Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132211
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:09

Met een elektrische fiets kun je zeker ook wel wat hoor :j

Mijn fiets 8-)
Afbeelding

Wel de stabiliteit/voorvork en de remmen een beetje in de gaten houden. Hoewel ik zelf altijd probeer om niet te remmen. Team RIA: Remmen Is Angst :D

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:20

Hahah helemaal mee eens! Ik vind het enkel niet op hun website, ik heb een fiets uit 2021 gazelle bosch middenmotor. Kan ik dan gewoon wat bestellen of gewoon langs een winkel gaan? Dat ze er niet mee adverteren maar wel hebben?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 07:59

Jester_ schreef:
Hahah helemaal mee eens! Ik vind het enkel niet op hun website, ik heb een fiets uit 2021 gazelle bosch middenmotor. Kan ik dan gewoon wat bestellen of gewoon langs een winkel gaan? Dat ze er niet mee adverteren maar wel hebben?

Een hele makkelijke manier voor een fiets met middenmotor: er zit een tonnetje op 1 van de spaken in het achterwiel en die gaat langs een sensor op het frame. Als je die nu een losdraait en een beetje naar buiten duwt gaat je fiets harder. Alleen de snelheidsmeter is dan wat van slag.

Ik heb ook een Bosch middenmotor.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:25

En dragen jullie dan een helm bij deze snelheden?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:22

Suzanne F. schreef:
En dragen jullie dan een helm bij deze snelheden?

Nee joh dan kan ik net zo goed een pedelec nemen.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:33

janderegelaa schreef:
Suzanne F. schreef:
En dragen jullie dan een helm bij deze snelheden?

Nee joh dan kan ik net zo goed een pedelec nemen.


Begrijp ik, zou ik ook niet doen. Maar eigenlijk is het krom natuurlijk. 50 km per uur rijden en geen helm terwijl je op een scooter vanaf 45 km per uur al een helm op moet.
En scooters moeten op de rijbaan omdat ze te hard gaan voor het fietspad. :+

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132211
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:29

Nou ja, tussen doen en moeten zit natuurlijk ook een verschil.
Ik rijd ook weleens met mijn brommer of met een motor zonder helm. Als we met de oldtimers (dat zijn dan racers uit de jaren '60) een race rijden dan doen we een helm op, maar met het defile kijken ze niet zo nauw en dan proberen we ook altijd te kijken wie het eerst thuis is. Vinden we leuk :))
Rijden zonder helm is heerlijk, zeker als het warm is.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:41

janderegelaa schreef:
Een hele makkelijke manier voor een fiets met middenmotor: er zit een tonnetje op 1 van de spaken in het achterwiel en die gaat langs een sensor op het frame. Als je die nu een losdraait en een beetje naar buiten duwt gaat je fiets harder. Alleen de snelheidsmeter is dan wat van slag.

Ik heb ook een Bosch middenmotor.


Aah ik zie hem, zo even een schroevendraaier fixen. Naar de band toe bedoel je he? Ben benieuwd :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:20

Jester_ schreef:
janderegelaa schreef:
Een hele makkelijke manier voor een fiets met middenmotor: er zit een tonnetje op 1 van de spaken in het achterwiel en die gaat langs een sensor op het frame. Als je die nu een losdraait en een beetje naar buiten duwt gaat je fiets harder. Alleen de snelheidsmeter is dan wat van slag.

Ik heb ook een Bosch middenmotor.


Aah ik zie hem, zo even een schroevendraaier fixen. Naar de band toe bedoel je he? Ben benieuwd :D

Zet eerst met een markeerstift een streepje op de spaak aan de kant van de naaf. Dan kun je hem altijd terugschuiven. Tonnetje niet verder dan de sensor schuiven. Laat je het weten?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:04

Mislukt :')
Ik sta nu bij de fietsenmaker met een lamme schroef van het tonnetje :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:16

Jester_ schreef:
Mislukt :')
Ik sta nu bij de fietsenmaker met een lamme schroef van het tonnetje :')

Hoe kun je dat nu verkeerd doen....Doet de fietsenmaker het gelijk voor je nu?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 16:25

Ja na 2x verschuiven was het schroefje lam en zat die er los op. Fiets gaf foutmelding en trapte enkel zwaarder.

