Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10537
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:58

Ben blij dat ik die post over de vergelijking met de moord op de joden gisteravond niet meer gezien heb. 's Morgens kijk je toch wat nuchterder naar stupide uitlatingen die emotie opwekken dan 's avonds en 's nachts.
Bovendien vond ik bij toeval gisteren een boek waarin de arrestatie van mijn overgrootvader en de daarop volgende zelfmoord door mijn overgrootmoeder wordt beschreven.
Dat had niets te maken met het weigeren van een vaccin maar alles met het feit dat ze als untermenschen werden bestempeld door 'the powers that were'.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:03

Zebrastreep schreef:
Toch ergens vindt ik het wel ironisch. Hoeveel mensen werden er voor corona wel niet buitengesloten , of hoeveel mensen konden voor corona maar lastig een plek in de maatschappij vinden? Hoeveel hanen hebben daar naar gekraaid?

En nu vindt er een grote verandering plaats , en is het opeens wel heel belangrijk dat die mensen gezien worden , maar mocht corona ooit weer voorbij gaan , dan kraait er geen haan meer naar.

In het voorbeeld van Barry , zijn er echt wel mogelijkheden om een vaccinatie op te halen. Barry kan gerust zijn huisarts bellen om de prik misschien wel op de praktijk te laten zetten. Sterker nog misschien is het zelfs wel mogelijk dat Barry thuis gevaccineerd wordt door een huisarts. En vervolgens kan er zelfs testen thuis worden afgenomen. Ik werk zelf in een instelling , en daar is iedereen thuis gevaccineerd om bijvoorbeeld de reden dat naar een prik locatie gaan niet haalbaar is. En dan heb ik het over een kleinschalige instelling. Daarnaast kunnen mensen van een testteam op locatie komen. Maar Barry is misschien wel wat hulp nodig bij het bellen hiervoor en daar ligt het probleem juist, waar is de persoon die dit voor Barry kan regelen? En daar is het volgende probleem weer , we kunnen wel miljoenen naar de zorg doen , maar als niemand in de zorg wil werken , hoe moet dit dan worden opgelost? Overigens als ik Barry tegen zou komen zou ik Barry zo helpen om naar een prik locatie te komen. Als je dit echt hebt meegemaakt is meer mijn vraag waarom heb je niet aangeboden om Barry te helpen?

Er kan wel geklaagd worden in zo'n situatie , maar ik zie vooral veel alleen maar beren op de weg zien in plaats van het helpen van.

De tweede situatie is heel triest , maar helaas nu wel de werkelijkheid waar we in zitten. Helaas werk het vaccin voor sommige mensen niet hoe graag mensen dan ook een vaccinatie willen. Juist voor die mensen hou ik nog netjes 1,5 meter afstand op plekken en draag ik ook nog een mondkapje als dat nodig is.



Mee eens! Wat een gemopper en geklaag. We zitten in een pandemie. Als mensen echt willen komen ze wel aan een vaccinatie. En ook kunnen ze zelf iets organiseren voor wat (veilige) gezelligheid.
Of jij gaat dat organiseren.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:30

Normaal reageer ik niet op dit soort vraagstukken. Misschien kan ik dat nu beter ook niet doen, hoewel ik toch een poging wil doen.

Ik word knettergek van het gezeik over prikken halen, mensen die worden uitgesloten, de ongevaccineerden overal de schuld van geven, de tweestrijd, het uitsluitbeleid, maar vooral het gelieg van de overheid.

Vorig jaar riep De Jonge dat als 70% van de mensen die klauteprik zou hebben gehad en volledig gevaccineerd zou zijn, we met zijn allen veilig zouden zijn.

En nu blijkt dat met 82% het nog steeds niet genoeg is. Maar, ook dat we met die prikken ook gewoon niet veilig zijn.

En dan vinden mensen het raar dat sommige mensen zich niet willen laten enten. Omdat het gewoon niet duidelijk is wat het resultaat is, maar ook weten we nu dat die prik eigenlijk geen zak uitmaakt, want je wordt alsnog ziek en je kunt alsnog mensen besmetten. Dat was geen onderdeel van de belofte, De Jonge!

Ik heb mezelf laten enten omdat ik anders mijn werk niet meer kan uitvoeren, ben er 2x strontziek van geweest.

