[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:26

Hmmm dit is misschien wel een topic voor mij. Ben 24 en zie steeds minder goed in waarom iemand kinderen zou willen. Geen idee of dat nog gaat veranderen.
Vonden jullie het niet lastig om een partner te vinden die aansluit bij deze wens? Ik heb ook best wat eigenaardigheden en vermaakt mij op mezelf ook prima, dus als er al een partner in mijn leven komt moet die toch wel echt wat toevoegen en aansluiten bij mijn "levensstijl" Dat is.. lastig denk ik. Zo wil ik al absoluut niet iemand die vlees/vis eet, zuivel oid kan ik nog mee leven, maar verder, nee.. Dat heeft gewoon puur te maken met mijn denkwijze over het leven en consumeren van dit soort producten ofwel, dode dieren en zeer milieu vervuilend. Maargoed dat is niet de discussie, alleen dan is wel al 95% van de mensen afgevallen. Van die overige 5% moet ik er dan nog een vinden die geen kinderen wil, er blijft niet zo veel over denk ik :')
Meeste mensen zijn zo "cliché" huisje boompje beestje, 8-5 baan en aardappels, groente vlees voor t avond eten, vervolgens het huishouden, kinderen naar bed, op de bank ploffen en dan zelf naar bed.
Zonder kinderen lijkt het leven mij zo veel vrijer, dan is het tenminste jou leven en niet alleen maar zo'n klein monster dat aan je broek hangt en van alles van je wil. Ik hou van reizen en lekker last minut dingen beslissen om te gaan doen. En dan moet je dat meezeulen. Zie mezelf al op mn surfboard staan met een kind op mn schouder ofzo. Of lekker uit eten en dan begint het te krijsen. pff

Had vroeger een collega op werk met 2 kinderen. Je kon de stress van haar gezicht aflezen, vooral als een van de kinderen weer eens ziek was (en dat was vaak), geen oppas beschikbaar, beide ouders moeten werken, dus hop kind maar mee naar werk, zaten wij er mee opgezadeld op de werkvloer. IK WIL MAMA SPREKEN> WAAR IS MAMA> IK MOET MAMA WAT VERTELLEN. Na 10X vertellen dat mama in overleg of bezig is gaat het kind weer een paar minuten zn eigen ding doen. Hoor je vervolgens door het halve gebouw heen dat die aan het gamen is, schiet spelletjes enzo, kwartier later herhaalt het riedeltje zich, leuk man :7 Na een uur ging ik zelf nog net niet gillend naar huis, laat staan dat je dat in huis hebt. MAMA MAMA MAMA

Enige wat ik als twijfel punt heb is dat ik geen familie heb verder, geen broers of zussen oid, ook geen close vriendinnen of partner. Denk nog wel is, blijf ik dan niet erg alleen achter als ik oud ben. Maar dat mag natuurlijk geen reden zijn om kind(eren) te nemen :+

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:32

Ik ken mijn vriend vanaf m'n 15e, we kregen een relatie toen ik 17 was. Dat dit nooit een issue is geweest mag een klein wonder heten :j

We zijn jaren geleden een paar maanden uit elkaar geweest en toen zijn er vrienden van hem geweest die vonden dat ie nog maar eens even héél goed moest nadenken of hij wel echt verder wilde met mij. Want hij zou zo'n leuke vader zijn. Want dat we geen kinderen hadden, dat lag toch zeker aan mij. Ehm nee, niet dus :roll:

littleroosie

Berichten: 6063
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:34

Ik lees verschillende reacties waarin bokkers zich afvragen of ze iets gaan missen later. Mijn vriend heeft een dochter van 8 die om het weekend bij ons is (al bijna 6 jar samen). Ik heb de gedachte ook wel eens gehad of ik later iets zou gaan missen, nou ik kan je vertellen, nee behalve ergernis ga je niks missen :+ M'n vriend z'n dochter is een lieve meid hoor, maar man zeg wat een gedoe.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:37

Ooit.. ooit heb ik heel even getwijfeld met een ex.
Hij had een heel riant inkomen en ik zou niet hoeven te werken als we gingen samen wonen. Ik mocht er dan nog wel wat paarden bij en lekker mijn dag daarmee vullen. Hij was al vader van toen 2 jongens van 5 en 7.
Maar hij wilde niet nogmaals papa worden dus mijn twijfel was al snel weer weg.
Toen de relatie stuk liep is zijn rebound zwanger geworden van een tweeling en is hij daarmee getrouwd ‍

