Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:56

Please als oud fietspakket bezorgen (ik deed het trouwens wel om mijn conditie hoog te houden) loop gewoon die paar treden naar beneden. 20 op een avond omhoog lopen is zeer vermoeiend en je fiets lang achterlaten is Inderdaad geen pretje.

Kookaburra

Berichten: 5415
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:28

Ze hoeven, als er geen lift is, bij (in ieder geval) PostNL niet de trap op naar de juiste verdieping. Hier belt PostNL vaak aan en zet het onder neer. DHL komt eigenlijk altijd naar boven toe.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:30

Hier wordt alles door DHL op de begane grond in de galerij gedumpt en moet je maar hopen dat je pakket er nog ligt als jij daar aankomt. PostNL brengt het vaak nog wel naar de juiste verdieping maar dondert de verzameling van alle nummers bij elkaar op de galerij, waarbij je opnieuw mag hopen dat het er nog ligt zodra je het doorhebt. De gejatte en opengescheurde pakketten zijn niet te tellen. Ik laat dus als het even kan alles naar een afhaalpunt gaan |(

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:58

De bezorgers met de fiets hebben toch alleen maar brievenbuspost bij zich?
Dat kan dan toch in de centrale brievenbus in het portiek?

Die hoeven toch niet met pakketten te leuren?

Hhilde

Berichten: 7458
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:10

Welk zadelhoesje werkt tegen zadelpijn? Is zo’n schapenwollen-hoesje de beste keuze, of kun je beter gaan voor foam?

paars

Berichten: 5593
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:21

Jee Fearn wat erg. Al die “b”-merken… hoop dat je aanval inmiddels onderdrukt is!!

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 01:59

Hhilde schreef:
Welk zadelhoesje werkt tegen zadelpijn? Is zo’n schapenwollen-hoesje de beste keuze, of kun je beter gaan voor foam?

Ik vond mijn schaapje het aller fijnste, heb ook die van Tempür gehad maar daar kreeg ik meer pijn van…

paars

Berichten: 5593
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:15

Je kunt ook een rokzadel overwegen. Die geeft over een wat breder oppervlak steun.

paars

Berichten: 5593
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 09:36

Bestaan er plafondspots die je kunt draaien mbv een afstandbediening? Heb een hoog plafond en wil de spot makkelijk op een andere plek kunnen richten.

Kookaburra

Berichten: 5415
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:47

Hhilde schreef:
Welk zadelhoesje werkt tegen zadelpijn? Is zo’n schapenwollen-hoesje de beste keuze, of kun je beter gaan voor foam?

Fietszadel?

Hhilde

Berichten: 7458
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:56

Kookaburra schreef:
Hhilde schreef:
Welk zadelhoesje werkt tegen zadelpijn? Is zo’n schapenwollen-hoesje de beste keuze, of kun je beter gaan voor foam?

Fietszadel?

Haha, ik bedacht me later dat het ook een ander zadel kon zijn := Inderdaad fietszadel.

Dank voor de tips tot dusver!

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:37

Ik heb een goed fietszadel met uitsparing voor je stuitje met een schaapje erop. Zo blij mee.

Anomien

Berichten: 7404
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:04

Hoe het komt dat de comment section op YouTube zwart is en de de tekst ook.

Hoe maak ik het weer leesbaar?

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:51

Weet iemand of de inschrijftijd op woningnet ook vervalt als je een loting woning accepteert?

(In dit geval regio Groningen)

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 08:25

Is Castlefest leuk als je in je eentje gaat?

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:37

marley93 schreef:
Is Castlefest leuk als je in je eentje gaat?


Over het algemeen wel denk ik! Genoeg te zien en te beleven, en het grote voordeel van alleen gaan is dat je alles in je eigen tempo kan zien en niet steeds elkaar in de gaten hoeft te houden in de massa. Het nadeel van alleen gaan (voor mij dan) is dat er toch wel een groot community gevoel is met al die vriendengroepen die elkaar daar dan treffen en dan kan je je wel een beetje eenzaam voelen.

