Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:26

Dan ben ik wel benieuwd waar dat 13 jarig neefje op school zit want scholen mogen nog helemaal niet de QR code vragen. Je hoeft niet gevaccineerd en niet getest te zijn. Zelftest wordt wel gewaardeerd maar is niet verplicht.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:36

hesterve schreef:
Het is vandaag 80 jaar en 11 dagen geleden dat er ook een bevolkingsgroep niet meer in de horeca, musea en nog meer welkom waren… de bevolking kon toen niet weten waar dat het begin van was maar laten we hopen dat in deze tijd geen vat krijgt. .

Dat is echt niet te vergelijken...
Deze mensen werden uitgemoord om hun afkomst waar ze niets aan konden doen.
De mensen zonder QR code worden niet uitgemoord..ik had juist begrepen dat gevaccineerde straks omvielen.
hesterve schreef:
Een 13 jarig neefje moet om naar school te kunnen zich 2x per week laten testen als ie niet mee wilt doen aan een medische experiment wat een mrna vaccin heet. ( waar trouwens ook een wet voor is dat je niet gedwongen kan worden aan een medische experiment mee te doen maar daar wordt je niet op gewezen…)

Ik kan je vertellen dat dit grote BS is.
Op geen enkele school wordt een QR code en/of negatieve test vereist.
Daarnaast als hij geen MRNA vaccin wilt, neemt hij toch gewoon Johnson & Johnson?

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:38

Oh oh oh, ik weet nog de discussies van “vroeger” (1,5 jaar geleden) over niet gevaccineerde kinderen weigeren bij KDV’s. Dat kon echt niet, want mensen moeten toch kunnen werken en gebruik maken van openbare gelegenheden. En kijk ons nu… zonder pardon wordt men geweigerd omdat je een bepaalde keus niet wil maken. Je doet niets fout, maar je bent niet “main-stream” ofzo.
Het is bizar. Sneu voor de ondernemers, die krijgen de boze mensen op de stoep. Ze staan met de rug tegen de muur, want als ze niet braaf luisteren krijgen ze een boete of worden ze gesloten. Het is te gek voor woorden!

Als er nou logica in zat… maar je mag wel in de kroeg werken zonder QR code, maar je mag niet te gast zijn in diezelfde kroeg.
Je mag wel naar winkels, supermarkt, je werk etc zonder qt code, maar waag het eens om in de bios te gaan zitten.
Je mag met iedereen knuffelen, zoenen en weet ik veel wat, maar je mag niet door een restaurant lopen op weg naar de wc…
Als iemand mij kan uitleggen hoe dit werkt qua virologie, dan ben je van harte welkom. Het is het afdwingen van vaccinatie, terwijl gevaccineerde mensen anderen nog steeds besmetten, terwijl we niet weten wat de lange termijn effecten zijn.

Mensen verklaren je voor gek als je voor een paar honderd euro meedoet aan een medisch experiment, en nu doet men mee zonder na te denken (en zonder vergoeding ook nog :p ).

Weten jullie die beroemde quote nog die een tijdje terug overal op tv was? “On bended knee is no way to be free?” Hoe is dit anders? Er wordt geprobeerd de maatschappij op de knieën te krijgen door zich te laten vaccineren. Je eigen “ik” wordt langzaam aan uitgeroeid, een mening mag je niet hebben, en je moet vooral doen wat je wordt verteld door mensen die liegen, zichzelf tegenspreken en hele vuile spelletjes spelen met hun collega’s. Gadverdamme.

Lisamartine
Berichten: 206
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:39

bigone schreef:
Ach pleur op met je FvD praatje. Ja het vaccinatiebewijs word als toegangsbewijs gebruikt, evenals een negatief testbewijs of een hersteld van Corona bewijs.
En de rest van de opmerkingen , laten we het daar maar niet over hebben want die komen van iemand die zich laaft aan de verheerlijking van extreem rechtse groeperingen met jodensterren op het t shirt.



Lekker inhoudelijke reactie ook… Wellicht is het advies om eens na te denken over wat dit alles in de toekomst gaat betekenen zo gek nog niet.

Ik zie iets wat totaal niet meer in verhouding staat met wat er echt aan de hand is. Dat het voorbijgaan aan (grond) wetten onbelangrijk wordt geacht en dat er maatregelen worden getroffen die totaal inconsequent zijn en dat er dan nog mensen zijn die dat gewoonweg niet willen zien… daar valt mijn mond van open. Het blijft me verbazen.

Dat dat echt mogelijk is op deze schaal. Het is bizar wat er gebeurt.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:46

eilleen333 schreef:
Oh oh oh, ik weet nog de discussies van “vroeger” (1,5 jaar geleden) over niet gevaccineerde kinderen weigeren bij KDV’s. Dat kon echt niet, want mensen moeten toch kunnen werken en gebruik maken van openbare gelegenheden.

Een KDV is géén openbare gelegenheid, net zoals de horeca dat niet is.
Daarnaast waren er juist heel veel ouders vóór verplichten (en evt een speciaal KDV voor ongevaccineerden).
Die discussie is geeneens van 1,5 jaar terug, maar speelde al zeker toen mijn kinderen nog klein waren (15 jaar terug).

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:49

Er word niet voorbijgegaan aan de grondwet of Europese wet.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:01

Brainless schreef:
eilleen333 schreef:
Oh oh oh, ik weet nog de discussies van “vroeger” (1,5 jaar geleden) over niet gevaccineerde kinderen weigeren bij KDV’s. Dat kon echt niet, want mensen moeten toch kunnen werken en gebruik maken van openbare gelegenheden.

Een KDV is géén openbare gelegenheid, net zoals de horeca dat niet is.
Daarnaast waren er juist heel veel ouders vóór verplichten (en evt een speciaal KDV voor ongevaccineerden).
Die discussie is geeneens van 1,5 jaar terug, maar speelde al zeker toen mijn kinderen nog klein waren (15 jaar terug).


Maar een restaurant of kroeg voor ongevaccineerden mag niet. Dus daarmee discrimineer/verplicht de overheid alsnog. Als je niet vaccineert of test mag je geen gebruik maken van de horeca. Dat vind ik idioot.
Er is gewoon geen bewijs dat ik in een restaurant iemand sneller besmet dan op het werk. En ik werk met veel mensen, zie elke dag 20-30 verschillende mensen en dat elke dag opnieuw (dus 100-150 verschillende mensen per week), van dichtbij, we zijn in 1 kleine ruimte samen. De afstand met andere in een restaurant is groter. Maar ik mag wel werken, maar niet uit eten. Stom….

Maar goed, dan bestellen we wel wat voor thuis. Ik kom er wel overheen, maar de hele situatie is bizar.

Lisamartine
Berichten: 206
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:15

bigone schreef:
Er word niet voorbijgegaan aan de grondwet of Europese wet.


Wel als we kijken hoe dit in beginsel, bij aanvang van deze ‘pandemie’, was. Dat ze dat uiteindelijk juridisch prima dichtgetimmerd hebben met noodverordeningen en een A-status waardoor dit dus allemaal maar kan maakt daar voor mij geen verschil in. Wettelijk gezien heb je waarschijnlijk gelijk. Uit ethisch oogpunt zie ik dat graag anders.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:22

Voor de mensen die de coronacheck onzin vinden; wat is volgens jullie een beter alternatief?

parnassia
Berichten: 832
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 00:48

Volg bv Rineke Dijkenga eens...

Focus op vitamine D (stel dat ruimschoots beschikbaar) en hulp bij overgewicht (bmi patiënten ic).

Blijf hameren op ventilatie, frisse lucht/buiten bewegen, weerstandsopbouw

En blijf thuis bij klachten....

En ja, ik weet heel goed wat een enorm heftig virus het kan zijn. Graag dan ook meer aandacht voor (onderzoek naar) medicijnen (en preventieve supplementen) en waarom sommigen zoveel heftiger getroffen worden dan anderen.

En ja, ik weet ook dat slank zijn niet de definitie is van gezond zijn. En ja, ook slanke mensen kunnen dus idd heftige gevolgen er van ondervinden

En nee, ik ben zeer zeker niet tegen vaccinatie.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 02:53

Lisamartine schreef:
bigone schreef:
Er word niet voorbijgegaan aan de grondwet of Europese wet.


Wel als we kijken hoe dit in beginsel, bij aanvang van deze ‘pandemie’, was. Dat ze dat uiteindelijk juridisch prima dichtgetimmerd hebben met noodverordeningen en een A-status waardoor dit dus allemaal maar kan maakt daar voor mij geen verschil in. Wettelijk gezien heb je waarschijnlijk gelijk. Uit ethisch oogpunt zie ik dat graag anders.


En naar welk artikel uit de grondwet verwijs je dan.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 05:22

Oscar schreef:
Heel lang, heb er ook al heel vaak over gemaild ed., maar nooit een fatsoenlijk antwoord gekregen.
In principe hoefde ik maar 1 keer gevaccineerd te worden omdat ik een doorgemaakte besmetting had en daarmee zou ik 'klaar' zijn. Maar helaas.......


Wat gek. Zowel mijn man, zoon als ikzelf hebben corona gehad en één inenting en hebben geen van drieën problemen gehad. Zonder enig probleem de QR-code gekregen.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 05:38

Mijn collega heeft ook corona gehad en 1 enting.
Hij had ook problemen met zijn qr code.
Bellen en mailen niks hielp.
Omdat hij op vakantie ging in september toch maar een 2e prik gehaald.
Nu werkt de code wel.

Bij zijn vrouw was alles wel in 1x goed.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:12

bij vrienden van ons die beiden Corona gehad hebben, hoefden ook maar 1 prik, ook bij beiden de qr geen enkel probleem!

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:24

verootjoo schreef:
Als iedereen zich zou laten vaccineren, en iedereen zich verantwoordelijk voelt voor het omlaag brengen van het R-getal, was dit niet nodig geweest, en valt er niemand buiten de boot.



Hiermee stel je dat je je alleen verantwoordelijk gedraagt als je gevaccineerd bent.
Dat is natuurlijk niet waar.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:27

[***] schreef:
Dan ben ik wel benieuwd waar dat 13 jarig neefje op school zit want scholen mogen nog helemaal niet de QR code vragen. Je hoeft niet gevaccineerd en niet getest te zijn. Zelftest wordt wel gewaardeerd maar is niet verplicht.

Heb je het over mijn neefje van 15?
We gingen uit eten. Heeft niets met school te maken. Niet relevant dus.

En de vergelijking met de oorlog hier is zum kotsen!
2 Compleet verschillende dingen met zeer ernstige gevolgen en zij hadden geen enkele keuze.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:29

MarcoBorsato schreef:
Voor de mensen die de coronacheck onzin vinden; wat is volgens jullie een beter alternatief?


Zo als het nu is klopt het in mijn ogen niet... (Zit geen logica in)

Door middel van testen op antistoffen in je bloed wel. Dus aantonen dat je echt beschermd bent.

Vacinatie heeft geen garantie tot bescherming.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:30

Ik begrijp dat wat je schetst, maar het is wel ergens de andere kant op redeneren. Want als Henk en Anita wel hun vaccinatie hadden gehaald dan zou het buitensluiten van hen die wegens medische of psychische redenen geen vaccin kunnen halen misschien niet nodig zijn geweest.
[/quote]

Dit heeft helemaal niets te maken met mensen die zich niet hebben laten vaccineren. Die QR code is een sociaal experiment en een dwangmiddel om mensen over te halen om toch die vaccinatie maar te nemen.

Je moet niet wijzen naar ongevaccineerden, maar naar de regering en het OMT die deze waanzin in het leven geroepen hebben. Een QR code zegt nl. helemaal niets over of je wel of niet het virus over kan dragen. Sterker nog, besmette gevaccineerden met klachten mogen overal naar binnen.[/quote]

Die QR-code heeft mijn inziens uiteindelijk helemaal niets meer met het virus te maken. Is iedereen hier wel op de hoogte dat er dit jaar in de kamer gestemd is om deze code voor anders dan COVID te mogen gebruiken? En de 3 grote partijen hiervoor hebben gestemd? Willen de voorstanders echt leven in een wereld waarin een ander bepaald op welke voorwaarden je een groen vinkje krijgt?
Ik maak me grote zorgen over de toekomst…
De mensen die vorig jaar al het eea voorspelden en voor wappie uitgemaakt werden en het nu voor hun ogen zien gebeuren en de bevolking werkt er nog aan mee ook…
Het is vandaag 80 jaar en 11 dagen geleden dat er ook een bevolkingsgroep niet meer in de horeca, musea en nog meer welkom waren… de bevolking kon toen niet weten waar dat het begin van was maar laten we hopen dat in deze tijd geen vat krijgt. Er zijn wetten, verdragen en regels gemaakt zodat die tijd zich nooit meer zal kunnen herhalen maar wat gebeurt er nu als je niet mee wilt doen aan de QR maatschappij waar we met ( steeds zwaardere) drang bijna niet mee aan ontkomen? Ondernemers die gedwongen worden mee te doen ondanks dat ze andere wetten, verdragen en mensenrechten overtreden?
O.a. de grondwet wordt overtreden met deze maatregel , de raad van Europa heeft op 21-1-2021 bepaald dat vaccinatie niet verplicht is, weigeraars niet gediscrimineerd mogen worden en vaccinatiecertificaten niet als paspoort of toegangsbewijs gebruikt mogen worden…
Hier wordt allemaal aan voorbij gegaan!
Mensen worden gemanipuleerd en voorgelogen om een vaccin wat in feite gentherapie is te nemen waar helemaal niet van kenbaar gemaakt wordt/kan worden wat dat in een mensenlijf op langere termijn doet. Een 13 jarig neefje moet om naar school te kunnen zich 2x per week laten testen als ie niet mee wilt doen aan een medische experiment wat een mrna vaccin heet. ( waar trouwens ook een wet voor is dat je niet gedwongen kan worden aan een medische experiment mee te doen maar daar wordt je niet op gewezen…)
Mensen denk alsjeblieft na over in wat voor een toekomst je wilt leven dadelijk..[/quote]

Wat een idioot gezwam zeg! Dit praatje heb je ook niet zelf bedacht!
En dan de Jodenvervolging erbij halen, GA JE SCHAMEN!!!
Jij hebt werkelijk geen idee, wat een walgelijke vergelijking je maakt!

Als je een dochter van mij was, kreeg je nog een schop onder je kont ook!

Jij hebt nog een hoop te leren in deze maatschappij dame!

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:03

Brainless schreef:
eilleen333 schreef:
Oh oh oh, ik weet nog de discussies van “vroeger” (1,5 jaar geleden) over niet gevaccineerde kinderen weigeren bij KDV’s. Dat kon echt niet, want mensen moeten toch kunnen werken en gebruik maken van openbare gelegenheden.

Een KDV is géén openbare gelegenheid, net zoals de horeca dat niet is.
Daarnaast waren er juist heel veel ouders vóór verplichten (en evt een speciaal KDV voor ongevaccineerden).
Die discussie is geeneens van 1,5 jaar terug, maar speelde al zeker toen mijn kinderen nog klein waren (15 jaar terug).


Grappig detail vind ik ook dat Thierry Baudet toen voor was om ongevaccineerde kinderen op kdv’s te mogen weigeren.
En nu is de nood om deze vaccinatie te nemen veel groter en is is keihard tegen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23527
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:19

Lisamartine schreef:
bigone schreef:
Ach pleur op met je FvD praatje. Ja het vaccinatiebewijs word als toegangsbewijs gebruikt, evenals een negatief testbewijs of een hersteld van Corona bewijs.
En de rest van de opmerkingen , laten we het daar maar niet over hebben want die komen van iemand die zich laaft aan de verheerlijking van extreem rechtse groeperingen met jodensterren op het t shirt.



Lekker inhoudelijke reactie ook… Wellicht is het advies om eens na te denken over wat dit alles in de toekomst gaat betekenen zo gek nog niet.

Ik zie iets wat totaal niet meer in verhouding staat met wat er echt aan de hand is. Dat het voorbijgaan aan (grond) wetten onbelangrijk wordt geacht en dat er maatregelen worden getroffen die totaal inconsequent zijn en dat er dan nog mensen zijn die dat gewoonweg niet willen zien… daar valt mijn mond van open. Het blijft me verbazen.

Dat dat echt mogelijk is op deze schaal. Het is bizar wat er gebeurt.



Het staat niet in verhouding???
Heb je enig idee hoe het het afgelopen 1,5 jaar in de zorg is geweest? Ik werk in de eerstelijnszorg, er komen nog steeds (doodzieke) covid patiënten binnen, overigens vaak ongevaccineerden, met hele gezinnen die de maatregelen overtrokken vinden. Daar sta je dan in je pak om jezelf, je gezin en je volgende patiënten te beschermen terwijl je mag luisteren wat een onzin dit allemaal is.
Mensen zijn het wachten zat (en dat begrijp ik!) dus willen NU geholpen worden terwijl we met een half team staan want de andere helft zit thuis omdat de druk echt te hoog is (geweest). Maar wat is het wereldproblemen? We kunnen niet naar de kroeg want we hebben geen vaccinatie en we willen geen test want dat is tegen de grondwet.

Volgens mij staat er ook in de grondwet dat je te veilig moet voelen, nou al 1,5jr niet maar sinds dit weekend helemaal niet meer nu de maatregelen eraf zijn. Want denk vooral niet dat iedereen met klachten thuisblijft of laat testen want daar hebben we geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:24

IMJ schreef:
[***] schreef:
Dan ben ik wel benieuwd waar dat 13 jarig neefje op school zit want scholen mogen nog helemaal niet de QR code vragen. Je hoeft niet gevaccineerd en niet getest te zijn. Zelftest wordt wel gewaardeerd maar is niet verplicht.

Heb je het over mijn neefje van 15?
We gingen uit eten. Heeft niets met school te maken. Niet relevant dus.

En de vergelijking met de oorlog hier is zum kotsen!
2 Compleet verschillende dingen met zeer ernstige gevolgen en zij hadden geen enkele keuze.


Nee, ik had het over het neefje van 13 van hersterve dat om de 1 of andere vreemde reden blijkbaar 2x per week getest zou moeten worden om naar school te mogen terwijl er geen 1 school is die de QR code gebruikt, want dat mogen ze niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:34

Ik heb in mijn vakantie helaas van te dichtbij meegemaakt wat bijna code zwart en de covid narigheid met een spoedeisende hulp doet. Gevolg een gang met 15 wachtende brancards op elkaar gepropt met daar alleen gevaccineerd, klachtenvrij maar wachtende op covid test nummer een uitslag.(de andere gangen kon ik niet zien) Er stonden ook nog 4 ambulances te wachten die hun patient niet kwijt konden. Dit was het laatste (universiteits) ziekenhuis in een grote regio die nog wat plek had.

Er moesten amnesen en infusen geprikt worden terwijl je opgestapeld ligt. Geen enkele privacy dus. Plassen met alleen een laken die je wat privacy geeft. Je bovenkleding en schoenen afgevoerd en bijna vaccuum verpakt. Verplicht ontsmette operatie kleding aan. Eigen kleding kwam later ontsmet weer terug. Uit voorzorg om het virus geen kans te geven.

Na de uitslag van de covid test de volgende wachtrij op de spoedhulp kamer zelf, 8 bedden naast de balie waar je alles meekrijgt. En nog 30 bedden vol in 15 behandelboxen. Personeel dat bijna letterlijk omvalt en diensten draait van 12 uur. Wederom de covid klachten vrije spoedafdeling. Geen zicht op de covid unit waar het ongetwijfeld nog erger is.

Omdat ik moest blijven, weer een covid test. En het zeer dringende advies om na ontslag om de dag te testen voor minstens 10 dagen om zeker te zijn dat je door de overvolle situatie niet wat hebt opgepikt. Goddank niet het geval maar wel heel wat testen versleten.

Maar goddank kon ik nog geholpen worden al was het op de grens. Maar diegene die doodleuk zegt het valt mee, ga daar eens kijken.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:44

hesterve schreef:
Het is vandaag 80 jaar en 11 dagen geleden dat er ook een bevolkingsgroep niet meer in de horeca, musea en nog meer welkom waren… de bevolking kon toen niet weten waar dat het begin van was maar laten we hopen dat in deze tijd geen vat krijgt. Er zijn wetten, verdragen en regels gemaakt zodat die tijd zich nooit meer zal kunnen herhalen maar wat gebeurt er nu als je niet mee wilt doen aan de QR maatschappij waar we met ( steeds zwaardere) drang bijna niet mee aan ontkomen? Ondernemers die gedwongen worden mee te doen ondanks dat ze andere wetten, verdragen en mensenrechten overtreden?

:r mensen die de genocide van de tweede wereldoorlog erbij halen om een punt te maken over regels om een pandemie in te dammen, sorry dan ben je echt niet serieus te nemen. Ga je heel diep schamen dat je deze vergelijking maakt, bah.

Er wordt geen onderscheid gemaakt op afkomst of religie. Er zijn enkel regels omdat je een pandemie niet vrij kan laten woekeren. En het is wel bewezen dat de meeste mensen zelf gewoon geen slimme keus kunnen of willen maken hierin, dus dat is geen optie.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:49

Ik vind de vergelijking ook werkelijk not done.. Ik voel ook helemaal geen discriminatie of uitsluiting, je mag nl overal aan mee doen, als je je laat testen. De gevaccineerden hebben daar ook wat voor gedaan, zich nl laten vaccineren (overigens als gevaccineerde moet ik mij ook laten testen om binnenkort na bijna 2 jaar eindelijk mijn operatie te mogen ondergaan). Er is een pandemie en we moeten wat, iedereen is de regels zat. Tweedeling zie ik ook niet zo, het maakt mij niet uit of je gevaccineerd bent of niet, eigen keuze, ik maak geen verschil in iemand die wel gevaccineerd is of niet, ik ben gevaccineerd voor mijn eigen veiligheid en hoopte nog op groepsimmuniteit, maar goed, gevaccineerd of niet, zonder klachten welkom als we afstand houden. Tweedeling in de maatschappij maken de mensen er voor mijn gevoel zelf van.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:55

parnassia schreef:
Volg bv Rineke Dijkenga eens...

Focus op vitamine D (stel dat ruimschoots beschikbaar) en hulp bij overgewicht (bmi patiënten ic).

Blijf hameren op ventilatie, frisse lucht/buiten bewegen, weerstandsopbouw

En blijf thuis bij klachten....

En ja, ik weet heel goed wat een enorm heftig virus het kan zijn. Graag dan ook meer aandacht voor (onderzoek naar) medicijnen (en preventieve supplementen) en waarom sommigen zoveel heftiger getroffen worden dan anderen.

En ja, ik weet ook dat slank zijn niet de definitie is van gezond zijn. En ja, ook slanke mensen kunnen dus idd heftige gevolgen er van ondervinden

En nee, ik ben zeer zeker niet tegen vaccinatie.

Dat zou betekenen dat we problemen bij de kern moeten gaan aanpakken. En dat is moeilijk, dus gebeurt het niet veel.