Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 07:40

_Nelleke_ schreef:
Bedoel je het ontluchtingsventiel? Maakt niet uit waar die zit.


Even gezocht maar die was t inderdaad! We hebben zoveel flesjes gehad dat ik t niet meer wist :+

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:01

Daarom is die Lansinoh ook zo fijn, geen getrut met allerlei rare rubbertjes en ventieltjes en opletten enzo :=
Baby / peuter houdt de fles ook niet perfect met een streepje naar de neus ofzo.

Enige waar je wel even op moet letten is welke maat speentje je hebt.
Bij de kleine flesjes zit waarschijnlijk een S speentje en bij de grotere fles een grotere maat.

Wij hadden zoveel problemen in het begin, en ook steeds weer nieuwe.....Daarvan was er 1 dat die kleine zo wisselvallig dronk... maar dat bleek er aan te liggen dat we verschillende maten speentjes hadden zonder dat te weten |o

Melk met JHBPM (tegen de reflux) door een S speentje was géén succes... :(:)

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 14:44

Ag gos dat kind heeft heel hard moeten werken!
Heb nu idd maat S, als het blijkt te werken moeten we ook iets indikken dan wss groter maar eerst deze strakjes maar eens proberen!

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 14:46

Ik duim voor je +:)+

Baby met drink- en/of slaap issues is echt een ramp :(:)

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 16:59

Nouw heb al de vitamine met n 5cc water aangeboden in deze speen en ze dronk t warempel zo leeg.
De kv nog niet dus straks eens proberen met gekolfde melk!
Ben heel benieuwd :D

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:11

Oeh gewaagd hoor om met iets anders te beginnen dan melk :=

Of is die vitamine heel lekker...?

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:32

Die vitamine D vind ik nog lekker :')

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 20:08

Diddykong schreef:
Die vitamine D vind ik nog lekker :')


Dit dus :') zoete zooi is dat maar t werkte wel :+
De melk ook BV vond ze niet lekker er uit.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:13

Misschien niet pedagogisch verantwoord maar mijn moeder zei vroeger, gewoon wat honing heel dun op de speen smeren.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 20:16

bigone schreef:
Misschien niet pedagogisch verantwoord maar mijn moeder zei vroeger, gewoon wat honing heel dun op de speen smeren.


Honing schijnt niet meer te mogen… appelsap wellich }>

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:49

Idd geen honing maar suikerstroop of appelsap of diksap kan altijd ;)

Britta31

Berichten: 13152
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:00

Of wodka :+

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 22:06

Daar slapen ze goed van, maar gaan niet beter drinken volgens mij :')

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 10:58

Helaas met de fles geen vooruitgang..
heb me er maar een beetje bij neergelegd.

Slapen ging goed. Alle slaapjes in eigen bedje :D ook ‘s nachts! Zitten ook nog maar op 1 nachtvoeding dus doet de super goed.
Laatste 2 dagen (ze is weer op oppas geweest) gingen knudde met slapen overdag. Maar ze zit ook in sprong 4. Merk je ook aan het drinken. De hele tijd loslaten enz. Dus zal ook wel meespeen.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:09

Hè jammer.... maar als de nachten in ieder geval maar goed gaan, dat is het aller-belangrijkste :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:25

meisje_ schreef:
Helaas met de fles geen vooruitgang..
heb me er maar een beetje bij neergelegd.

Slapen ging goed. Alle slaapjes in eigen bedje :D ook ‘s nachts! Zitten ook nog maar op 1 nachtvoeding dus doet de super goed.
Laatste 2 dagen (ze is weer op oppas geweest) gingen knudde met slapen overdag. Maar ze zit ook in sprong 4. Merk je ook aan het drinken. De hele tijd loslaten enz. Dus zal ook wel meespeen.


Mocht je er iets aan hebben: rolinde op de groei op Instagram. Zij is adviseur voor kinderen en eetproblemen. Maar daarnaast is haar jongste ook een structurele flessenweigenaar wie weet kan ze jou ook wat advies geven?

Maar dat probleem aan de kant, wat goed van de slaapjes! Die sprongen zijn waardeloos en volhouden als ouder. Ze hoeft bijna niet meer naar de opvang toch? Hopelijk vind ze zelf ook meer rust dan.

Kloesje
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:48

Jouw verhaal klinkt exact zoals bij ons de babytijd was, inclusief het slapen en het weigeren van de fles. We zijn uiteindelijk met lansinoh wel geslaagd, maar wel alleen wanneer ik niet in de buurt was. Bij de opvang ging het zonder problemen, bij vriend ging het redelijk.
Wel geef ik nog steeds borstvoeding (hij is nu ruim anderhalf jaar) maar voor mij is het gemak en geen strijd.. en uiteindelijk voed je ook steeds minder en ging het me mede daardoor minder tegen staan.

Hier heeft zoonlief veel in de slaapzak geslapen, ook veel in de maxicosi, omdat hij daar meer geborgenheid ervaarde.. zoals CB zei: het is belangrijker dat hij slaapt, dan waar hij in slaapt, omdat hij oververmoeid aan het raken was.

