Huis in Zweden leeggeroofd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ievie

Berichten: 2228
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:03

Jeetje ts, wat een bende hebben ze achtergelaten. Veel sterkte voor jou en je ouders!

tamary

Berichten: 29206
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:10

Inderdaad een bende en gezien hoeveel bende hadden ze tijd zat om alles te doorzoeken, maar niet eens het fatsoen omdat netjes te doen? Of waren ze boos dat er niks van waarde te vinden was? Inbreken is al erg genoeg, maar moet het dan ook nog eens door zoveel rotzooi te maken? Haast hadden ze immers niet, vaak ook reden om juist zulke plekken te kiezen.

Hevonen

Berichten: 5632
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 21:21

Dat valt niet mee.

Lang geleden is bij mij ingebroken terwijl ik op mijn werk was. Toen ik 's avonds tegen 21.00 uur eindelijk thuiskwam heb ik kennelijk de inbrekers gestoord. Ze hadden veel vernield en overhoop gehaald en ook heel wat meegenomen. Een deel ervan is gelukkig terug gevonden.

Toch heb ik er heel lang last van gehad. Ik voelde me onveilig 's nachts (woonde alleen in een afgelegen huisje) en was als ik weg was geweest steeds bang dat er weer ingebroken zou zijn. Het heeft me jaren gekost om het helemaal kwijt te raken en dat had ik niet verwacht.

Ik ben ook met een mes bedreigd en op straat als kind meermaals lastig gevallen etc, en toch heeft deze inbraak meer invloed op me gehad.

Sterkte!

Soepblik
Berichten: 1153
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 22:09

Wat een nare verhalen weer :( ik hoop dat het hier snel slijt.


Onze ontzettend lieve buurvrouw heeft geholpen vandaag, en hoe. Ze heeft mijn moeder bij elkaar geraapt, ABBA opgezet en gezegd: "we are going to clean up this mess NOW." Met als resultaat dat alles behalve twee gereedschapsplekken weer helemaal aan kant is! :) geeft veel rust, en ouders voelen zich al een stuk beter.


Afbeelding
Die ladder hadden ze neergezet om alle koperen pannetjes van de plank te halen

Afbeelding

Afbeelding

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:28

Wat een nare ervaring voor jullie :knuffel:

Maar de buurvrouw is er 1 om te zoenen, wat is daar hard gewerkt <3

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:44

Nou zeg, zulke buren zijn goud waard +:)+

ievie

Berichten: 2228
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:00

Wat fijn dat de zo’n fantastische hulp hebben gehad!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:24

Bah zeg, wat naar. Komt helaas steeds vaker voor. Bendes die rondtrekken en inderdaad vaak vakantiehuizen plunderen. Met de niet bestaande privacy in Zweden kom je er heel makkelijk achter of er iemand op het adres woont/staat ingeschreven of niet.
Wat fijn dat je ouders hulp gehad hebben van de buurvrouw, dat soort mensen zijn goud waard.
Waar in Zweden was dlt ergens (ongeveer)?

Urbanus

Berichten: 44955
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:26

Wat schrikken joh, vreselijk dat er zulk tuig bestaat!

Maar wat een gouden buurvrouw <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:32

Wat een nachtmerrie :(

Wat Moniek zegt, klopt. Maar de écht kritische factor bij inbraken is TIJD. Ga er van uit dat inbrekers overal binnenraken, het is de tijd die het aantrekkelijk maakt of niet. Je wilt ze dus zoveel mogelijk afschrikken door:

* binnenkomst te vertragen

- goede sloten ook op ramen en schuifdeuren
- hek rond het huis of voor de oprit
- geen ladders in open hokken of tegen de muur
- geen 'opstapjes' naar platte daken (regenton etc)
- binnendeuren op slot als je weg bent
- elke fysieke mogelijke barrière kan helpen. Stokken in schuiframen, kwetsbare ramen permanent dicht of enkel kipstand mogelijk, sterk slot met 5 ankerpunten, rolluiken, etc. Maar denk erom: wie tijd heeft komt overal in.

elke vertragende factor kan het verschil maken.

* De tweede is tijd van betrapt worden (niet detectie!)
De meeste dieven weten dat de meeste alarmen je nog ruim de tijd geven om je gang te gaan en rustig te vertrekken. Je hebt echt een alarm nodig dat gelijk zoveel mogelijk in rep en roer zet (geluid, licht, toespreken) en waar je duidelijk kunt maken dat er ook snel iemand zal zijn. De meeste alarmen die verkocht worden falen hier, en ik heb beelden gezien van inbrekers die met loeiend alarm rustig doorgingen...

En idd: creëer zoveel als mogelijk de indruk van aanwezigheid... variabele timers, regelmatig iemand langs sturen, maar hier zijn je mogelijkheden zeer beperkt want observatie leert een dief veel...

Veel sterkte met verwerken, hopelijk komt de verzekering correct tussen en kunnen jullie het een plaatsje gaan geven...Echt bizar wat ze gedaan hebben...

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:25

De factoren die je noemt in je lijstje, zijn zeker van groot belang. Maak het ze lastig!

Wij hebben inderdaad een hek rondom ons hele perceel. Daarnaast een poort die electrisch bedienbaar is en die je zonder een speciale sleutel ook zonder stroom niet open krijg. Ladders liggen onder het huis in de kruipruimte, platte daken hebben we niet. Deuren hebben vijfpuntssloten, maar er zitten ook nog van die typische Spaanse traliedeuren voor, met slot. Ook alle ramen hebben die tralies. Je hoort dat ze die kapot slijpen of zelfs met een auto eruit trekken, maar dan moet er toch al heel wat gebeurd zijn en is de alarmcentrale echt allang gealarmeerd. Elke stroomsabotage levert ook een alarm op. En daarnaast hebben we inderdaad extra beveiligingspennen in de schuiframen en rolluiken voor alle ramen. Genoeg? In elk geval de laatste 11 jaar al genoeg om nog geen inbraakpoging gehad te hebben, in tegenstelling tot veel huizen om ons heen waar het een stuk makkelijker is.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:54

Wat een fijne buurvrouw TS!

Hoe is het daar inmiddels?

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Huis in Zweden leeggeroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:11

Lang leve de buurvrouw !

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:53

Wat een ellende TS. Er word sinds oktober heel veel ingebroken in Värmland.. Tenminste bij ons in de omgeving. Bij vrienden van mij zijn ze ook geweest, alles open gebroken terwijl ze lagen te slapen. Gelukkig voor mijn vrienden werden ze gestoord. Bij mij zijn ze (denk ik) tot 3 keer toe, ook geweest en ik denk dat ze geschrokken zijn van de honden die aansloegen.. (verse autosporen in de sneeuw).
Er word ook veel gewaarschuwd op bijv FB door mensen maar ook de politie die waarschuwt dat men, de politie moet bellen bij verdachte situatie's/ auto's. Er trekken helaas bendes rond die op zoek zijn naar voornamelijk gereedschap, quads, motoren en zitmaaiers.. althans dat heeft de politie tegen mijn vrienden gezegd.
Neemt niet weg dat het heel vervelend is en het idee dat een vreemde in je huis is geweest brr.. En dat ze letterlijk overal in en aan hebben gezeten en overhoop hebben gegooid bah bah. Heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door flitzz op 30-03-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:53

Het lijkt wel een film scène waarbij de FBI opzoek is naar een heel belangrijk usb stickie. Echt alles is overhoop gehaald :( . Fijn dat de buurvrouw wat rust heeft kunnen brengen. Sterkte voor jou en je ouders! :knuffel: