Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:55

Daphara wat moet dat frustrerend zijn |o
Heel veel sterkte. :(:)

Mijn klas is in quarantaine. Kinderen zijn eigenlijk nauwelijks ziek of hebben helemaal geen klachten maar zijn wel besmettelijk. Mijn duo collega is ziek en bij ons op school meerdere collega’s. We zijn allemaal gelukkig gevaccineerd dus heel ernstig wordt het tot nu toe niet.
Maar bij ons ook een paar heel laconieke ouders of anti vaccinatie en ook niet willen testen.. tja. Je leeft niet alleen voor jezelf en je eigen rechten.
Gelukkig heeft het overgrote merendeel wel oog voor een ander en de kwetsbaarheid van mensen anders dan hun eigen kringetje.
Je merkt wel dat de anti alles ouders steeds meer op een zelfgekozen eilandje komen te zitten. En daar een bevestiging in zien dat ze worden buitengesloten. Ze kunnen of willen hun eigen aandeel daarin niet zien. Heel bijzonder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 08:52

Daphara heel veel sterkte in deze tijd. Wat moeilijk.

Hier ook wat familieperikelen maar lang zo ernstig niet. Werk zelf in de zorg en wil me aan de maatregelen houden. Stel ik krijg corona en heb met meer dan 4 bezoekers gezeten, heb ik een heel slecht verhaal. Mijn schoonzusje wilde toch ook wel haar mening geven. Zij is verpleegkundige en doet nu vrijwilligerswerk bij kwetsbare ouderen. Zij vond het prima kunnen dat we met 7 volwassenen en 5 kinderen bij mijn ouders gaan zitten. Ik dus niet. Ja we zijn toch gevaccineerd. Alleen kun je dan alsnog besmet worden en anderen besmetten. Dat je dat als verpleegkundige niet snapt gaat er bij mij niet in. Nu mooi opgelost doordat wij kerstavond gaan, alleen met ons eigen gezin van 3.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:33

Heerlijk die mensen die gevaccineerd zijn, helemaal angstig worden van het idee dat iemand niet gevaccineerd is.. Maar zich zelf ook amper of niet laten testen bij klachten of voor ze ergens heen gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en erger me dus steeds meer aan die mensen. Ik zelf als ik ergens naar toe wil, test me.. Moet natuurlijk vanwege de QR.. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik niemand ziek maak.. dussuh kunnen al die gevaccineerde zich ook even testen voor ze ergens naar toe gaan? Zodat ik ook niet ziek wordt? Danku

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:43

Het vervelende is dat die selftests niet betrouwbaar zijn bij geen klachten. Dus testen geeft schijnveiligheid.
Het is recent onderzocht dat selftesten wél betrouwbaar zijn bij symptomen (waar ze tot nu toe juist niet voor mochten worden gebruikt) maar veel minder bij geen symptomen.

En dat had men natuurlijk van te voren kunnen bedenken. Heb je geen klachten maar ben je wel al besmet, stoot je nog niet heel veel virus uit. Dat een selftest (die minder nauwkeurig zijn) die weinige deeltjes niet oppikt is geen wonder.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:44

wilmatj schreef:
Heerlijk die mensen die gevaccineerd zijn, helemaal angstig worden van het idee dat iemand niet gevaccineerd is.. Maar zich zelf ook amper of niet laten testen bij klachten of voor ze ergens heen gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en erger me dus steeds meer aan die mensen. Ik zelf als ik ergens naar toe wil, test me.. Moet natuurlijk vanwege de QR.. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik niemand ziek maak.. dussuh kunnen al die gevaccineerde zich ook even testen voor ze ergens naar toe gaan? Zodat ik ook niet ziek wordt? Danku

Aannames aannames, ik test me vaak genoeg ondanks vaccinatie, als we naar familie gaan testen we, bij lichte klachten testen we, ga ik naar een nascholing dan test ik,... ik mijd drukte, drukke winkels, restaurants,... enige verschil als ik ziek word ik de kans vrij klein dat ik zo ziek word dat ik de zorg en de ic belast.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:09

wilmatj schreef:
Heerlijk die mensen die gevaccineerd zijn, helemaal angstig worden van het idee dat iemand niet gevaccineerd is.. Maar zich zelf ook amper of niet laten testen bij klachten of voor ze ergens heen gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en erger me dus steeds meer aan die mensen. Ik zelf als ik ergens naar toe wil, test me.. Moet natuurlijk vanwege de QR.. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik niemand ziek maak.. dussuh kunnen al die gevaccineerde zich ook even testen voor ze ergens naar toe gaan? Zodat ik ook niet ziek wordt? Danku


Dat kan je helemaal niet. Want ook testen is verre van 100% zekerheid met de antigeen-testen. De PCR-testen geven ook geen 100% uitsluitsel, maar zijn al wel veel nauwkeuriger.

