Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 13:04

Wij zijn nog steeds heel blij met onze Santini e-capri's. Heerlijke scooters om mee te toeren. Mijn ouders kunnen niet fietsen en ook niet zelf scooterrijden. Zo hebben we een prachtige tocht over de Veluwe kunnen doen. Mijn oom en tante mee op de elektrische fietsen
Afbeelding

Dus als je de mogelijkheid hebt om een e-capri te kopen dan zou ik dat zeker doen!

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:12

JenniferU schreef:
Hoe gaat het nu met de e scooters?, bevalt het nog?
Welke raden jullie aan en welke niet?
Neig nog steeds naar de iva ego S4.
Mijn budget is €2200,- incl slot en koffer + drager. Heb een actieradius van 50km nodig.


Hier heel blij dat ik uiteindelijk toch voor de e-go S4 gegaan ben, heb er nu 1600km opzitten en kan hem nog steeds aanraden! Actieradius 50km haalt die prima, hij kan nog wel iets verder, maar onder de 20-30% accu laad ik hem meestal op omdat je anders net niet meer een hele rit kan maken (45kmh variant dus de 25kmh zal nog wel een verder bereik hebben) maar je kan er natuurlijk altijd een 2e accu bij zetten als je toch tekort komt, dat vind ik een groot voordeel van deze scooter.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132124
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:17

Dat ziet er heel gezellig uit!

Onze Goccia's zijn ondertussen meerdere keren mee op vakantie geweest en dat is supergoed bevallen. Wij zouden zelf geen scootermodellen willen (vanwege de wegligging, maar ook vanwege het transport in de aanhanger, dat is met een brommermodel zonder kuipen ed. een stuk makkelijker) maar het ziet er wel hip uit! We zijn wel blij dat we voor een 28 AH-accu gekozen hebben. Dan heb je toch meer bereik dan bij het standaard model (20 AH). Wij zitten zo tussen een bereik en 70 en 85 km. (mijn man is een stuk lichter dan ik, dus dat scheelt aanzienlijk).

In het buitenland zijn ze trouwens helemaal weg van die elektrische brommers. In de meeste landen kennen ze dat niet (in elk geval niet in de mate waarin het in NL bekend is) en we zijn dan echt een bezienswaardigheid, zeker als we door de heuvels crossen en binnen no-time bovenin de heuvels staan :))

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:55

Heb eindelijk een scooter besteld, twijfelde steeds of het wel wijs was en nu toch de iva e-go s4 besteld met topkoffer.

Iemand ervaring met handmoffen en beenkleed?
Rij nu nog op een tomos dus altijd regen/ski-pak aan gehad maar zo'n kleed enz klinkt ook wel interessant

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:05

Handmoffen vind ik heilig, in de winter doe ik er wel handschoenen onder aan, maar voor het tussenseizoen zoals nu hoef je daar niet telkens aan te denken en mee te slepen, gewoon handjes in de moffen en afstappen er weer uit, perfect.
Beendeken werd voor mij bij afstanden 5km+ noodzaak in de winter, want anders waren mijn spieren zo stijf en bevroren de rest van de dag dat het zeer deed, beetje dat gevoel van koude handen en alles in slowmotion en wat ongecontroleerd beweegt, maar dan met je benen.
Vind t alleen wel onhandig, beetje gepriegel met bevestigen en als die eenmaal zit ook eronder opletten altijd met de lussen. Maar als we richting vriespunt gaan kan ik niet zonder. Maar misschien dat skipak voor jou wel voldoet.
Scooter in de winter is gewoon onhandig als je een auto gewend bent zoals ik haha.
Oohja en mocht je dat nog niet hebben, neem een windscherm.
Ik heb eerst zonder gereden maar dat was zoooo koud in de winter, nu heb ik er een op laten zetten en dat scheelt echt een hele boel gure wind. Even een investering maar die is het me wel waard

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:41

Ik rij sinds mijn 18e al door weer en wind. Paard staat momenteel 22km van huis maar heb sinds vorig jaar me autorijbewijs dus met echte kou kan ik altijd de auto nog pakken savonds.
Ik zag dat ze voor de s4 een specia beenkleed hebben die om de hele scooter gaat, is dat handiger?
Afbeelding

Handmoffen ga ik dan toch maar bestellen, koude benen (regenbroek,skibroek thermorijbroek aan) is minder erg dan koude handen
Daar heb je minder keuze voor extra dingen dan alleen handschoenen

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:35

JenniferU schreef:
Heb eindelijk een scooter besteld, twijfelde steeds of het wel wijs was en nu toch de iva e-go s4 besteld met topkoffer.

