Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:04

Nou als ik ziek ben maakt dat weinig uit want dan lig ik toch de hele dag op m'n nest. :')

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:05

Behalve als je niet thuis bent, want daar staat je nest.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:05

Risico van reizen hoor. Word een beetje moe van al die o-wat-zielig verhalen overal. Pech maar deal with it.

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:08

996981 schreef:
Juist bij de groep mensen die bescherming doormiddel van een vaccin het hardst nodig heeft, is de werking binnen afzienbare tijd al zo sterk afgenomen dat de sterftecijfers even hoog zijn als voor vaccinatie… was dit niet te voorzien?

Ja, dat was te voorzien, er is alleen te laat op geanticipeerd.

De hoop was dat het vaccin een langere tijd bescherming zou geven, maar dat valt tegen mede door de nieuwere varianten. En door alles te vroeg los te laten en niet op tijd te boosteren zie je nu deze sterfte.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:09

Sheran schreef:
Risico van reizen hoor. Word een beetje moe van al die o-wat-zielig verhalen overal. Pech maar deal with it.

Mijn gedachte.

Dat er gereisd mag worden is mij de hele pandemie al een groot vraagteken.
Maar ondertussen is het ook niet de eerste keer dat reizigers vast zitten.
Dus je weet dat het risico bestaat.
Zever dan niet maar idd deal er maar mee.

pmarena

Berichten: 48221
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:09

Ik denk dat dat dat stukje compassie weer is. 'Tuurlijk is dat het risico van reizen, zeker nu.
Maar dan is het daarnáást nog wel vervelend om opgesloten te zitten en aan anderen overgeleverd te zijn....

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:11

Tuurlijk is dat vervelend. Zal de laatste zijn die dat ontkent.
Maar dat is het dan ook, vervelend. Meer niet.
Nu word er zowat een wereld drama van gemaakt.

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:12

DubbelFun schreef:
996981 schreef:
Juist bij de groep mensen die bescherming doormiddel van een vaccin het hardst nodig heeft, is de werking binnen afzienbare tijd al zo sterk afgenomen dat de sterftecijfers even hoog zijn als voor vaccinatie… was dit niet te voorzien?

Ja, dat was te voorzien, er is alleen te laat op geanticipeerd.

De hoop was dat het vaccin een langere tijd bescherming zou geven, maar dat valt tegen mede door de nieuwere varianten. En door alles te vroeg los te laten en niet op tijd te boosteren zie je nu deze sterfte.

Griepvaccin is ook maar een half jaar werkzaam en de meeste oudjes zijn in januari/februari gevaccineerd. Dus inderdaad, te laat met boosters.
In België zien ze wel dat het goed helpt want daar zijn al meer dan een miljoen boosters gezet en zijn besmettingen en opnames en sterfte in deze leeftijdsgroep weer sterk gedaald.

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:13

enzino schreef:
Behalve als je niet thuis bent, want daar staat je nest.


Geloof niet dat ze op een kamer zitten zonder bed :+

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:15

bigone schreef:
Griepvaccin is ook maar een half jaar werkzaam en de meeste oudjes zijn in januari/februari gevaccineerd. Dus inderdaad, te laat met boosters.
In België zien ze wel dat het goed helpt want daar zijn al meer dan een miljoen boosters gezet en zijn besmettingen en opnames en sterfte in deze leeftijdsgroep weer sterk gedaald.


Ik vond het vanaf het begin al apart want zei toen al dat ze beter tegen het najaar konden vaccineren.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:31

Ik vind het allemaal de hele tijd al apart. Maar het zal wel voortschrijdend inzicht zijn. Iedereen vaccineren is niet de oplossing, groepsimmuniteit bestaat niet, mutaties krijg je toch wel hetzij uit Zuid-Afrika of weet ik veel waar, hetzij uit de dierenpopulatie waar het ook in zit. Dus beste aanpak lijkt mij dezelfde als de griepprik, ouderen en kwetsbaren vaccineren in het najaar en hopen dat je de goede variant bestrijdt.

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:41

Daar zal het in de toekomst ook wel naar toe gaan.

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:44

Op het moment dat “ iedereen “ boven de 12 is gevaccineerd en het merendeel boven de 50 een booster heeft gehad heb je veel minder ziekenhuisopnames. En veel minder besmettingen en is er de mogelijkheid om adequaat in te springen op nieuwe varianten of regionale uitbraken. Nu is dat totaal onmogelijk want de besmettingen zijn torenhoog en komt daar nog een nieuwe variant overheen dan berg je maar want ook die is niet te volgen.