Nu slaapt hij nog steeds graag in de wagen buiten, maar kan hij ook in zijn eigen bedje. Wel slaapt hij in een campingbedje, omdat hij zichzelf steeds wakker stootte tegen de zijkanten van het bed. En het campingbed is zacht :)

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:08

Kloesje schreef:
Wel slaapt hij in een campingbedje, omdat hij zichzelf steeds wakker stootte tegen de zijkanten van het bed. En het campingbed is zacht :)


Oooh!! Wat super logisch dit! Onze dreumes slaapt nooit door omdat hij zich ook wakker stoot, maar deze oplossing had ik zelf niet bedacht. Ik ga 'm gelijk opzetten voor vannacht, bedankt voor het delen!! _/-\o_

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 18:01

Wat fijn dat andere mama’s ook tips halen uit dit topic <3

Wbt oppas ja nog 3x en dan hoeft xe niet meer te gaan dus dat is heel fijn!
Ja we blijven volhouden en soms lukt een slaapje wel en soms niet. ‘S nachys gelukkig nog goed. Ag al met doet ze het echt goed als ik zie waar we vandaan komen!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:13

Omdat meer mensen mogelijk tips uit het topic halen, wil ik ook mijn ervaring delen (al gedeeld met TS) :)

Onze dochter van 4 maanden weigerde ook de fles. Het echte krijsen bij het zien van de fles was er af, maar ze speelde alleen met de speen en verder deed ze niets. Wij hebben uiteindelijk hulp gezocht bij een preverbale logopediste (logopediebijons.nl). De kosten worden volledig vergoed vanuit de basis verzekering.

We hebben een andere fles gekocht (Lansinoh) en tips gekregen (mocht iemand meer willen weten dan kan dat). En uiteindelijk een weekend omgedoopt tot flesjes weekend. Kort samengevat mocht ze op vrijdag gewoon aan de borst, maar de daaropvolgende nacht en dag alleen aan de fles. Vervolgens mocht ze de laatste voeding + de hele nacht weer aan de borst en op zondag weer een hele dag de fles.
Volgens de logopediste was het binnen 1 dag opgelost na een telefonische toelichting van een uur. Ik was enigszins sceptisch, maar.. het is gelukt en zonder veel huilen (waar ik bang voor was).

Tijdens de nacht en ochtend voeding dacht ze nog doei :+ (wel speen in der mond maar niet aanhappen) maar om half 12 hapte ze opeens aan en dronk ze in 1x 60ml weg in een paar minuten. Toen nog een flesje gemaakt en weer 60ml in een paar minuten weg. En de rest van de dag heeft ze alle flesjes gedronken. Ook op zondag heeft ze alle flesjes opgedronken en sindsdien elke dag een fles (inmiddels 2 weken verder). Ze snapt het nu en het is geen enkel probleem meer, wat een geruststelling.

Wat mij het meest heeft verbaasd is dat ze nauwelijks heeft gehuild in de nacht en ochtend terwijl ze toch honger gehad moet hebben en dat ze beter sliep dan normaal de weken ervoor.

Ons volgende project is het slapen, want dat is hier nog steeds een ding, met name overdag. Daarvoor ga ik zelf aan de slag met de tips uit het topic.

Anoniem

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:02

Weinig huilen en weinig voeding betekend wel goed het gewicht in de gaten houden.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 16:35

Evamarie schreef:
Weinig huilen en weinig voeding betekend wel goed het gewicht in de gaten houden.

Zeker goed om in de gate te houden (maar dat is het altijd denk ik).

Hier heeft het geen invloed gehad. Beter gezegd; ze liep al op de +1 lijn, maar na het flesjesweekend kwam ze weer boven de +1 lijn uit.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 17:11

Fijn dat het nog altijd goed gaat! Wij hebben wat dat betreft bar weinig aan onze logo.

Hier gaat het slapen overdag weer ff ruk. In avond mwah.

Wel heeft ze gister en vandaag n fles gepakt! Met veel geduld. We blijven elke voeding proberen en ik probeer dan de bv ook te stoppen. Dit tot verdriet want ben t inmiddels wel gaan omarmen. De kleine knusse momentjes.

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 18:23

Misschien zit ze nu in die slaapregressie van rond de 4 maanden?

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 17:36

VogeltjeM schreef:
Misschien zit ze nu in die slaapregressie van rond de 4 maanden?


Zou kunnen agja. Blijven volhouden!

Ze heeft gister 2x en vandaag 2x uit flesje gedronken zonder moppere *\o/*
Waarvan 1x bij de opvang!!!

Zo blij. Ik hoop dat ze dit blijft volhouden. En dan kan ik misschien toch de bv erbij aanhouden.
Dit geeft al zo’n rust! Het idee dat stel er is wat ze kan het.
We blijven minimaal 2x per dag oefenen.