Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 15:56

Maar zijn Panama jacks ook echt waterdicht als je bijvoorbeeld lange tijd in lang nat gras loopt? Of dieper vers sneeuw? Daar gaan al mijn 'waterdichte' schoenen altijd de mist in?!

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 16:27

Mars schreef:
Ik heb sinds kort deze, zitten ook heerlijk!
[ [url=m/G7iMpD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan nog de Bambina, die zijn meer laars-achtig :P


Ik wil deze in donkerblauw! <3

Had eerst de felia in cognac, nu zwarte felina. Vind zelf de rits heel fijn. Had op den duur bij die vorige de voering bij de hak kapot gemaakt, door het aan en uit trekken denk ik.

Ze zijn prima waterdicht.

Niqui

Berichten: 2171
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:15

Laatst bijgewerkt door Niqui op 26-11-21 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:21

Benoite schreef:
Maar zijn Panama jacks ook echt waterdicht als je bijvoorbeeld lange tijd in lang nat gras loopt? Of dieper vers sneeuw? Daar gaan al mijn 'waterdichte' schoenen altijd de mist in?!

Langere tijd? Nee, dan niet. Dan gaan ze uiteindelijk toch doorlekken. In elk geval wel de (hoge) veterschoenen. Het lekt dan op de vetergaatjes en op termijn ook op het buigpunt (overgang teen/voet zeg maar).

Ligt ook een beetje aan het onderhoud hoor, als je ze trouw iedere dag van een laagje vet voorziet houden ze het waarschijnlijk langer vol.

Dat gezegd hebbend... ik hou van mijn Panama Jacks <3 .
Je hoeft ze nooit in te lopen, zitten heerlijk warm en comfortabel en fantastisch voetbed.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:23

De laarzen niet hoor. Mijn Felina Igloo's van Panama Jack zijn hartstikke waterdicht. Ook als ik door een grasveld of door het bos banjer met de hond.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:25

Mijn laars Panama's (geen idee welk type) gingen dus wel lekken op het buigpunt van teen/voet.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:32

Mijn Bambina's loop ik nu voor het 3de seizoen op en zijn nog steeds waterdicht. Ik draag ze vanaf november tot maart bijna dagelijks.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:35

Hier ook Panama Jacks. Heb altijd koude voeten maar hiermee veel minder en ze zitten zo lekker. Loop er ook zonder problemen hele stukken op. Heb zowel de Brescia als de Bambina, en beide zijn prima waterdicht. Draag ze ook rustig met de honden uitlaten door gras/bos/modder. Mijn oude paar heb ik vorig jaar (toen 3 jaar oud) ook nog veel gedragen met de honden om de nieuwe netjes te houden, en ook die waren nog prima waterdicht.
Smeer ze wel regelmatig in met leerwax trouwens.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 17:38

Met de Bambina aardig wat wandelingen gehad door de sneeuw en regen maar geen lekkage. De vetermodellen moet ik nog testen wat dat betreft.

Met de 14'' van Timberland trouwrns ook nooit lekkage en dat zijn wel hoge veterlaarzen. Ik laat mn laarzen altijd goed drogen, borstel ze schoon en spray ze 1x per seizoen in.
Alleen als er sneeuw en dus pekel ligt maak ik ze vaker schoon. Te vaak vetten is niet zo goed voor leer.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:17

Panama jack, ik heb ze in het zwart met een heerlijk nepbontje. Superwarm en loopt fijn.

Heb lowa hoge wandelschoenen, die zijn wel echt goed waterdicht!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:19

Ik heb ook 2 paar Panama Jack. Waterdicht in de sneeuw van februari dit jaar, prima onder spijkerbroek of jurkje.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 22:29

madeliefw schreef:
Panama jack, ik heb ze in het zwart met een heerlijk nepbontje. Superwarm en loopt fijn.

Heb lowa hoge wandelschoenen, die zijn wel echt goed waterdicht!



