vind het nog steeds heel jammer dat ze maar 3 kinderen heeft. Dat is het moment dat mijn vader het echt genoeg vond.

Ik snap ook echt goed de angst van je man. Toen al onze vrienden nog maar 1 kind hadden waren we nog altijd heel spontaan met afspreken. Sinds nu bijna iedereen er 2 heeft (behalve wij) zijn wij nog de enoge flexibele. De anderen zijn nu standaard te moe of overal te laat. Wellicht ziet hij dat op zijn werk ook.
Ik stap ook zonder problemen in mijn eentje met mijn kind in de auto naar Nederland. Ik weet niet of ik dat met 2 nog steeds zo makkelijk zou doen.
Savonds geniet ik zo van dat uitgebreid naar bed brengen, moet er echt niet aan denken die tijd te moeten opsplitsen tussen 2.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 21-07-22 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:58

Je klinkt serieus behoorlijk verbitterd in je laatste bericht. Je voelt je bedrogen omdat hij geen 2e kind meer wil?
Situaties veranderen, meningen veranderen, wensen veranderen. Dat mag je de ander nooit kwalijk nemen!
Echt, zoek therapie voor jezelf en leer allereerst hiermee om te gaan.

Neevoor2
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 20:01

silvericathy schreef:
Nee is nee vind ik. Je man geeft duidelijk aan het absoluut niet te willen, en ik vind dat je dit moet accepteren.

Daarnaast... De man is altijd de zwakste partij.

Opmerkingen als: als hij geen tweede wilde had hij zich moeten laten helpen

En

Dat hij geen goede vader is dat hij zijn vrouw met twee kinderen achter laat.

Etcetera etcetera etcetera zoals dat tegenwoordig gaat in deze maatschappij, daar zal hij ook absoluut niet op zitten te wachten.

Bij scheiding trekt hij ook aan het kortste eind .... Want ja precies..wie mag er in de meeste gevallen alimentatie gaan betalen ....juist ja, de vader.

Daarnaast, zie je het al voor je....een regeling wanneer wie de kinderen heeft... Terwijl je man absoluut duidelijk geweest is geen tweede te willen. Denk je dat hij het dan ook nog eens leuk gaat vinden dat hij een aantal dagen de zorg voor beiden moet dragen.
Hoe denk je dat een tweede kind zich zal voelen als vader zegt: jij bent de reden van scheiden, ik heb jou nooit gewild maar mamma wilde perse een tweede kind. En nu mag ik ook nog eens opdraaien voor de kosten.



Uiteraard hoeft bovenstaande niet zo extreem uit te pakken.... Maar denk er eens over na .. stel dat, is dat wat je wilt.... Is een tweede kind echt zo belangrijk voor je?

En dan....stel dat je man bij zijn absolute standpunt blijft (NEE!!!). Ga je het dan stiekem doen? Is dat wat je wilt... Je man "naaien" met een kind dat hij absoluut niet wilt?
Ben je dan trots op jezelf?



Misschien is mijn post erg aanvallend, maar het is niet kwaad bedoeld. Puur bedoeld om je ogen te openen wat jouw keuze hierin teweeg zou kunnen brengen.

Ik heb diep respect voor jou man, die heel erg duidelijk aan de voorkant aangeeft geen tweede kind te willen... Er zijn genoeg mannen die hun mond dichthouden en pas als het te laat is gaan miepen en piepen dat ze het allemaal niet zo gewild hebben.


Je post zit vol met vooroordelen.
Ik heb al eerder aangegeven mijn man er niet in te luizen en dat onze dochter het allerbelangrijkste is.

Hij kan goed genoeg voor zichzelf opkomen dat hij geen 2e wil dus als het uiteindelijk uit zou lopen op een scheiding kan hij in dat geval ook wel voor zichzelf opkomen.

De alimentatie kwestie is hier niet aan de orde. We verdienen beiden evenveel. Niet dat dat verder relevant is in deze discussie.

Wat zou ik anders moeten zeggen tegen mijn kind als we zouden scheiden? Papa en mama zijn gescheiden omdat papa aan jou alleen al genoeg had terwijl mama nog wel een broertje of zusje voor je wilde? Beetje flauw hè. Je gaat toch niet tegen een 2e kind zeggen dat hij/zij de reden is van de scheiding. Tenminste; zo zijn wij niet.