Ik test bij klachten, en dat doen de meeste gevaccineerden die ik ken. Niet allemaal, maar dat is ook niet bepaald het geval bij de ongevaccineerden die ik ken. Ze testen vaak hoogstens om een herstelbewijs te krijgen. Bij twijfel spreek ik overigens gewoon niet af/zeg ik af. Niet dat ik zo vaak afspreek, want buiten mijn werk om zie ik vrijwel niemand.

Ik ben ook niet bang dat ik ernstig (initieel) ziek word van covid19, al wil ik de kans op Long Covid wel zo klein mogelijk maken, want dat vind ik wel een ernstig risico en maakt mij extra voorzichtig. Maar ik vind het wel belangrijk dat de zorg zo snel mogelijk weer ontlast wordt. En vaccineren is daar een groot onderdeel van. Het is niet voor niets dat de ongevaccineerden in het ziekenhuis vaak flink jonger zijn dan de gevaccineerden en dat de groep ongevaccineerden in het ziekenhuis een veel grotere groep zijn dan in de volledige Nederlandse populatie.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:22

Ibbel schreef:
Het vervelende is dat die selftests niet betrouwbaar zijn bij geen klachten. Dus testen geeft schijnveiligheid.
Het is recent onderzocht dat selftesten wél betrouwbaar zijn bij symptomen (waar ze tot nu toe juist niet voor mochten worden gebruikt) maar veel minder bij geen symptomen.

En dat had men natuurlijk van te voren kunnen bedenken. Heb je geen klachten maar ben je wel al besmet, stoot je nog niet heel veel virus uit. Dat een selftest (die minder nauwkeurig zijn) die weinige deeltjes niet oppikt is geen wonder.


Precies dit….
Ik testte vorige maand positief, ondanks vaccinatie. Ik had slechts lichte klachten en de zelftest was negatief. Omdat lichte klachten ook klachten zijn, ben ik toch naar de GGD gegaan voor een PCR test. Die werd een goed uur later afgenomen en was dus positief…….als ik had vertrouwd op de zelftest had ik dus ik weet niet hoeveel mensen aan kunnen steken. Dus……heel veel vertrouwen is er hier niet in de zelftesten. Ik ben de dagen na de test overigens nog best beroerd geweest maar dat terzijde.

Veel sterkte met je familie Daphara. Zowel met je oom en tante als met je moeder. Ik hoop serieus dat ze zich gaat realiseren dat corona iets is wat serieus genomen moet worden.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:31

wilmatj schreef:
Heerlijk die mensen die gevaccineerd zijn, helemaal angstig worden van het idee dat iemand niet gevaccineerd is.. Maar zich zelf ook amper of niet laten testen bij klachten of voor ze ergens heen gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en erger me dus steeds meer aan die mensen. Ik zelf als ik ergens naar toe wil, test me.. Moet natuurlijk vanwege de QR.. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik niemand ziek maak.. dussuh kunnen al die gevaccineerde zich ook even testen voor ze ergens naar toe gaan? Zodat ik ook niet ziek wordt? Danku

Onze kinderen testen drie keer in de week en zijn gevaccineerd dus scheer niet iedereen over één kam. En zelftest ? 70 % betrouwbaar .

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:31

wilmatj schreef:
Heerlijk die mensen die gevaccineerd zijn, helemaal angstig worden van het idee dat iemand niet gevaccineerd is.. Maar zich zelf ook amper of niet laten testen bij klachten of voor ze ergens heen gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en erger me dus steeds meer aan die mensen. Ik zelf als ik ergens naar toe wil, test me.. Moet natuurlijk vanwege de QR.. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik niemand ziek maak.. dussuh kunnen al die gevaccineerde zich ook even testen voor ze ergens naar toe gaan? Zodat ik ook niet ziek wordt? Danku


