Wildgroei aan coaches

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13853
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:02

Kennis van mij was immidiater voor koppels die gingen scheiden. Zelf was ze ook gescheiden en had altijd gezeik met nieuwe partners :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41827
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:39

Popstra schreef:
Kennis van mij was immidiater voor koppels die gingen scheiden. Zelf was ze ook gescheiden en had altijd gezeik met nieuwe partners :')

Immidiater? Wat is dat :=?

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:46

Vuurvleugel en Tipps zit met interesse jullie teksten te lezen. Dat jullie zelfs het thema vaccinatie Baudet en engel er bij halen. Wat hebben jullie met die namen? Interessant dat jullie de behoefde hebben om mij persoonlijk te benoemen, en totaal niet ontopic. Wanneer ik wat schrijf, wat doet dat met jullie. Wij spreken dan altijd dat ik je Arschengel ben. Ik trigger jullie dus.

Er zit in dit topic vast wel iemand die jullie kan helpen. Wanneer iemand op internet jullie zo bezighoud en zelfs tot emotionele uitspraken brengt. Dat is best wel interessant.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:51

pateeke schreef:
En "slachtoffers kan je niet helpen, die blijven altijd slachtoffer"... Hier gaan mijn haren het rechtovereind van staan.
Ten eerste, bij een kleine groep mensen is het inderdaad zo dat je ze niet kan helpen en ze in de slachtofferrol blijven hangen. Maar bij de meeste mensen kan een goede psycholoog / psychotherapeut / psychiater wél motiveren om zelf stappen te ondernemen om moeilijkheden aan te pakken.
Ten tweede, moest het zo simpel zijn als: ik raap mezelf bij elkaar en pak even mijn problemen aan en hup opgelost, dan zouden er niet zoveel mensen op zoek gaan naar ondersteuning / hulp. Mensen zijn soms ook gewoon echt slachtoffer van de situatie. Heet leven is niet altijd zo maakbaar als het soms wordt voorgesteld.

Als je gelezen had wat er echt staat; had je begrepen dat ik met "slachtoffers" specifiek op de eerste groep doelde.

Slachtoffers als in mensen die iets is overkomen (of dat ernstig is of niet is niet aan ons om te bepalen) maar die moeite doen om daar mee om te gaan, zijn in deze context geen slachtoffers maar mensen die iets is overkomen.
Die mensen kun je bijna altijd wel helpen, mits de helpende persoon de juiste snaar kan raken (als je die beeldspraak tenminste begrijpt)

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:21

_San87_ schreef:
Popstra schreef:
Kennis van mij was immidiater voor koppels die gingen scheiden. Zelf was ze ook gescheiden en had altijd gezeik met nieuwe partners :')

Immidiater? Wat is dat :=?


Een kruising tussen een Mediator en een Intimidator?

“We gaan samen in goed overleg de scheiding regelen. Mocht dat niet lukken dan breek ik jullie benen. Dus lig niet te veel dwars”.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41827
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:24

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

Immidiater? Wat is dat :=?


Een kruising tussen een Mediator en een Intimidator?

“We gaan samen in goed overleg de scheiding regelen. Mocht dat niet lukken dan breek ik jullie benen. Dus lig niet te veel dwars”.

Kan alleen maar goed aflopen :7.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:28

_San87_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Een kruising tussen een Mediator en een Intimidator?

“We gaan samen in goed overleg de scheiding regelen. Mocht dat niet lukken dan breek ik jullie benen. Dus lig niet te veel dwars”.

Kan alleen maar goed aflopen :7.


