[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:26


DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:29

jeee
En niemand heeft die man gemist?
Het onkruid moet toch ook 3 meter hoog zijn ongeveer. Gordijnen die nooit eens open of dicht gaan, licht dat nooit aan of uit gaat en niemand die dan eens denkt, woont daar niet een man?

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:29

Je zou toch denken dat er na 20 jaar praktisch niks meer over is van een overleden persoon.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 14:44

Er staat idd skeletresten dus veel zal 't niet zijn geweest. Bizar dat dat zo lang kan duren, niemand hem gemist en huis al 20 jaar zonder rekeningen of iemand iets opgevallen?

DuoPenotti

Berichten: 29995
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:09

Rekeningen kunnen automatisch zijn. Dat kan dus lang door gaan.
Maar verder niemand die wat opvalt is toch erg triest

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:35

Gadver, ik had ook niet graag die “boter” aangeraakt. Deed die koelkast het nog dan? Brrrrr

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:36

Sanet schreef:
Gadver, ik had ook niet graag die “boter” aangeraakt. Deed die koelkast het nog dan? Brrrrr


Haha ik zou een beschimmeld boterkuipje minder smerig vinden dan een half of volledig ontbonden persoon :')

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:44

Na 20 jaar is daar niet veel meer van over denk ik. Lijkt me dat de ergste geur ook wel weg is dan. Terwijl zo’n dichte koelkast die misschien al jaren geen stroom meer heeft…

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:53

20 jaar? Dat is wel heel bizar. Je hoort weleens verhalen van maanden of jaren maar 20 jaar? Hoe kan niemand gedacht hebben: goh het blijft wel donker daar, ik zie nooit iemand?

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:37

Volgens mij op de Google maps foto is het raam dichtgetimmerd. Dus vanaf dat moment zullen omwonenden gedacht hebben dat de woning verlaten is. Dan zullen eventuele leveranciers van stroom enzo ook voor een dichte woning hebben gestaan en de boel afgesloten hebben.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:23


Captain

Berichten: 21412
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:30

Oh mijn vriend heeft mij dit weleens verteld (komt uit Pakistan) dat dit daar jaarlijks voorkomt.. Brrr...

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:31


Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:33


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:39

Suzanne F. schreef:
Ik las het. Bizarre traditie dit. In Nederland zou zoiets al niet kunnen.

Nee, hier steken we gewoon vuurwerk af in woonwijken terwijl iedereen eromheen staat. Ik weet niet welke bizarre traditie meer (letsel)schade veroorzaakt.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:51

Gister keek ik een documentaire 'De Boeddhistische Blik: Tukdam'.

Wanneer geoefende monniken sterven terwijl ze in meditatie zitten, gaat hun lichaam pas later in ontbinding en blijven ze zelfs rechtop zetten terwijl ze klinisch al dood verklaard zijn. De start van ontbinding wordt drie tot zelfs 17 dagen of meer uitgesteld. Geen ademhaling, geen hartslag, geen gemeten golflengtes in de hersenen en toch blijft de huid intact, het bloed rood en vloeibaar en het gebied rondom het hart warm. Ze (het boeddhisme) noemen dit een specifieke staat van bewustzijn 'tukdam' waarin men zich dan verkeerd, het diepste niveau van bewustzijn en het laagste niveau van lichamelijkheid. Echt absurd. In de documentaire gaat de bekende neuropsycholoog Richard Davidson met meerdere mensen onderzoeken hoe het kan dat deze monniken zo lang de ontbinding van hun lichaam kunnen uitstellen.

De docu is online te zien op NPO en 2DOC!

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:17

Stybba schreef:
Ik kom net dit nieuwsbericht tegen: Zes mensen de keel doorgesneden door touw vliegers in India
3 volwassenen en 3 kinderen. Leuk, zo'n festival... -O-
Bizar! :oo Ik lees dat er ook helaas veel vogels slachtoffer worden:
Honderden vogels worden elk jaar gedood tijdens het vliegerfestival terwijl ze vliegen en verward raken met de dodelijke manjha-gecoate snaar. Het is scherp en veroorzaakt een infectie waarbij de vogel recht uit de lucht komt. Ze vallen dan ten prooi aan honden en katten met weinig overlevingskansen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:09

Tja die vliegeraar... iets met Darwin award. Als zoiets al jarenlang traditie is dan ga je er toch niet met je neus bovenop staan?
Die vogels hebben het niet in de gaten maar die mensen zouden toch zo onderhand wel eens een klein vermoeden kunnen hebben dat dit een gevaarlijke "hobby" is lijkt mij.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:32

Natascha schreef:
Tja die vliegeraar... iets met Darwin award. Als zoiets al jarenlang traditie is dan ga je er toch niet met je neus bovenop staan?
Die vogels hebben het niet in de gaten maar die mensen zouden toch zo onderhand wel eens een klein vermoeden kunnen hebben dat dit een gevaarlijke "hobby" is lijkt mij.


Lezen, de kinderen kwamen op de fiets langs.
Waren onschuldige passanten, geen toeschouwers, geen deelnemers.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:51

Suliko schreef:
Gister keek ik een documentaire 'De Boeddhistische Blik: Tukdam'.

Wanneer geoefende monniken sterven terwijl ze in meditatie zitten, gaat hun lichaam pas later in ontbinding en blijven ze zelfs rechtop zetten terwijl ze klinisch al dood verklaard zijn. De start van ontbinding wordt drie tot zelfs 17 dagen of meer uitgesteld. Geen ademhaling, geen hartslag, geen gemeten golflengtes in de hersenen en toch blijft de huid intact, het bloed rood en vloeibaar en het gebied rondom het hart warm. Ze (het boeddhisme) noemen dit een specifieke staat van bewustzijn 'tukdam' waarin men zich dan verkeerd, het diepste niveau van bewustzijn en het laagste niveau van lichamelijkheid. Echt absurd. In de documentaire gaat de bekende neuropsycholoog Richard Davidson met meerdere mensen onderzoeken hoe het kan dat deze monniken zo lang de ontbinding van hun lichaam kunnen uitstellen.

De docu is online te zien op NPO en 2DOC!

Die ga ik opzoeken!
Van de week hebben we van Josh Gates (Legendary Locations, Discovery+) een stukje over Japanse monniken (Sokushinbutsu, hierover is in dit topic al eens gesproken) gezien. We wisten van het bestaan, maar vonden het evengoed zeer interessant.

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:33

Naar aanleiding van een ander topic, dit is toch ook gruwelijk. Een lichaam van een overledene wat door familie aan de wetenschap ter beschikking wordt gesteld, komt terecht bij experimenten voor explosieven. Geen filmpjes/foto’s:
https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ogle.nl%2F

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 22:41

Da's al zo'n oud bericht :)

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 23:31

Ailill schreef:
Da's al zo'n oud bericht :)
Ah, ik had er nog niet eerder van gehoord…

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 11:13

Ik las vandaag een stukje.
Bij Gouda (meen ik), lag en man al sinds november dood in zijn huis (recent gevonden)
Maar door regelgeving mag men de woning pas eind maart laten schoon maken.

Dan heb je als buurvrouw maanden naast een dode buurman gewoond (lijkt me een naar gevoel), en moet je ook nog twee maanden wachten totdat men daar gaat schoon maken.

nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:42

Mag ze blij zijn dat 't koud is buiten..