Nouu ik verslijt lowa renegade's ze zijn wel aardig oke, maar echt 100% niet hoor.
Lang gras, helemaal als het regelmatig is zijn ze echt vrij snel niet meer super-waterdicht.
Laten drogen en behandelen helpt, maar ze houden gewoon niet van nat gras.

Ik vind Panama Jack erg mooi, ANWB heeft trouwens ook wel leuke laarzen, ik weet niet of die ook een casual winterschoen hebben, ik denk het haast wel.

Suusjepluus

Berichten: 788
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:31

karin1994 schreef:
Van de week was er een actie van Panama Jack, heb de bambina laarzen kunnen scoren voor €85 euro IPV 200 bij Zalando!

Hoe dan :wow: _/-\o_

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:50

Nou, ik heb ook al zitten zoeken!

Ik vond wel een Panama Jack België site met dat soort prijzen.... maar er staan zoveel rare teksten op die site, ik durf er niet te bestellen :')

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:09

Dees schreef:
Panama Jack.
Kost je een rib uit je lijf, maar ze zijn echt fantastisch en gaan echt jaaaaren mee.


Dit! En echt waterdicht ook.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:12

Benoite schreef:
Maar zijn Panama jacks ook echt waterdicht als je bijvoorbeeld lange tijd in lang nat gras loopt? Of dieper vers sneeuw? Daar gaan al mijn 'waterdichte' schoenen altijd de mist in?!


Ja! Ik draag ze trouwens niet naar mijn werk, maar bijvoorbeeld wel bij het geven van (roei)training. Daarbij sta ik regelmatig in nat gras voor een tussenbespreking of fiets ik door (harde) regen.

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:21

Nav dit topic panama jacks besteld dus ben heel benieuwd.
Ik heb wintervoeten en bijna alle schoenen doen zeer in de winter behalve mn muckboots maar om daar casual mee te gaan lopen :')
En ik wilde altijd al schoenen met schapenbont dus nu maar een keer besteld met 20% korting door Black friday.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:49

Blundstone misschien?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:51

Zijn Panama Jacks ook geschikt om wel “ bij” paarden te gebruiken als in: tijdens masseren?
( goed schoon te maken, stevig en vooral HEEL warm..?)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:59

Muze, ja. Zeker de warme Iglo varianten.

Voor allen: koop de PJ ledervet erbij (paardenvet). Je PJ regelmatig bijvetten verlengt de levensduur echt.
Bijenwas doet dat ook.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:09

Hier ook Panama Jack. Twee paar laarzen en een paar schoenen momenteel. De laarzen neem ik ook altijd mee op wintersport en dat gaat prima. Komt geen water in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:14

Ik heb sinds kort van Sorel de ‘explorer joan’ laarsjes. Zijn eigenlijk snowboots dus super lekker warm gevoerd én waterdicht maar dan met een uitstraling die casual prima kan :)


Afbeelding

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 11:49

Ik heb ook Panama Jacks en dat zijn inmiddels m'n paarden/werk schoenen maar ik heb er wel een zooltje in. Wilde vorig jaar nieuwe kopen voor het dagelijkse leven maar ik kan er niet op lopen zonder zooltjes helaas. Het voetbed is mij te plat. Over de kwaliteit niks slechts te melden, ze zijn super verder.

Heb nu dr. Martens en die zitten wel perfect.

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Echt goede winterschoenen (casual, niet voor op stal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 13:10

Tip voor korting, kijk even op vinted ;)

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 21:02

Suusjepluus schreef:
karin1994 schreef:
Van de week was er een actie van Panama Jack, heb de bambina laarzen kunnen scoren voor €85 euro IPV 200 bij Zalando!

Hoe dan :wow: _/-\o_


Ik kreeg een mail van Zalando dat een van mij favorieten was afgeprijsd,maar mijn maat zat daar niet meer bij, nog een keer gegaan voor de mail als hij weer op voorraad was, en na een kwartier was hij er weer in mijn maat, en meteen besteld.

Het loont wel om ze op je favo lijstje te zetten