Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:15

De acteurs die gevangenen in een Nazi Concentratiekamp speelden in de serie Band of Brothers (aflevering 9) waren mensen die aan kanker leden en daarvoor chemotherapie kregen. Vandaar dat ze er zo……nou ja, niet best uitzagen.

De acteurs die de rol van soldaten speelden wisten overigens niet dat de acteurs die ‘gevangenen’ speelden er zo uit zouden zien als ze er uit zagen. De schok van de soldaten was (dus) niet helemaal gespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:19

Cowboy55 schreef:
De acteurs die gevangenen in een Nazi Concentratiekamp speelden in de serie Band of Brothers (aflevering 9) waren mensen die aan kanker leden en daarvoor chemotherapie kregen. Vandaar dat ze er zo……nou ja, niet best uitzagen.

De acteurs die de rol van soldaten speelden wisten overigens niet dat de acteurs die ‘gevangenen’ speelden er zo uit zouden zien als ze er uit zagen. De schok van de soldaten was (dus) niet helemaal gespeeld.
En iedereen maar denken dat acteren zo'n glamorous beroep is. :+

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:23

Mkango schreef:
Cowboy55 schreef:
De acteurs die gevangenen in een Nazi Concentratiekamp speelden in de serie Band of Brothers (aflevering 9) waren mensen die aan kanker leden en daarvoor chemotherapie kregen. Vandaar dat ze er zo……nou ja, niet best uitzagen.

De acteurs die de rol van soldaten speelden wisten overigens niet dat de acteurs die ‘gevangenen’ speelden er zo uit zouden zien als ze er uit zagen. De schok van de soldaten was (dus) niet helemaal gespeeld.
En iedereen maar denken dat acteren zo'n glamorous beroep is. :+


Het verhaal gaat dat Steven Spielberg als producent op enig moment die specifieke opnamen wilde stoppen omdat hij zich zorgen maakte over de gezondheid van de ‘gevangenen’. De ‘gevangenen’ drongen aan op het voortzetten van de opnames zonder pauze omwille van de originaliteit. Helden.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:38

Op 20 september 2000 versloeg het Nederlands Honkbalteam tijdens de Olympische Spelen in Sidney Cuba met 4-2. Dat was de 1e keer OOIT dat de Cubanen een honkbal wedstrijd verloren tijdens de OS.

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:40

axel_1997 schreef:
Voor het uitvoeren van precieze geluidsmetingen zijn er zogenaamde dode kamers. Die hebben geluidsabsorberende wanden, plafonds en vloeren. In sommige van die kamers kan -10 decibel of nog minder bereikt worden. In zo'n kamer hoor je je eigen organen aan het werk. De meeste mensen gaan al snel hallucineren en houden het maar een paar minuten vol.


Mwha heb er een uur ingezeten maar ik denk dat het een beetje overdreven is, lekker stil is het wel, had er best de rest van de dag kunnen blijven :') maar het zou leuker zijn als ik had gezegd dat ik er gillend gek werd

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:45

Het is fysiek onmogelijk om je eigen elleboog te likken.


ja, dit is echt een onderwerp voor mij.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:45

moonsparkle schreef:
axel_1997 schreef:
Voor het uitvoeren van precieze geluidsmetingen zijn er zogenaamde dode kamers. Die hebben geluidsabsorberende wanden, plafonds en vloeren. In sommige van die kamers kan -10 decibel of nog minder bereikt worden. In zo'n kamer hoor je je eigen organen aan het werk. De meeste mensen gaan al snel hallucineren en houden het maar een paar minuten vol.


