[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:15

F_Orumster schreef:
Sjaco schreef:
Wat een geweldig topic!
Ik ben 50+, wel kinderen (inmiddels het huis uit), maar ik lees heerlijk mee!

En vooral kiezen voor waar jullie je goed bij voelen, je hoeft helemaal aan niemand verantwoording af te leggen. Maar als ik het zo lees, staan jullie daar prima in.

De impact van dergelijke vragen en verwachtingen hangt heel erg af van de vraagsteller. Wanneer het heel dichtbij komt, bijv Schoonouders, is het lastiger om de bal lekker hard terug te serveren. Ook een vriendengroep kan je er ongemakkelijke voorzetten door re vragen; en, wat wil jíj in het leven.

Maar alles buiten die schil heb ik inderdaad maling aan.


Ik vind ook dat je schoonouders en vrienden te accepteren hebben (nog wel meer dan mensen die je amper kent) dat jij/jullie geen kinderen willen.
Ik ben juist duidelijker tegen mensen die dichterbij me staan. (Of botter :+ )

Dan een vrouw aan de kassa met 2 jongens die wel erg vervelend zijn & waarbij zei zegt;
Jongens gedraag je eens, deze mevrouw moet misschien nog aan kinderen beginnen.
Waarop ik antwoorde ; O nee hoor daar ben ik al over uit. Die komen er niet.
Waarop de kinderen later aan de moeder buiten vroegen of het kwam omdat hun zo druk waren dat de mevrouw achter de kassa geen kinderen wilde .
(Die vrouw vertelde dit een paar dagen later aan mij & ik kon hier wel om lachen _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:21

F_Orumster schreef:
Sjaco schreef:
Wat een geweldig topic!
Ik ben 50+, wel kinderen (inmiddels het huis uit), maar ik lees heerlijk mee!

En vooral kiezen voor waar jullie je goed bij voelen, je hoeft helemaal aan niemand verantwoording af te leggen. Maar als ik het zo lees, staan jullie daar prima in.

De impact van dergelijke vragen en verwachtingen hangt heel erg af van de vraagsteller. Wanneer het heel dichtbij komt, bijv Schoonouders, is het lastiger om de bal lekker hard terug te serveren. Ook een vriendengroep kan je er ongemakkelijke voorzetten door re vragen; en, wat wil jíj in het leven.

Maar alles buiten die schil heb ik inderdaad maling aan.

Hey FS, tijdje niet "gezien". Ik zag dit topic voorbij komen en ben gaan meelezen en nu zie ik een "oude bekende".

Verder sluit ik mij compleet aan bij jouw opmerking aangaande bijvoorbeeld schoonouders.
De mijne weten intussen dat het niet meer gaat gebeuren (ben inmiddels 49), maar voorheen werd er nog weleens op een verjaardag tussen neus en lippen door, door mijn schoonmoeder gezegd: "tja, wij missen het wel hoor, maar mijn schoondochter wil geen kinderen ":j :j :j
Mijn man staat er exact hetzelfde in als ik, maar op de één of andere manier voelt het voor mijn schoonouders prettiger om mij de schuld te geven :') . Ik heb overigens ontzettend lieve schoonouders hoor, ik kom er graag. En ik begrijp echt dat zij het heel jammer vinden.

Ik heb er zelf geen moeite mee om te vragen of iemand wel of geen kinderen wil, ook als dit voor sommige mensen pijnlijk is als ze bijvoorbeeld wel willen, maar geen kinderen kunnen krijgen. Als dat het geval is dan is dat natuurlijk heel naar voor deze mensen en dat zeg ik dan ook. Ik vind niet dat daar zo dramatisch over gedaan hoeft te worden. Sommige dingen gebeuren nou eenmaal in het leven.

Als er aan mij gevraagd word of ik kinderen heb en ik zeg "nee", dan schieten sommige mensen in de stress. Oh jeetje wat als ze wel had gewild, maar het is niet gelukt??? Ik zeg er dan vaak achteraan, dat ik niet zielig ben omdat het een bewuste keuze is. En dan durven mensen weer verder vragen te stellen.

Verder een heerlijk topic dit!