Iemand ervaring met handmoffen en beenkleed?
Rij nu nog op een tomos dus altijd regen/ski-pak aan gehad maar zo'n kleed enz klinkt ook wel interessant

Na wat problemen met leveren enz wacht ik nual bijna 4 weken, heb in overleg met de winkel besloten om voor een leuk prijsje de Killerbee VXL Electrico te kopen ipv de iva ego s4.
De Killerbee was op voorraad in de winkel en hij hoefte niet naar iva toe om de S4 op te halen.
Vond de killerbee eigenlijk vanaf dag 1 mooier maar was boven budget, nu toch mooie deal kunnen maken.
Scooter is een stuk groter, betere motor en ook goede actieradius.
Het word deze:
Afbeelding
En kan m woensdag ophalen

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:34

Mooi hoor! is inderdaad wel meer standaard maat scooter, moet zeggen dat ik het compacte van de S4 heel fijn vind, vooral met parkeren in de schuur bij ons e.d., maar als je iemand achterop wil is een slag groter toch wel een stuk comfortabeler, gelukkig heb ik dat niet vaak.
En als je dan inderdaad toch beetje tegen zelfde tarief vanwege de leveringsproblemen een slag groter hebt kunnen krijgen geef ik je helemaal groot gelijk, veel plezier er mee!

Wel bizar trouwens, ik moet onderhoud inplannen voor de S4 (heb er al weer 2000 km op zitten) en kijk net op de website van voordeelscooters, zelfs daar is de S4 al weer een stuk duurder geworden dan wanneer ik hem kocht, prijzen gaan echt hard.. Ben benieuwd waar dat uiteindelijk gaat eindigen allemaal.
Ook onderhoud is een stuk duurder geworden -O-

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:58

Ik kon de S4 nog voor de oude prijs bestellen vanwege een offerte aanvraag. Maar een week later was die 100€ duurder.
Heb nu geen koffer en handmoffen maar die kunnen wel later besteld worden. Ook zit er nu een alarm bij en is de scooter woensdag klaar ipv ?????

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:19

Ik heb die van mij in Maart gekocht, sindsdien is die al €200 gestegen.
Alarm zit volgens mij op alle scooters haha, mijn S4 zit dat gewoon standaard op.
Maar wel pech dat ze zo slecht leverbaar zijn inmiddels dan, hier was die met een week thuis geleverd, dus dat was top. Had ook geen lange levertijd kunnen hebben omdat mijn auto zo snel verkocht was en ik anders geen vervoer had naar werk, dus zou het inderdaad ook niet zien zitten lang te wachten, zeker bij een onbekende levertijd, dat duurt altijd langer dan je denkt.

Handmoffen zou ik zeker aanschaffen, die zijn mij echt heilig met de huidige temperaturen, koffer vind ik fijn voor de helm vooral. En ik heb later nog een windscherm aangeschaft, daar ben ik ook heeeeeel blij mee, op 45kmh was die wind in mijn gezicht echt van steen :')

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:02

Faelynn schreef:
Ik heb die van mij in Maart gekocht, sindsdien is die al €200 gestegen.
Alarm zit volgens mij op alle scooters haha, mijn S4 zit dat gewoon standaard op.
Maar wel pech dat ze zo slecht leverbaar zijn inmiddels dan, hier was die met een week thuis geleverd, dus dat was top. Had ook geen lange levertijd kunnen hebben omdat mijn auto zo snel verkocht was en ik anders geen vervoer had naar werk, dus zou het inderdaad ook niet zien zitten lang te wachten, zeker bij een onbekende levertijd, dat duurt altijd langer dan je denkt.

Handmoffen zou ik zeker aanschaffen, die zijn mij echt heilig met de huidige temperaturen, koffer vind ik fijn voor de helm vooral. En ik heb later nog een windscherm aangeschaft, daar ben ik ook heeeeeel blij mee, op 45kmh was die wind in mijn gezicht echt van steen :')


De scooter zelf is op voorraad bij Iva maar de accu schijnt slecht leverbaar te zijn.
Ik reed voorheen op een tomos zonder windscherm of hand moffen oid dus ben wel wat gewent.

Merk je snelheids of /actieradius verschil met je scherm?

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:23

Citaat:
De scooter zelf is op voorraad bij Iva maar de accu schijnt slecht leverbaar te zijn.
Ik reed voorheen op een tomos zonder windscherm of hand moffen oid dus ben wel wat gewent.