Laat de mensen die het niet willen nou gewoon eens hun leven leiden. Stop nou eens met het veroordelen en uitsluiten. Corona is er en het blijft, we kunnen niet de rest van ons leven zo hysterisch blijven doen. Leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:32

Leer er maar mee leven.. vertel je dat ook aan de overbelaste zorg?

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:34

Tallie1979 schreef:
Normaal reageer ik niet op dit soort vraagstukken. Misschien kan ik dat nu beter ook niet doen, hoewel ik toch een poging wil doen.

Ik word knettergek van het gezeik over prikken halen, mensen die worden uitgesloten, de ongevaccineerden overal de schuld van geven, de tweestrijd, het uitsluitbeleid, maar vooral het gelieg van de overheid.

Vorig jaar riep De Jonge dat als 70% van de mensen die klauteprik zou hebben gehad en volledig gevaccineerd zou zijn, we met zijn allen veilig zouden zijn.

En nu blijkt dat met 82% het nog steeds niet genoeg is. Maar, ook dat we met die prikken ook gewoon niet veilig zijn.

En dan vinden mensen het raar dat sommige mensen zich niet willen laten enten. Omdat het gewoon niet duidelijk is wat het resultaat is, maar ook weten we nu dat die prik eigenlijk geen zak uitmaakt, want je wordt alsnog ziek en je kunt alsnog mensen besmetten. Dat was geen onderdeel van de belofte, De Jonge!

Ik heb mezelf laten enten omdat ik anders mijn werk niet meer kan uitvoeren, ben er 2x strontziek van geweest.

Laat de mensen die het niet willen nou gewoon eens hun leven leiden. Stop nou eens met het veroordelen en uitsluiten. Corona is er en het blijft, we kunnen niet de rest van ons leven zo hysterisch blijven doen. Leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.


Amen!!

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:39

Spenk schreef:
Leer er maar mee leven.. vertel je dat ook aan de overbelaste zorg?


Staat dat er?

Ik heb het nu uitsluitend over die massa hysterie die als een kip zonder kop de ongevaccineerden overal de schuld van geven omdat de overheid dat zegt. Tegen heb zeg ik dan: Leer er maar mee leven.

En die zelfde overheid heeft deze situatie gecreëerd door de zorg volledig te strippen en het belangrijker vindt om te handhaven, dan de zorg weer op te schalen.

De enige die een middelvinger trekt tegen de zorg, is vadertje overheid.

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:42

Ja als je alle niet gevaccineerden een vrijbrief geeft steek je een middelvinger op naar de zorg want daar komen die mensen weer te liggen. 90% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:49

Spenk schreef:
Ja als je alle niet gevaccineerden een vrijbrief geeft steek je een middelvinger op naar de zorg want daar komen die mensen weer te liggen. 90% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd.


Dat is wat de overheid je in je hoofd praat. Dood aan de ongevaccineerden, het is allemaal hun schuld!! Hooivorken, pek en veren, fakkels!!

En dat er een jaar geleden werd gesproken over groepsimmuniteit bij 70% volledig gevaccineerden is iedereen inmiddels weer ruimschoots vergeten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:51

Dat was voor de alfa variant. niet voor die nu rondwaart, ook dat is al meerdere malen heel duidelijk uitgelegd door deskundigen. De cijfers van toen zijn voor nu niet meer van toepassing omdat deze versie zoveel besmettelijker is

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:57

Tallie1979 schreef:
Spenk schreef:
Ja als je alle niet gevaccineerden een vrijbrief geeft steek je een middelvinger op naar de zorg want daar komen die mensen weer te liggen. 90% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd.


Dat is wat de overheid je in je hoofd praat. Dood aan de ongevaccineerden, het is allemaal hun schuld!! Hooivorken, pek en veren, fakkels!!

En dat er een jaar geleden werd gesproken over groepsimmuniteit bij 70% volledig gevaccineerden is iedereen inmiddels weer ruimschoots vergeten.

Vergeten dat die 70% voor de normale variant was? En dat er meermaals gezegd is dat er voor de delta een hogere vaccinatiegraad nodig is?

En hoe wil je het dan voor je zien de feiten liegen er niet om he dat de de ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen en niet de gevaccineerden. Wat is jou oplossing dan om dat te voorkomen?

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:57

karuna schreef:
Dat was voor de alfa variant. niet voor die nu rondwaart, ook dat is al meerdere malen heel duidelijk uitgelegd door deskundigen. De cijfers van toen zijn voor nu niet meer van toepassing omdat deze versie zoveel besmettelijker is


De Deltavariant bedoel je?

