Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:05

Nogmaals; zie het als een fliter. Garantie biedt het niet, wel meer bescherming, een betere kans.
Maak verder je eigen keuze maar.
Het is joúw kans, joúw risico.

Waar ík wel een principieel probleem mee heb is het opleggen van beperkingen en verplichtingen aan iedereen om degenen met bv overgewicht te beschermen.
Nu met twee jaar bewijs van meer overgewicht = meer kans op IC vind ik dit niet meer ter discussie. Ja dit geldt ook voor te drank, te rook etcetera.

Verder +:)+ aan degenen die hun eigen kansen aan het verbeteren zijn door gezonder leven.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:07

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Hoe gezonder je leeft hoe meer weerstand je lichaam heeft.

Daar heb ik ook nog mijn twijfels bij. Ik denk persoonlijk dat het immuunsysteem weinig te maken heeft met al dan niet "gezond leven" (wat dat ook moge betekenen). Een mens in Zimbabwe die in slechte hygiënische omstandigheden leeft, chronisch ondervoed is, en regelmatig besmet raakt met malaria, heeft waarschijnlijk een veel sterker en efficiënter immuunsysteem dan een mens in West-Europa met een "gezonde" levensstijl. Hoe meer een mens in contact komt met allerhande verschillende ziektekiemen, hoe beter en efficiënter zijn immuunsysteem zal reageren op een nieuwe, hem onbekende ziektekiem. Het probleem is dat in contact komen met allerhande verschillende ziektekiemen niet echt gezond is. Voor je er voordeel uit haalt, kun je er al net zo goed aan gestorven zijn.


Denk ik ook. En in het specifieke geval van jonge mensen die erg ziek werden door Covid, bleek dat hun immuunsysteem juist té goed werkte en als het ware op hol sloeg. (cytokine storm)

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:12

Iets wat TE werkt is niet echt gezond imo.

Cellen delen ook. Maar TE dan krijg je kanker...

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:14

Dus de ongeveer 500.000 mensen alleen al in Nederland die door inname van levensreddende medicatie weinig tot geen immuniteit hebben scharen we ook meteen onder de vetzakken want ook die zijn er. En daar werken vaccinaties vaak niet bij.
Beetje kortzichtig gedacht, geef de dikke mensen een paar prikken maar leg mij geen beperkingen op.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:15

?? Waar haal je dát nou weer vandaan? :')

996981
Berichten: 9763
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:21

Ik begin met toch ernstig zorgen te maken om de bijwerkingen van de vaccins… :+

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:27

:= :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:30

996981 schreef:
Ik begin met toch ernstig zorgen te maken om de bijwerkingen van de vaccins… :+

:D :D :D

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:31

Wellicht kan @Pompter iets uitleggen over kans en risico.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:37

Needje schreef:
In een corona pandemie mensen helpen afvallen en gezond te leven wordt weggezet als stom en langetermijn. Maar bij honger moeten we ineens aan het milieu werken. _O-



Je begon toch echt zelf deze discussie.

Nergens staat dat helpen afvallen en gezond leven stom is, wel lange termijn.
Iemand met obesitas is niet binnen een paar maanden slank en/of gezond.

Er liggen niet alleen mensen met obesitas in het ziekenhuis en zeker niet zijn alle (langdurig) zieken (veel) te zwaar en ongezond.

Het is een leuke discussie, maar niet de oplossing als er een pandemie is.

En als ik dan voorbeelden geef, dat er best al veel wordt ingezet door werkgevers, dan komt er geen reactie op.

Het is vooral over elkaar buitelen en wijzen naar mensen die (misschien) wel te dik zijn.

Ik ken niemand uit dit topic en ik heb geen flauw idee of mensen te zwaar zijn.

De mensen die ik ken die zijn overleden aan Covid-19 hadden geen van allen obesitas, wel allemaal boven de 70 en wat kilo's te zwaar of onderliggend lijden.
Maar ik ken ook een man van 32, lang, slank, sportief, niet-rokend die in het ziekenhuis kwam door Covid-19 vorig jaar, toen hij nog niet in aanmerking kwam voor een vaccin.
En zo zijn er nog wel voorbeelden uit mijn omgeving.
Ik heb geen mensen in mijn omgeving met obesitas, wel mensen met wat overgewicht.
Maar hoeveel overgewicht heeft invloed op je gezondheid/voorkomen van ziektes/overleven of genezen van ziektes?
2 kg ? 5 kg? 10 kg?



