Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132211
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:42

Sure_Lee, heeft je vriend de accu's niet parallel geschakeld?
Mooi dat jullie er al zoveel plezier van hebben!

Ik heb deze week voor het eerst een ritje gemaakt. Was leuk. Man was ook mee, dus samen een stukje gereden. Ik vind het alleen nog wel heel erg koud, daar kan ik niet zo goed meer tegen na de chemo/immunotherapie.

Citaat:
Hoe groot de topkoffer moet zijn hangt ook af van hoe groot je integraalhelm is. Maat s of xxl en wat voor type integtaalhelm. Maar over het algemeen past het in een topkoffer vanaf 29 liter.


Klopt ongeveer wel :j

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 22:35

Nee daar heeft hij bewust voor gekozen. De merken die dat wel hebben daar gaat de 2e accu vaak van stuk. Daarnaast wordt de oplader dan heel groot en maakt het minder flexibel.

Fijn dat jullie een stukje hebben gereden. Kan me voorstellen dat je het dan sneller koud heeft.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 10:58

Marcella schreef:
Goede die moet ik straks even controleren.


Haha verstandig.
Ik heb nog even gevraagd hoe lang een accu over het algemeen mee gaat. Maar je hebt ongeveer 1 % per jaar aan capaciteit verlies. Wel cummulatief. Dus ze zouden heel lang mee moeten gaan. Gaat wel over een goede kwaliteit accu en dat je hem niet helemaal leeg maakt want dan beschadig je de cellen.

Dus advies bij een elektrische scooter die je een poos niet gebruikt. Koppel de accu af van de scooter en kijk iedere maand of er nog voldoende spanning in zit.
Als je hem aangekoppeld houdt en niet gebruikt dan iedere week even checken.

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:58

Help... Als ik een Zip wil (want anders past het niet in de schuur.. iets met mijn fietsen)

Dan heb ik die piaggio zip (schrijf ik het zo?) of een Piaggio (?) one plus als elektrisch alternatief...


Meneer is zo handig geweest om met een ophangboutietsvoordemoter ik heb geen idee komt er op neer dat zijn moter kennelijk los zit en die dat even gaat maken en ik wil hem niet meer op dat gevaarlijke ding hebben dus ik wil nu een nieuwe... maar dan is de vraag, elektrisch of benzine... Eerst was de voorkeur benzine ivm weinig km per accu.. nu toch weer twijfel....

En als ik hem als cadeautje geef, mag ik het zelf bepalen toch? Dus help.... Waar moet ik op letten en wat is verstandig? Nu rijdt hij er 100KM per week op, als zijn werk straks verhuisd 150 km?

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:27

Mijn scooter is zojuist binnen gekomen.
Nu snel op zoek naar verzekeringen en straks even op naam laten zetten, want mag er vanavond al mee naar werk.
Vind wel erg grote prijsverschillen zitten bij de verzekeringen, weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Ik ben wel een hele voorzichtige bestuurder, ook met mijn auto heb ik in 6 jaar tijd nog nooit schade of boetes gereden oid, maar weet natuurlijk niet hoe dat met een scooter gaat zijn. Auto heb ik ook 2e hands gekocht, dit is nieuw, dus twijfel of ik niet all risk moet verzekeren, maar tussen WA, WA+ en allrisk zit een verschil van €10 per maand tot ruim 30 euro per maand en daarbij heb je dan ook nog eigen risico bij all risk, zonder eigen risico is het zelfs vanaf 50 euro per maand. En volgens mij, als iemand anders schade rijd bij mij, dan word het verhaald op hun verzekering sowieso, dus dan zou all risk alleen gaan om schade die ik zelf maak? Moet je toch wel iets heel geks doen wil je boven je eigen risico schade rijden denk ik.
Maak mij dan eerder zorgen om andere mensen die schade aanbrengen terwijl ie gewoon ergens geparkeerd staat, geen idee of dat een ding is, maar als ze hem omgooien (dat kon met een auto natuurlijk niet haha) en ze lopen ondertussen gewoon verder maar jij zit wel met dikke schade.. Lastig wel, moet zometeen beslissen want moet om 5 uur naar werk toe haha en wil niet weer fietsen want ben pas heel laat in het donker klaar, dat vind ik geen fijn idee op de fiets


Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 15:30

@Liannetje, waarom geen kleine Niu of Segway? De One heeft een mindere prijs/kwaliteit verhouding dan die merken. Ook is het bereik wat minder.


@faelin goede scooterverzekering kun je afsluiten bij Enra. Ik zou allrisk doen met rechtsbijstand als je dat nog niet hebt.
Gefeliciteerd met je scooter en veel rijplezier.

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:52

Omdat een Zip in het schuurtje past en mijn fietsen er niet uitgaan en geen ruimte maken voor dat ding :o (ik vind scooters nog steeds niets... maar ik heb ook geen idee hoe het qua formaat zit... Ik ben gebonden aan 1 winkel omdat hij hem per se daar wil halen... en het zou een zip moeten worden, dus dan kom ik al op de one uit omdat hij een zip wil en ik elektrisch (niet dat ik er ooit op ga zitten, maar iets met milieu en dat gezeur :')) En ik vind het anders echt stinkdingen :')

Net even gekeken... Ik denk dat ie die echt minder mooi vind... En hij heeft 10 jaar een zip gehad (en nog steeds, ook al mag ie er nu van mij niet meer op omdat dat ding op is :') iets met moterblokophangding dat loshangt dus in mijn ogen levensgevaarlijk om er nog mee te rijden...

Maar scheelt dat zo veel? Want hij wil woon/werk verkeer (150km per week) en dan in de zomer nog eens wat toeren denk ik?

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:12

Eerlijk? Dan geen elektrische nemen en al helemaal geen elektrische Piaggio. Dan een Niu of Segway. Piaggio schijnt zelf ook niet te staan achter hun elektrische versie.
Elektrisch is eigenlijk alleen leuk voor snorren en niet te grote afstanden. Ik ben er een beetje van afgestapt. Ik wil zelf wel elektrisch maar mijn dochter wil den brom en opvoeren. Dan gaat de actieradius heel hard achteruit. Tel daarbij je enorme afschrijvingen op, accu gaat maar jaartje of 5 mee, nieuwe accu is ruim 1000 euro en ik heb besloten (nog) niet voor elektrisch te gaan.

Koop dan een zuinige Zip euro 5. Loopt 1 op 40 en is heel waardevast. Voor die dingen betaal je tweedehands nog heel fors.

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:08

Zo ik heb de vuurdoop gehad gisteravond. Eerste keer op een scooter rijden, daar vang je blijkbaar vliegen mee. Mijn oog is nog steeds dik rood en gezwollen :') Les nummer 1, doe altijd je vizier dicht als je op een scooter rijd. Op werk dacht iedereen dat ik stoned was of hooikoorts had omdat mn oog maar bleef tranen en zooo veel pijn deed.
En ben ook nog aardig om gereden, was me totaal niet duidelijk af en toe waar ik wel of niet mocht rijden, een stuk op een gegeven moment in ieder geval niet, maar de navigatie wou me daar wel steeds naar toe hebben natuurlijk, heb om dat te vermijden een compleet industrieterrein over gezigzagd, pfff moet nog wel even wennen hoor :+
Verder reed die wel lekker, gaat "topsnelheid" 47kmh, dus mooi binnen toegestane grenzen. Ook aflevering e.d. was allemaal super geregeld.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:09

Leuk! Het is een brom begrijp ik? Was een windscherm geen optie?

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 16:14

Ik zou idd ook die One laten staan sowieso. Ik zou gewoon echt even ergens goed gaan informeren over wat jullie er precies mee willen en een scooter erbij zoeken die daarbij past. En dan maakt het natuurlijk niks uit of dat benzine of elektrisch is.