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:01

Ik denk dat teleurgesteld passender is als ‘bedrogen’

Het is gewoon een ontzettend lastige kwestie omdat de mening van je man natuurlijk net zo zwaar weegt als die van jouzelf.
Stel er komt geen tweede, blijf je hem dat dan niet altijd verwijten?
Soms groeien mensen (of de behoeften van mensen) ook uit elkaar… dat is heel verdrietig maar geen schande.
Blijven hangen in iets -in dit geval een relatie- omdat je je dochter geen gescheiden ouders aan wilt doen, zou voor mij persoonlijk geen oplossing zijn.
Gescheiden ouders betekend alleen niet ook ruziënde ouders :) Maar ik begrijp natuurlijk dat dat niet je insteek is geweest toen jullie aan een kind begonnen..

Wens je alle wijsheid toe :knuffel:
Laatst bijgewerkt door saskia23 op 21-07-22 20:05, in het totaal 3 keer bewerkt

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:01

Mkango schreef:
Lindor92 schreef:
Een kinderwens is een kinderwens. Dan maakt het niet uit of het de 1e, 2e of 3e is. Daarom vind ik opmerkingen over 'knijp in je handjes met wat je hebt' onpasselijk.

Hele lastige situatie is dit. Hoe oud is je dochter nu? Misschien heeft hij meer tijd nodig en kun je wellicht bespreken om het over een half jaar of een jaar nog eens te bespreken?
Ongepast, onpasselijk is wat anders. En leg dan eens uit waarom een kinderwens zwaarder weegt dan het actief níet willen van een kind.


Dat zeg ik niet dat dat zwaarder weegt. Ik zeg daarom, laat het een tijdje rusten en bespreek het later weer. Het gebeurt vaker dat de man een poos later alsnog een kinderwens heeft. Mannen hebben nou vaak meer tijd nodig.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:02

silvericathy schreef:
Nee is nee vind ik. Je man geeft duidelijk aan het absoluut niet te willen, en ik vind dat je dit moet accepteren.

Daarnaast... De man is altijd de zwakste partij.

Opmerkingen als: als hij geen tweede wilde had hij zich moeten laten helpen

En

Dat hij geen goede vader is dat hij zijn vrouw met twee kinderen achter laat.

Etcetera etcetera etcetera zoals dat tegenwoordig gaat in deze maatschappij, daar zal hij ook absoluut niet op zitten te wachten.

Bij scheiding trekt hij ook aan het kortste eind .... Want ja precies..wie mag er in de meeste gevallen alimentatie gaan betalen ....juist ja, de vader.

Daarnaast, zie je het al voor je....een regeling wanneer wie de kinderen heeft... Terwijl je man absoluut duidelijk geweest is geen tweede te willen. Denk je dat hij het dan ook nog eens leuk gaat vinden dat hij een aantal dagen de zorg voor beiden moet dragen.
Hoe denk je dat een tweede kind zich zal voelen als vader zegt: jij bent de reden van scheiden, ik heb jou nooit gewild maar mamma wilde perse een tweede kind. En nu mag ik ook nog eens opdraaien voor de kosten.



Uiteraard hoeft bovenstaande niet zo extreem uit te pakken.... Maar denk er eens over na .. stel dat, is dat wat je wilt.... Is een tweede kind echt zo belangrijk voor je?

En dan....stel dat je man bij zijn absolute standpunt blijft (NEE!!!). Ga je het dan stiekem doen? Is dat wat je wilt... Je man "naaien" met een kind dat hij absoluut niet wilt?
Ben je dan trots op jezelf?



Misschien is mijn post erg aanvallend, maar het is niet kwaad bedoeld. Puur bedoeld om je ogen te openen wat jouw keuze hierin teweeg zou kunnen brengen.

Ik heb diep respect voor jou man, die heel erg duidelijk aan de voorkant aangeeft geen tweede kind te willen... Er zijn genoeg mannen die hun mond dichthouden en pas als het te laat is gaan miepen en piepen dat ze het allemaal niet zo gewild hebben.

Eens.

Denk dat de man er verstandig aan doet zich te laten steriliseren. Dan kan het onderwerp afgesloten worden zonder dat er continu toch gepusht en gezeurd kan worden in de richting die man duidelijk niet wil. En met de anticonceptie in handen van een vrouw die zwanger wil worden zijn ongelukjes niet uitgesloten.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:03

Goof schreef:
Je klinkt serieus behoorlijk verbitterd in je laatste bericht. Je voelt je bedrogen omdat hij geen 2e kind meer wil?
Situaties veranderen, meningen veranderen, wensen veranderen. Dat mag je de ander nooit kwalijk nemen!
Echt, zoek therapie voor jezelf en leer allereerst hiermee om te gaan.

