AH Kerst...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:46

Als je 2 van deze hamsters bij elkaar zet, gaan ze vechten net zo lang tot er 1 dood is.
Dus ik hoop idd dat er geen mensen zijn die denken oh wat sneu, we kopen er een hamster bij. Of kinderen met 2 hamsters in aparte verblijven die ze samen zetten...

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:01

het is toch een animatie? Of kijk ik nou zo scheel?

En als dierenleed niet gepromoot mag worden (wat op zich terecht is) dan hebben onder andere Disney en Pixar ook nogal een probleem denk?

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:03

Cer schreef:
het is toch een animatie? Of kijk ik nou zo scheel?


Ja, want ik heb nog nooit een hamster een hartje op een ruit zien tekenen :') Jij wel? :P

Maar dat dondert niet, want men moet er gewoon over klagen. :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:04

Ik denk dat het voor veel mensen niet duidelijk is hoeveel % van de mensen hun knaagdier verkeerd houdt. Daarom ligt dit bij veel mensen gevoelig.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:04

Het gaat om een animatie reclame... people.... werkelijk...

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:08

Cer schreef:
Het gaat om een animatie reclame... people.... werkelijk...


:')

En ik vind hem schattig. Net als de reclame van Frummel vorig jaar. :)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:08

Cer schreef:
Het gaat om een animatie reclame... people.... werkelijk...


Echt hè :+

Ik vind de reclame echt geweldig leuk

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:09

Amber_anne schreef:
Het promoten van dierenleed zou nooit moeten mogen. Hoe leuk ze het ook brengen


Dan kan disneyplus ook wel verboden worden ;(

Ik zie trouwens nog steeds het dierenleed niet. Alleen dat die hamster in een klein hokje zit en dat ze liever geen vriendje willen? Dat is toch geen dierenleed :?
Een groter hok past ook niet in het beeld en het gaat niet om die hamsters maar om de kerstboodschap :7

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:10

Prima toch dan vind jij het geen dierenleed.

Een paard de hele dag alleen in een te kleine stal laten staan is dan ook geen dierenleed. :j

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:11

MarlindeRooz schreef:
Prima toch dan vind jij het geen dierenleed.

Een paard de hele dag alleen in een te kleine stal laten staan is dan ook geen dierenleed. :j

Als dat een animatie paard is dan maakt dat niet veel uit denk?

Het is NIET echt.... :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:14

Maar dit is geen duidelijk animatie dit is een echte hamster en echte mensen? :')

Maar prima toch, jullie jouw mening. Als knaagdierliefhebbers is dit weer het zoveelste slechte voorbeeld in de media.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:15

MarlindeRooz schreef:
Maar dit is geen duidelijk animatie dit is een echte hamster en echte mensen? :')

Maar prima toch, jullie jouw mening. Als knaagdierliefhebbers is dit weer het zoveelste slechte voorbeeld in de media.


Die hamsters zijn animatie… een echte hamster heb ik nog nooit een hartje op een ruit zien tekenen of verliefd gedrag zien vertonen. Volgens mij lopen ze ook niet vrijwillig door de sneeuw om een andere hamster te ontmoeten die ergens anders in een hok woont, maar misschien heb ik dan niet genoeg verstand van hamsters.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-12-21 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:16

MarlindeRooz schreef:
Maar dit is geen duidelijk animatie dit is een echte hamster en echte mensen? :')
Maar prima toch, jullie jouw mening. Als knaagdierliefhebbers is dit weer het zoveelste slechte voorbeeld in de media.

Heb jij hamsters die kunnen tekenen? Dat is wel gaaf :j

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:17

Marlinde. Tekent jouw hamster hartjes op de ruit?

Ik gok van niet, anders hadden we er vast wel wat over gehoord :P

En waarom niet? Omdat echte hamsters dat niet doen. Dat doen alleen animatie hamsters.

Prachtig dat je op wilt komen voor knaagdieren, zouden er meer moeten doen. Maar of bokt icm een animatie van een grootgrutter het platform is? Ik durf het te betwijfelen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:18

Nee die van mij schrijven alleen romans. :j

En het probleem is dat het vrij realistische hamsters zijn en dat mensen helaas dom genoeg zijn om te denken dat hun hamster nu een vriendje nodig heeft.