Maar waarom zouden gevaccineerden zich specifiek moeten laten testen? Waarom ongevaccineerden niet? Want als naar de groep als geheel kijkt, dan blijkt dat gevaccineerden zich beter aan de regels houden en zich sneller laten testen dan ongevaccineerden. Dus ook hier kan je het weer beter tegen ongevaccineerden zeggen, dat levert namelijk meer op.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:41

bigone schreef:
wilmatj schreef:
Heerlijk die mensen die gevaccineerd zijn, helemaal angstig worden van het idee dat iemand niet gevaccineerd is.. Maar zich zelf ook amper of niet laten testen bij klachten of voor ze ergens heen gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en erger me dus steeds meer aan die mensen. Ik zelf als ik ergens naar toe wil, test me.. Moet natuurlijk vanwege de QR.. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik niemand ziek maak.. dussuh kunnen al die gevaccineerde zich ook even testen voor ze ergens naar toe gaan? Zodat ik ook niet ziek wordt? Danku

Onze kinderen testen drie keer in de week en zijn gevaccineerd dus scheer niet iedereen over één kam. En zelftest ? 70 % betrouwbaar .


Hier ook.
Mijn schoonzoon 2 x per week op zijn werk, standaard.
Mijn ene dochter al meer dan 10 x ivm regelmatig besmettingen op haar werk.
Mijn andere dochter afgelopen week al 3 x ivm recente besmettingen op haar werk.
Mijn man al een paar x ivm recente besmettingen op zijn werk en klachten.
Mijn zus al meer dan 10 x, zij werkt in een hele grote kledingzaak en heeft heel vaak klachten door haar allergie, maar werkgever wil iedere keer dat zij test.
Ik heb een paar x getest, voor en na vliegvakantie en een paar keer na klachten of dat ik in aanraking ben geweest met iemand met corona.

Dit is alleen maar mijn kleine eigen gezinnetje.
Wij hebben allemaal Corona gehad, behalve oudste dochter en zus niet.
Wij zijn allemaal gevaccineerd.
Inmiddels hebben mijn man en ik een afspraak voor de booster, de rest nog niet ivm leeftijd.

Ik vind het prima als iemand nog niet wil vaccineren, maar als iemand echt een wappie is of dreigende taal spreekt of goed vindt t.o.v. politie, zorgpersoneel of politici, dan wil ik daar niets meer mee te maken hebben.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:20

Mijn man is bedreigd in de periode dat de vaccinaties begonnen. Hij is directeur van een grote huisartsencooperatie en was daardoor af en toe in het nieuws. Echt de honden lusten er geen brood van, ook familie via FB opzoeken en ook die bedreigen en de meest vreselijke dingen zeggen, bijna allemaal tweede wereld oorloggerelateerd 8)7 Sindsdien kan ik geen enkel begrip meer opbrengen tegen dit soort mensen.
We leven in een democratie maar als je het ergens niet mee eens bent dan ga je druk zetten, bedreigen en dat ook goed praten omdat je je in je recht voelt aangetast, de omgekeerde wereld toch?

Inmiddels zijn er al 8 kinderen besmet in mijn klas, sommige met maar de meesten zonder enige symptomen. Ik ben blij met de verstandige ouders die ook hun kinderen testen.
Nee dat is niet zielig en de kinderen vinden het reuze meevallen (ze zijn 7 en 8 jaar) Kanjers zijn het.
Je leeft niet op een eiland, je keuzes hebben gevolgen voor anderen.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:28

Ik zag van de week toevallig iets van een vrouw (kroegbaas) die samen met haar man bedreigd werd. Ze organiseerden afgelopen jaar (ongeveer dacht ik) toen het mocht een feestje. Maar dat was alleen toegestaan met QR code. Nou wat ze allemaal te horen hebben gekregen.

Kijk dat is niet goed te praten.
Maar dat heeft eigenlijk niks te maken met ongevaccineerd zijn. Dat zijn mensen die bederven alles altijd. Dat is crimineel gedrag.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 23:58

BeFunny schreef:
Ik zag van de week toevallig iets van een vrouw (kroegbaas) die samen met haar man bedreigd werd. Ze organiseerden afgelopen jaar (ongeveer dacht ik) toen het mocht een feestje. Maar dat was alleen toegestaan met QR code. Nou wat ze allemaal te horen hebben gekregen.

Kijk dat is niet goed te praten.
Maar dat heeft eigenlijk niks te maken met ongevaccineerd zijn. Dat zijn mensen die bederven alles altijd. Dat is crimineel gedrag.