Scare them into samenwerking :D

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:30

:+ Hey, as long as it works…..

pateeke
Berichten: 2246
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:58

ikke schreef:
pateeke schreef:
En "slachtoffers kan je niet helpen, die blijven altijd slachtoffer"... Hier gaan mijn haren het rechtovereind van staan.
Ten eerste, bij een kleine groep mensen is het inderdaad zo dat je ze niet kan helpen en ze in de slachtofferrol blijven hangen. Maar bij de meeste mensen kan een goede psycholoog / psychotherapeut / psychiater wél motiveren om zelf stappen te ondernemen om moeilijkheden aan te pakken.
Ten tweede, moest het zo simpel zijn als: ik raap mezelf bij elkaar en pak even mijn problemen aan en hup opgelost, dan zouden er niet zoveel mensen op zoek gaan naar ondersteuning / hulp. Mensen zijn soms ook gewoon echt slachtoffer van de situatie. Heet leven is niet altijd zo maakbaar als het soms wordt voorgesteld.

Als je gelezen had wat er echt staat; had je begrepen dat ik met "slachtoffers" specifiek op de eerste groep doelde.

Slachtoffers als in mensen die iets is overkomen (of dat ernstig is of niet is niet aan ons om te bepalen) maar die moeite doen om daar mee om te gaan, zijn in deze context geen slachtoffers maar mensen die iets is overkomen.
Die mensen kun je bijna altijd wel helpen, mits de helpende persoon de juiste snaar kan raken (als je die beeldspraak tenminste begrijpt)


Dat heb ik goed gelezen hoor. Wat ik wilde zeggen is: de groep mensen die in de slachtofferrol blijven zitten is maar een kleine groep en die zoeken doorgaans geen hulp want zij moeten niet veranderen, het zijn anderen die moeten veranderen in hun ogen. Van de mensen die wel hulp zoeken zijn er een deel mensen waarvan gezegd wordt dat ze hun problemen niet willen aanpakken en in de slachtofferrol blijven hangen, in realiteit zijn de interventies dan vaak niet wat die persoon op dat moment nodig heeft om stappen te kunnen zetten. Het gebeurt regelmatig dat mensen dan de boodschap krijgen dat ze niet zo in de slachtofferrol moeten blijven zitten, ze niet geholpen kunnen worden of ze maar moeten accepteren dat het gaat zoals het gaat (maw dat er geen vooruitgang mogelijk is). Op die manier kan je je nog meer gaan afsluiten voor hulp en geloven dat je een hopeloos geval bent. Terwijl dat echt niet zo hoeft te zijn. De ene interventie werkt goed voor cliënt a en niet voor cliënt b. Het is dus altijd een zoektocht naar wat bij jou past.

(En je stukje tussen haakjes is nergens voor nodig. We verschillen (deels) van mening, dat kan en mag zonder defensief te worden)

Popstra
Berichten: 13853
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:48

_San87_ schreef:
Popstra schreef:
Kennis van mij was immidiater voor koppels die gingen scheiden. Zelf was ze ook gescheiden en had altijd gezeik met nieuwe partners :')

Immidiater? Wat is dat :=?

Jaaa mediator bedoel ik :') 8)7

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 00:09

ikke schreef:
Rytir schreef:
En in het topic werd benoemd; je hebt toch altijd nog je gezonde verstand? Het lastige is dat als je ziek bent dit niet altijd zoals normaal werkt. Gewoon alles aangrijpen wat je kan helpen en iemand die het zelf heeft doorgemaakt zal het toch wel weten?

De coach moet juist triggeren dat je zelf blijft nadenken en beter na gaat denken over jezelf en je situatie.

JIJ bent degene die je eigen situatie aan kan pakken, verder helemaal niemand! Die coach kan je handvaten aanreiken, leren omdenken en andere perspectieven aanreiken maar JIJ bent degene die het moet doen. JIJ moet aangeven als een handvat je niet past.

Slachtoffers kun je niet helpen, die blijven altijd in de slachtofferrol hangen; "jij moet het oplossen voor mij" werkt niet en zal ook nooit werken, ongeacht wie je het vraagt.
Je moet het zelf doen, altijd. De kwaliteit van de coach wordt bepaalt door de veelheid aan mogelijkheden die hij/zij kan aanbieden en het analytisch vermogen om uit die veelheid de juiste handvaten aan te reiken.