Goede vuurdoop Faelynn. Balen van die vlieg. Een windscherm is dan wel heel fijn inderdaad. Maar vizier dicht is ook een optie. Al deed ik dat volgens mij ook nooit toen ik 20 jaar geleden scooter reed. Heb weleens een hommel naar binnen gehad. Dat was ook funnn.

Ja is is ook jammer dat er niet echt goede navigatiesystemen zijn voor snor/brom scooters.
Voordeel van een elektrische snor is dat je op alle fietspaden mag rijden. Maar ja daar heb jij met je brom ook niks aan. :+

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:40

Dat is dan weer even rot om te horen, of nouja rot.... Je leest zo veel verschillende dingen dat ik het gewoon ook niet meer weet... Elektrisch klinkt heel leuk, je leest goede reviews, maar niemand weet wat de batterij voor langere tijd doet.

Dat die zipjes waardevast zijn, dat zagen we ook... Maar zit nog even heel veel te twijfelen... En eigenlijk is het helemaal niet mijn probleem. Maar wel grappig dat iedereen zo "ga er niet voor" is ;) dat zegt ook wel wat...

Nouja, voor mij is het makkelijk, ik heb gewoon 7 fietsen en daarmee kan ik vooruit :') ik ga ook nooit op een brommer zitten, vind het echt niets (sorry :o het kan vast heel relax zijn, maar laat mij maar lekker trappen :')) en voor woon-werk heeft ie gewoon wat fatsoenlijks nodig... En ik lees overal wat anders en weet het gewoon ook niet meer... Uiteindelijk moet hij beslissen.. Ik wil alleen het liefst zo snel mogelijk een andere :') (Komt omdat ik het nu gewoon een zelfmoordmissie vind omdat er weer iets los zit en het ding oud en versleten is :'))

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:56

Weet je wat het nadeel is... Ik de scooterzaak zeggen ze doodleuk dat je 90km kunt rijden met een Piaggio one +.... Overal op internet lees ik al een stuk minder... + Batterij 2000 keer opladen ofzo? Dus dan zou het met 4x per week 500 weken zijn... Mits die niet in km's terugloopt wat ie sowieso doet. Maar dat is wat ze zeggen... Wat vast ook weer tegenvalt... Het verkopertje zag iig geen probleem in wat we wilden en een nieuwe accu was 1700? Dus dan is het pas interessant als die echt 10 jaar meegaat...


68 km, is 3x opladen per week, dan komt er nog een keer kou en alles bij wat ook bij mijn elektrische fiets energie at... Dus we gaan weer verder kijken!

Ik geloof de verkoper niet meer zo...

(Hier nog steeds discussie, hoe meer ik lees, hoe minder zeker ik ben over elektrisch).. denk dat ik gewoon een benzine ding ga halen voor hem... Denk dat we dan uiteindelijk nog het beste als we kijken hoe veel er mee gereden wordt... Het rotte is dat de verhalen te verschillend zijn... (En ik kennelijk gebonden ben aan de verkoper die ik niet vertrouw...) Ik moet er niet mijn probleem van maken :') zijn brommer...

Maar wil toch een keer die Segway gaan kijken, want als ie met zijn zoontje wat wil touren is een niu niet praktisch? (Zou toch liever voor elektrisch gaan, maar lees even te veel dingen nog dat ik nu weer twijfel)

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:24

Ik snap het. Had ik ook. Het is een afweging. Als ik zou snorren zou ik elektrisch nemen. Ik rijd kleine stukjes en hoef niet zo hard.
Maar vanaf 45 km gaat het hard achteruit en de accu loopt ook elk jaar terug net als bij een telefoon of laptop. En gevoelig voor kou, mag niet onder de 15% komen. Dus wat blijft er dan over om te rijden? 30 km? Lekker als je heen en terug moet op 1 accu.
En de aanschaf is duur maar hij loopt hard in waarde terug want hij is zoveel waard als de accu goed is. Dus over 5 jaar nog maar weinig. Dat zijn fikse afschrijvingen. Bespaar je wel op brandstof maar dan kost hij alsnog veel.
Ik ga eerst voor een zuinige benzine scooter denk ik en die brengt over een paar jaar zijn geld nog dik op. Dan koop ik voor mezelf een elektrische snor. Hopelijk zijn de accu’s dan beter.