Eens.

silvericathy

Berichten: 1925
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:05

Ik begrijp dat jullie mijn post misschien aanvallend en onfatsoenlijk vinden.

Maar zelf heb ik het in mijn omgeving meermaals meegemaakt. Die vrouwen gaven ook duidelijk aan dat ze het niet stiekem zouden doen.

En goh... Opeens toch zwanger.

Daarom is mijn post ook niet kwaad bedoeld naar ts toe. Maar er lezen ook anderen mensen dit topic, of komen er toevallig bij terecht als ze iets opzoeken via google. En ja, dan vind ik persoonlijk dat ze mijn bericht mogen lezen ..en misschien opent het hun ogen. Misschien kan ik er voor anderen mannen iets mee verkomen. ;)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:06

silvericathy schreef:
Ik begrijp dat jullie mijn post misschien aanvallend en onfatsoenlijk vinden.

Maar zelf heb ik het in mijn omgeving meermaals meegemaakt. Die vrouwen gaven ook duidelijk aan dat ze het niet stiekem zouden doen.

En goh... Opeens toch zwanger.

Daarom is mijn post ook niet kwaad bedoeld naar ts toe. Maar er lezen ook anderen mensen dit topic, of komen er toevallig bij terecht als ze iets opzoeken via google. En ja, dan vind ik persoonlijk dat ze mijn bericht mogen lezen ..en misschien opent het hun ogen. Misschien kan ik er voor anderen mannen iets mee verkomen. ;)

Daar heb ik wel ns een onderzoek over gelezen. Dat gebeurt onbewust dat vrouwen die graag een kind willen slordiger met anticonceptie omgaan en een ongelukje willen ze uiteraard niet laten aborteren.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:08

Als TS al 2x zegt dat dat niet aan de orde is, waarom dan er toch op door gaan?
Fatsoen op bokt is blijkbaar erg moeilijk.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:08

Zonder therapie is deze relatie toch gedoemd? De ene boos als er geen tweede kind komt, de andere als er wél een tweede kind komt. In beide situaties zal de één de ander verwijten dat hem/haar iets is opgedrongen.

Alle reacties die zeggen 'misschien bedenkt hij zich wel', wat is jullie gedachte? Als je hem maar de kop gek genoeg zeurt dan geeft hij uiteindelijk wel toe? Dat is toch ook niet eerlijk?

In mijn ogen weegt een 'nee' eigenlijk zwaarder dan een 'ja', want in het eerste geval benadeel je er geen kind mee die ongewenst is :o

Ik vind het ook moeilijk voor te stellen dat je je bestaande kind misschien nog liever door een scheiding laat gaan, dan je neer te leggen bij de situatie. Ik denk dat een broertje/zusje echt niet opweegt tegen het leed van ouders die uit elkaar zijn.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:10

TS, ik kan mij voorstellen dat je het idee hebt dat je wereld even ondersteboven ligt.

Mijn advies zou zijn om apart in therapie te gaan om te kijken waar jouw sterke wens/verdriet zo vandaan komt en therapie met elkaar, al is het maar dat er een onafhankelijk iemand jullie helpt communiceren. Want als hij dichtklapt en jij overstuur raakt loopt dat communiceren helemaal mis.

Wij zijn met 5 broers en zussen thuis met redelijk leeftijdsverschil en dat is zolang ik mij kan heugen al haat en nijd geweest, broers en zussen die elkaar jaren niet spraken, elkaar volledig uit het leven bande etc. Zowel mijn moeder als mijn vader heeft moeten overlijden voordat wij nader bij elkaar kwamen en nog steeds is het voorzichtig aftasten en meten met hoe we met elkaar om moeten gaan. Maar ik ken ook genoeg gezinnen waarin alle broers of zussen 4 handen op een buik zijn.

Dat is dus geen argument om een tweede kind wel of niet te nemen denk ik zo. Jullie beide wensen zijn even belangrijk en waardevol en het is aan jullie om te kijken of je daar vrede mee kunt hebben.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:20

Ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel erg moeilijk is.
Maar, als jij bij je man weggaat en je ontneemt kind 1 daarmee een "normaal" gezinsleven. hoe ga je dat dan later uitleggen aan dat kindje?

En is je wens nu niet ineens zo sterk omdat er een kans is dat het niet gebeurt? Geef het eerst eens tijd, laat hem wennen aan het vaderschap. Jij vult voor hem in dat zijn leven niet is veranderd, maar dat is je hoofd in het zand steken. Hoe makkelijk je kind ook is, je leven verandert.