[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:25


c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:26

Wat een namen :')

marleen_88

Berichten: 14114
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 07:41


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:24

Of ze hadden nog voor de geboorte al een hekel aan hun kind? :=
Maar zijn deze namen wel echt? Zo gek kun je als ouders toch niet zijn om je kind zo te noemen? :')
Je weet dan toch dat ze gepest worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:35

Cayenne schreef:
Of ze hadden nog voor de geboorte al een hekel aan hun kind? :=
Maar zijn deze namen wel echt? Zo gek kun je als ouders toch niet zijn om je kind zo te noemen? :')
Je weet dan toch dat ze gepest worden?


De oma van mijn ex heette berkenpies - piest :+ kwamen we pas achter toen ze haar auto aan zijn kameraad had verkocht, wij wisten nooit haar meisjesnaam :')

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:49

In tegenstelling tot het hebben van kinderen was dit topic hetgeen dat nog miste in mijn leven!! *\o/*

Dat is weer eens wat anders dan van ouders moeten aanhoren "dat het nog wel komt" en "het nog niet te laat is". Oh godzijdank, ik kan namelijk niet wachten om mijn ritme en nachtrust op te geven voor een krijsend, blerend, snot-, kots- en uitwerpselenprojecterend hoopje babyblub, wat daarna de rest van zijn leven mijn agenda gaat bepalen, daarna thuis komt met vriendjes en vriendinnetjes waarvan je maar moet hopen dat ze goed opgevoed zijn. Ik kijk er zooooooo naar uit een totaalruptuur bevalling te hebben, om vervolgens alle financiële zekerheid die ik heb opgebouwd te steken in iemand die ik eigenlijk niet wil en die daar dan als jong volwassene ook nog eens van moet studeren om vervolgens niks met die studie te gaan doen maar een sabbatical te nemen in Thailand omdat het zo woke is, vervolgens thuis komt met een vriend of vriendin die je totaal niet mag maar wel leuk moet vinden omdat het anders zo k*t is met kerst.

Ja, zo leuk kinderen. Nee dank je :') En dat snappen ze dan niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:57

Relaxed schreef:
Cayenne schreef:
Of ze hadden nog voor de geboorte al een hekel aan hun kind? :=
Maar zijn deze namen wel echt? Zo gek kun je als ouders toch niet zijn om je kind zo te noemen? :')
Je weet dan toch dat ze gepest worden?


De oma van mijn ex heette berkenpies - piest :+ kwamen we pas achter toen ze haar auto aan zijn kameraad had verkocht, wij wisten nooit haar meisjesnaam :')


Ouch! := Ik snap wel waarom ze haar meisjesnaam niet vertelde! :')

Welkom Snadrem!

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:00

Los van elkaar zijn het hier wel regelmatig voorkomende achternamen, maar die combi idd ongelukkig :')

Sjaco
Berichten: 377
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:06

axel_1997 schreef:
maj0 schreef:
Hebben julie dit gezien

Dan hoor je toch ook geen kinderen te nemen/krijgen of weet ik veel hoe ze sat nog meer noemen _O-

https://www.flaironline.nl/celebs/opval ... e=Facebook


Nee echt? Hoe heeft hij die namen op de geboorteacte gekregen?
Toen mijn grootvader de geboorte van mijn tante aan ging geven heeft hij nog een discussie moeten voeren met de betreffende ambtenaar om haar Ilse Carin te mogen noemen. De beste man was namelijk van mening dat de correcte spelling van die naam Karin behoorde te zijn. (mijn grootvader wilde voorkomen dat ze het persoonlijk voornaamwoord 'ik' als initialen zou hebben.)


Nu zijn de voorletters I.C. maar die term was wsch. nog niet zo ingeburgerd in die tijd.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:10

Zo had ik een collega met een dochter en hij had haar initialen laten tatoeëren. NVT

Je gaat je dan toch afvragen of iemand er wel toe doet :')

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:12

Snadrem schreef:
In tegenstelling tot het hebben van kinderen was dit topic hetgeen dat nog miste in mijn leven!! *\o/*

Dat is weer eens wat anders dan van ouders moeten aanhoren "dat het nog wel komt" en "het nog niet te laat is". Oh godzijdank, ik kan namelijk niet wachten om mijn ritme en nachtrust op te geven voor een krijsend, blerend, snot-, kots- en uitwerpselenprojecterend hoopje babyblub, wat daarna de rest van zijn leven mijn agenda gaat bepalen, daarna thuis komt met vriendjes en vriendinnetjes waarvan je maar moet hopen dat ze goed opgevoed zijn. Ik kijk er zooooooo naar uit een totaalruptuur bevalling te hebben, om vervolgens alle financiële zekerheid die ik heb opgebouwd te steken in iemand die ik eigenlijk niet wil en die daar dan als jong volwassene ook nog eens van moet studeren om vervolgens niks met die studie te gaan doen maar een sabbatical te nemen in Thailand omdat het zo woke is, vervolgens thuis komt met een vriend of vriendin die je totaal niet mag maar wel leuk moet vinden omdat het anders zo k*t is met kerst.