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 23:46

Goed om te weten, want dan kom er weer een brom terug namelijk. Dan ga ik ook gewoon weer voor benzine aangezien ik soms ook best wel wat afstanden rij.

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 00:13

Suzanne F. schreef:
Leuk! Het is een brom begrijp ik? Was een windscherm geen optie?


Jawel maar ik wou het eerst zonder proberen voor de zomer, windschermen zijn best duur :Y)
Maar m’n vizier dicht doen had ook gewoon gewerkt, gewoon niet bij stilgestaan dat dat nodig was tegen vliegen, de eerste 5km ging namelijk prima zonder. Tot dus die ene vlieg :')


Moet zeggen dat ik de accu best wel oké vond gaan met m’n 45kmh brommer. Hij werd bezorgd met 60% geladen accu, en had er na 32 kilometer rijden nog 18% op zitten, heb hem vandaag aan de lader gehangen, dus het word nog even aankijken hoeveel km ik kan maken met een volle accu. En ik kan er dan nog een 2e accu bij plaatsen voor dubbele actieradius. Mijne is 26ah 48volt geloof ik, dus relatief laag. de Piaggio ons plus heeft een aanzienlijk grotere accu weet ik, maar hangt inderdaad wel ook een ander prijskaartje aan. Nieuwe/extra accu Kost momenteel €599 bij die van mij.

Maargoed ik hoef er dan ook maar +-25 kilometer per dag mee te rijden a 3 max 4 dagen in de week, en vind het geen probleem om hem een paar keer per week op te moeten laden, kan desnoods op werk, dan heeft die ook lang genoeg de tijd, die vinden dat toch geen probleem.

Ben wel heel benieuwd hoeveel jaar die mee gaat

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 01:56

Ik lees mee.

Ik heb een oude Yamaha Neos 45 km. Super fijn ding en hoop dat hij nog jaaaaaren mee kan.
Maar hij is echt al wel oud dat ik er wel al rekening mee hou dat hij een keer aan vervanging toe is.

Ik wil graag een sportief model terug. Ik rij 365 dagen per jaar gemiddeld 25 km per dag.
Ik vind het geen probleem om s'nachts te laden. Wel zou het fijn zijn als mijn helm in de scooter kan.

Wat is dan wel interesant om eens naar te kijken?

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 08:54

Bij de segway past er een helm onder het zadel. Als je gewoon thuis kunt opladen steeds is dat prima. Maar de oplader is vrij groot. Als je die mee moet nemen dan past er geen helm in. Bij andere merken past het net niet lekker of helmaal niet.
Als de accu's in de voetplaat zitten dan zou het in theorie moeten passen.
Maar weet niet of je dat een sportief model vindt haha

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:07

De mijne is een kymco agility en zeker al ouder dan 14 jaar. Hierna zou ik het liefst ook weer een kymco nemen.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 11:28

Sure_lee schreef:
Bij de segway past er een helm onder het zadel. Als je gewoon thuis kunt opladen steeds is dat prima. Maar de oplader is vrij groot. Als je die mee moet nemen dan past er geen helm in. Bij andere merken past het net niet lekker of helmaal niet.
Als de accu's in de voetplaat zitten dan zou het in theorie moeten passen.
Maar weet niet of je dat een sportief model vindt haha


Ik ben echt een zeikerd.
Ik vind de meeste gewoon echt niet mooi. Of te vierkant of te te retro.

De Niu nqi sport (zonder windscherm) en de Piaggo vind ik dan wel weer leuk om te zien.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 19:36

Ach ieder zijn smaak toch. Ik vind juist de retro modellen leuk en de rest niet.