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:53

Wat betreft het single blijven axel, dat ervaar ik dus ook. Ik ben nu zeker 6 jaar single (maar ook geen libido etc als ik niet verliefd ben) en dat in combinatie met geen kinderwens is wel heel vreemd hoor voor andere mensen. Met name omdat ik dit jaar de stokoude leeftijd van 30 ga bereiken als alles meezit :P. Er zijn mensen die vinden dat ik een psycholoog of arts moet benaderen omdat er vast iets mis is met mij :roll:
En misschien is het wel een afwijking, maar het is wel 'ik' .

lovelyfiefy

Berichten: 5111
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:57

Ik vind de vraag naar of mensen kinderen willen eigenlijk erg onvriendelijk al dan niet ongepast.
Wat als je geen kinderen kan krijgen, miskraam(of meerdere) heb gehad.
Dan is het ook nog eens een hele zware pijnlijke vraag.

Ik wil echt al sinds bijna nooit kinderen.
Ik heb ooit op de middelbare gezegd dat ik ze dan eerder zou adopteren.
Maar dat ging ook snel de deur uit.

En toepasselijk (lees het net van iemand anders hier) ik ging werken bij de Albert Heijn & dat heeft mijn idee dat ik ze niet wil gigantisch vergroot. :+
Ik werk nog steeds in de supermarkt (niet meer appie) maar als ze ergens vervelend zijn… is het daar wel..

Ik heb zelf ook dat ik al geen 9 maanden zwanger wil zijn & ik wil al helemaal geen bevalling %)
Heb wel eens tegen mijn ex gezegd dat als hij zwanger zou worden ik er over na wilde denken.
.. overigens dus ook de reden dat het mijn ex is.
Relatie therapeut gehad.
Ik wil geen kinderen & hij absoluut wel
Dus dan houdt het op, geen compromis over te sluiten :):)

lovelyfiefy

Berichten: 5111
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:05

Sintara schreef:
Wat betreft het single blijven axel, dat ervaar ik dus ook. Ik ben nu zeker 6 jaar single (maar ook geen libido etc als ik niet verliefd ben) en dat in combinatie met geen kinderwens is wel heel vreemd hoor voor andere mensen. Met name omdat ik dit jaar de stokoude leeftijd van 30 ga bereiken als alles meezit :P. Er zijn mensen die vinden dat ik een psycholoog of arts moet benaderen omdat er vast iets mis is met mij :roll:
En misschien is het wel een afwijking, maar het is wel 'ik' .


Het niet hebben van een libido heeft inderdaad een naam, maar waarom jezelf in een hokje stoppen?
Het is inderdaad zoals jij bent en dat is prima.

Ik mag overigens mezelf toevoegen aan jouw leeftijd clubje _O-
Ik hoop alleen het eigenlijk wel een beetje leuk te kunnen vieren. Maar dat is allemaal maar weer afwachten..

lovelyfiefy

Berichten: 5111
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:09

black_kelpie schreef:
Ik ken mijn vriend vanaf m'n 15e, we kregen een relatie toen ik 17 was. Dat dit nooit een issue is geweest mag een klein wonder heten :j

We zijn jaren geleden een paar maanden uit elkaar geweest en toen zijn er vrienden van hem geweest die vonden dat ie nog maar eens even héél goed moest nadenken of hij wel echt verder wilde met mij. Want hij zou zo'n leuke vader zijn. Want dat we geen kinderen hadden, dat lag toch zeker aan mij. Ehm nee, niet dus :roll:


Wauw lekker partijtje vrienden ook dan..
al mijn vrienden/vriendinnen weten zeker dat ik geen kinderen ga krijgen _O-
Die antwoorden soms voor mij als iemand het aan mij vraagt , dan is het van ;
O nee hoor, die krijgt geen kinderen
Heerlijk +:)+ soms kijken mensen dan ook een beetje verbaasd van Uhm, okeee , duidelijk

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:12

Ik ontdek nu pas het vierde deel van dit topic maar ik lees weer graag met jullie mee!

Heb de laatste tijd bij vriendinnen met kinderen steeds vaker de neiging om hardop te roepen dat ik zo ontzettend blij ben dat ik er geen heb, want wát een gedoe! Dit doe ik vooralsnog alleen in mijn hoofd want het voelt toch wel banketstaaf. :')

En nu maar hopen dat ze niet alsnog meelezen hier :P

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:20

Sintara schreef:
Wat betreft het single blijven axel, dat ervaar ik dus ook. Ik ben nu zeker 6 jaar single (maar ook geen libido etc als ik niet verliefd ben) en dat in combinatie met geen kinderwens is wel heel vreemd hoor voor andere mensen. Met name omdat ik dit jaar de stokoude leeftijd van 30 ga bereiken als alles meezit :P. Er zijn mensen die vinden dat ik een psycholoog of arts moet benaderen omdat er vast iets mis is met mij :roll:
En misschien is het wel een afwijking, maar het is wel 'ik' .