Nou, dan heb ik nieuws voor je. Er komen nog veel meer varianten. De Spaanse griep dwaalde 150 jaar terug in de wereld rond en heeft miljoenen levens gekost.

Die griep kennen we vandaag de dag nog steeds. Maar ieder jaar in een vernieuwde mutatie.

Er zal dus nooit een vaccin zijn wat Corona volledig uitbant. Wat automatisch in zou houden, dat we nooit meer terug zullen gaan naar normaal en het dus ook zou kunnen betekenen dat de mensen die niet gevaccineerd voortaan paria zullen zijn.

nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:59

Brainless schreef:
nine1987 schreef:
Ik vind 't persoonlijk sowieso bs.. Voor ouderen en andere mensen die niet veel ophebben met "de moderne techniek" is deze situatie heel vervelend.. Er zijn gewoon papieren vaccinatiebewojzen.. Het zou zo makkelijk zijn om die gewoon te accepteren, dat zou al heel veel problemen voorkomen..

Je kan je QR code gewoon op papier krijgen.. of thuis uitprinten of een belletje en je krijgt hem thuisgestuurd.


Klopt als een bus.. Maar er bestaat gewoon een vaccinatiebewijs, dus die hele qr ellende is nergens voor nodig.. De qr code is voor wat mij betreft moeilijk doen om het moeilijk doen.. Het is gewoon niet nodig.. Er is een vaccinatiebewijs en dst zou voldoende moeten zijn..
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 27-09-21 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:00

Paria nee hoor. :n Testen is een optie, je laten besmetten dat door de ggd laten bevestigen en dan een half jaar met een genezen qr code rondlopen. Dat mag ook hoor. :))

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:05

karuna schreef:
Paria nee hoor. :n Testen is een optie, je laten besmetten dat door de ggd laten bevestigen en dan een half jaar met een genezen qr code rondlopen. Dat mag ook hoor. :))


Nou, alle respect, maar als ik dit topic lees, zie ik mensen toch echt de ongevaccineerden buitensluiten en overal de schuld van krijgen.

De definitie van Paria:

Een paria, verschoppeling of verstoteling is iemand die uit de samenleving of maatschappij is verstoten of op een bepaalde manier wordt uitgesloten of genegeerd. De persoon past niet in de normale maatschappij en bevindt zich in een sociaal isolement.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:05

Ceffyl schreef:
hesterve schreef:
Het is vandaag 80 jaar en 11 dagen geleden dat er ook een bevolkingsgroep niet meer in de horeca, musea en nog meer welkom waren… de bevolking kon toen niet weten waar dat het begin van was maar laten we hopen dat in deze tijd geen vat krijgt. Er zijn wetten, verdragen en regels gemaakt zodat die tijd zich nooit meer zal kunnen herhalen maar wat gebeurt er nu als je niet mee wilt doen aan de QR maatschappij waar we met ( steeds zwaardere) drang bijna niet mee aan ontkomen? Ondernemers die gedwongen worden mee te doen ondanks dat ze andere wetten, verdragen en mensenrechten overtreden?

:r mensen die de genocide van de tweede wereldoorlog erbij halen om een punt te maken over regels om een pandemie in te dammen, sorry dan ben je echt niet serieus te nemen. Ga je heel diep schamen dat je deze vergelijking maakt, bah.

Er wordt geen onderscheid gemaakt op afkomst of religie. Er zijn enkel regels omdat je een pandemie niet vrij kan laten woekeren. En het is wel bewezen dat de meeste mensen zelf gewoon geen slimme keus kunnen of willen maken hierin, dus dat is geen optie.

Moeten deze mensen dan eerst uit bed gehucht worden, typhus, vlooien, luizen, verlies van al hun bezittingen en bijna al hun dierbaren doormaken voordat ze beseffen dat het vergelijk kant nog wal slaat?
Het is werkelijk van de zotte dat iemand dit vergelijk durft te maken.. het maakt me zo boos..

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:14

Spenk schreef:
Tallie1979 schreef:

Dat is wat de overheid je in je hoofd praat. Dood aan de ongevaccineerden, het is allemaal hun schuld!! Hooivorken, pek en veren, fakkels!!

En dat er een jaar geleden werd gesproken over groepsimmuniteit bij 70% volledig gevaccineerden is iedereen inmiddels weer ruimschoots vergeten.