Merk je snelheids of /actieradius verschil met je scherm?


Jeetje dat is balen.
Ik heb in het begin ook lang zonder gereden, maar met is wel comfortabeler, dat is ook wat waard :j

Actieradius niet, snelheid alleen bij flinke wind die precies ongunstig staat, dan gaat mn snelheid 2 tot 4kmh achteruit.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 08:13

Nou daar is dan: de killerbee vxl electrico.
Afbeelding

Rijdt als een zonnetje trek mega snel op, wat een verschil zeg.
Nu regenpak en handschoenen aan en nog niet echt last van de kou.

Hoe doen jullie dat met opladen?
Advies was flink leegrijden en dan pas laden maar kneep m gister toch met de km's. Bij mijn fiets kan ik de resterende km's zien,bij deze alleen hoeveel accu ik nog heb.
Zou 50km moeten redden maar zit nu op ongeveer 25/30km en accu wisselde tijdens het rijden dat ik soms zelfs t tank logo in beeld kreeg. Eenmaal thuis had ik 1 groen streepje (vd 3) en 1 rode. Dus dan zou ik nog zeker 15km moeten kunnen rijden.

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 08:24

Je hebt 1 accu denk ik he? Leegrijden is echt nergens voor nodig. Gewoon lekker opladen als het kan.
Het tank logo in beeld wil wel zeggen dat hij opgeladen moet worden. Maar dat is zeker niet exact. Kan best zijn dat je net vaak hebt opgetrokken of vol gas hebt gereden. De accu berekent dan dat je moet laden als je zo blijft rijden. Maar als je vervolgens heel rustig rijdt kun je best nog wel een stuk door.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:35

Heb inderdaad 1 accu, kunnen er wel 2 in. Ik was inderdaad net een lang stuk volgas aan het rijden.
Dus bijladen kan geen kwaad? Dan gooi ik hem zo aan de lader als de zon gaat schijnen haha #zonnepanelen, accu geeft nog 1 groen streepje aan, zit nu op 27km
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 15-11-22 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:37

Leegrijden was bij mij alleen de eerste 5x nodig. Daardoor werd het metertje op het dashboard nauwkeuriger omdat ie dan als ‘t ware leert ‘hoeveel accu 50%’ is. Zo heb ik het begrepen. Na die 5x moet je hem juist niet leegrijden meer want dat is slecht voor je accu.
Ik ging de eerste keren gewoon de laatste procenten rondjes rijden in de buurt tot hij leeg was.
Laatst bijgewerkt door Safiy93 op 15-11-22 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 09:39

Nee hoor. Tuurlijk is af en toe leegrijden technisch gezien beter voor je accu. Maar op het aantal jaren dat zo'n ding meegaat valt het echt mee. Dus ik zou daarvoor zeker niet in de stress gaan zitten of je iets nog wel of niet haalt. Gewoon lekker laden.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:13

Weet natuurlijk niet hoe het bij die scooter werkt, maar hier gaat het tanklogo branden als die onder de 20% batterij komt. Meestal gebeurd dat na ongeveer 50-55km en daarna weet ik niet hoe ver ik nog kom voor die 15-20%, want dat durf ik niet uit te proberen bang dat ik net ergens strand haha. Ik laad hem dan dus altijd op.

Wij hebben een nieuwe IVA dealer in de buurt gekregen op maar 7km van huis, echt ideaal voor het onderhoud, en ze waren ook nog heel betaalbaar, dus ik ben helemaal blij :D

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:23

Dat ik hem vanmiddag aan de lader gooide gaf ie aan 1 groen streepje (vd 3) en het rode streepje, dus waarschijnlijk nog genoeg batterij maar nu is ie weer vol en heb ik 3 groene en 1 rode. Dus dan zou 1 streepje 15km moeten zijn, had 26km gereden met dus 2 groene streepjes verbruikt, morgen rondje huis-werk-stal-huis (42.2km) en ben benieuwd of ik dat nual red op 1 accu.

Voordeel vd iva vond ik dat je de bromscooter op 3 standen (25/35/45km) kon zetten als je accu bijna leeg was, deze heeft dat niet maar dan rij ik gewoon minder hard dat schijnt ook te schelen

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:45

JenniferU schreef:
Dat ik hem vanmiddag aan de lader gooide gaf ie aan 1 groen streepje (vd 3) en het rode streepje, dus waarschijnlijk nog genoeg batterij maar nu is ie weer vol en heb ik 3 groene en 1 rode. Dus dan zou 1 streepje 15km moeten zijn, had 26km gereden met dus 2 groene streepjes verbruikt, morgen rondje huis-werk-stal-huis (42.2km) en ben benieuwd of ik dat nual red op 1 accu.