Het verschil is, dat ik gevaccineerden niet zie of hoor bedreigen, maar wel sommige ongevaccineerden en dan met name de Wappies.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:14

Electra63 schreef:
BeFunny schreef:
Ik zag van de week toevallig iets van een vrouw (kroegbaas) die samen met haar man bedreigd werd. Ze organiseerden afgelopen jaar (ongeveer dacht ik) toen het mocht een feestje. Maar dat was alleen toegestaan met QR code. Nou wat ze allemaal te horen hebben gekregen.

Kijk dat is niet goed te praten.
Maar dat heeft eigenlijk niks te maken met ongevaccineerd zijn. Dat zijn mensen die bederven alles altijd. Dat is crimineel gedrag.


Het verschil is, dat ik gevaccineerden niet zie of hoor bedreigen, maar wel sommige ongevaccineerden en dan met name de Wappies.


Het is geen normaal gedrag. En het gaat niet om ongevaccineerden. Nouja ze zijn waarschijnlijk wel ongevaccineerd en houden zich niet aan de regels maar deze dreigementen en dat provoceren daar houden "normale" mensen zich niet mee bezig.

Niet elke ongevaccineerde is een wappie.

En ik zie ook andere vormen van dreigingingen juist door gevaccineerden.

We moeten niet alle mensen op één hoop gooien. Verre weg de meeste ongevaccineerden zullen er hun reden voor hebben om het niet te doen en die zullen zich niet bezig houden met dat poedersuiker gedrag maar helaas bestaan er altijd mensen die zich niet kunnen beheersen. Vaak kanslozen.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:36

Lang niet elke ongevaccineerde doet hier aan mee maar die oproerkraaiers en bedreigers die hier wel aan meedoen zijn en/of extreem rechts of compleet doorgedraaide antivaxxers. En persoonlijk denk ik dat in die laatste groep een aantal gevaarlijk gestoorde figuren zitten. En Engel en de FvD wassen natuurlijk hun handen in onschuld wanneer zo iemand wel wat uitvreet .

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:37

Die eikel van FVD is zelf ook niet vies van provoceren. En discrimineren kan hij ook als de beste.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 00:53

Ongevaccineerden zijn beperkt in wat ze willen of kunnen, maar ik heb nog nergens op SM berichten gezien, dat ze bedreigd of zelfs aangevallen worden.

Ik zeg ook niet dat iedere ongevaccineerde een wappie is, maar iedere wappie is wel ongevaccineerd.
En de bedreigers die ik heb gezien of gehoord, zijn toevallig ook niet gevaccineerd en als je wat verder kijkt, ook wel wappies, naar mijn mening.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 01:08

Electra63 schreef:
Ongevaccineerden zijn beperkt in wat ze willen of kunnen, maar ik heb nog nergens op SM berichten gezien, dat ze bedreigd of zelfs aangevallen worden.

Ik zeg ook niet dat iedere ongevaccineerde een wappie is, maar iedere wappie is wel ongevaccineerd.
En de bedreigers die ik heb gezien of gehoord, zijn toevallig ook niet gevaccineerd en als je wat verder kijkt, ook wel wappies, naar mijn mening.



Een andere manier van dreigen is.
"Jullie hebben geen recht op een ziekenhuisbed" Ik zou dat bed als er echt nood is afslaan uit mezelf. Maar dat soort praat vind ik ook dreigend. Of "het is de schuld van de ongevaccineerden" of "het buitensluiten van een anders denkende" dat geldt dan wel voor beide partijen want je kan ook als enigste gevaccineerd zijn binnen een vriendengroep bijvoorbeeld. Ik kan me echt niet voorstellen dat je altijd leuk contact hebt gehad en dit dan alles laat verzieken. Ik heb dat gelukkig met niemand zo maar blijkbaar gebeurd het regelmatig.

En ja de ongevaccineerden die mensen bedreigen omdat ze niet naar een feestje kunnen. Hoe zielig ben je dan? Ik heb er totaal geen moeite mee om me aan de regels te houden en moet je persee daarheen waar een QR code nodig is dan zul je moeten zorgen dat je die hebt. Testen was namelijk voldoende om bijvoorbeeld deel te nemen aan dat kroeg feestje en dat is iets wat men sowieso zou moeten doen. M.i als ze ergens waar meer mensen samen komen heen gaan. Maar de mensen die zo ver gaan daar gaat het helemaal niet om dat. Dat zijn mensen die daar gewoon op uit zijn. Was het niet dat feestje dan hadden ze wel wat anders bedacht.