Een goede coach verwijst dan door naar een psycholoog. Een hele goede kan het doorprikken zodat iemand die in de 'slachtoffer rol' zit uitgedaagd wordt. Daar zit het probleem. Ik vind echt niet dat alle coaches slecht zijn. Er wordt alleen vaak verwezen naar eigen handvaten. Want ervarings deskundige. Daar gaat het mis.

Little_Gift
Berichten: 1788
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 01:12

Dinopino schreef:
Vuurvleugel en Tipps zit met interesse jullie teksten te lezen. Dat jullie zelfs het thema vaccinatie Baudet en engel er bij halen. Wat hebben jullie met die namen? Interessant dat jullie de behoefde hebben om mij persoonlijk te benoemen, en totaal niet ontopic. Wanneer ik wat schrijf, wat doet dat met jullie. Wij spreken dan altijd dat ik je Arschengel ben. Ik trigger jullie dus.

Er zit in dit topic vast wel iemand die jullie kan helpen. Wanneer iemand op internet jullie zo bezighoud en zelfs tot emotionele uitspraken brengt. Dat is best wel interessant.


Hier bij ons noemen we dat gewoon irritant, ipv moeilijke woorden als Arschengel te verspillen :j

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 07:24

Ik vind het vooral knap dat ik ergens over Baudet en Engel zou hebben geschreven volgens dat bericht, zou ik dat in mijn slaap hebben gedaan? _O- Lezen is een kunstje, hè.

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 08:30

Maar even... Moet er nu op zo'n toon worden gekletst hier?

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:22

Oh ik vond het gewoon een actueel voorbeeld over hoe moeilijk het voor mensen kan zijn om in te schatten wie al dan niet bekwaam is.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:26

Kookaburra schreef:
Maar even... Moet er nu op zo'n toon worden gekletst hier?


Hoogste tijd voor een 'Bokt Babbelen met elkaar' coach.

Kookaburra

Berichten: 5432
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:13

CharleyT schreef:
Kookaburra schreef:
Maar even... Moet er nu op zo'n toon worden gekletst hier?


Hoogste tijd voor een 'Bokt Babbelen met elkaar' coach.

Ik zat er al aan te denken om een coachingstraject op te starten... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:18

Dat moet je dan vooral doen, want jij kan dat wel!

Zo, dat is 25 euro alsjeblieft.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:30

enzino schreef:
Dat moet je dan vooral doen, want jij kan dat wel!

Zo, dat is 25 euro alsjeblieft.

_O- _O-

Popstra
Berichten: 13853
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:55

Wahahahaha.....

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:09

enzino schreef:
Dat moet je dan vooral doen, want jij kan dat wel!

Zo, dat is 25 euro alsjeblieft.


Deze post vat mijn beeld over coaches mooi samen.

pateeke
Berichten: 2246
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:54

enzino schreef:
Dat moet je dan vooral doen, want jij kan dat wel!

Zo, dat is 25 euro alsjeblieft.

Nou, jij bent wel een goedkope coach! De meeste die ik ken vragen €60 of meer!

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:37

Bokt heeft gevoel voor humor met een interview met een paardencoach op de voorpagina terwijl dit topic loopt ...

foxy80

Berichten: 7937
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:11

Er zijn weer nieuwe exemplaren van deze bijzondere mensensoort gespot: de perfectionismecoach (op insta) en de onderhandelingscoach (in de weekendkrant).

Kunnen we een lijstje maken? Ik benieuwd of we het aantal verschillende schrijfwijzes van sowieso (ik dacht 42) gaan overtreffen!

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:44

foxy80 schreef:
Er zijn weer nieuwe exemplaren van deze bijzondere mensensoort gespot: de perfectionismecoach (op insta) en de onderhandelingscoach (in de weekendkrant).

Kunnen we een lijstje maken? Ik benieuwd of we het aantal verschillende schrijfwijzes van sowieso (ik dacht 42) gaan overtreffen!

_O-

Die onderhandelingscoach, is dat voor mensen die niet met hun merrie overweg kunnen?

}> }>