Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:55

Wij wonen 8 km van de grens. Elke zaterdag gaan we daar eerst eten, dan boodschappen bij Aldi of kaufland en dan tanken.

CairnTerrier

Berichten: 990
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:04

Hier twee tot vier keer per jaar naar DM. Scheelt echt veel en is nog een leuk uitje ook :))

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:22

Dat de prijzen bij de pomp zoveel veranderen doet mij aan Amerikaanse praktijken denken, met de stroom is snachts goedkoper. Beetje van dat coupon of extreme cheap of iets in die richting waar ik dan aan moet denken :Y)
Ik kan zo ontzettend smullen van die programma's. Ik geniet ook van de verhalen hier.

Alja

Berichten: 25649
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:28

hagelslag schreef:
Alja schreef:
Vanmorgen getankt in Duitsland, toen ik aan kwam rijden 1,889 en toen ik ging tanken 1,949

Ze zullen wel gedacht hebben, die Hollander gaan we ff oplichten :+

Weet niet hoe het in Duitsland zit met prijsverhogingen maar in Nederland doet de pompoloog het handmatig en natuurlijk voor openingstijd en geen 5 x per dag van hoog naar laag en naar hoger




Dat had ik 4 week geleden.
Diesel was 1.93.9 en toen ik aan de beurt was ineens 1.96.9
Ja kom op, stik erin. Ik ben verder gereden. De tank was sws niet helemaal leeg.

3 dagen later in nl diesel getankt voor 1.89.9


Ik weet ook niet hoe het veranderd word
Ik vind het wel echt ontiegelijk achtelijk ondertussen

Ik was blij dat ik het tankstation had gered want hij stond zelfs niet meer in het rood maar daar nog onder :+
Maar anders was ik ook weer weg gegaan

Texas02

Berichten: 4727
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:42

Daar ga ik niet voor weg. Dat is me bekend, dat ze de prijzen regelmatig aanpassen in Duitsland, soms heb je mazzel en is het goedkoper als je aan de beurt bent. Soms heb je pech en is het duurder. Meestal blijft het gelijk. Maar ze kijken echt niet van "ah, weer een Nederlander". :D

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:14

Andersom komt net zo goed voor: getankt om 19:58u en na het betalen zag ik de prijs 10 cent hoger staan.
Dus heb ik een app ( Mehr tanken), die aangeeft wanneer de prijs omhoog gaat of juist omlaag, zodat ik op het juiste moment ga tanken.

Alja

Berichten: 25649
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:08

Texas02 schreef:
Daar ga ik niet voor weg. Dat is me bekend, dat ze de prijzen regelmatig aanpassen in Duitsland, soms heb je mazzel en is het goedkoper als je aan de beurt bent. Soms heb je pech en is het duurder. Meestal blijft het gelijk. Maar ze kijken echt niet van "ah, weer een Nederlander". :D

Dat snap ik zelf ook nog wel :+

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:43

Alja schreef:
Texas02 schreef:
Daar ga ik niet voor weg. Dat is me bekend, dat ze de prijzen regelmatig aanpassen in Duitsland, soms heb je mazzel en is het goedkoper als je aan de beurt bent. Soms heb je pech en is het duurder. Meestal blijft het gelijk. Maar ze kijken echt niet van "ah, weer een Nederlander". :D

Dat snap ik zelf ook nog wel :+

Je weet maar nooit, ik zie ze er best voor aan :')

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:05

Wij zijn vandaag naar Meppen geweest. Wat een leuk plaatsje! Groter dan verwacht. Natuurlijk ook getankt, 2,019 voor E5. Scheelt echt veel

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:15

En dan is het voor Duitsland nog steeds heel duur. :$
Nog leuke dingen gekocht?

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 19:44

Ik ga regelmatig naar Tuddern/Selfkant boodschappen doen. Is een 20 tal minuten rijden maar heel interessant voor verzorgingsproducten etc.

Ik ga standaard naar de DM en de Edeka. DM is uiteraard shampoo, conditioner, schoonmaakspullen etc en de Edeka haal ik vlees en drank. In Duitsland vind je makkelijker grote stukken vlees zoals varkensnek, buikspek en goedkoper terwijl ik daarvoor in NL al naar de Sligro moet, Ook de alcohol is veel en veel goedkoper. Laatst een fles Jack Daniels meegenomen voor nog geen 14 euro.