Ik lease de fiets via hun dus dat leek me geen handige plek. Heb morgen bij een ander een afspraak dus ben benieuwd

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:27

Jester_ schreef:
Ja na 2x verschuiven was het schroefje lam en zat die er los op. Fiets gaf foutmelding en trapte enkel zwaarder.

Ik lease de fiets via hun dus dat leek me geen handige plek. Heb morgen bij een ander een afspraak dus ben benieuwd

Ah….te ver verschoven. Succes morgen!

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 15:50

Wij zijn nu lekker aan het toeren over de Veluwe met de scooters. Echt zo leuk.
We pakken ook wat zandpaden mee. Super grappig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:47

Nou ik ben niet meer zo zeker van mijn Niu keuze. :+
Vandaag wezen kijken en mijn oog viel op een mooie Segway met bruine details en deze had ook 2 accu’s en een actieradius van bijna 100 km bij 45 km/u. En heel veel bergruimte onder het zadel. Bij de Niu past er geen helm onder het zadel en dat was toch wel een must. Dus ja, wat nu…. :')
Ik ga online even zoeken en prijzen vergelijken en dan toch de Segway bestellen denk ik. Enige nadeel is dat er nog geen software update voor is dus hij kan niet worden opgevoerd tot 55 km/u wat ik eigenlijk wel wil. Maar die software zal best beschikbaar komen neem ik aan.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:27

Suzanne F. schreef:
Nou ik ben niet meer zo zeker van mijn Niu keuze. :+
Vandaag wezen kijken en mijn oog viel op een mooie Segway met bruine details en deze had ook 2 accu’s en een actieradius van bijna 100 km bij 45 km/u. En heel veel bergruimte onder het zadel. Bij de Niu past er geen helm onder het zadel en dat was toch wel een must. Dus ja, wat nu…. :')
Ik ga online even zoeken en prijzen vergelijken en dan toch de Segway bestellen denk ik. Enige nadeel is dat er nog geen software update voor is dus hij kan niet worden opgevoerd tot 55 km/u wat ik eigenlijk wel wil. Maar die software zal best beschikbaar komen neem ik aan.

Welk model segway had je gezien? Klinkt interessant

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:48

Gaan de elektrische net zo lang mee als de benzine heb nu een benzine die 14+ jaren is.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 14:55

Tja dat is lastig zeggen. Er zijn ook benzine scooters die niet lang mee gaan. De accu gaat niet zoveel jaar mee dus die zal weleens vervangen moeten worden. Maar vaak bij benzine scooters wordt er door de jaren heen ook veel vervangen. En hoe je je scooter onderhoudt of gebruikt maakt ook uit. Sommige benzine scooters gaat het blok maar kort mee. Dan hebben mensen geen onderhoud gepleegd en de olie niet nagekeken. Dat hoeft gelukkig bij een elektrische scooter niet. :+

Mijn vriend had gisteren ook nog een leuke foto van mij gemaakt op mijn scooter.

Afbeelding

We hebben best leuk rondgereden en er was 1 accu leeg aan het eind. Het omschakelen gaat niet automatisch. Maar je krijgt een 'tank' lampje te zien en dan zet je de stekken van de ene accu om daar de andere. Hoeft niet meteen maar je kunt dan niet nog uren doorrijden. Dus wij hebben het meteen gedaan.
Bij thuiskomst de lege accu mee naar binnen genomen en opgeladen.