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:53

De enige redenen waarom ik alles dr uit zou willen laten halen omdat dat de enige oplossing is voor mijn hormoon problemen. Dan hoef ik geen rotzooi meer te slikken en dan ben ik niet iedere maand 1,5 week ziek op bed. Want met mijn 24 heb ik alles al geprobeerd, 5 verschillende pill soorten, spiraaltje, prikpil en dan nu het staafje al vanaf ik 11 ben.

Ik heb het staafje nu een jaar en helaas begon het in november weer door te bloeden en nu wordt ik weer ongesteld. Daarnaast heb ik van alle opties enorm veel bijwerkingen gehad, acne, gewicht, depressie maar zonder iets is het iedere maand ook afzien. Ze kunnen met onderzoeken niet vinden wat het is, geen endometriose (wat mijn moeder heeft), geen pcos maar wel op mijn 20e een spoedoperatie voor kiestes gehad. Mijn natuurlijke menstruaties zorgen voor gevaarlijke ijzer tekorten en zorgen dat ik iedere maand 1,5 week in bed moet blijven liggen van de pijn, koorts, misselijkheid, diarree, migraine en hallucinaties. Om een beetje kwaliteit van leven te hebben mag ik niet ongesteld worden. Maar het ertegen vechten met elke hormoon optie brengt allerlei andere ellende met zich mee.

Ik ben volwassen genoeg voor te kiezen om een kind te nemen maar nooit volwassen genoeg om te kiezen dat ik er geen wil. Ik hoop dat ik een keer een doorverwijzing kan krijgen naar de juiste gynaecoloog die me kan helpen maar met ieder doktersbezoek voel ik me neergeslagen. Alsof ik gek ben en alsof iedere vrouw met dit niveau van pijn moet leven. Als een man iedere maand 1,5 week niet zou kunnen werken of naar school kan gaan dan is hij chronisch ziek. Ik stel me natuurlijk gewoon aan...

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:58

Plop1997 schreef:
De enige redenen waarom ik alles dr uit zou willen laten halen omdat dat de enige oplossing is voor mijn hormoon problemen. Dan hoef ik geen rotzooi meer te slikken en dan ben ik niet iedere maand 1,5 week ziek op bed. Want met mijn 24 heb ik alles al geprobeerd, 5 verschillende pill soorten, spiraaltje, prikpil en dan nu het staafje al vanaf ik 11 ben.

Ik heb het staafje nu een jaar en helaas begon het in november weer door te bloeden en nu wordt ik weer ongesteld. Daarnaast heb ik van alle opties enorm veel bijwerkingen gehad, acne, gewicht, depressie maar zonder iets is het iedere maand ook afzien. Ze kunnen met onderzoeken niet vinden wat het is, geen endometriose (wat mijn moeder heeft), geen pcos maar wel op mijn 20e een spoedoperatie voor kiestes gehad. Mijn natuurlijke menstruaties zorgen voor gevaarlijke ijzer tekorten en zorgen dat ik iedere maand 1,5 week in bed moet blijven liggen van de pijn, koorts, misselijkheid, diarree, migraine en hallucinaties. Om een beetje kwaliteit van leven te hebben mag ik niet ongesteld worden. Maar het ertegen vechten met elke hormoon optie brengt allerlei andere ellende met zich mee.

Ik ben volwassen genoeg voor te kiezen om een kind te nemen maar nooit volwassen genoeg om te kiezen dat ik er geen wil. Ik hoop dat ik een keer een doorverwijzing kan krijgen naar de juiste gynaecoloog die me kan helpen maar met ieder doktersbezoek voel ik me neergeslagen. Alsof ik gek ben en alsof iedere vrouw met dit niveau van pijn moet leven. Als een man iedere maand 1,5 week niet zou kunnen werken of naar school kan gaan dan is hij chronisch ziek. Ik stel me natuurlijk gewoon aan...


pff ik snap zeker dat je dan alles er gewoon uit zou willen hebben.
Als dat dit allemaal zou oplossen.