Er zijn ook Facebook groepen waar je andere Castlefest gangers kunt 'ontmoeten', die je eventueel kan meeten op het festival. Dat is het leuke van Castlefest vind ik, er is altijd wel iemand die dolblij is je erbij te hebben.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:56

Fearn schreef:
Weet iemand of de inschrijftijd op woningnet ook vervalt als je een loting woning accepteert?

(In dit geval regio Groningen)


Ik heb het even nagevraagd bij een kennis die net een lotingwoning heeft geaccepteerd (Utrecht), zij kon zich opnieuw inschrijven met behoud van 75% van haar inschrijftijd.

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:50

Kunnen IJslanders met "normaal" tuig ook bereden worden? Of moet het persé hun speciale tuig zijn?

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 16:03

Coco4life schreef:
Kunnen IJslanders met "normaal" tuig ook bereden worden? Of moet het persé hun speciale tuig zijn?

Wat is normaal en wat is speciaal?

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 17:59

IJslanders hebben zadels met lagere lepels bij de zadels, en hebben vgm vaak geen keelriem bij de hoofdstellen.
En vgm ook nog aparte dekjes.

Kairos
Berichten: 2720
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:32

Sinds de laatste iOS update worden bij mij de mensen die ik gemaild (Gmail) bij mijn telefooncontacten opgeslagen. Is er een manier om dit uit te schakelen?

Bloesem21
Berichten: 112
Geregistreerd: 09-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:16

marley93 schreef:
Is Castlefest leuk als je in je eentje gaat?


Ik ben nog nooit alleen gegaan, maar wel rondjes over het terrein gelopen in m'n eentje. Er is idd genoeg te zien en los van de prachtige creaties waar mensen mee/in lopen, zijn er zoveel marktkraampjes, eettentjes, workshop achtige dingen. Het CF ook publiek is ook super toegankelijk. Je maakt al snel een praatje met mensen.

Heb je een specifieke interesse?

Op de castelfest fanpage op Facebook zou je eventueel een berichtje kunnen plaatsen. Misschien zijn er meer mensen die alleen gaan en kunnen jullie een meeting organiseren?

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:18

Coco4life schreef:
IJslanders hebben zadels met lagere lepels bij de zadels, en hebben vgm vaak geen keelriem bij de hoofdstellen.
En vgm ook nog aparte dekjes.

Waarom zou een ijslander zonder 'speciaal' tuig niet bereden kunnen worden?
T is niet dat hij het dan niet doet of zo. Een IJslander weet niet dat dat dekje wel of geen ijslanderdekje is.
Elk paard is tuigloos te rijden. Op mijn fjord lag een IJslander zadel en heb ook geen keelriem.
T is maar net wat en hoe je iets aanleert. Elk tuig moet passen.

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 11:36

Hoi! Ik heb eventjes een juridisch vraagje.
Ik ben pas begonnen met werken, en mijn uren zijn gewijzigd voordat het contract getekend was. Ik wist dus sowieso mijn loon en uurloon niet.

Ik heb waarschijnlijk dus het loon van mijn vorige uren nog gekregen. Alleen nu heb ik de helft van mijn oorspronkelijke loon gekregen.
Waarschijnlijk hebben ze dus dat geld terug geïnd, zonder pardon of wat te zeggen. Nu kom ik financieel in de knel door mijn rekeningen. Alsin dat ik letterlijk schuld ga krijgen.
Kan ik zelf nog wat doen? Ik wil prima het loon terugbetalen maar nu komt gewoon niet uit.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18014
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:55

Kijk even in je contract en op je loonstrookjes. Daarop zou moeten staan wat er gebeurt is. Als jij vorige maand te veel loon gekregen hebt, is het helaas wel vrij normaal als ze dat dan deze maand inhouden, voor zover ik weet. En anders gewoon even contact opnemen met je werkgever, die kan het sowieso uitleggen en helpen zoeken naar een oplossing.