Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:18

belle_boef schreef:
Menino schreef:


Ik las " ik ga altijd meppen in Kaufland " :D _/-\o_

Verder is het 100 km rijden vanaf mijn plek. Wel jammer, want vind sowieso het assortiment in Duitsland wel leuk voor de afwisseling, dus zou er best een maandelijk uitje van willen maken. Ware het niet dat het gewoon echt niet rendabel is (en je niets voor in de diepvries kunt kopen :+ ). Vorige keer viel het me juist op dat diepvriespizza's en taarten echt flink goedkoper zijn :D


Je kan toch prima diepvries kopen? Koeltas er omheen, evt. Extra koelblokken. Hartje zomer met 30 graden wordt minder auto niet te warm.


Ja wel een goede opzich :+ Coolbox kan natuurlijk ook gewoon. Beetje suf, maar dus echt nooit aan gedacht :D

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:31

Kik is ook echt een aanrader :):)

Shenavallie
Berichten: 11667
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:07

Ik vind de salade bar van marktkauf helemaal top! <3

Texas02

Berichten: 4743
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:12

Siersma schreef:
Ik wil ook een keer naar Meppen. Maar is daar de Umweltsticker verplicht? Onze auto is te oud voor een sticker maar 1jaar te jong voor oldtimer( waar geen sticker voor nodig is). Ik ka het zo snel niet online vinden


Meppen is geen Umweltzone. Maar als jouw auto een katalysator heeft, kan hij ook een sticker krijgen. Maar dan moet je even bij de tüv langs zodat ze dat kunnen zien en dan krijg je hem. Hebben we met mijn vorige Mercedes 190 van 1986 ook gedaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34783
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:47

kaatje77 schreef:
Kik is ook echt een aanrader :):)


Die hebben we hier ook. Ik vind de kwaliteit wel tegenvallen.

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:59

SusanH schreef:
kaatje77 schreef:
Kik is ook echt een aanrader :):)


Die hebben we hier ook. Ik vind de kwaliteit wel tegenvallen.

Miss nog wel minder dan wibra en zeeman…

En de kleren die gemaakt zijn is kinderarbeid :(

caro29
Berichten: 8059
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:02

Ik haalde eerder altijd alpro cooking voor 0,89 of 0,99 cent. Nu is het €1,29. In nl is het minimaal €1,55

@menino ik heb het even terug gelezen. Als je snel leest lijkt het idd op meppen in de kaufland

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:04

Wij zijn heel benieuwd. Morgen gaan we testen. Hebben alles in het mandje gegooid bij jumbo en kwamen op 88 euro. Ben benieuwd wat hetzelfde daar kost.

hagelslag
Berichten: 9206
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:30

ingedebruijn schreef:
Wij zijn heel benieuwd. Morgen gaan we testen. Hebben alles in het mandje gegooid bij jumbo en kwamen op 88 euro. Ben benieuwd wat hetzelfde daar kost.



Voordat je naar dl rijd, morgen is een feestdag hea

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:33

hagelslag schreef:
ingedebruijn schreef:
Wij zijn heel benieuwd. Morgen gaan we testen. Hebben alles in het mandje gegooid bij jumbo en kwamen op 88 euro. Ben benieuwd wat hetzelfde daar kost.



Voordat je naar dl rijd, morgen is een feestdag hea


Ja klopt. Online staan ze wel aangegeven dat ze open zijn. Eentje staat dicht.. Dus ga daar maar vanuit.

hagelslag
Berichten: 9206
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:43

Alle winkels zijn inderdaad gewoon dicht.
Feestdagen zijn hier nog heilig

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:46

hagelslag schreef:
Alle winkels zijn inderdaad gewoon dicht.
Feestdagen zijn hier nog heilig


Maar een paar staan online aangegeven dat ze gewoon open zijn op komende feestdag?

Wel aangepast van 10-6. Maar dus wel gewoon open morgen.

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:27

Wij gaan in Duitsland boodschappen doen als we bij mijn moeder zijn. Die woont op een kwartiertje van de grens. Dan gaan we naar de Kaufland. Ik vind het ook leuk om dat nog even langs de Kik te gaan.

hagelslag
Berichten: 9206
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:31

ingedebruijn schreef:
hagelslag schreef:
Alle winkels zijn inderdaad gewoon dicht.
Feestdagen zijn hier nog heilig


Maar een paar staan online aangegeven dat ze gewoon open zijn op komende feestdag?

Wel aangepast van 10-6. Maar dus wel gewoon open morgen.



Hier in de omgeving weet ik niet beter dat alles dicht is.
Ik weet niet hoever je moet rijden of het de poging waard is.

Shenavallie
Berichten: 11667
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:49

ingedebruijn schreef:
hagelslag schreef:
Alle winkels zijn inderdaad gewoon dicht.
Feestdagen zijn hier nog heilig


Maar een paar staan online aangegeven dat ze gewoon open zijn op komende feestdag?

Wel aangepast van 10-6. Maar dus wel gewoon open morgen.

Is dat dan info van Google of op de site van de winkel zelf? Google geeft vaak onjuiste info en wat al gezegd is, Duitsland is nog zeer 'conservatief' als het om feestdagen gaat. De winkels in Meppen zijn morgen sowieso dicht.