Helemaal niks mis mee! Sterker nog dit hebben heel veel mensen zonder dat ze het eigenlijk weten.

Demisexual wordt het genoemd. Je hoeft inderdaad geen stempel te geven aan je sexualiteit maar sommige voelen zich wel comfortabeler als het beestje een naam heeft. Dan voel je je niet zo anders als anderen.

Ik ben zelf biseksueel en heb ADHD. Ik merk zowel in de LHBTI+ gemeenschap en in de neurodivergente kringen dat er veel opener wordt gekeken naar kindvrij leven. Van beide mensen uit deze groepen heb ik ook nog nooit gekke of plotse vragen erover gekregen en in wordt nooit met verbazing of afschuw aangekeken als ik zeg dat ik ze liever niet wil.

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:34

lovelyfiefy schreef:
Wauw lekker partijtje vrienden ook dan..
al mijn vrienden/vriendinnen weten zeker dat ik geen kinderen ga krijgen _O-
Die antwoorden soms voor mij als iemand het aan mij vraagt , dan is het van ;
O nee hoor, die krijgt geen kinderen
Heerlijk +:)+ soms kijken mensen dan ook een beetje verbaasd van Uhm, okeee , duidelijk

Ja fijn hè? Dat stel heeft zelf 3 stuks op de wereld geschopt en het is koters voor en koters na. Ik hoef niets meer van die lui, als mijn vriend ze wil zien gaat ie maar mooi alleen :Y)

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:39

black_kelpie schreef:
lovelyfiefy schreef:
Wauw lekker partijtje vrienden ook dan..
al mijn vrienden/vriendinnen weten zeker dat ik geen kinderen ga krijgen _O-
Die antwoorden soms voor mij als iemand het aan mij vraagt , dan is het van ;
O nee hoor, die krijgt geen kinderen
Heerlijk +:)+ soms kijken mensen dan ook een beetje verbaasd van Uhm, okeee , duidelijk

Ja fijn hè? Dat stel heeft zelf 3 stuks op de wereld geschopt en het is koters voor en koters na. Ik hoef niets meer van die lui, als mijn vriend ze wil zien gaat ie maar mooi alleen :Y)


Haha vrienden van mij werd het ook duidelijk dat t niks voor mij was toen ik een baby op de arm kreeg. Was compleet gespannen en de baby bleef maar huilen, vanbinnen had ik paniek.

Met de 7 jarige dochter van een vriendin van me kan ik het overigens goed vinden, ze houd namelijk ook van ponies en van disney dus daarmee kan ik goed overweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:46

Sintara.. nu voel ik me met m'n bijna 35 een fossiel, bedankt _O-

Soms denk ik echt wel.. wat als.. en dan denk ik aan alle ellende en vrienden met makkelijke babies en alsnog wallen tot op hun enkels. Of gewoon aan de zooi die de mensheid van de planeet maakt. Nee dank u vriendelijk!

Maar babydiertjes.. ooooooomg <3 Vandaag babyzeekoe gezien.. baby wallaby .. babyvogeltjes.. zooooo schattig! En heel veel lelijke dikke baby kruisgepuizen.. brrr :')

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:49

Ik ben jou zelfs voorbij... ben ik dan al verpoederd? :+

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:49

Ik vrees het..

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:51

Baby op de arm, never nooit meer. Hou je worm lekker bij je -O-

De laatste keer was het mijn schoonbroer die z'n zoon bij mij op schoot gooide onder het mom van "geef jij hem even de fles". Hij wist heel goed dat ik dat niet wilde en vond zichzelf vreselijk grappig.

maj0

Berichten: 6603
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:52


Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:52

Nee joh, het is voor mensen met kinderwens om de een of andere reden een soort magische grens ofzo :o?.
Je kent het vast wel, 'ja maar als je straks 30 bent denk je er vast anders over...'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:55

Echt triest zulke namen.. zouden ze gewoon moeten verbieden.

Black_kelpie.. gewoon zwijgend naast je op de grond zetten. Of met de opmerking: 'zo beter/veilig' erbij..