Mwha heb er een uur ingezeten maar ik denk dat het een beetje overdreven is, lekker stil is het wel, had er best de rest van de dag kunnen blijven :') maar het zou leuker zijn als ik had gezegd dat ik er gillend gek werd



Lijkt me best chill eigenlijk := Oogjes dicht

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:47

Ik heb ook in zo'n kamer gezeten, geluiddicht en trillingvrij enzo. Niet helemaal naar -10 overigens, maar ik vond het niet prettig :') Dat het zo gedompt is. Dus ik wilde er zsm weer uit :P

moonsparkle
Berichten: 21746
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:50

@appeltje
Exact we hadden het licht uitgedaan, en de deur dicht, wel apart, misschien als je claustrofobie hebt dat je dan wel gek wordt, ons deed het eigenlijk niet veel buitenom dat het wel tof was om het zo mee te maken. Het zal vast per persoon ook verschillen. Ik vond de kamer waarin je stormgeluiden na kon bootsen indrukwekkender.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:51

axel_1997 schreef:
Voor het uitvoeren van precieze geluidsmetingen zijn er zogenaamde dode kamers. Die hebben geluidsabsorberende wanden, plafonds en vloeren. In sommige van die kamers kan -10 decibel of nog minder bereikt worden. In zo'n kamer hoor je je eigen organen aan het werk. De meeste mensen gaan al snel hallucineren en houden het maar een paar minuten vol.


Daar heb ik geen geluiddichte kamer voor nodig. Mijn lichaam is nogal……..communicatief.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:10

Als je op school gemiddeld een 3 uit 10 scoort voor proefwerken of examens zak je hopeloos.

Als je op het hoogste niveau in honkbal 3 uit 10 scoort qua honk slagen wordt je multimiljonair. Als je iets meer dan een 4 uit 10 scoort (nog steeds een zware onvoldoende) ben je de beste speler ooit.

Een honk slag slaan is dan ook ‘the most difficult single act in sports’.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 19-01-22 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:11

^ Het stofpropje in het puntje van je broekzakken wordt gnurr genoemd
^ Volgens de Bijbel was de kip eerst, toen het ei (in Genesis te vinden)
^ Niemand weet wie de brandkraan heeft uitgevonden, aangezien dat patent is... verbrand...
^ Het uiteinde van een veter een nestel wordt genoemd
^ Slakken kunnen zo'n 3 jaar slapen
^ Ooit de hoofdletter YKK gespot op een rits? Deze afkorting is afkomstig van de bedrijfsnaam Yoshida Kogyo Kabushikigaisha
^ In het oude Egypte werd het woord voor ‘kat’ uitgesproken als ‘miauw’
^ Oesters kunnen meerdere keren veranderen van geslacht
^ De mannetjes van ezelpinguins doen een aanzoek bij het vrouwtje door middel van een kiezelsteentje: als ze deze accepteert, neemt ze het steentje meer en mag het mannetje met haar paren

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:13

In lord of the rings, the two towers, in de scene dat Aragorn tegen een orc helm trapt breekt Viggo Mortensen zijn teen. De schreeuw die hij uitlaat was dus ook met name van de pijn.

Dit weetje is ook zo bekend bij Lord of the Rings fans dat ze het nooit kunnen laten om het te vertellen tegen een nieuwe kijker die de film voor het eerst ziet. :P

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:13

De rits en de brand kraan zijn geniaal! De gebroken teen van Mortensen idem.

Rintah

Berichten: 2926
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:37

xMvGV schreef:
^ Het stofpropje in het puntje van je broekzakken wordt gnurr genoemd
^ Volgens de Bijbel was de kip eerst, toen het ei (in Genesis te vinden)
^ Niemand weet wie de brandkraan heeft uitgevonden, aangezien dat patent is... verbrand...
^ Het uiteinde van een veter een nestel wordt genoemd
^ Slakken kunnen zo'n 3 jaar slapen

^ Ooit de hoofdletter YKK gespot op een rits? Deze afkorting is afkomstig van de bedrijfsnaam Yoshida Kogyo Kabushikigaisha
^ In het oude Egypte werd het woord voor ‘kat’ uitgesproken als ‘miauw’
^ Oesters kunnen meerdere keren veranderen van geslacht
^ De mannetjes van ezelpinguins doen een aanzoek bij het vrouwtje door middel van een kiezelsteentje: als ze deze accepteert, neemt ze het steentje meer en mag het mannetje met haar paren


En ze hebben meer tanden als een haai :))

Raineri
Berichten: 6252
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:37

Cowboy55 schreef:
Het is fysiek onmogelijk om je eigen elleboog te likken.


ja, dit is echt een onderwerp voor mij.