Thats_Me

Berichten: 10954
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:19

Zoals al aangegeven zijn de winkels in Duitsland morgen dicht. Je kunt dus beter een andere keer gaan.

Wij halen voornamelijk verzorgingsproducten in Duitsland, dat scheelt soms wel meerdere euro's per product zoals shampoo, tandpasta, scheermesjes etc. Daarnaast tank ik ook regelmatig in Duitsland.

Texas02

Berichten: 4743
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:44

Ik zou het er niet op gokken, want in Duitsland zijn echt de winkels dicht met feestdagen. Ik ken daar zelf eigenlijk geen uitzonderingen op. De tankstations zijn natuurlijk wel gewoon open. Maar winkels niet.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:09

Voor kleding is Ernstings family een aanrader! Supermooie kwaliteit en prijstechnisch goed te doen.

Winkels zijn vandaag allemaal dicht helaas ....

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:33

Toen ik nog in Nederland woonde, kocht ik bijna al mijn boodschappen in Duitsland vooral wasmiddel en verzorgingsproducten waren stukken goedkoper dan in Nederland. Vooral penny en kaufland, familia, dm waren favoriet maar ook kik en de action.. Rewe had vaak coca-cola of pepsi in de aanbieding. Sterke drank kocht ik ook meestal in Duitsland. Tanken deden we altijd na 's avonds 8 uur want dan was hij het goedkoopste..
Toendertijd woonde ik 6 km van de grens af. Nu helaas wat verder, maar ik denk erover om in het najaar even twee dagen op en neer te gaan samen met een vriendin (duitse) even boodschappen halen.. (1300 km op en neer..) 8)7

maralyn

Berichten: 10469
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:13

Gisteren bij de edeka geweest.
Hele kar vol boodschappen, 100 precies!
En dan heb ik niet bezuinigd.

Daarna heb ik getankt. E5. 1,989.
Terwijl over de grens hier in Nederland, 2,569.
Mijn auto loopt er ook nog eens zuiniger op.

Shenavallie
Berichten: 11667
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:21

Die van mij loopt ook zuiniger op E5.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:31

Een heel topic vol grenshoppers :')
Ik geef jullie groot gelijk hoor, de boodschappen zijn hier over het algemeen echt wel een stuk goedkoper.
Ik ben vooral fan van de Kaufland, maar die hebben we hier in de stad helaas niet, dus dat moet ik echt plannen. En de ene Kaufland is de andere niet qua opzet en assortiment.
Verder is voor drogisterij artikelen de DM een aanrader, daar heb je de artikelen goedkoper dan in bijvoorbeeld de Kaufland. Rossmann heeft tegenwoordig ook een app met coupons en op dit moment kun je daar flink mee besparen.

Ik zag nog dat iemand naar luiers vroeg. Toen mijn kleine ze nog droeg, had ik altijd van Pampers voor de nacht en DM eigen merk voor overdag. Pampers kun je hier vaak in bulk in de aanbieding halen en ze zijn echt wel goedkoper dan in NL

Tanken moet je goed opletten, want de prijzen veranderen hier waar je bij staat. Daarnaast zijn toeristische gebieden altijd wat duurder en aan de grens vaak ook. We hebben hier inmiddels ook korting, maar het duurt even voordat we dat echt gaan merken.

Verder vind ik de Lidl en Aldi echt duur geworden en ben ik tegenwoordig goedkoper uit bij de Kaufland. Maar voor koffie, koffiemelk, thee en aanmaak limo rijden we nog steeds naar NL :D

Edit: alvast een reminder: volgende week donderdag (16.06) is het Fronleichnam en zijn in verschillende deelstaten de winkels ook dicht (sowieso in NRW)

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:39

Vanmorgen getankt in Duitsland, toen ik aan kwam rijden 1,889 en toen ik ging tanken 1,949

Ze zullen wel gedacht hebben, die Hollander gaan we ff oplichten :+

Weet niet hoe het in Duitsland zit met prijsverhogingen maar in Nederland doet de pompoloog het handmatig en natuurlijk voor openingstijd en geen 5 x per dag van hoog naar laag en naar hoger

hagelslag
Berichten: 9206
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:46

Alja schreef:
Vanmorgen getankt in Duitsland, toen ik aan kwam rijden 1,889 en toen ik ging tanken 1,949

Ze zullen wel gedacht hebben, die Hollander gaan we ff oplichten :+

Weet niet hoe het in Duitsland zit met prijsverhogingen maar in Nederland doet de pompoloog het handmatig en natuurlijk voor openingstijd en geen 5 x per dag van hoog naar laag en naar hoger




Dat had ik 4 week geleden.
Diesel was 1.93.9 en toen ik aan de beurt was ineens 1.96.9
Ja kom op, stik erin. Ik ben verder gereden. De tank was sws niet helemaal leeg.

3 dagen later in nl diesel getankt voor 1.89.9


Ik weet ook niet hoe het veranderd word
Ik vind het wel echt ontiegelijk achtelijk ondertussen

linoleum

Berichten: 6499
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:47

In Duitsland mag elk uur de prijs van brandstof aangepast worden. In Nederland maar eenmaal per dag. Je ziet vaak dat op piekmomenten het daarom duurder is in Duitsland.