Het is een beetje pech/geluk hebben. Waar je woont, je afkomst, je beroep en je levensstijl kunnen daar invloed op hebben.
Maar voorkomen dat je ooit (ernstig) ziek wordt? Vergeet het maar.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:40

996981 schreef:
Ik begin met toch ernstig zorgen te maken om de bijwerkingen van de vaccins… :+



Dit topic gaat steeds meer op een ander topic lijken:
Viruswaanzin :+

Daar zou ik me zorgen om maken.
Zo op het oog normale mensen, die zich laten beïnvloeden door fakenews of vage politici/influencers :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:46

Hoef je je geen zorgen over te maken Electr63. Het worden er namelijk steeds minder.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:46

Electra63 schreef:
Needje schreef:
In een corona pandemie mensen helpen afvallen en gezond te leven wordt weggezet als stom en langetermijn. Maar bij honger moeten we ineens aan het milieu werken. _O-



Je begon toch echt zelf deze discussie.

Nergens staat dat helpen afvallen en gezond leven stom is, wel lange termijn.
Iemand met obesitas is niet binnen een paar maanden slank en/of gezond.

Er liggen niet alleen mensen met obesitas in het ziekenhuis en zeker niet zijn alle (langdurig) zieken (veel) te zwaar en ongezond.

Het is een leuke discussie, maar niet de oplossing als er een pandemie is.

En als ik dan voorbeelden geef, dat er best al veel wordt ingezet door werkgevers, dan komt er geen reactie op.

Het is vooral over elkaar buitelen en wijzen naar mensen die (misschien) wel te dik zijn.

Ik ken niemand uit dit topic en ik heb geen flauw idee of mensen te zwaar zijn.

De mensen die ik ken die zijn overleden aan Covid-19 hadden geen van allen obesitas, wel allemaal boven de 70 en wat kilo's te zwaar of onderliggend lijden.
Maar ik ken ook een man van 32, lang, slank, sportief, niet-rokend die in het ziekenhuis kwam door Covid-19 vorig jaar, toen hij nog niet in aanmerking kwam voor een vaccin.
En zo zijn er nog wel voorbeelden uit mijn omgeving.
Ik heb geen mensen in mijn omgeving met obesitas, wel mensen met wat overgewicht.
Maar hoeveel overgewicht heeft invloed op je gezondheid/voorkomen van ziektes/overleven of genezen van ziektes?
2 kg ? 5 kg? 10 kg?



Het is een beetje pech/geluk hebben. Waar je woont, je afkomst, je beroep en je levensstijl kunnen daar invloed op hebben.
Maar voorkomen dat je ooit (ernstig) ziek wordt? Vergeet het maar.


Heb je überhaupt gelezen wáár ik op reageerde hiermee??
En hoe maak jij dat dan dat ik een discussie over overgewicht wil starten?
Want ik ben het spoor even bijster geloof ik.

996981
Berichten: 9763
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:48

Electra63 schreef:
996981 schreef:
Ik begin met toch ernstig zorgen te maken om de bijwerkingen van de vaccins… :+



Dit topic gaat steeds meer op een ander topic lijken:
Viruswaanzin :+

Daar zou ik me zorgen om maken.
Zo op het oog normale mensen, die zich laten beïnvloeden door fakenews of vage politici/influencers :D

Wat? waar?

De mensen die hier met bronnen komen (helaas is dat niet iedereen ;) ) zijn toch echt meestal normale, betrouwbare bronnen

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:49

Die discussie over gezonde levenstijl en overgewicht wordt regelmatig door een aantal bokkers hier gevoerd.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:55

Electra63 schreef:
Die discussie over gezonde levenstijl en overgewicht wordt regelmatig door een aantal bokkers hier gevoerd.


oa. HC heeft het er vaak over gehad mb druk op de zorg gezien het grootste deel van de mensen op de IC overgewicht hebben, en die kreeg constant te horen dat dat geen oplossing voor NU is. (nog even buiten de hele discussie om)
Vervolgens wordt er ineens als het over honger gaat geroepen dat we om die mensen te helpen we aan het milieu moeten werken... Dáár reageerde ik op met deze opmerking om te laten zien dat die opmerking imo echt te stompzinnig voor woorden is. Want als er íets lange termijn is is het het milieu wel en dat gaat iemand die nú honger heeft echt niet helpen hoor. :')
Dat anderen dat een mooi excuus vinden om er een gezondheidsdiscussie van te maken is niet aan mij en ook zeker niet mijn schuld. :Y)

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:56

Er is ook een ander topic om daar de discussie te voeren over corona en leefstijl.

996981
Berichten: 9763
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:56

Electra63 schreef:
Die discussie over gezonde levenstijl en overgewicht wordt regelmatig door een aantal bokkers hier gevoerd.