Voordeel vd iva vond ik dat je de bromscooter op 3 standen (25/35/45km) kon zetten als je accu bijna leeg was, deze heeft dat niet maar dan rij ik gewoon minder hard dat schijnt ook te schelen


moet zeggen dat ik ook dacht daar heel blij mee te zijn, met die verschillende "standen" maar in de praktijk gebruik ik het dus echt nooit. Je moet best vaak op de weg rijden, dus dan kan ik moeilijk maar 20 gaan rijden oid, en hij word hier toch het meest gebruikt voor woon werk verkeer, en dan ga je niet langzamer rijden als dat niet hoeft, want dat is gewoon niet handig en dan doe je er langer over haha.
Heb het een keer gebruikt toen ik met mn moeder een tour ging maken over de veluwe, maar dan kan je natuurlijk ook gewoon voor kiezen zelf je gas minder hard open te trekken inderdaad, verder denk ik niet dat je er iets aan mist. Scooter gaat wel automatisch langzamer als de batterij bijna leeg is, dat wel. Ook niet altijd fijn want het laatste stukje voor ik thuis ben moet ik over een 60kmh weg, en dan ga ik dus 35-40 als de batterij bijna leeg is, goed voor de veiligheid :')
ben wel heel blij met de batterij indicatie van IVA, dat gaat in procenten, dus weet altijd exact hoe ver ik nog kan rijden voor die bijna leeg is of ik moet laden voor een nieuwe rit

_karin_

Berichten: 3921
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:21

Afbeelding
He wat leuk dit topic! Mijn vriend had zijn zinnen gezet op dit beestje en hoewel ik er nu op rijd naar stal als het droog is heb ik me er amper in verdiept. Ik ga snel bijlezen over jullie ervaringen.

Sure_lee

Berichten: 10413
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 16:34

Ik heb mijn elektrische scooter ingeruild voor een elektrische fatbike!

Vandaag in totaal 26 km mee gereden. Naar de paarden heen en terug.
Ik haat fietsen maar dit is wel echt top.
Geen helm op en toch 25 km per uur zonder moe te worden en met wel een beetje beweging.
Ben benieuwd of ik er zo tevreden over blijf. Maar tot nu toe wel heel enthousiast.
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 16:58

Ja ik zag hem al Sure-Lee <3
Ik ben ook blij met mijn e bike en hou ook niet van fietsen. Loop liever zeg maar. Maargoed naar je werk is het toch wel handig of voor boodschappen doen.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:30

Ik heb beide en woon-werk pak ik liever de ebike dan de escooter mede omdat ik me fiets overal makkelijker parkeer.

Actieradius valt tot nu toe tegen vd scooter.nu 400km erop zitten en hij heeft 1x 40km gered op 1 accu maar verder laat ik hem bij minder al op. Mede omdat ik geen accu percentage zie maar alleen streepjes

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 07:19

Goedemorgen ik schop dit topic even omhoog, inmiddels 700km op de teller maar we (dealer en ik) lopen tegen het volgende aan:
Gemiddeld gereden max actieradius is 35/40km op een accu. (Fabriek geeft aan 60km)

Hij geeft onderweg aan tanken en zodra ik stop dan heb ik nog 1 groen streepje (rood brand niet).
Dus 2 groene streepjes verbruikt.
Dealer gaf aan dat hij minimaal 4 uur zou moeten laden (lege accu is laadtijd 4-6 uur zegt fabriek) , maar met 2 groene streepjes eraf is ie met 2.5 uur weer vol.
We hebben vd week nieuwe accu - oude lader getest en nu heb ik oude accu nieuwe lader. Beide geen verschil in oplaadtijd maar evengoed red ik geen 40km met 1 accu.
Accu:
Afbeelding
Lader:
Afbeelding

Ik heb de scooter gekocht om het volgende rondje te kunnen rijden op 1 accu:
Huis - werk (10km)
Werk - stal (15km)
Stal - huis (23km)
Maar dit red ik echt niet.
Nu met een volle accu naar werk gereden en al 1 streepje kwijt.

Iemand tips? Er kan natuurlijk een 2e accu in a 800€ maar als deze nual de fabrieksstandaard km niet haald......
Hoeveel km kunnen jullie op 1 accu? Voor als ik wel een andere scooter ga kopenn en deze dus kan inruilen