Boodschappen doen in Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gonnyvdz
Berichten: 1455
Geregistreerd: 08-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 00:00

Heeft er iemand misschien nog tips voor luiers?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 00:37

Wij zitten ook dicht op de grens. Zijn mondkapjes nu nog verplicht? Om die reden zijn we er nog niet heen geweest dus ben wel benieuwd naar het verschil in prijzen.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 00:42

ingedebruijn schreef:
Wij zitten ook dicht op de grens. Zijn mondkapjes nu nog verplicht? Om die reden zijn we er nog niet heen geweest dus ben wel benieuwd naar het verschil in prijzen.


Alleen in het ov

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 06:55

onpaard schreef:
@Fjordjes

Rekenvoorbeeldje


Brandstofprijs NL 2,269
Brandstofprijs D 1,916
Verschil 0,35 cent

Hoeveelheid liters je tankt
0,35 euro/l x 65l= 22,75 euro goedkoper dan in NL

80km afstand(2x40km) : 14 km/l verbruik = 5,7 liter

5,7l x 2,269 euro/l= 12,97 euro. Kosten om naar Duitsland te rijden.

Als je in deze situatie naar Duitsland rijdt dan bespaar je 10 euro op je brandstof.

Ik weet niet hoe groot je tankinhoud is en het verbruik van jouw auto



Dan reken je niet de afschrijving van je auto mee. Maar dat doe ik ook niet. Toch zou dit volgens een garagehouder moeten om te zien of het rendabel is. Hij tankt dus niet in Duitsland...

Ben hier in 20 km bij het eerste kleine tankstation over de grens. Alleen wanneer het loont tank ik over de grens, en dat is pas weer sinds kort. Afgelopen woensdag weer voor het eerst daar de tank volgegooid. Benzine hier was die dag rond de 2.40 en daar 1.92.
Boodschappen doe ik daar niet maar nu ik de prijzen van boodschappen in Duitsland in dit topic lees dan ga ik daar ook maar heen.

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 06:58

Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Laatst frisdrank voor 0,90 cent, tonijn in blik 0,88, kattenvoer, Nutella enz. Alpro is ook regelmatig in de aanbieding net als lacto vrije kaas.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 07:01

caro29 schreef:
Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Laatst frisdrank voor 0,90 cent, tonijn in blik 0,88, kattenvoer, Nutella enz. Alpro is ook regelmatig in de aanbieding net als lacto vrije kaas.


Folder via internet?

Edit, even gekeken op de kaart. Emmerich is voor boodschappen het dichtste bij hier (30 km). Zitten oa Aldi, Lidl, Kaufland, REWE en Penny, maar behoorlijk verspreid door de stad.
Ga eens even de websites bekijken hoe de verschillen zijn met hier. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 07:14

Ik was afgelopen herfst in de Norma. Kon je gewoon machetes kopen := . Ik moet zeggen, ik sta soms wel met mijn ogen te knipperen als ik zie wat ze hebben liggen. Maar ze hadden ook andere outdoorspullen voor weinig, dus heb toch eea meegenomen. Het is gewoon fijn dat ze spullen verkopen die je hier niet hebt, dus als ik toevallig in Duitsland ben neem ik een voorraadje mee.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 07:19

caro29 schreef:
Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Laatst frisdrank voor 0,90 cent, tonijn in blik 0,88, kattenvoer, Nutella enz. Alpro is ook regelmatig in de aanbieding net als lacto vrije kaas.



Heb je dan merk frisdrank van 1,5 liter of gewoon huismerk?
De budget cola bij de AH was hier 0,74 cent van de week.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:08

belle_boef schreef:
Heb je dan merk frisdrank van 1,5 liter of gewoon huismerk?
De budget cola bij de AH was hier 0,74 cent van de week.

Merk. Pepsi soms voor 59 cent, afgelopen week nog Coca cola vanille gehaald voor 75 cent.
Ohja, Lindt chocolade scheelt ook heel veel, mits je bij K+K koopt (standaard 20% eraf)

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:15

belle_boef schreef:
caro29 schreef:
Ik ga maandelijks naar kaufland. Kijk elke week in de folder wat de beste aanbiedingen zijn.
Laatst frisdrank voor 0,90 cent, tonijn in blik 0,88, kattenvoer, Nutella enz. Alpro is ook regelmatig in de aanbieding net als lacto vrije kaas.



Heb je dan merk frisdrank van 1,5 liter of gewoon huismerk?
De budget cola bij de AH was hier 0,74 cent van de week.


Leuke topic! Ik ben er ook benieuwd naar of je dan merk artikelen hebt, zoals coca cola of ook een B merk.

Ik merk wel dat het ook loont om in Nederland eens wat meer op de kleintjes en de B of eigen merken te letten.

Zo is de ene Jumbo duurder dan de ander. Bij ons in het dorp bijvoorbeeld is alles een paar cent duurder dan de Jumbo in Zwolle, waar ik werk.