Ik kies er zelf voor om de pil door te slikken, omdat ik ongesteld zijn gewoon naar vind.
maar ik heb 1 avond pijn en dan ben ik gemiddeld ongesteld
(denk ik, het is namelijk 2 dagen best veel en daarna wordt het minder)
Alleen ik werd vanuit mezelf dat ik nog geen pil slikte eens in de 6 weken ofzo een keer ongesteld.
Dus iedere strip stoppen maakte het juist wel heel raar.
Dus heb toen 1x per 2 strips gedaan.
Maar dat mij verteld werd dat dat allemaal niet nodig is.
Ben ik ook daar meteen mee gestopt :+
En dat er eventueel bijwerkingen aan zouden kunnen zitten met dat je dan misschien niet vruchtbaar meer zou zijn etc (dingen die mensen je dan vertellen)
Vind ik alleen maar mooi meegenomen :x

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:58

Hey [***]! Jij hebt me in een donkere periode van wanhoop meegemaakt en gesteund, ik heb nog wel veel aan dat topic gedacht. Ik zat er te diep in dat ik het niet meer zag allemaal, maar gelukkig klaarde de hemel open toen de relatie eenmaal was verbroken en is het allemaal helemaal helder. Ik weet nog wel goed hoe fijn het was om van mensen bevestiging te lezen dat je hier gewoon voor mag kiezen en dat ook vreugde brengt, in een tijd dat ik behoorlijk de andere kant op werd gepusht.

Bijzonder typisch dat de schuld vooral bij de vrouw gelegd wordt. Geeft wel weer aan dat 'men' denkt dat de man gewoon volgt in de eileiders van de vrouw. Ik begrijp overigens de grootouderwens wel en ik zie dat daar opnieuw maatschappelijke druk ligt. Die generatie loopt enorm te pochen over de rijkdom dat kleinkinderen heet en de tijd die ze ermee doorbrengen. Het is, opnieuw, een invulling in het leven die de anders zelf maar moeilijk kunnen opvullen. Ik voel me ook wel wat schuldig tegenover mn vader maarja. Hij snapt het overigens wel.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:03

lovelyfiefy schreef:
Plop1997 schreef:
De enige redenen waarom ik alles dr uit zou willen laten halen omdat dat de enige oplossing is voor mijn hormoon problemen. Dan hoef ik geen rotzooi meer te slikken en dan ben ik niet iedere maand 1,5 week ziek op bed. Want met mijn 24 heb ik alles al geprobeerd, 5 verschillende pill soorten, spiraaltje, prikpil en dan nu het staafje al vanaf ik 11 ben.

Ik heb het staafje nu een jaar en helaas begon het in november weer door te bloeden en nu wordt ik weer ongesteld. Daarnaast heb ik van alle opties enorm veel bijwerkingen gehad, acne, gewicht, depressie maar zonder iets is het iedere maand ook afzien. Ze kunnen met onderzoeken niet vinden wat het is, geen endometriose (wat mijn moeder heeft), geen pcos maar wel op mijn 20e een spoedoperatie voor kiestes gehad. Mijn natuurlijke menstruaties zorgen voor gevaarlijke ijzer tekorten en zorgen dat ik iedere maand 1,5 week in bed moet blijven liggen van de pijn, koorts, misselijkheid, diarree, migraine en hallucinaties. Om een beetje kwaliteit van leven te hebben mag ik niet ongesteld worden. Maar het ertegen vechten met elke hormoon optie brengt allerlei andere ellende met zich mee.

Ik ben volwassen genoeg voor te kiezen om een kind te nemen maar nooit volwassen genoeg om te kiezen dat ik er geen wil. Ik hoop dat ik een keer een doorverwijzing kan krijgen naar de juiste gynaecoloog die me kan helpen maar met ieder doktersbezoek voel ik me neergeslagen. Alsof ik gek ben en alsof iedere vrouw met dit niveau van pijn moet leven. Als een man iedere maand 1,5 week niet zou kunnen werken of naar school kan gaan dan is hij chronisch ziek. Ik stel me natuurlijk gewoon aan...


pff ik snap zeker dat je dan alles er gewoon uit zou willen hebben.
Als dat dit allemaal zou oplossen.

Ik kies er zelf voor om de pil door te slikken, omdat ik ongesteld zijn gewoon naar vind.
maar ik heb 1 avond pijn en dan ben ik gemiddeld ongesteld
(denk ik, het is namelijk 2 dagen best veel en daarna wordt het minder)
Alleen ik werd vanuit mezelf dat ik nog geen pil slikte eens in de 6 weken ofzo een keer ongesteld.
Dus iedere strip stoppen maakte het juist wel heel raar.
Dus heb toen 1x per 2 strips gedaan.
Maar dat mij verteld werd dat dat allemaal niet nodig is.
Ben ik ook daar meteen mee gestopt :+
En dat er eventueel bijwerkingen aan zouden kunnen zitten met dat je dan misschien niet vruchtbaar meer zou zijn etc (dingen die mensen je dan vertellen)
Vind ik alleen maar mooi meegenomen :x


Ja ik heb lang de pil geslikt maar ik bloedde altijd door als ik doorslikte, met elke pil die ik probeerde en drepressie was daarbij echt een grote bijwerking. Als ik niet doorslik remt het mijn menstruatie wel een beetje maar ik blijf er nog steeds beroerd onder met nog steeds een risico op ijzer tekort en alle gevaren die daar aan hangen.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:07

Plop1997 schreef:
Ja ik heb lang de pil geslikt maar ik bloedde altijd door als ik doorslikte, met elke pil die ik probeerde en drepressie was daarbij echt een grote bijwerking. Als ik niet doorslik remt het mijn menstruatie wel een beetje maar ik blijf er nog steeds beroerd onder met nog steeds een risico op ijzer tekort en alle gevaren die daar aan hangen.



Ja ze hadden mij inderdaad wel verteld dat als je doorslikt je af en toe een uitbraak kan krijgen,
Maar die uitbraken zijn voor jou dan dus gewoon normaal.
Dus dan schiet je er nog niks mee op.
En een ijzer te kort elke keer lijkt mij ook zeker geen pretje :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:07

@FS Ik kan mij die tijd ook nog goed herinneren. Ik had met je te doen...... Gelukkig dat het nu beter met je gaat!

Plop1997 dat lijkt mij vreselijk. Inderdaad belachelijk dat je er niet voor mag kiezen dat je geen kinderen wil. Ik hoop dat er een oplossing voor je komt.

lovelyfiefy, ik heb een anticonceptiepil die geen stopweek heeft. Die is bedoeld om altijd door te slikken. Ik vind het geweldig. Menstrueer al jaren niet meer. Ook geen bloedingen tussendoor.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:08

c_alsemgeest schreef:
Alles er uit doen ze niet ivm hoog risico op verzakkingen en incontinentie.
(Alleen als er tijdens de ok bv verdachte plekjes in je baarmoeder gezien worden, kunnen ze er voor kiezen alles te verwijderen. Dat wordt vooraf met je besproken).

Ze halen alleen je eileiders weg.
Dichtbinden doen ze ook bijna niet meer ivm hoger risico op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen.
Eierstokken blijven intact, dus de overgang wordt ook niet in gang gezet.


Ik mocht gewoon kiezen. Heb voor verwijderen van de eileiders gekozen ivm het risico binnen mij familie wbt kanker.
Maar risico opbuitenbaarmoederlijke zwangerschap is er nog steeds. Arts waarschuwde daar nog extra voor na de operatie.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:11

[***] schreef:
lovelyfiefy, ik heb een anticonceptiepil die geen stopweek heeft. Die is bedoeld om altijd door te slikken. Ik vind het geweldig. Menstrueer al jaren niet meer. Ook geen bloedingen tussendoor.


bestaan die?
er werd mij dat ik hier van huisarts wisselde wel gevraagd dat ik de pil aanvroeg of ik een stopweek deed of niet.
maar er is mij niet verteld dat er dus zijn die geen stopweek kennen/hebben.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:17

Ik vind een stopweek zo nu en dan wel prettig als controle. Ik ben altijd nog panisch over dat ene procentje of wanneer je een keer wat later slikt dat ik een soort test wel prettig vind.