Kijk maar naar hoe populair dalmatiërs, labradors, nova duck tolling retrievers etc waren na bekende TV fragmenten. Dat had ook invloed op het koopgedrag van mensen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:19

Oh eens, zeker goed om op te komen voor knaagdieren.. mensen gaan daar echt te makkelijk mee om helaas -O- (eigenlijk met alle dieren wel)
Ik heb vroeger ook knaagdieren uit de opvang gehaald..zo sneu wat daar zit.

Alleen plaatst CoonArt gewoon een leuk fimpje van een reclame en daar dan zo zuur over doen is ook weer zo wat..

Citaat:
Nee die van mij schrijven alleen romans.

...ja, daar moet dan wel een filmpje van zijn anders is het niet waar :P
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-12-21 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:20

Die idioten hou je toch. Met of zonder reclame

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:21

Ik doe niet zuur, ik zeg eerst nog dat ik het schattig vind. Daarna pas dat ik het jammer vind dat ze het zo gedaan hebben. :D

En ja die idioten houd je, maar goede voorlichting is ook heel belangrijk. :D

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:22

MarlindeRooz schreef:
Maar dit is geen duidelijk animatie dit is een echte hamster en echte mensen? :')

Maar prima toch, jullie jouw mening. Als knaagdierliefhebbers is dit weer het zoveelste slechte voorbeeld in de media.



Ze kunnen tegenwoordig echt hyperrealistische dingen maken met CGI. Hij is echt nep.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:24

Ik vind 'm geweldig, echt heel leuk gevonden en ook nog eens in het hamsterthema van de AH gebleven.

Misschien krijgt de hamster wel een supermooi verblijf van de kerstman ;) Helemaal voor zichzelf alleen.

Off-topic: heerlijk dat er weer kerstreclames zijn, ik kan daar altijd echt van genieten {:)

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:24

Ik denk niet dat de mensen die dit minder geslaagd vinden niet snappen dat de reclame nep is. Maar dat deze een boodschap laat zien van hamstertjes die samen gelukkiger zijn, hetgeen niet het geval is. Helaas mist nu al een groot deel van de mensen de bereidheid of de intelligentie om zich verder te verdiepen in een huisdier dat ze aanschaffen. En dat is precies die groep mensen die nav een reclame als deze denkt ''agh 2 hAmStEr LiEvV'' met evt gevolgen van dien.

Knaagdiertjes worden nu al massaal verkeerd gehouden en verzorgd, misinformatie op grote schaal zoals deze reclame kan echt gemist worden als kiespijn. Is niet de schuld van die reclame per se, maar van de onbenulligheid van mensen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:26

Maar dan moet je nóg veel meer dingen gaan verwijderen.. zoals de gemiddelde disney film bijvoorbeeld.

Dan worden we een soort amerika waarbij iedereen behalve degene zelf aansprakelijk gehouden kan worden voor achterlijk gedrag..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:37

Cer schreef:
Het gaat om een animatie reclame... people.... werkelijk...

volgens mij moeten we Alwin and the chipmunks ook maar eens gaan aan klagen... chipmunks naar school sturen met kleren en boekentasjes, wie bedenkt het zich!

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 13:41

Cer schreef:
Maar dan moet je nóg veel meer dingen gaan verwijderen.. zoals de gemiddelde disney film bijvoorbeeld.

Dan worden we een soort amerika waarbij iedereen behalve degene zelf aansprakelijk gehouden kan worden voor achterlijk gedrag..


Die gevolgen van (Disney) films zijn er helaas ook.

Zoals de BBC die schreef over gedumpte uilen met name in Wales die mensen hadden aangeschaft nav de Harry Potter films.

In 1997 schreef New York Times over de enorme toename in vraag naar Dalmatiers nav de re-release van de 101 Dalmatier film. En de daarmee verwachte toename van deze hondjes in asiels.

Of de toegenomen vraag naar een Dory vis/Blue Tang nav de Finding Dory film.

Zo zijn de voorbeelden te over. Het is fijn dat jullie allemaal zo intelligent en wakker zijn om te snappen dat een animatiefilm of reclame niet staat voor hoe je in het echte leven met een dier omgaat. Maar velen zijn dat helaas niet en daar gaat de zorg over.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 14:41

Dus, dan alles maar verbieden / verwijderen?

Ik zeg niet dat mensen geen domme dingen doen (integendeel) maar je kan niet de hele wereld aanpassen op een aantal idioten...

het ligt dan met name in de handen van de mensen die die dieren aan idioten verkopen.
Daarnaast, wat mij betreft mag er sowieso een veel grotere drempel komen om dieren aan te kunnen schaffen, maar dat is een ander verhaal..