Misschien nog wel een tip, of misschien doen jullie het al, maar eet wat in de aanbieding is, qua groente en vlees, broodbeleg, toetje ed. dat scheelt ook al veel. En koop groot in, zo spaar je best al wel veel uit.

Ik heb altijd Halvarine light van Becel , al jaren, kost 3.79 voor 575 gram. Ik dacht eens kijken of het goed koper kan en verduld, eigen merk Appie 500 gram (75 gram minder dat dan weer wel) 0.99 cent! Dat scheel ruim 2 euro op een kuipje, ik vind dat best veel.

En let eens op de prijs per kilo, die staan altijd op de kaartjes aan het rek, dan zie je dat een groot verpakking van een producht, per kilo of per liter vaak best wel veel goedkoper is
Laatst bijgewerkt door karrij op 05-06-22 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:16

tirzasarah10 schreef:
Ik wil binnenkort naar meppen toe om te winkelen, is dat ook de moeite of juist niet? Is er ook nog een bouwmarkt vlak over de grens die echt stukken goedkoper is? Ik vraag mij dus al heel lang af of Duitse bouwmarkten goedkoper zijn :+


Ik ga in meppen altijd naar kaufland. Gratis parkeren maar neem wel de blauwe parkeerkaarten mee en leg die neer. Er zijn diverse bouwmarkten enz in meppen alleen weet ik hun namen niet.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 08:36

Ik wil ook een keer naar Meppen. Maar is daar de Umweltsticker verplicht? Onze auto is te oud voor een sticker maar 1jaar te jong voor oldtimer( waar geen sticker voor nodig is). Ik ka het zo snel niet online vinden

lizard
Berichten: 5332
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:16


Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:19

Oke dus geen Umweltzone in Meppen zo te zien

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:27

Nee hoor, geen umweltzone in Meppen.

Je hebt het centrum met winkels en je hebt op verschillende punten rondom de ring bepaalde zaken zitten. Zo is Postenbörse ook leuk met goedkope snuisterijen (zit vlakbij Hagebau), maar ook Philips.

_Tarzan

Berichten: 11218
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:17

Ik ga ook vaak naar Kaufland en tank ook in Duitsland, beide zijn dichterbij dan de Nederlandse winkels dus ik hoef er niet voor om te rijden, ideaal dus.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:32

Ik vind de boodschappen in Duitsland een stuk duurder geworden. Al heb je met aanbiedingen wel een hele leuke korting. Ook bij postenborse KplusK heeft vaak leuke bier aanbiedingen.
Ik woon in Duitsland, doe mijn meeste boodschappen in Nederland. Mbt afstand is het voor mij even ver rijden.

hagelslag
Berichten: 9146
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:34

Ik zou zeggen, voortijd een boodschappen lijstje maken.
Geen impulsaankoop omdat je denkt dat het goedkoper is.
Weet de prijs van Nederland en kijk voortijd de aanbieding.

Rosmann en de lidl hebben een App en daardoor kan je soms sparen.
Ik ga vaak eerst naar de lidl of Aldi en daarna aanvullend naar de EDEKA ofzo als ik niet alles gevonden heb wat ik nodig ben

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:40

hagelslag schreef:
Ik zou zeggen, voortijd een boodschappen lijstje maken.
Geen impulsaankoop omdat je denkt dat het goedkoper is.
Weet de prijs van Nederland en kijk voortijd de aanbieding.

Rosmann en de lidl hebben een App en daardoor kan je soms sparen.
Ik ga vaak eerst naar de lidl of Aldi en daarna aanvullend naar de EDEKA ofzo als ik niet alles gevonden heb wat ik nodig ben

Dat dus, en Kaufland heeft de aanbiedingen bijvoorbeeld online staan, kun je dus van te voren plannen wat je meeneemt. Ik heb daar nu de wasverzachter meegepakt in de aanbieding.
Boodschappen zijn ook in Duitsland wel een stuk duurder geworden.
Zuurdesembrood wat wij voor 0.99 cent kochten, is op een paar weken tijd naar 1.29 gegaan bijvoorbeeld.

Wat wij doen als we de producten niet kennen, dan neem ik eerst eens een verpakking ervan mee, probeer of die bevalt, en bij een volgende inkoop kan ik dan altijd nog meer op voorraad meenemen.

hagelslag
Berichten: 9146
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:47

Sansevieria schreef:
hagelslag schreef:
Ik zou zeggen, voortijd een boodschappen lijstje maken.
Geen impulsaankoop omdat je denkt dat het goedkoper is.
Weet de prijs van Nederland en kijk voortijd de aanbieding.