Momenteel gebruik ik niks, maar wel aan het oriënteren. Ik zat aan de beruchte diane35 en dat ging me toch wat tegenstaan. Ik voel me mentaal/emotioneel veel stabieler en hoger libido zonder (deze) pil dus een tijdje zonder, maarja dat heeft ook zijn nadelen he :D Iets wat je voor jaren plaatst zoals een staafje of spiraal lijkt me wel handig maar spiraaltjes vind ik eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:22

F_Orumster schreef:
Ik vind een stopweek zo nu en dan wel prettig als controle. Ik ben altijd nog panisch over dat ene procentje of wanneer je een keer wat later slikt dat ik een soort test wel prettig vind.


De bloedingen van de pil gaan bij een eventuele zwangerschap ook gewoon door he. Is allemaal hormonaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:31

lovelyfiefy schreef:
[***] schreef:
lovelyfiefy, ik heb een anticonceptiepil die geen stopweek heeft. Die is bedoeld om altijd door te slikken. Ik vind het geweldig. Menstrueer al jaren niet meer. Ook geen bloedingen tussendoor.


bestaan die?
er werd mij dat ik hier van huisarts wisselde wel gevraagd dat ik de pil aanvroeg of ik een stopweek deed of niet.
maar er is mij niet verteld dat er dus zijn die geen stopweek kennen/hebben.

Ja, heet Cerazette.
Werkt bij mij perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:32

Relaxed schreef:
F_Orumster schreef:
Ik vind een stopweek zo nu en dan wel prettig als controle. Ik ben altijd nog panisch over dat ene procentje of wanneer je een keer wat later slikt dat ik een soort test wel prettig vind.


De bloedingen van de pil gaan bij een eventuele zwangerschap ook gewoon door he. Is allemaal hormonaal..

Ik heb altijd begrepen dat de bloedingen bij een stopweek niets te maken met een "echte" eisprong en dus echte menstruatie? Je verliest slijm en bloed, maar dat is dan ook alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:34

[***] schreef:
Relaxed schreef:

De bloedingen van de pil gaan bij een eventuele zwangerschap ook gewoon door he. Is allemaal hormonaal..

Ik heb altijd begrepen dat de bloedingen bij een stopweek niets te maken met een "echte" eisprong en dus echte menstruatie? Je verliest slijm en bloed, maar dat is dan ook alles.


Pcies, daarom gaat het bij een ongeplande zwangerschap vaak gewoon door.

8nnemiek

Berichten: 43472
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:35

Volgens mij maakt de baarmoeder zich gewoon schoon voor een volgende eisprong, zoals die dat ook doet bij een normale ongesteldheid, alleen komt die eisprong nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:39

8nnemiek schreef:
Volgens mij maakt de baarmoeder zich gewoon schoon voor een volgende eisprong, zoals die dat ook doet bij een normale ongesteldheid, alleen komt die eisprong nooit.


Nee, de pil voorkomt namelijk ook dat er slijmvlies wordt opgebouwd. Het is puur een hormonale 'ongesteldheid'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:40

8nnemiek schreef:
Volgens mij maakt de baarmoeder zich gewoon schoon voor een volgende eisprong, zoals die dat ook doet bij een normale ongesteldheid, alleen komt die eisprong nooit.

Dat zou ook kunnen..... Iets met een klok en een klepel :') .

Edit: zoals relaxed aangeeft, klinkt logischer

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:44

Ik weet hoe die werkt zónder zwangerschap maar ik had gedacht da in het geval je toch zwanger zou zijn geraakt, ook de hormoongedreven (door de pil) menstruatie uit zou blijven. Dat dat 'sterker' is. Weer wat geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:47

F_Orumster schreef:
Ik weet hoe die werkt zónder zwangerschap maar ik had gedacht da in het geval je toch zwanger zou zijn geraakt, ook de hormoongedreven (door de pil) menstruatie uit zou blijven. Dat dat 'sterker' is. Weer wat geleerd.


Het is natuurlijk niet voor iedereen zo.. Maar een stopweek is niet erg betrouwbaar als zwangerschapstest :D zijn genoeg verhalen van mensen die zwanger bleken en toch gewoon bloeden tijdens stopweek en daardoor niet doorhebben zwanger te zijn.

8nnemiek

Berichten: 43472
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:47

Relaxed schreef:
8nnemiek schreef:
Volgens mij maakt de baarmoeder zich gewoon schoon voor een volgende eisprong, zoals die dat ook doet bij een normale ongesteldheid, alleen komt die eisprong nooit.


Nee, de pil voorkomt namelijk ook dat er slijmvlies wordt opgebouwd. Het is puur een hormonale 'ongesteldheid'

Dat inderdaad ook :j Maar ik heb ooit geleerd dat de bloeding zelf ook een soort schoonmaken is, alleen dus een stuk minder heftig dan wanneer de 'kraamkamer' helemaal af is.
Dat was wel al pakweg 20 jaar geleden, die biologielessen, dus kan zomaar dat dat allemaal wat achterhaalde informatie is.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:47

Ik slik nu al meer dan een jaar niks meer. Als kind begon het bij mij met vergelijkbare ellende als plop, zeker de eerste 3 dagen koorts, kotsen, flauwvallen, diarree en dat onregelmatig. Soms zaten er 3 weken tussen soms 6. Uiteindelijk mocht ik op mijn 16e aan de pil (na 5 jaar hel!), die diane35 idd. Na een paar jaar begon ik me heel raar te voelen, vreemd angstig om onbenullige dingen en wat neerslachtig ofzo. Daarna bijna alle andere opties geprobeerd en jarenlang de yazmine doorgeslikt.
Daar ben ik mee gestopt toen ik van medicijnen moest afkicken en daardoor mijn spijsvertering van de rel was voor 2 maanden. Ik ben die hele eerste maand ongesteld daarvan geweest en toen besloten een beetje te ontgiften. Als in, geen medicijnen, geen drank, normaal eten.. En dat gaat over het algemeen best aardig. Menstruatie doet nu meestal redelijk normaal. Ik zit nu wel weer op 2 drankjes per week O:)

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:48

Ik heb ook van die goedkopere strips om te testen gebruikt,niet alleen stopweek. Ik ben altijd erg panisch, neem op voorhand een MAP mee op vakantie voor als ik ziek raak/noro'tje opdoe :D

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:57

Dit topic inspireert wel, heb zojuist mijn huisarts gebeld voor weer een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Wordt er helemaal gek van en wil een echte diagnose/oplossing, ben alleen bang voor als ze het staafje er uit moeten gaan snijden...

Roodvos

Berichten: 6715
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:58

Let je even niet op, hebben jullie al meer dan 6 pagina's vol gekletst!
Ik zal voornamelijk meelezen en af toe iets te melden hebben. Over thee ofzo :+ .

axel_1997 schreef:
Nee echt? Hoe heeft hij die namen op de geboorteacte gekregen?
Toen mijn grootvader de geboorte van mijn tante aan ging geven heeft hij nog een discussie moeten voeren met de betreffende ambtenaar om haar Ilse Carin te mogen noemen. De beste man was namelijk van mening dat de correcte spelling van die naam Karin behoorde te zijn. (mijn grootvader wilde voorkomen dat ze het persoonlijk voornaamwoord 'ik' als initialen zou hebben.)
Hij had er dan ook Karin Ilse van kunnen maken... :+


Mijn ex-vriend begon er iedere keer over dat hij het jammer vond dat we elkaar niet eerder hadden leren kennen en dat hij nieuwsgierig was hoe kinderen van ons samen eruit hadden gezien. Note: hij had al een jongvolwassen kind.
Na dit een paar keer het afgeketst te hebben met opmerkingen als "onzichtbaar" en "niet" zei hij dat als we jonger waren geweest hij mij wel geprobeerd zou hebben te overtuigen een kind te krijgen. Waarop ik zei dat ik dat heel respectloos vond om mijn mening daarover niet te accepteren en over andersmans lijf te willen beslissen. Toen kreeg ik nog als argument dat mijn ouders het heel erg leuk gevonden zouden hebben 8)7 .
Ik vond dat heel vervelend dat hij daar steeds over begon. Op gegeven moment was ik er zat van en heb ik hem gevraagd of hij nog een kinderwens had, en zo ja dat hij dan beter een jongere vriendin kon zoeken. Nou ja, het is niet voor niets een ex :+ .