Ja, zo leuk kinderen. Nee dank je :') En dat snappen ze dan niet.


Dit is wel een mooie omschrijving..

Heb wel ergens in het eerste deel meegelezen en gepost, maar ben jullie daarna kwijtgeraakt.
Kindvrij en inmiddels op een leeftijd dat het ‘komt nog wel’ niet meer zo vaak valt..

Sjaco
Berichten: 377
Geregistreerd: 31-10-15

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:12

Wat een geweldig topic!
Ik ben 50+, wel kinderen (inmiddels het huis uit), maar ik lees heerlijk mee!

En vooral kiezen voor waar jullie je goed bij voelen, je hoeft helemaal aan niemand verantwoording af te leggen. Maar als ik het zo lees, staan jullie daar prima in.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:30

Ik meld me ook weer even als meelezer :D

Gelukkig geen kinderen in mijn omgeving.
Ik heb nooit kinderen gewild, en dat was ook voor de rest van de familie al heel snel duidelijk :))
Mijn moeder was/is vrij zweverig en is dus ook wel eens bij zo'n readings geweest waar mensen zogenaamd met de overledenen kunnen praten en je toekomst voorspellen.. Totdat die dame mijn toekomst ging voorspellen, en ik 3 kinderen zou krijgen :') Mijn moeder was meteen genezen haha, we hebben er hard om gelachen en dat was ook haar laatste reading :')

Mars

Berichten: 33289
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:58

Geweldig dat verhaal over die reading :')

Hier nog weleens mensen gehoord met het argument ‘jaa die van jezelf ga je wel leuk vinden hoor!’ Ehm.. nogal een gok om dat uit te proberen he :))
Buiten dat, het idee alleen al om zwanger te zijn maakt me echt angstig, blegh.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:02

8nnemiek schreef:
Ik meld me ook weer even als meelezer :D

Gelukkig geen kinderen in mijn omgeving.
Ik heb nooit kinderen gewild, en dat was ook voor de rest van de familie al heel snel duidelijk :))
Mijn moeder was/is vrij zweverig en is dus ook wel eens bij zo'n readings geweest waar mensen zogenaamd met de overledenen kunnen praten en je toekomst voorspellen.. Totdat die dame mijn toekomst ging voorspellen, en ik 3 kinderen zou krijgen :') Mijn moeder was meteen genezen haha, we hebben er hard om gelachen en dat was ook haar laatste reading :')


Nou ja dat zegt niets. Je moet een overledene ook geen vragen stellen over de toekomst. :+

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:14

Sintara schreef:
Nee joh, het is voor mensen met kinderwens om de een of andere reden een soort magische grens ofzo :o?.
Je kent het vast wel, 'ja maar als je straks 30 bent denk je er vast anders over...'


Dit is zeker waar!
Hoe vaak mensen nog denken dat mijn eierstokken vast nog wel gaan rammelen want ik ben nog geen 30 :evaw:
Ik reageer overigens momenteel ook heel bot op de vraag door alles wat ik er de afgelopen periode door heb meegemaakt.
Ik ben er echt klaar mee zeg maar.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:16

axel_1997 schreef:
Zijn er ook niet hele lijsten te vinden met ongelukkig uitgevallen namen zoals Anna Nas? :+


Ik vraag me dan echt af, doen die mensen die bewust?
Of hebben ze dit echt niet gezien dat ze het op papier gingen zetten

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:18

lovelyfiefy schreef:
Sintara schreef:
Nee joh, het is voor mensen met kinderwens om de een of andere reden een soort magische grens ofzo :o?.
Je kent het vast wel, 'ja maar als je straks 30 bent denk je er vast anders over...'


Dit is zeker waar!
Hoe vaak mensen nog denken dat mijn eierstokken vast nog wel gaan rammelen want ik ben nog geen 30 :evaw:
Ik reageer overigens momenteel ook heel bot op de vraag door alles wat ik er de afgelopen periode door heb meegemaakt.
Ik ben er echt klaar mee zeg maar.


Ik ook. Als ik op m’n 30 nog geen kinderen wil dan overweeg ik om de hele zooi eruit te halen. Heb ik ook geen kans meer op kiestes en dan is het klaar met al t gezeik. Het is alleen een gok omdat je dan gelijk in de overgang gaat. Daar maak ik me meer zorgen om dan of ik spijt ga krijgen dat ik geen kinderen meer kan krijgen.

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:38

De hele zooi eruit krijg je denk niet eens voor elkaar. En eileiders dicht ga je niet van in de overgang, dus dat scheelt.