Ik ben vandaag op de scooter naar de paarden geweest. Was echt genieten. Heen en terug was 32 km. Heb bijna constant 40 km per uur gereden. Was echt zo fijn om langs de watertjes te rijden met de wind in mijn haren, zon op mijn gezicht en geen geluid aan je hoofd.
De fietsers hadden erg last van muggen en vliegen. Ik niet met mijn windscherm!

Wat denken jullie, zou die mijn trailer mogen trekken? :+
Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132211
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:42

Hmmmm, ik twijfel. Ik denk dat het wel mag, maar wel dat je accu snel leeg is :))

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:16

Suzanne F. schreef:
Ik snap het. Had ik ook. Het is een afweging. Als ik zou snorren zou ik elektrisch nemen. Ik rijd kleine stukjes en hoef niet zo hard.
Maar vanaf 45 km gaat het hard achteruit en de accu loopt ook elk jaar terug net als bij een telefoon of laptop. En gevoelig voor kou, mag niet onder de 15% komen. Dus wat blijft er dan over om te rijden? 30 km? Lekker als je heen en terug moet op 1 accu.
En de aanschaf is duur maar hij loopt hard in waarde terug want hij is zoveel waard als de accu goed is. Dus over 5 jaar nog maar weinig. Dat zijn fikse afschrijvingen. Bespaar je wel op brandstof maar dan kost hij alsnog veel.
Ik ga eerst voor een zuinige benzine scooter denk ik en die brengt over een paar jaar zijn geld nog dik op. Dan koop ik voor mezelf een elektrische snor. Hopelijk zijn de accu’s dan beter.


Dat dus, de verkoper was ook vergeten te zeggen dat standje eco 30km per uur was. Ze zitten in de buurt. Maar als we hem ergens anders halen dan bij hun, kunnen we daar geen onderhoud laten doen. 10 jaar klant en dan zo behandeld worden staat mij al niet aan.. maar helaas niet Mijn keuze. Snap het aan de ene kant wel, maar blijf het raar vinden. Ook omdat de levering beperkt is...

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:45

Nou... ik voel me gewoon genaaid... Eerst heel fout advies...Want hij wist dat het voor woon-werkverkeer was en dat er dagelijks mee gereden werd dus eigenlijk elektrisch niet eens opschoot met die piaggio One... Terwijl hoe hij het uitlegde was het echt ideaal.. En dan kon je alles uitrekenen en was je echt goedkoper uit... Maarja, je miste wel de helft van de informatie ;) die best wel van belang was..

Vervolgens zaterdag geweest... Levertijd is lang, kleur die hij wilde was eruit, ergens anders kopen is geen optie, want dan doen zij geen service en juist zij zitten zo dichtbij.. En dan ben je dus 20 jaar klant ;)

Zaterdag te horen gekregen dat we € 199 euro terug zouden krijgen voor de oude zip... Nu moet ik hem eerst langsbrengen (kan ik al niet, nog nooit op zo'n ding gereden + er zit iets los?) en dan gaan ze de waarde schatten.. Terwijl er al een toezegging was gedaan... De order nu gedaan, moet nu gaan betalen omdat we anders geen zekerheid hebben dat de 2e keus kleur er nog is....

Gewoon heel de gang van zaken.... Ik ben er al helemaal klaar mee daar... De man die we op zaterdag hebben gesproken was echt super netjes, goede uitleg gehad, duidelijk.. maar nu heb ik die eikel van verkoop weer en heb ik er zo'n slecht gevoel bij.... Komt vast allemaal goed, ik heb er verder niets meer mee te maken, ik hoef er niet meer mee naar toe alleen te betalen.... Gelukkig, want bah.. Verkopers....

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 10:32

Oh nou dat klinkt niet best nee.
Echt super jammer dat je niet ergens anders kon kopen en dan toch daar onderhoud doen.

Ik hoop ook voor je dat alles goed komt en jullie een scooter krijgen die past bij jullie wensen.