Wil van het weekend naar de paarden op de scooter. Omdat deze 2 accu's heeft kan er ook geen helm onder het zadel dus kan wel mijn cap opzetten. :+
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 18-03-22 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:02

Goede die moet ik straks even controleren.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:05

JenniferU schreef:
Suzanne F. schreef:
Nou ik ben niet meer zo zeker van mijn Niu keuze. :+
Vandaag wezen kijken en mijn oog viel op een mooie Segway met bruine details en deze had ook 2 accu’s en een actieradius van bijna 100 km bij 45 km/u. En heel veel bergruimte onder het zadel. Bij de Niu past er geen helm onder het zadel en dat was toch wel een must. Dus ja, wat nu…. :')
Ik ga online even zoeken en prijzen vergelijken en dan toch de Segway bestellen denk ik. Enige nadeel is dat er nog geen software update voor is dus hij kan niet worden opgevoerd tot 55 km/u wat ik eigenlijk wel wil. Maar die software zal best beschikbaar komen neem ik aan.

Welk model segway had je gezien? Klinkt interessant


De E125s.
Hier zitten de accu’s wel gekoppeld als het goed is dus je hoeft niet te switchen van accu.

Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:56

Oh, grappig dat dit topic net nieuw is! Ik heb dinsdag een Super Soco Cux besteld: een elektrische scooter die 45 km/uur kan. Voor de route huis-stal (7 km) start ik elke dag onze diesel en dat vind ik toch wel zonde.
Morgen of dinsdag kunnen we hem ophalen! *\o/*

Afbeelding

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:31

Suzanne F. schreef:
De E125s.
Hier zitten de accu’s wel gekoppeld als het goed is dus je hoeft niet te switchen van accu.

Oef die is wel weer flink boven budget haha ziet er wel gaaf uit!

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 16:37

Kitty schreef:
Oh, grappig dat dit topic net nieuw is! Ik heb dinsdag een Super Soco Cux besteld: een elektrische scooter die 45 km/uur kan. Voor de route huis-stal (7 km) start ik elke dag onze diesel en dat vind ik toch wel zonde.
Morgen of dinsdag kunnen we hem ophalen! *\o/*

[ Afbeelding ]


Gefeliciteerd. Leuk ding!
Laat je weten hoe hij bevalt?

Zou leuk zijn als we gebruikerservaringen kunnen delen in dit topic van de verschillende merken en modellen.

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:56

Kitty schreef:
Oh, grappig dat dit topic net nieuw is! Ik heb dinsdag een Super Soco Cux besteld: een elektrische scooter die 45 km/uur kan. Voor de route huis-stal (7 km) start ik elke dag onze diesel en dat vind ik toch wel zonde.
Morgen of dinsdag kunnen we hem ophalen! *\o/*

[ Afbeelding ]


Dat is al snel! vond deze ook erg gaaf, ben bij een dealer geweest die m had, en nog best voordelig ook, geloof 2700 euro inclusief windscherm e.d. En dan heb je wel echt een mooie maat en complete scooter, dus dat viel me mee.
Vanwege budget heb ik uiteindelijk toch voor de kleinere IVA gekozen, kleiner waren ze toch voordeliger, maar vond dit ook echt een leuke scooter naar prijsverhouding. Ben benieuwd hoe die je bevalt.

Mijn auto is erg snel verkocht, aan een bokker die dit topic had gelezen toevallig. Betekent voor mij nu wel een weekje de benenwagen, zal komende week wel even zwaar worden met werk, maar gaat maar om een weekje gelukkig en heb in ieder geval mooi weer in het vooruitzicht. Duim nu wel heel hard dat de scooter bevalt en goed binnen komt, want de dag dat die geleverd word heb ik hem 's avonds gelijk nodig voor werk en de dag daarna moet ik meteen 35km enkele reis er mee afleggen, wel gelijk een goede test :D

Heeft iemand tips voor een topkoffer waar een integraalhelm in past? Vind veel koffers op internet, en kreeg een beetje het idee dat vanaf 32 liter een integraalhelm erin past, maar kan het nergens echt duidelijk vinden, misschien hier iemand met ervaring?

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 20:32

Wat cool dat je je auto verkocht hebt via dit topic!

Oeh gelukkig mooi weer inderdaad volgende week.

Hoe groot de topkoffer moet zijn hangt ook af van hoe groot je integraalhelm is. Maat s of xxl en wat voor type integtaalhelm. Maar over het algemeen past het in een topkoffer vanaf 29 liter.