Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:03

Er was geloof ik ooit een gierigheidstopic maar die kan ik niet meer vinden :')

Ik ga binnenkort met een vriendin op vakantie, 2 weken. We kunnen prima met elkaar hoor, maar het eten is een beetje een 'issue'. Ik eet niet veel tegelijk, ik ben vega en uit eten gaan is voor mij persoonlijk niet leuk en onnodig duur. Zij hecht wel waarde aan elke dag 'goed' eten. Zij wil dus graag elke dag naar een restaurant, terwijl ik liever een broodje haal bij de supermarkt of iets kleins voor onderweg.
Een midden is een beetje moeilijk te vinden tot nu toe (bv om de dag naar een restaurant), want zij vindt iets uit de supermarkt halen geen echt eten. Er gewoon bij gaan zitten in het restaurant zonder iets echts te bestellen vind ik zelf dan weer een beetje vreemd en bovendien wil ik daarna ook nog wel iets meer eten. Kost ook dubbel zoveel tijd.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:43

Voorstellen om een paar x lekker te koken?
En zelf een kleiner gerecht of voorgerecht bestellen (soepje oid) als jullie uit eten gaan?
Misschien verras je jezelf wel met dat uit eten gaan wel leuk kan zijn. En ziet zij in dat je ook lekker kunt koken, ook op vakantie.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 12:54

Als het om en om-compromis niet eens haalbaar is, dan zou ik eten ieder voor zich laten. Als ze graag naar een restaurant wil, prima, maar jij hoeft dan niet mee. Tenzij je zin hebt om mee te gaan. Even goede vrienden, maar jou dwingen om de kosten en de tijd te investeren om op een plek te zijn waar je eigenlijk niet wezen wil vind ik niet erg bijdragen aan jouw vakantievreugde.

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:25

vikawiek schreef:
In het Paarden met overgewicht topic wordt er wel heel veel over alle opties gesproken


Oke, dan gooi ik daar mijn vraag zo even in, misschien dat daar iemand advies kan geven. Dank! :)

DuoPenotti

Berichten: 29973
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 13:43

al is er misschien ook wel behoefte aan een centraal topic zodat je geen andere berichten over voer oid door hoeft te scrollen :D

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:30

Ja daar zat ik ook een beetje aan te denken... Het is natuurlijk een beetje een seizoensdingetje, maar er komt ook wel steeds meer aandacht voor. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook preventief, niet omdat mijn paard al hoefbevangen is. Moet dat nog langs een mod, of is het toegestaan om zelf een centraal topic te openen?

Edit: ik heb toch even een berichtje naar een mod gedaan. :o

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:00

Waar kun je iets vinden waar je mooie theelepeltjes in kunt bewaren?
Welke bewaaropties heb je bijvoorbeeld?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:18

Etsy. Ophangen in een klein vitrinekastje, klein ladenblokje.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:46

Is Etsy een betrouwbare webshop?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33853
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:47

Nikass schreef:
Is Etsy een betrouwbare webshop?

Ja.

Britta31

Berichten: 13171
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:49

De theelepels in een lepelvaasje.

DuoPenotti

Berichten: 29973
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:21

marley93 schreef:
Ja daar zat ik ook een beetje aan te denken... Het is natuurlijk een beetje een seizoensdingetje, maar er komt ook wel steeds meer aandacht voor. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook preventief, niet omdat mijn paard al hoefbevangen is. Moet dat nog langs een mod, of is het toegestaan om zelf een centraal topic te openen?

Edit: ik heb toch even een berichtje naar een mod gedaan. :o

ik ben benieuwd.

Ik heb zelf wel behoefte aan een algemeen graasmasker topic :j

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:18

Nikass schreef:
Waar kun je iets vinden waar je mooie theelepeltjes in kunt bewaren?
Welke bewaaropties heb je bijvoorbeeld?


Om hoeveel lepeltjes gaat het? Ik zou, als het voor jou speciale lepeltjes zijn, ze niet tegen elkaar aan bewaren, dan beschadigen ze sneller. Misschien kan je zoiets zelf maken? BV: https://www.etsy.com/nl/listing/1030042 ... ch_click=1 . Als het er om niet zoveel gaat, kan je het ook in een doosje maken. Twee houtjes/dik karton met gleufjes erin klemmen. Achterkant/bodem bekleden met velours o.i.d.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:23

Afbeelding
Afbeelding
Zo’n doosje, was van mijn moeder. Bij haar leven heb ik nooit geweten dat daar lepeltjes in zaten

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 16:29

https://www.etsy.com/nl/listing/6137518 ... NsQAvD_BwE

Damn, wat een link. Maar zoiets lijkt me geweldig. Beetje afhankelijk van de omvang van je collectie en of je het wel aan de muur wil hebben, maar ik kan me er iets bij voorstellen.