Rosmann en de lidl hebben een App en daardoor kan je soms sparen.
Ik ga vaak eerst naar de lidl of Aldi en daarna aanvullend naar de EDEKA ofzo als ik niet alles gevonden heb wat ik nodig ben

Dat dus, en Kaufland heeft de aanbiedingen bijvoorbeeld online staan, kun je dus van te voren plannen wat je meeneemt. Ik heb daar nu de wasverzachter meegepakt in de aanbieding.
Boodschappen zijn ook in Duitsland wel een stuk duurder geworden.
Zuurdesembrood wat wij voor 0.99 cent kochten, is op een paar weken tijd naar 1.29 gegaan bijvoorbeeld.

Wat wij doen als we de producten niet kennen, dan neem ik eerst eens een verpakking ervan mee, probeer of die bevalt, en bij een volgende inkoop kan ik dan altijd nog meer op voorraad meenemen.


De lidl heeft 2 weken vooruit de reclamefolders. Die bekijk ik dus altijd op zondag.
Mocht ik bijvoorbeeld zin hebben in vissticks en zie dus vandaag dat ze over 2 week in de aanbieding zijn en dat ca 0.80 Cent scheelt.
Dan wacht ik 2 week en koop dan op voorraad voor in de vriezer.
Als ik dan 5 pakjes koop scheelt dat dan 4 euro.

Rosmann ben ik niet altijd nodig. Maar is ook best handig om voortijd te kijken wat je nodig bent en of het in de aanbieding is.


En het is inderdaad behoorlijk wat duurder geworden in duitsland.
Maar ook in nederland zijn de prijzen ansich wel hoger gegaan
Laatst bijgewerkt door hagelslag op 05-06-22 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:47

Dat is nog steeds niet duur, in NL betaal je zo 1,89 voor een brood bij de Aldi.

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Boodschappen doen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:03

Wij wonen vlak aan de grens, als we er boodschappen doen dan is het meestal bij de Rewe,Aldi,Lidl.

Het goedkoper zijn vind ik tegenwoordig wel meevallen, onlangs daar een paprikamix gekocht ( 3 paprika's in een zak) koste bij de Rewe 3 euro, terwijl ik zo'n zelfde mix voor 2,29 koop bij de Plus in NL.

Drank is er wel goedkoper evenals de kattenvoer die onze kat krijgt ( purina one plus)

De kaas uit DLD vind ik persoonlijk niet lekker, beetje plastic achtig en smaakloos maar goed dat is een kwestie van smaak verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:07

caro29 schreef:
tirzasarah10 schreef:
Ik wil binnenkort naar meppen toe om te winkelen, is dat ook de moeite of juist niet? Is er ook nog een bouwmarkt vlak over de grens die echt stukken goedkoper is? Ik vraag mij dus al heel lang af of Duitse bouwmarkten goedkoper zijn :+


Ik ga in meppen altijd naar kaufland. Gratis parkeren maar neem wel de blauwe parkeerkaarten mee en leg die neer. Er zijn diverse bouwmarkten enz in meppen alleen weet ik hun namen niet.


Ik las " ik ga altijd meppen in Kaufland " :D _/-\o_

Verder is het 100 km rijden vanaf mijn plek. Wel jammer, want vind sowieso het assortiment in Duitsland wel leuk voor de afwisseling, dus zou er best een maandelijk uitje van willen maken. Ware het niet dat het gewoon echt niet rendabel is (en je niets voor in de diepvries kunt kopen :+ ). Vorige keer viel het me juist op dat diepvriespizza's en taarten echt flink goedkoper zijn :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:13

Ik doe regelmatig boodschappen in DE, echter niet vanuit NL. Voor mij zit er nog een belastingvoordeel in.
De REWE is absoluut niet goedkoop (vrij duur zelfs), maar ik kom daar graag. Altijd een mooi assortiment aan regionale producten apart gesorteert zodat je niet iedere sticker hoeft te lezen. Vaak ook ontzettend mooi vlees (wel duur).
Kaufland moet je echt voor de grootverpakkings aanbiedingen heen, anders kom je bedrogen uit. Vind het ook een erg onoverzichtelijke winkel die nooit heeft wat ik zoek.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:14

Menino schreef:
caro29 schreef:

Ik ga in meppen altijd naar kaufland. Gratis parkeren maar neem wel de blauwe parkeerkaarten mee en leg die neer. Er zijn diverse bouwmarkten enz in meppen alleen weet ik hun namen niet.


Ik las " ik ga altijd meppen in Kaufland " :D _/-\o_

Verder is het 100 km rijden vanaf mijn plek. Wel jammer, want vind sowieso het assortiment in Duitsland wel leuk voor de afwisseling, dus zou er best een maandelijk uitje van willen maken. Ware het niet dat het gewoon echt niet rendabel is (en je niets voor in de diepvries kunt kopen :+ ). Vorige keer viel het me juist op dat diepvriespizza's en taarten echt flink goedkoper zijn :D


Je kan toch prima diepvries kopen? Koeltas er omheen, evt. Extra koelblokken. Hartje zomer met 30 graden wordt minder auto niet te warm.