En het is ook vervelend om mensen jou richting op te duwen. Dat geldt voor zowel voor de gevaccineerden als ongevaccineerden. Maar dat vind ik ook van de mensen die het wordt van God moeten verspreiden bijvoorbeeld. Prima hoor dat je geloofd. Maar val mij er niet mee lastig ;)

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 01:20

De voorbeelden die jij aanhaalt, is niet te vergelijken met de bedreigingen die De Jonge, Marion Koopmans of een Ernst Kuipers krijgen.
Hun kinderen durven of willen niet met hun vader over straat.
Om over de bedreigingen door FvD nog maar niet te spreken.

Ik zou me echt doodschamen als mijn kinderen zoiets op FB bijvoorbeeld zouden zetten.

Maar ik ben het wel eens met je laatste alinea. Alleen los je daar deze crisis niet mee op.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 01:39

Laten we nu niet weer in de welles nietes discussie gevaccineerd tegen ongevaccineerden vallen.


wilmatj schreef:
Heerlijk die mensen die gevaccineerd zijn, helemaal angstig worden van het idee dat iemand niet gevaccineerd is.. Maar zich zelf ook amper of niet laten testen bij klachten of voor ze ergens heen gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd en erger me dus steeds meer aan die mensen. Ik zelf als ik ergens naar toe wil, test me.. Moet natuurlijk vanwege de QR.. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik niemand ziek maak.. dussuh kunnen al die gevaccineerde zich ook even testen voor ze ergens naar toe gaan? Zodat ik ook niet ziek wordt? Danku



Wilmatj ik denk dat je post hier de plank een beetje mis slaat, het wakkert weer een welles nietes discussie aan en dat willen we in dit topic graag voorkomen. Misschien maak jij dit in jouw directe omgeving wel mee, maar dan kun je dus niet de hele groep gevaccineerden over 1 kam scheren en het hier als feit presenteren. Beter is om gewoon te vertellen hoe jij anders tegen bepaalde (gevaccineerde) mensen bent gaan aankijken.


justkid schreef:
Mijn man is bedreigd in de periode dat de vaccinaties begonnen. Hij is directeur van een grote huisartsencooperatie en was daardoor af en toe in het nieuws. Echt de honden lusten er geen brood van, ook familie via FB opzoeken en ook die bedreigen en de meest vreselijke dingen zeggen, bijna allemaal tweede wereld oorloggerelateerd 8)7 Sindsdien kan ik geen enkel begrip meer opbrengen tegen dit soort mensen.
We leven in een democratie maar als je het ergens niet mee eens bent dan ga je druk zetten, bedreigen en dat ook goed praten omdat je je in je recht voelt aangetast, de omgekeerde wereld toch?

Inmiddels zijn er al 8 kinderen besmet in mijn klas, sommige met maar de meesten zonder enige symptomen. Ik ben blij met de verstandige ouders die ook hun kinderen testen.
Nee dat is niet zielig en de kinderen vinden het reuze meevallen (ze zijn 7 en 8 jaar) Kanjers zijn het.
Je leeft niet op een eiland, je keuzes hebben gevolgen voor anderen.


Jeetje wat kl*te dat je man en familieleden bedreigd worden, ik kan me voorstellen dat je dan weinig tot geen respect/begrip meer heb voor mensen die dat lef hebben. Ik ook niet hoor, het zijn de extremisten die zorgen voor polarisatie van de hele groep ongevaccineerden/mensen die niet willen vaccineren.

Lastig ook dat je als lerares continu geconfronteerd wordt met ouders die daarin geen verantwoording willen nemen. Niet dat ik vind dat kinderen per definitie gevaccineerd moeten worden, maar imo is er niets mis met ook je kinderen regelmatig laten testen.

Hoe gaan jullie het gesprek met de ouders aan als een kind wel met klachten op school komt en loop je daarin ook tegen bepaalde meningen aan?


robeer schreef:
Veel sterkte met je familie Daphara. Zowel met je oom en tante als met je moeder. Ik hoop serieus dat ze zich gaat realiseren dat corona iets is wat serieus genomen moet worden.