Ik kan mijn elleboog likken!!!

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:46

axel_1997 schreef:
Voor het uitvoeren van precieze geluidsmetingen zijn er zogenaamde dode kamers. Die hebben geluidsabsorberende wanden, plafonds en vloeren. In sommige van die kamers kan -10 decibel of nog minder bereikt worden. In zo'n kamer hoor je je eigen organen aan het werk. De meeste mensen gaan al snel hallucineren en houden het maar een paar minuten vol.


Dit klopt en is zo freaky. Het is er echt letterlijk doodstil.

Hoewel zo gek werd ik niet. Maar na een kwartier was ik er wel klaar mee
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 19-01-22 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:46

Danique_G schreef:
Cowboy55 schreef:
Het is fysiek onmogelijk om je eigen elleboog te likken.


ja, dit is echt een onderwerp voor mij.


Ik kan mijn elleboog likken!!!

Hypermobiele schouder wellicht?

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:47

Rintah schreef:
xMvGV schreef:
^ Het stofpropje in het puntje van je broekzakken wordt gnurr genoemd
^ Volgens de Bijbel was de kip eerst, toen het ei (in Genesis te vinden)
^ Niemand weet wie de brandkraan heeft uitgevonden, aangezien dat patent is... verbrand...
^ Het uiteinde van een veter een nestel wordt genoemd
^ Slakken kunnen zo'n 3 jaar slapen

^ Ooit de hoofdletter YKK gespot op een rits? Deze afkorting is afkomstig van de bedrijfsnaam Yoshida Kogyo Kabushikigaisha
^ In het oude Egypte werd het woord voor ‘kat’ uitgesproken als ‘miauw’
^ Oesters kunnen meerdere keren veranderen van geslacht
^ De mannetjes van ezelpinguins doen een aanzoek bij het vrouwtje door middel van een kiezelsteentje: als ze deze accepteert, neemt ze het steentje meer en mag het mannetje met haar paren


En ze hebben meer tanden als een haai :))


Wie? Slakken, katten, oesters, pinguïns, of ritsen?

Rintah

Berichten: 2926
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Nutteloze feitjes en rare/leuke weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:48

Slakken, daarom die ook uit eerste bericht dikgedrukt gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:48

Danique_G schreef:
Cowboy55 schreef:
Het is fysiek onmogelijk om je eigen elleboog te likken.


ja, dit is echt een onderwerp voor mij.


Ik kan mijn elleboog likken!!!
Weirdo. }:0

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:50

Rintah schreef:
Slakken, daarom die ook uit eerste bericht dikgedrukt gemaakt


Oh dat verschil is nauwelijks zichtbaar op mijn scherm.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:50

Poezen krijgen pas een eisprong als ze gedekt worden. Die wordt gestimuleerd door de weerhaakjes op de penis van de kater
Ze kunnen daarom in 1 dracht van meerdere katers dragend zijn.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:53

Danique_G schreef:
Cowboy55 schreef:
Het is fysiek onmogelijk om je eigen elleboog te likken.


ja, dit is echt een onderwerp voor mij.


Ik kan mijn elleboog likken!!!


Ace Frehley, is that you?

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:55

xoranlover schreef:
Poezen krijgen pas een eisprong als ze gedekt worden. Die wordt gestimuleerd door de weerhaakjes op de penis van de kater
Ze kunnen daarom in 1 dracht van meerdere katers dragend zijn.


Nieuw topic: Dingen Die Je Niet Wil Weten! :D

Als ik onze kater zijn dinges zie likken denk ik al: Gast, put it away!