Andere kant.. dan heb je die overgang maar vast gehad _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:41

Plop1997 schreef:
lovelyfiefy schreef:


Dit is zeker waar!
Hoe vaak mensen nog denken dat mijn eierstokken vast nog wel gaan rammelen want ik ben nog geen 30 :evaw:
Ik reageer overigens momenteel ook heel bot op de vraag door alles wat ik er de afgelopen periode door heb meegemaakt.
Ik ben er echt klaar mee zeg maar.


Ik ook. Als ik op m’n 30 nog geen kinderen wil dan overweeg ik om de hele zooi eruit te halen. Heb ik ook geen kans meer op kiestes en dan is het klaar met al t gezeik. Het is alleen een gok omdat je dan gelijk in de overgang gaat. Daar maak ik me meer zorgen om dan of ik spijt ga krijgen dat ik geen kinderen meer kan krijgen.

Alles eruit kun je vergeten. Sterilisatie is wel een mogelijkheid.

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:45

Plop1997 schreef:
Ik ook. Als ik op m’n 30 nog geen kinderen wil dan overweeg ik om de hele zooi eruit te halen. Heb ik ook geen kans meer op kiestes en dan is het klaar met al t gezeik. Het is alleen een gok omdat je dan gelijk in de overgang gaat. Daar maak ik me meer zorgen om dan of ik spijt ga krijgen dat ik geen kinderen meer kan krijgen.


Alles er uit doen ze niet ivm hoog risico op verzakkingen en incontinentie.
(Alleen als er tijdens de ok bv verdachte plekjes in je baarmoeder gezien worden, kunnen ze er voor kiezen alles te verwijderen. Dat wordt vooraf met je besproken).

Ze halen alleen je eileiders weg.
Dichtbinden doen ze ook bijna niet meer ivm hoger risico op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen.
Eierstokken blijven intact, dus de overgang wordt ook niet in gang gezet.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:46

Ik zeg zo vaak als mensen voor ‘de grap’ vragen of je in de overgang bent.
Was het maar zo’n feest, waren we meteen van alle gezeik af, Incl ongesteld kunnen zijn & de vragen of je kinderen wilt *\o/*

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:06

Sjaco schreef:
Wat een geweldig topic!
Ik ben 50+, wel kinderen (inmiddels het huis uit), maar ik lees heerlijk mee!

En vooral kiezen voor waar jullie je goed bij voelen, je hoeft helemaal aan niemand verantwoording af te leggen. Maar als ik het zo lees, staan jullie daar prima in.

De impact van dergelijke vragen en verwachtingen hangt heel erg af van de vraagsteller. Wanneer het heel dichtbij komt, bijv Schoonouders, is het lastiger om de bal lekker hard terug te serveren. Ook een vriendengroep kan je er ongemakkelijke voorzetten door re vragen; en, wat wil jíj in het leven.

Maar alles buiten die schil heb ik inderdaad maling aan.

xPabloBokt

Berichten: 9484
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:12

Ik ben 25 en ik wil ook geen kinderen. Ik heb soms ook wel die twijfel van, 'wat als..' maar dat is vaak van hele korte duur.

Ik heb meerdere redenen waarom ik ze niet wil, verschillend van maatschappelijke redenen tot simpelweg geen zin in alle ongemakken die tijdens en na een zwangerschap je lichaam beïnvloeden. Voor mij is dat het niet waard.

Als mensen mij naar mijn toekomst vragen zit er ook nooit een kind in het optelsommetje. Huisje, boompje, beestje, beestje, beestje, beestje... en daar houdt het wel op :Y)

Ik vind ze leuk op afstand, maar zodra er een begint te blêhren ben ik ook weg. :')

Ik ben best een zorgzaam type, maar ik heb autisme (Asperger) en ik heb gewoon mijn rust nodig. Ik kan met mijn huidige zelfkennis mijn momenten van overprikkeldheid goed inplannen, dat zou met een kind gewoon niet haalbaar zijn. Daarnaast is mijn partner chronisch depressief en heeft hij ADD. Dit lijkt mij ook geen goede cocktail :+

Ik lees dus lekker mee. Gelukkig is mijn familie totaal niet pushy en gaat het er ook nooit over, en is mijn vriendenkring (bestaand uit drie hele mensen :+) er ook heel progressief over. Mijn beste vriendin wil bijvoorbeeld wel enorm graag kinderen, maar daar valt ze mij niet mee lastig. Dat vind ik wel enorm prettig.

Dammie

Berichten: 3324
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:14

Topic weer gevonden! *\o/*

Een van de belangrijkste redenen waarom ik blij ben kindervrij te zijn is het ontbreken van de mental load: het gegeven dat je als vrouw meer verantwoordelijk wordt gezien voor kinderen en huishouden.
Papa past één dag op, en is dan de geëmancipeerde held, mama is verantwoordelijk voor de hele organisatie van huishouden en gezin (schoonmaken, alles regelen, kids met juiste schone gymkleding etc) en heeft zo een regelfunctie naast haar betaalde baan.
https://www.workingmother.com/this-comi ... ar#page-39
Ik zou knettergek worden en overspannen.