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:54

Klopt, maar als de werking van de vaccinatie ook bij de 12-49 jarigen gaat teruglopen (en dat gebeurt na 7/8 maanden bij gezonde mensen) heb je daar weer meer zieken van en blijft de kans op een nieuwe uitbraak/variant hoger.
Titeren (zelftest) en (booster)vaccineren is dé oplossing.

996981
Berichten: 9815
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:58

En zo blijven we als-dan denken.

“Als we de ouderen gevaccineerd hebben dan…”
“Als we een vaccinatiegraad van 80% hebben dan…”
“Als iedereen die ergens naartoe wil gevaccineerd of getest is dan…”
“Als iedereen boven de 12 gevaccineerd is dan…”
“Als de ouderen een booster gehad hebben dan…”
“Als iedereen een booster gehad heeft dan…”

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet iets nederiger zijn geworden in hun beweringen omtrent de oplossing. De oplossing is niet zo simpel als voorheen gedacht werd. Dat is wel gebleken de afgelopen twee jaar.

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:08

DubbelFun schreef:
Klopt, maar als de werking van de vaccinatie ook bij de 12-49 jarigen gaat teruglopen (en dat gebeurt na 7/8 maanden bij gezonde mensen) heb je daar weer meer zieken van en blijft de kans op een nieuwe uitbraak/variant hoger.
Titeren (zelftest) en (booster)vaccineren is dé oplossing.

Klopt, het is niet of of maar en en.
Helaas zien veel mensen maar één en en niet de rest.

Zebrastreep

Berichten: 9816
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:16

Dus na 7 / 8 maanden weer even flink aan de maatregelen houden. Al vraag ik mij af hoor of het niet iets langer is. Ik ben deze maand nog in Groningen geweest , en dag erna in mijn thuisplaats nog de stad in. Ik kan mij niet voorstellen met de drukte die er was ( in mijn woonplaats hadden ze ook nog Sinterklaasintocht ) dat ik er echt niet mee in aanraking ben gekomen.

Maar goed ik doe weer wat voorzichtiger. Ik doe 2x in de week een zelftest in ieder geval. Verder op vrije dagen behalve stal niet echt ergens heen ( alles op stal is buiten , kleine club pensionpaarden en ik ben zelfs vaak alleen op stal). Als ik met mensen afspreek dan voornamelijk met dezelfde mensen en nu is het maar 1 die ik vaak zie.

Ik moet nog even december door tot aan de booster , dus tot die tijd even gas terug en weer meer thuis en minder contacten.

Het scheelt wel enorm nu ik niet meer naar school ga

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:28

996981 schreef:
En zo blijven we als-dan denken.

“Als we de ouderen gevaccineerd hebben dan…”
“Als we een vaccinatiegraad van 80% hebben dan…”
“Als iedereen die ergens naartoe wil gevaccineerd of getest is dan…”
“Als iedereen boven de 12 gevaccineerd is dan…”
“Als de ouderen een booster gehad hebben dan…”
“Als iedereen een booster gehad heeft dan…”

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet iets nederiger zijn geworden in hun beweringen omtrent de oplossing. De oplossing is niet zo simpel als voorheen gedacht werd. Dat is wel gebleken de afgelopen twee jaar.


Het is natuurlijk ook een makkelijk zoethoudertje, mensen hebben iets van hoop en een lichtje aan het einde van de tunnel nodig om het allemaal een beetje positief in te blijven zien. Zeggen dat we niet weten hoe lang dit gaat duren, of dat de komende jaren standaard alleen in de zomers alles kan en we in de winter in lockdown moeten is wel heel deprimerend en moeilijk te accepteren voor veel mensen.

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:30

996981 schreef:
En zo blijven we als-dan denken.

“Als we de ouderen gevaccineerd hebben dan…”
“Als we een vaccinatiegraad van 80% hebben dan…”
“Als iedereen die ergens naartoe wil gevaccineerd of getest is dan…”
“Als iedereen boven de 12 gevaccineerd is dan…”
“Als de ouderen een booster gehad hebben dan…”
“Als iedereen een booster gehad heeft dan…”

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet iets nederiger zijn geworden in hun beweringen omtrent de oplossing. De oplossing is niet zo simpel als voorheen gedacht werd. Dat is wel gebleken de afgelopen twee jaar.


Ik mis er nog een...
"Als we niets hadden gedaan dan...."
Daar weten we feitelijk wel wat meer van. Hoeven we alleen naar Brazilie, Afrika, en andere landen met een lage vaccinatiegraad te kijken. Ben toch blij dat dat (nog) niet in Nederland aan de hand is geweest.

Vind het overigens bizar dat we kinderen niet meetellen in coronastatistieken. Dan is de vaccinatiegraad ineens een heel stuk lager.