Ik ben voorzichtig begonnen met de theelepeltjes van mijn oma, maar hier wordt alles gewoon gebruikt, dus we hebben nu drie lepelvaasjes, nee vazen, waar ook de mooiste gewoon van gebruikt worden. Die rottige moderne souvenirlepeltjes met plakplaatjes komen er dus ook gewoon niet meer in.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:39

Jet schreef:
Nikass schreef:
Waar kun je iets vinden waar je mooie theelepeltjes in kunt bewaren?
Welke bewaaropties heb je bijvoorbeeld?


Om hoeveel lepeltjes gaat het? Ik zou, als het voor jou speciale lepeltjes zijn, ze niet tegen elkaar aan bewaren, dan beschadigen ze sneller. Misschien kan je zoiets zelf maken? BV: https://www.etsy.com/nl/listing/1030042 ... ch_click=1 . Als het er om niet zoveel gaat, kan je het ook in een doosje maken. Twee houtjes/dik karton met gleufjes erin klemmen. Achterkant/bodem bekleden met velours o.i.d.


Dank je. Het zijn er niet zo heel veel, dus ik overweeg dat kleinere vitrine kastje.

Dat is ook een leuk doosje, Morrie!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:42

Prrrr schreef:
https://www.etsy.com/nl/listing/6137518 ... NsQAvD_BwE

Damn, wat een link. Maar zoiets lijkt me geweldig. Beetje afhankelijk van de omvang van je collectie en of je het wel aan de muur wil hebben, maar ik kan me er iets bij voorstellen.

Ik ben voorzichtig begonnen met de theelepeltjes van mijn oma, maar hier wordt alles gewoon gebruikt, dus we hebben nu drie lepelvaasjes, nee vazen, waar ook de mooiste gewoon van gebruikt worden. Die rottige moderne souvenirlepeltjes met plakplaatjes komen er dus ook gewoon niet meer in.


Je zou er bijna lepeltjes van gaan sparen hè ;)
Nee er komt ook geen prullaria bij. Het zijn echte zilveren lepeltjes.

Britta31

Berichten: 13171
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:33

Zou ik mijn kruising Corgi/Tekkel kunnen laten scheren zoals een schaapje.Kort tot iets boven de huid.Onze Maltezer werd ook altijd zo geschoren,maar een corgi heeft een andere vacht.
Afbeelding

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:36

Waarom zou je dat willen doen?

Zo te zien aan het vachttype zit er wel een dubbele vacht in dus ik zou het niet doen. Kun je de vacht flink mee beschadigen.

Kairos
Berichten: 2729
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:39

Bestaat er een website om vaktermen voor social work in het Engels te vinden? Ik ben op zoek naar wetenschappelijke bronnen over bepaalde onderwerpen, maar ik loop er tegenaan dat ik begrippen zoals 1 op 1 begeleiding niet goed weet te vertalen, want de letterlijke vertaling is waarschijnlijk niet kloppend :')
Ik heb zelf deze al gevonden: https://www.umt.edu/social-work/master- ... _oct23.pdf maar ik kan deze term er niet in vinden
Laatst bijgewerkt door Kairos op 25-05-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13171
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:40

Hij heeft jeuk bij zijn staart aanzet.Hij blijft het plekje bijten.Hij heeft geen vlooien,zijn huid ziet er verder goed uit.Niet rood,geen schilfers.Hij is naar de kapper geweest,maar heeft nog steeds een dikke ondervacht.

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:41

Kairos schreef:
Bestaat er een website om vaktermen voor social work in het Engels te vinden? Ik ben op zoek naar wetenschappelijke bronnen over bepaalde onderwerpen, maar ik loop er tegenaan dat ik begrippen zoals 1 op 1 begeleiding niet goed weet te vertalen, want de letterlijke vertaling is waarschijnlijk niet kloppend :')


One-on-one coaching? Als ik daarop zoek krijg ik aardig wat hits op Google Scholar.

xPabloBokt

Berichten: 9479
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:41

Britta31 schreef:
Hij heeft jeuk bij zijn staart aanzet.Hij blijft het plekje bijten.Hij heeft geen vlooien,zijn huid ziet er verder goed uit.Niet rood,geen schilfers.Hij is naar de kapper geweest,maar heeft nog steeds een dikke ondervacht.


Anaalklieren gecheckt? Kunnen ze ook jeuk van krijgen.

Kairos
Berichten: 2729
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:42

xPabloBokt schreef:
Kairos schreef:
Bestaat er een website om vaktermen voor social work in het Engels te vinden? Ik ben op zoek naar wetenschappelijke bronnen over bepaalde onderwerpen, maar ik loop er tegenaan dat ik begrippen zoals 1 op 1 begeleiding niet goed weet te vertalen, want de letterlijke vertaling is waarschijnlijk niet kloppend :')


One-on-one coaching? Als ik daarop zoek krijg ik aardig wat hits op Google Scholar.

Thanks!

Je kan echt merken dat ik in korte tijd al te lang met deze opdracht bezig ben :')

Britta31

Berichten: 13171
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 09:45

Hebben ze bij het trimsalon naar gekeken en alles was goed met de anaalklieren.
Zou ik Sudocreme op het plekje kunnen smeren?Maar dan komen de haren er omheen ook onder de crème.