Ik denk overigens dat ik gemiddeld 1 x in de 3 maanden ga

Escada

Berichten: 3861
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:03

Ik ga ook regelmatig naar Duitsland, woon in Arnhem-Zuid dus prima te doen. Ben wel benieuwd wat nou echt de goedkoopste supermarkt is :D

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:09

Escada schreef:
Ik ga ook regelmatig naar Duitsland, woon in Arnhem-Zuid dus prima te doen. Ben wel benieuwd wat nou echt de goedkoopste supermarkt is :D


Ik zou dan ook via arnhem /Zevenaar de grens over gaan, waar ga jij dan heen, emmerich?

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:17

Shenavallie schreef:
En dan is het voor Duitsland nog steeds heel duur. :$
Nog leuke dingen gekocht?

Even naar de DM geweest uiteraard. Shampoo etc natuurlijk. Daarna nog even bij de Rewe geweest. Bbq vlees gekocht, niet speciaal goedkoper maar wel heel erg goed en lekker

Alja

Berichten: 25649
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:22

Siersma schreef:
Shenavallie schreef:
En dan is het voor Duitsland nog steeds heel duur. :$
Nog leuke dingen gekocht?

Even naar de DM geweest uiteraard. Shampoo etc natuurlijk. Daarna nog even bij de Rewe geweest. Bbq vlees gekocht, niet speciaal goedkoper maar wel heel erg goed en lekker

Was je op vakantie in de buurt?

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:42

Ja we zitten in Havelte, is een uurtje dus prima te doen. En gelijk een leuk uitje. Ik ben gek op Duitsland, ga graag even de grens over. Munster vind ik ook zo’n mooie stad

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:51

Weet niet hoe lang je vakantie hebt, maar Leer en Oldenburg in het noorden en Nordhorn en Lingen in het midden langs de grens zijn ook leuk.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:10

Nordhorn al eens geweest, dierentuin daar is een aanrader. Heel mooi en schoon, en niet duur. Maar voor dit keer was dit het. Mss in het najaar nog eens. We hebben een eigen chalet dus kunnen regelmatig heen

Texas02

Berichten: 4727
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:00

Is Nordhorn verder ook leuk, behalve de dierentuin? Daar ga ik over 2 weekjes met een vriendin naartoe, maar we zoeken nog iets voor als we te vroeg klaar zijn om naar het restaurant te rijden waar we willen eten (ongeveer een uurtje rijden).

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:34

Texas02 schreef:
Is Nordhorn verder ook leuk, behalve de dierentuin? Daar ga ik over 2 weekjes met een vriendin naartoe, maar we zoeken nog iets voor als we te vroeg klaar zijn om naar het restaurant te rijden waar we willen eten (ongeveer een uurtje rijden).


Ik vind nordhorn wel leuk. Kaufland zit er ook al is die wel rommeliger dan die in meppen. Laatst was er ook kermis en de dierentuin is ook leuk.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:58

Op de terugweg van vakantie bij de Kaufland geweest maar grapefruits waren daar ook erg duur, 99 cent per stuk!
De drank is wel goedkoper.

kaatje77

Berichten: 10441
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:10

Gisteren in Warendorf getankt voor € 1.987, scheelt veel met de prijzen hier ......nu al € 2.339

Was zo laat dat de belegde broodjes voor de helft meekonden. Mijn avondeten bestond uit een bruine bol met ei en bacon :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:16

Iemand ervaring met de prijzen van supers in Eimlichheim of andere plaatsen dicht bij de grens met Emmen?

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:29

ingedebruijn schreef:
Iemand ervaring met de prijzen van supers in Eimlichheim of andere plaatsen dicht bij de grens met Emmen?


Supers als in supermarkten? De adi en Lidl zijn niet per definitie goedkoper. Maar selectief daar boodschappen doen kan wel uit. Diesel is meestal dezelfde prijs en benzine is goedkoper.

Dierproducten in de dierenwinkels zijn aardig gelijk aan Nederland.

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:30

Edeka, netto en combi in haren, kaufland marktkauf in meppen. Allemaal Max een half uur van Emmen en tanken kan je dan ook meepakken. Als je mehr-tanken app installeert zie je gelijk de goedkoopste pomp. Vandaag bijv in rutenbrock €1,92.

Ik kijk van te voren de folders online om te kijken of het interessant is.