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:32

Zebrastreep schreef:
Dus na 7 / 8 maanden weer even flink aan de maatregelen houden. Al vraag ik mij af hoor of het niet iets langer is. Ik ben deze maand nog in Groningen geweest , en dag erna in mijn thuisplaats nog de stad in. Ik kan mij niet voorstellen met de drukte die er was ( in mijn woonplaats hadden ze ook nog Sinterklaasintocht ) dat ik er echt niet mee in aanraking ben gekomen.

Maar goed ik doe weer wat voorzichtiger. Ik doe 2x in de week een zelftest in ieder geval. Verder op vrije dagen behalve stal niet echt ergens heen ( alles op stal is buiten , kleine club pensionpaarden en ik ben zelfs vaak alleen op stal). Als ik met mensen afspreek dan voornamelijk met dezelfde mensen en nu is het maar 1 die ik vaak zie.

Ik moet nog even december door tot aan de booster , dus tot die tijd even gas terug en weer meer thuis en minder contacten.

Het scheelt wel enorm nu ik niet meer naar school ga


Hier eigenlijk hetzelfde, naar de paarden (vooral buiten), afstand houden, thuiswerken (gelukkig mogen wij dat volledig) even geen visite of op visite tot aan de boosterprik.
Boosteren zal ieder halfjaar nog wel nodig blijven.

996981
Berichten: 9815
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:43

Babootje schreef:
996981 schreef:
En zo blijven we als-dan denken.

“Als we de ouderen gevaccineerd hebben dan…”
“Als we een vaccinatiegraad van 80% hebben dan…”
“Als iedereen die ergens naartoe wil gevaccineerd of getest is dan…”
“Als iedereen boven de 12 gevaccineerd is dan…”
“Als de ouderen een booster gehad hebben dan…”
“Als iedereen een booster gehad heeft dan…”

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet iets nederiger zijn geworden in hun beweringen omtrent de oplossing. De oplossing is niet zo simpel als voorheen gedacht werd. Dat is wel gebleken de afgelopen twee jaar.


Ik mis er nog een...
"Als we niets hadden gedaan dan...."
Daar weten we feitelijk wel wat meer van. Hoeven we alleen naar Brazilie, Afrika, en andere landen met een lage vaccinatiegraad te kijken. Ben toch blij dat dat (nog) niet in Nederland aan de hand is geweest.

Vind het overigens bizar dat we kinderen niet meetellen in coronastatistieken. Dan is de vaccinatiegraad ineens een heel stuk lager.

Eh nee. De statistieken in de door jou genoemde landen zijn allerminst een op een over te nemen voor Nederland. Kijk alleen al naar de verschillen qua kwaliteit van de zorg, de zorgdrempel en de algehele gezondheid in beide populaties

Echwel

Berichten: 12475
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:52

En toch mag je er af en toe doorheen zitten toch..
Hou mij netjes aan thuisblijven, maar eerlijk gezegd hoeveel jaar moeten we dit nog volhouden
Ben nu antistoffen aan het opbouwen en krijgen ook nog booster
Moeten we dan volgend jaar weer een winter thuis zitten..

Echt uitzichtloos eerlijk gezegd
Leuk hoor pensioen we zitten werkelijk achter de geraniums
#klaagmodus uit

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:58

996981 schreef:
De oplossing is niet zo simpel als voorheen gedacht werd. Dat is wel gebleken de afgelopen twee jaar.

Persoonlijk denk ik dat de oplossing heel simpel is; even geen 'gepolder' maar doorpakken met wetten, plichten en 'eigen schuld, dikke bult' voor de dwarsliggers.

996981
Berichten: 9815
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:06

DubbelFun schreef:
996981 schreef:
De oplossing is niet zo simpel als voorheen gedacht werd. Dat is wel gebleken de afgelopen twee jaar.

Persoonlijk denk ik dat de oplossing heel simpel is; even geen 'gepolder' maar doorpakken met wetten, plichten en 'eigen schuld, dikke bult' voor de dwarsliggers.

En wat gaat dat precies oplossen?

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:06

Echwel schreef:
Echt uitzichtloos eerlijk gezegd
Leuk hoor pensioen we zitten werkelijk achter de geraniums


Dat doe je zelf.
Je hoéft niet binnen te blijven.
Je hebt je vaccinatie met entpas. Verder masker, wat afstand en geniet.

Hoe ouder je bent hoe minder tijd je hebt om te laten verknoeien door angst. Anders gesteld, hoe ouder je bent hoe meer kwali-tijd waard is.
Léven is risico nemen; carpe diem +:)+