Verder las ik in het vorige topic nog iets over brouwerij Ribbens uit Wichelen. Met hoeveel personen is dat een optie? Ik heb wel zin in een meeting _O-

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:03

maj0 schreef:
Hebben julie dit gezien

Dan hoor je toch ook geen kinderen te nemen/krijgen of weet ik veel hoe ze sat nog meer noemen _O-

https://www.flaironline.nl/celebs/opval ... e=Facebook


Nee echt? Hoe heeft hij die namen op de geboorteacte gekregen?
Toen mijn grootvader de geboorte van mijn tante aan ging geven heeft hij nog een discussie moeten voeren met de betreffende ambtenaar om haar Ilse Carin te mogen noemen. De beste man was namelijk van mening dat de correcte spelling van die naam Karin behoorde te zijn. (mijn grootvader wilde voorkomen dat ze het persoonlijk voornaamwoord 'ik' als initialen zou hebben.)

black_kelpie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:07

maj0 schreef:
Hebben julie dit gezien

Dan hoor je toch ook geen kinderen te nemen/krijgen of weet ik veel hoe ze sat nog meer noemen _O-

https://www.flaironline.nl/celebs/opval ... e=Facebook

Namen? Ja zo kun je het ook noemen, allemachtig zeg %)

"Zij zegt dat Dit niet kan komen spelen!" "Hoezo zegt Zij dat?" "Neehee! Zij zei dat niet, dat zei Mini!" "Oh... Das ook stom..."

idinn schreef:
Black_kelpie.. gewoon zwijgend naast je op de grond zetten. Of met de opmerking: 'zo beter/veilig' erbij..

Staat genoteerd voor de volgende keer _O-

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:19

axel_1997 schreef:
maj0 schreef:
Hebben julie dit gezien

Dan hoor je toch ook geen kinderen te nemen/krijgen of weet ik veel hoe ze sat nog meer noemen _O-

https://www.flaironline.nl/celebs/opval ... e=Facebook


Nee echt? Hoe heeft hij die namen op de geboorteacte gekregen?
Toen mijn grootvader de geboorte van mijn tante aan ging geven heeft hij nog een discussie moeten voeren met de betreffende ambtenaar om haar Ilse Carin te mogen noemen. De beste man was namelijk van mening dat de correcte spelling van die naam Karin behoorde te zijn. (mijn grootvader wilde voorkomen dat ze het persoonlijk voornaamwoord 'ik' als initialen zou hebben.)


Hahaha de ouders van een vriend van mij hebben een een achternaam die begint met een C. Altijd gezegd dat ze nooit hun kind een naam moesten geven met een W want dan krijg je WC als initialen… Die vriend van mij is de eerste en heet Wouter dus niet bepaald gelukt _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:24

c_alsemgeest schreef:
Klopt, en een veel minder zware operatie.

Maar mijn man heeft door een zwaar motor ongeluk daar litteken weefsel door de toen geplette pielie :')
(En gebroken bekken, schaambeen etc etc :+ )
Dus door litteken weefsel was het bij hem te risico vol voor bloedingen.
Dus ik was de lül. :')

En ik ga niet zo lekker op anti conceptie... dus het was een heel gedoe maar uiteindelijk gelukt.



Hoe snel was je weer op de been? Lijkt me dat het best een heftige operatie is idd!

Wat betreft namen merk ik hier in de omgeving dat korte namen en typische Nederlandse namen weer populair worden?

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:24

Zijn er ook niet hele lijsten te vinden met ongelukkig uitgevallen namen zoals Anna Nas? :+

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:25

Cayenne schreef:
c_alsemgeest schreef:
Klopt, en een veel minder zware operatie.

Maar mijn man heeft door een zwaar motor ongeluk daar litteken weefsel door de toen geplette pielie :')
(En gebroken bekken, schaambeen etc etc :+ )
Dus door litteken weefsel was het bij hem te risico vol voor bloedingen.
Dus ik was de lül. :')

En ik ga niet zo lekker op anti conceptie... dus het was een heel gedoe maar uiteindelijk gelukt.



Hoe snel was je weer op de been? Lijkt me dat het best een heftige operatie is idd!

Wat betreft namen merk ik hier in de omgeving dat korte namen en typische Nederlandse namen weer populair worden?


Viel mee, week was de pijn weg, na 2 weken mocht ik al veel doen.
Toen ook weer gaan rijden.
Maar Jam was ook echt heel save om op te zitten.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 31-01-22 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt