Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 21:28

tjaakje schreef:
Ceffyl schreef:
Uhm, mensen die te zwak zijn voor een vaccinatie moeten helemaal niet in een café willen zitten. Dat zijn namelijk de mensen die ook de minste weerstand hebben als ze wel covid krijgen. Wat snappen mensen hier niet aan?


Mogen mensen met een zwakke gezondheid daar nog steeds zelf voor kiezen? Als iemand ervoor kiest om toch in dat cafe te gaan zitten (en naar de winkel gaan en al het andere waarvoor je het huis uit moet maar waar nu geen social distancing regels meer voor gelden), omdat dat zijn enige sociale contact is en misschien wel het enige plezier wat diegene in z'n leven heeft, wie ben jij dan om hem dat te ontzeggen. Hij kiest zelf voor dat risico, maar die keuze kan hij nu niet maken zonder code.


Precies dat _/-\o_

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:30

Helemaal mee eens Tjaakje, dat risico is voor een ieder zelf te bepalen of je het wil nemen of niet. Dat kun je niet invullen voor iemand anders.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:30

Nou nee, ik denk dat de zorg er ook wel een beetje klaar mee is om mensen aan een ventilator te hebben omdat ze de kroeg in wilden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:31

Ceffyl schreef:
Uhm, mensen die te zwak zijn voor een vaccinatie moeten helemaal niet in een café willen zitten. Dat zijn namelijk de mensen die ook de minste weerstand hebben als ze wel covid krijgen. Wat snappen mensen hier niet aan?


Mensen die allergisch zijn zijn helemaal niet te zwak voor een vaccinatie en kunnen prima in een café zitten. Wat snappen mensen hier niet aan?

nine1987

Berichten: 8354
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:31

Ik vind 't persoonlijk sowieso bs.. Voor ouderen en andere mensen die niet veel ophebben met "de moderne techniek" is deze situatie heel vervelend.. Er zijn gewoon papieren vaccinatiebewojzen.. Het zou zo makkelijk zijn om die gewoon te accepteren, dat zou al heel veel problemen voorkomen..

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:32

Wat kort door de bocht Ceffyl, idd wat Susanne ook zegt, er is meer dan te zwak zijn waardoor je geen vaccinatie zou kunnen krijgen.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:38

Ceffyl schreef:
Nou nee, ik denk dat de zorg er ook wel een beetje klaar mee is om mensen aan een ventilator te hebben omdat ze de kroeg in wilden.


Ik denk ook dat de zorg er klaar mee is. Maar de zorg is misschien (in pre-corona tijd) ook wel klaar met al die skieers die met gebroken benen voorbij komen. Of met mensen die zich ziek roken of drinken. Toch mag je nog steeds skieen en roken en drinken. En voor ik heel bokt over me heen krijg: ik besef me heel goed dat de zorg de zware klappen op heeft moeten vangen. Het hele corona-beleid moet er wat mij betreft op gericht zijn om de zorg te ontlasten. Maar niet ten koste van zelfbeschikking.

Ook ik heb net als TS geen oplossing voor deze situatie, maar ik vind het wel van belang dat deze situaties bekend worden. Zodat er meer begrip komt voor verschillende situaties.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:41

Als TS weer is voor het invoeren van onderlinge afstand, mondkapjes op z'n minst tijdens verplaatsingen en momenten dat je makkelijk in andermans ruimte komt, en algemene aandacht voor de toegankelijkheid van allerlei evenementen en voorzieningen: helemaal eens!

En het is de overheid heel erg kwalijk te nemen dat ze geen zin hebben om fatsoenlijk beleid te maken. Beleid dat zorgt dat corona zo ver mogelijk teruggedrongen wordt, beleid zodat iedereen makkelijk kan testen als het nodig is, beleid dat mensen zoveel mogelijk de keuze geeft op welke manier ze zich willen beschermen. En beleid dat doodleuk zegt: 'wij doen het niet meer, de mensen met slechte gezondheid moeten maar lekker thuis blijven.' (Dat is het beleid. Dat is de daadwerkelijke aanbeveling van het RIVM.)

Maar als dit alleen maar gaat om de QR te saboteren en te doen alsof dat emotioneel heel waardevol is, terwijl het daadwerkelijke lot van mensen met een beperking of chronische ziekte niet echt belangrijk is: huh.

Brainless

Berichten: 29774
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:42

nine1987 schreef:
Ik vind 't persoonlijk sowieso bs.. Voor ouderen en andere mensen die niet veel ophebben met "de moderne techniek" is deze situatie heel vervelend.. Er zijn gewoon papieren vaccinatiebewojzen.. Het zou zo makkelijk zijn om die gewoon te accepteren, dat zou al heel veel problemen voorkomen..

Je kan je QR code gewoon op papier krijgen.. of thuis uitprinten of een belletje en je krijgt hem thuisgestuurd.

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:44

En je kunt in alle bibliotheken terecht voor hulp mbt QR codes.

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:47

Er vallen al tig jaren mensen tussen wal en schip.
Die ziek zijn maar volgens Uwv prima kunnen werken. Door hun ziekte nooit op hebben geklommen in loon. En daardoor de sjaak zijn.

Mensen die al niet vaak uit kunnen gaan door hun ziekte.
Mensen die maar moeten zien hoe ze rond moeten komen.

Willen jullie even daarvan de linkjes hier plaatsen hoe oneerlijk dat is?!

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:49

Ik denk dat ik daardoor ook in die groep val hoor DuoPenotti, mijn ziekte brengt meer mee dan alleen ongemak van corona, maar idd, het leven is op meer gebieden soms absoluut oneerlijk!

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:50

Ik zou zo graag willen dat we dat weer wat naar elkaar toe trekken. Iedereen mag meedoen. Onze gemeente doet daar behoorlijk veel aan, en dat maakt echt een verschil, maar het lukt niet als sociale zekerheid of de zorgverzekering aan de andere kant via het landelijke beleid steeds verder worden afgebroken.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:53

Shadow0 schreef:
Ik zou zo graag willen dat we dat weer wat naar elkaar toe trekken. Iedereen mag meedoen. Onze gemeente doet daar behoorlijk veel aan, en dat maakt echt een verschil, maar het lukt niet als sociale zekerheid of de zorgverzekering aan de andere kant via het landelijke beleid steeds verder worden afgebroken.


Helemaal mee eens

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:53

Shadow0 schreef:
Maar als dit alleen maar gaat om de QR te saboteren en te doen alsof dat emotioneel heel waardevol is, terwijl het daadwerkelijke lot van mensen met een beperking of chronische ziekte niet echt belangrijk is: huh.


Het zou al heel wat zijn als de overheid hun zaakjes op orde zou hebben zodat ze de vaccinaties en/of doorgemaakte besmettingen goed zouden registreren zodat iedereen die er 'recht' op heeft de QR-code zou krijgen. Nu hapert het nog steeds. Er wordt ook niets gedaan om het recht te zetten.

Ik heb bijv. een doorgemaakte besmetting plus een vaccinatie maar krijg geen QR-code omdat de overheid faalt. En daar baal ik best wel van, vooral ook omdat het geen kwestie is van even een extra vaccinatie oid. halen. Als het zo simpel was dan had ik dat al lang gedaan.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:55

Helemaal mee eens Tjaakje, Shadow en Oscar. Idd bij veel mensen werkt de QR code niet en het is natuurlijk ontzettend vervelend dat er geen oplossing voor is en er ook op korte termijn niet lijkt te komen..

Janneke2

Berichten: 22930
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:58

Brainless schreef:
nine1987 schreef:
Ik vind 't persoonlijk sowieso bs.. Voor ouderen en andere mensen die niet veel ophebben met "de moderne techniek" is deze situatie heel vervelend.. Er zijn gewoon papieren vaccinatiebewojzen.. Het zou zo makkelijk zijn om die gewoon te accepteren, dat zou al heel veel problemen voorkomen..

Je kan je QR code gewoon op papier krijgen.. of thuis uitprinten of een belletje en je krijgt hem thuisgestuurd.


Ehm... op zich is dat zo.
Maar TS presenteerde twee mensen die buiten de boot vielen omdat om 'een' medische reden vaccinatie niet kan.

En om een compleet idiote reden testen ook ondoenlijk is. (Testcentra op twee uur reistijd. Niet iedereen heeft een koekblik op vier wielen en daar wordt ook al geen rekening mee gehouden.)

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:07

Hoelang ben jij al bezig Oscar om een QR code te krijgen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:12

bigone schreef:
Hoelang ben jij al bezig Oscar om een QR code te krijgen?


Heel lang, heb er ook al heel vaak over gemaild ed., maar nooit een fatsoenlijk antwoord gekregen.
In principe hoefde ik maar 1 keer gevaccineerd te worden omdat ik een doorgemaakte besmetting had en daarmee zou ik 'klaar' zijn. Maar helaas.......

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:17

Bestaan Barry en Anna? Of zijn dat 2 fictieve personages waardoor je poogt op een emotionele manier je punt duidelijk te maken?

Ik lees iemand zeggen 'Het hele corona-beleid moet er wat mij betreft op gericht zijn om de zorg te ontlasten. Maar niet ten koste van zelfbeschikking'. Dat gaat het toch niet? Je kan ervoor kiezen om te vaccineren OF te testen OF niet naar de bioscoop te gaan. Je hebt em niet nodig voor de supermarkt en niet om met iemand een bakkie thee te drinken. Je hebt gewoon zelfbeschikking, aan jou de keuze wat je ermee doet of kan doen.

Tuurlijk gaat deze vergelijking niet helemaal op, dat weet ik ook, maar toch komt t in de buurt: je mag niet door rood rijden. Toch? Dat heeft iemand ooit besloten. Omdat de kans dat je jezelf of een ander wat aandoet best wel groot is. Meestal gaat het goed, soms niet. Ook op een verlaten kruispunt in de achterhoek. Als je door rood rijdt accepteer je dus dat je keuze hebt uit: het gaat goed, fjew niks aan het handje. Het gaat mis je rijdt iemand aan die een gekneusd stuitje overhoudt aan de botsing of helaas iemand die langdurig moet herstellen of zelfs iemand die door jou sterft. Of de politie pakt je en je krijgt een dikke vette boete. Dan kun je wel heel hard roepen dat dat oneerlijk is en dat je zelf zou moeten weten of je door rood rijdt of niet. Maar met het risico wat je vormt zijn de regels er niet voor niets..

Verder vind ik het belachelijk dat mensen geen code krijgen omdat het systeem niet werkt of er administratieve fouten zijn gemaakt.

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:21

Bonita_Bon schreef:
Bestaan Barry en Anna? Of zijn dat 2 fictieve personages waardoor je poogt op een emotionele manier je punt duidelijk te maken?

Ik lees iemand zeggen 'Het hele corona-beleid moet er wat mij betreft op gericht zijn om de zorg te ontlasten. Maar niet ten koste van zelfbeschikking'. Dat gaat het toch niet? Je kan ervoor kiezen om te vaccineren OF te testen OF niet naar de bioscoop te gaan. Je hebt em niet nodig voor de supermarkt en niet om met iemand een bakkie thee te drinken. Je hebt gewoon zelfbeschikking, aan jou de keuze wat je ermee doet of kan doen.

Tuurlijk gaat deze vergelijking niet helemaal op, dat weet ik ook, maar toch komt t in de buurt: je mag niet door rood rijden. Toch? Dat heeft iemand ooit besloten. Omdat de kans dat je jezelf of een ander wat aandoet best wel groot is. Meestal gaat het goed, soms niet. Ook op een verlaten kruispunt in de achterhoek. Als je door rood rijdt accepteer je dus dat je keuze hebt uit: het gaat goed, fjew niks aan het handje. Het gaat mis je rijdt iemand aan die een gekneusd stuitje overhoudt aan de botsing of helaas iemand die langdurig moet herstellen of zelfs iemand die door jou sterft. Of de politie pakt je en je krijgt een dikke vette boete. Dan kun je wel heel hard roepen dat dat oneerlijk is en dat je zelf zou moeten weten of je door rood rijdt of niet. Maar met het risico wat je vormt zijn de regels er niet voor niets..

Verder vind ik het belachelijk dat mensen geen code krijgen omdat het systeem niet werkt of er administratieve fouten zijn gemaakt.
Bonita, rood licht, optie waarvan je denkt dat gebeurt mij niet ;je rijd jezelf te pletter.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:48

We kunnen heel veel drama drama maken over de QR code maar dit is tijdelijk.

Het is dit of maatregelen of een overbelaste zorg. Als ongevaccineerde wil je geen overbelaste zorg, QR code is juist in het belang van die groep.

En dan nog, die paar maanden kunnen er ook nog wel bij. Niemand heeft de horeca nodig je kunt ook best even zonder.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:57

Oscar schreef:
Shadow0 schreef:
Maar als dit alleen maar gaat om de QR te saboteren en te doen alsof dat emotioneel heel waardevol is, terwijl het daadwerkelijke lot van mensen met een beperking of chronische ziekte niet echt belangrijk is: huh.


Het zou al heel wat zijn als de overheid hun zaakjes op orde zou hebben zodat ze de vaccinaties en/of doorgemaakte besmettingen goed zouden registreren zodat iedereen die er 'recht' op heeft de QR-code zou krijgen. Nu hapert het nog steeds. Er wordt ook niets gedaan om het recht te zetten.

Ik heb bijv. een doorgemaakte besmetting plus een vaccinatie maar krijg geen QR-code omdat de overheid faalt. En daar baal ik best wel van, vooral ook omdat het geen kwestie is van even een extra vaccinatie oid. halen. Als het zo simpel was dan had ik dat al lang gedaan.

Gek..
Bij mjn neefje van 15 was het na 1 telefoontje opgelost.

hesterve

Berichten: 1940
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:14

JMJ schreef:
nuscaniels schreef:
Ik begrijp dat wat je schetst, maar het is wel ergens de andere kant op redeneren. Want als Henk en Anita wel hun vaccinatie hadden gehaald dan zou het buitensluiten van hen die wegens medische of psychische redenen geen vaccin kunnen halen misschien niet nodig zijn geweest.


Dit heeft helemaal niets te maken met mensen die zich niet hebben laten vaccineren. Die QR code is een sociaal experiment en een dwangmiddel om mensen over te halen om toch die vaccinatie maar te nemen.

Je moet niet wijzen naar ongevaccineerden, maar naar de regering en het OMT die deze waanzin in het leven geroepen hebben. Een QR code zegt nl. helemaal niets over of je wel of niet het virus over kan dragen. Sterker nog, besmette gevaccineerden met klachten mogen overal naar binnen.


Die QR-code heeft mijn inziens uiteindelijk helemaal niets meer met het virus te maken. Is iedereen hier wel op de hoogte dat er dit jaar in de kamer gestemd is om deze code voor anders dan COVID te mogen gebruiken? En de 3 grote partijen hiervoor hebben gestemd? Willen de voorstanders echt leven in een wereld waarin een ander bepaald op welke voorwaarden je een groen vinkje krijgt?
Ik maak me grote zorgen over de toekomst…
De mensen die vorig jaar al het eea voorspelden en voor wappie uitgemaakt werden en het nu voor hun ogen zien gebeuren en de bevolking werkt er nog aan mee ook…
Het is vandaag 80 jaar en 11 dagen geleden dat er ook een bevolkingsgroep niet meer in de horeca, musea en nog meer welkom waren… de bevolking kon toen niet weten waar dat het begin van was maar laten we hopen dat in deze tijd geen vat krijgt. Er zijn wetten, verdragen en regels gemaakt zodat die tijd zich nooit meer zal kunnen herhalen maar wat gebeurt er nu als je niet mee wilt doen aan de QR maatschappij waar we met ( steeds zwaardere) drang bijna niet mee aan ontkomen? Ondernemers die gedwongen worden mee te doen ondanks dat ze andere wetten, verdragen en mensenrechten overtreden?
O.a. de grondwet wordt overtreden met deze maatregel , de raad van Europa heeft op 21-1-2021 bepaald dat vaccinatie niet verplicht is, weigeraars niet gediscrimineerd mogen worden en vaccinatiecertificaten niet als paspoort of toegangsbewijs gebruikt mogen worden…
Hier wordt allemaal aan voorbij gegaan!
Mensen worden gemanipuleerd en voorgelogen om een vaccin wat in feite gentherapie is te nemen waar helemaal niet van kenbaar gemaakt wordt/kan worden wat dat in een mensenlijf op langere termijn doet. Een 13 jarig neefje moet om naar school te kunnen zich 2x per week laten testen als ie niet mee wilt doen aan een medische experiment wat een mrna vaccin heet. ( waar trouwens ook een wet voor is dat je niet gedwongen kan worden aan een medische experiment mee te doen maar daar wordt je niet op gewezen…)
Mensen denk alsjeblieft na over in wat voor een toekomst je wilt leven dadelijk..

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:19

Ach pleur op met je FvD praatje. Ja het vaccinatiebewijs word als toegangsbewijs gebruikt, evenals een negatief testbewijs of een hersteld van Corona bewijs.
En de rest van de opmerkingen , laten we het daar maar niet over hebben want die komen van iemand die zich laaft aan de verheerlijking van extreem rechtse groeperingen met jodensterren op het t shirt.