Thanks!
Vandaag nog een hele tijd met mijn nichtje gebeld, tante is gelukkig niet slechter geworden, ook niet beter, maar het is voor het eerst in dagen dat ze niet achteruit is gegaan. Dus er is weer een sprankje hoop. Haar vader gaat ook nog steeds hetzelfde, niet beter en niet slechter.

We hadden het er nog over hoe de broers en (schoon)zussen elkaar helemaal gek gemaakt hebben met alle complottheorieën. Mijn moeders broers dus, ze heeft er 6 en 4 daarvan vallen echt onder de wappie categorie. Een andere oom werkt op de IC en weet dus wat het werkelijk inhoudt, maar houdt zich buiten de discussie in de familie en nog een andere oom is Zwitserland, hij doet niet aan groepschats. Mijn moeder is gewoon super beïnvloedbaar en bang voor de vaccinatie door alle wappie verhalen van hun.

Nichtje had vorig jaar al Corona gehad en heeft dit jaar als enige van het gezin zich laten vaccineren. Haar ouders, broers en man wilde dus niet en haar vader (mijn oom) voerde het hoogste woord over de ene complottheorie na de andere. Nu ouders, broers (plus hun aanhang), haar man en haar kinderen allemaal Corona hebben, valt alle last en zorgen op haar schouders.

Ik ga dit weekend een bezoek aan haar ouders van haar over nemen, zodat ze even rust heeft, maar wel weet dat ze bezoek krijgen. Ik heb Corona gehad en ben daarna binnen het jaar 2x gevaccineerd, de 2e vaccinatie was 8 maand na mijn besmetting, dus in theorie heb ik mijn booster ook al gehad. Mijn laatste vaccinatie is nu net iets meer als 4 maand geleden, dus ik durf het wel aan, je moet toch ook beschermende kleding aan voordat je naar binnen mag. Mijn nichtje gaf aan dat mijn oom al behoorlijk begint terug te komen van zijn ideeën over Corona, ik ben benieuwd en zal mijn best doen om gewoon gezellig te zijn en niet een “ik heb het toch gezegd” houding aan te nemen, want daar heeft nu niemand wat aan.

Mijn moeder heb ik niet meer gesproken sinds donderdag, ik kan nu even niet redelijk en aardig tegen haar zijn, dus vermijd ik het contact.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:26

Sterkte Daphara!

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:02

Electra63 schreef:
De voorbeelden die jij aanhaalt, is niet te vergelijken met de bedreigingen die De Jonge, Marion Koopmans of een Ernst Kuipers krijgen.
Hun kinderen durven of willen niet met hun vader over straat.
Om over de bedreigingen door FvD nog maar niet te spreken.

Ik zou me echt doodschamen als mijn kinderen zoiets op FB bijvoorbeeld zouden zetten.


Maar ik ben het wel eens met je laatste alinea. Alleen los je daar deze crisis niet mee op.


Ik beweer ook niet dat het vergelijkbaar is. Ik benoemde het als andere vorm van. Het is namelijk wel degelijk bedreigend.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:10

Waarom is het altijd een "zij zijn erger" in discussies?

Hier in Portugal zie je totaal niet de agressie en tweedeling omdat ze heel erg duidelijk maken dat vaccineren niet in de plaats komt van de andere maatregelen.
Iedereen moet testen waar nodig en iedereen moet gewoon gewoon afstand houden en mondkapjes dragen in openbare gelegenheden.
Er is wat dat beteft geen enkel verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:29

En zo zou het moeten zijn. Het is helaas wel zo dat er in NL mensen zijn die zich niet aan de maatregels houden en dat geldt voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden. Maar juist de groep ongevaccineerden daarbinnen leeft kennelijk een groep"je" mensen die zich tegen de maatregelen menen te moeten uitspreken. Dat is echt zo jammer.

Die maatregelen zijn er echt niet voor de lol.

karrij
Berichten: 1054
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:51

Lusitana schreef:
Waarom is het altijd een "zij zijn erger" in discussies?

Hier in Portugal zie je totaal niet de agressie en tweedeling omdat ze heel erg duidelijk maken dat vaccineren niet in de plaats komt van de andere maatregelen.
Iedereen moet testen waar nodig en iedereen moet gewoon gewoon afstand houden en mondkapjes dragen in openbare gelegenheden.
Er is wat dat beteft geen enkel verschil tussen gevaccineerden en ongevaccineerden.


Er is ook bijna niemand meer ongevaccineerd in Portugal 98% is namelijk gevaccineerd.