Klopt. Net als alle andere discussie omtrent Corona;

-vaccinatie
-quarantaine
-(thuis) werken
- (mentale) gezondheid

And the list goes on.

Wat is je punt?

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:57

[quote="Huertecilla"]

Waar ík wel een principieel probleem mee heb is het opleggen van beperkingen en verplichtingen aan iedereen om degenen met bv overgewicht te beschermen.
Nu met twee jaar bewijs van meer overgewicht = meer kans op IC vind ik dit niet meer ter discussie. Ja dit geldt ook voor te drank, te rook etcetera.[quote]

Needje, bvb uit deze post en vorige waarbij herhaaldelijk is gezegd, vaccineer de kwetsbaren in vervolg en last de rest hun gang gaan. Waarbij elke keer voorbij word gegaan aan mensen die een ziekte of behandeling hebben waarbij vaccinaties geen effect hebben. Dus die mogen het zelf uitzoeken wanneer de rest gewoon weer doorgaat zoals voor de pandemie. En dat betekend niet dat alles op slot ( voor zover alles op slot heeft gezeten) moet blijven maar erger me aan het feit dat deze groep stelselmatig word genegeerd .
En dat zijn niet alleen oude en zieke mensen maar ook kinderen en jong volwassenen.

996981
Berichten: 9763
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:59

Wat is dan jouw voorstel Bigone?

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:59

purny schreef:
Er is ook een ander topic om daar de discussie te voeren over corona en leefstijl.


Kan deze draad dan omgedoopt worden tot Algemeen Corona vaccinatie-waanzin?

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:04

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Wat is in vrédesnaam het probleem met gezonder leven??

Daar is geen enkel probleem mee. Integendeel. Dat is alleen maar positief.
Maar het getuigt van misplaatste hoogmoed om te vertellen dat je door gezond te leven een covid-besmetting kunt vermijden.


Ik denk dat niemand zegt dat je een covid besmetting kunt vermijden, maar wel de kans op ernstige complicaties verminderd. Dat is heel wat anders.

Verder grotendeels eens met 996981, niet voor niets worden veel van deze chronische aandoeningen welvaartsziekten genoemd. Daar heeft levensstijl een grote invloed op.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:08

996981 schreef:
Wat is dan jouw voorstel Bigone?

Moet ik een voorstel hebben? Enigste wat ik aangeef is dat deze groep stelselmatig word vergeten in de hele discussie van overgewicht. Waar iedereen het over eens is dat overgewicht ongezond kan zijn. Het zijn vooral de dikke buiken ipv een bmi van bvb 30. Iemand met een goed getraind lijf kan een bmi van 30 hebben en super gezond zijn.
Dat is ook door een arts aangegeven dat er geen bmi cijfer opgeplakt moet worden maar dat lichaamsvet opgehoopt op buik de boosdoener kan zijn.
Als een bmi van 25 of hoger de boosdoener was hadden de ic bedden nog veel voller gelegen aangezien de helft van de bevolking hier aan voldoet.
Hier op bokt zitten mensen die immuunonderdrukkende medicatie gebruiken moeten om alleen in leven te blijven, die zijn extreem voorzichtig, al heel lang.
Daar word gewoon niet bij stil gestaan door de meeste mensen.
En wat zou jij een oplossing vinden?

996981
Berichten: 9763
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:15

Volgens mij is onder andere die groep (namelijk de kwetsbaren in het algemeen) de reden dat we af en aan in lockdown gaan en maatregelen hebben. Zij hebben immers een hoger risico aansprak te maken op een ziekenhuis bed en ons gezondheidssysteem is daar niet op ingericht.

Hoe deze groep stelselmatig vergeten wordt is me dus geheel onduidelijk.

Ook in de discussie omtrent levensstijl. Niemand pretendeert dat een gezonde levensstijl per definitie ziekte of overgewicht voorkomt. Wat hier gezegd wordt is dat levensstijl invloed heeft.

Huertecilla

Berichten: 26853
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:20

Solistar schreef:
Ik denk dat niemand zegt dat je een covid besmetting kunt vermijden,


met excuses voor het verknippen.

Ík schrijf zelfs regelmatig dat normaal levend een besmetting een absolute zekerheid is. Met een modaal sociaal leven kóm je vroeg of laat in contact met het Covid19 virus. Dat je dit bij een normaal, modaal sociaal leven niet kán vermijden.*

Míjn conclusie is dan; beter de beste kans op de minste gevolgen.
Een gezond leven met zoveel mogelijk natuurlijke weerstand is imo een evident :)*

* dit is bovendien een heerlijk bevrijdende perceptie