Vergeten dat die 70% voor de normale variant was? En dat er meermaals gezegd is dat er voor de delta een hogere vaccinatiegraad nodig is?

En hoe wil je het dan voor je zien de feiten liegen er niet om he dat de de ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen en niet de gevaccineerden. Wat is jou oplossing dan om dat te voorkomen?

Ik hoop dat je zelf ziet dat dit een straatje zonder eind is met een heel alfabet te gaan nog? :)

Wb WO II: dat ging ook geleidelijk hè dames. Die werden ook niet van de ene dag op de andere in kampen gestoken. Nee eerst werd de economische crisis opgelost en was hij held van het volk. Daarna pas kwamen de minder aangename dingen.

Lisamartine
Berichten: 206
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:17

Polly schreef:
Het staat niet in verhouding???
Heb je enig idee hoe het het afgelopen 1,5 jaar in de zorg is geweest? Ik werk in de eerstelijnszorg, er komen nog steeds (doodzieke) covid patiënten binnen, overigens vaak ongevaccineerden, met hele gezinnen die de maatregelen overtrokken vinden. Daar sta je dan in je pak om jezelf, je gezin en je volgende patiënten te beschermen terwijl je mag luisteren wat een onzin dit allemaal is.
Mensen zijn het wachten zat (en dat begrijp ik!) dus willen NU geholpen worden terwijl we met een half team staan want de andere helft zit thuis omdat de druk echt te hoog is (geweest). Maar wat is het wereldproblemen? We kunnen niet naar de kroeg want we hebben geen vaccinatie en we willen geen test want dat is tegen de grondwet.

Volgens mij staat er ook in de grondwet dat je te veilig moet voelen, nou al 1,5jr niet maar sinds dit weekend helemaal niet meer nu de maatregelen eraf zijn. Want denk vooral niet dat iedereen met klachten thuisblijft of laat testen want daar hebben we geen zin in.


Je gaat echt te kort door de bocht en dat snap ik ook nog als je 1,5 jaar onder hoge druk hebt moeten werken.
Maar laten we even naar cijfers kijken, nu op dit moment;

Gister zijn er 1.624 nieuwe positieve testen gemeld. Let wel...positieve testen. Dat wil niet zeggen dat deze mensen ziek zijn. Daarnaast geeft het corona dashboard niet aan of deze mensen gevaccineerd zijn of niet. Een PCR test is daarbij ook nog eens uiterst onbetrouwbaar . zelfs de uitvinder ervan heeft gezegd dat deze manier van testen nooit ingezet mag worden voor diagnostische doeleinden.

Eergisteren (25 september) zijn er 17 (!) nieuwe ziekenhuis opnames gemeld. Dit op een bevolking van ruim 17 miljoen mensen.
Is dat een pandemie? Kom nou toch...

En het gaat niet om niet naar de kroeg kunnen gaan dat is zo niet waar het om gaat.

Net zoals het niet om de gezondheid van mensen meer gaat.

Juist dat jij nog even uitspreekt dat de COVID patiënten die binnenkomen vaak ongevaccineerden zijn dat is wat er echt niet kan..

De ongevaccineerden die de schuld (gaan) krijgen van maatregelen of dat er nog mensen ziek worden..

Het is niet de taak van ongevaccineerden om gevaccineerden te beschermen. Dat zou het vaccin moeten doen maar dat doet het zelfs helemaal niet zo goed . Daarom komt er een 3e prik. (En vermoedelijk uiteindelijk een 4e,5e enz)

Begrijp me niet verkeerd ik geloof echt dat je van COVID heel ziek kunt worden en dat jouw werk erg zwaar is (geweest). Maar ik blijf wel bij wat ik heb gezegd.
Er klopt gewoon helemaal niks van wat er gebeurt.

Ik wil echt niemand tegen de schenen schoppen en ben normaal hier een beetje een meelezer maar ik zie dus echt dingen gebeuren waarvan ik en een heleboel mensen denken .. ‘dit kan echt niet’. En dat mag best gezegd worden….

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:25

Ik zal mijn oma dit topic maar niet laten lezen, die allemaal vriendjes en vriendinnetjes is kwijtgeraakt een 80 jaar geleden.... Dit vergelijken met de WOII... Schaam je diep!

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:26

Spenk schreef:
Leer er maar mee leven.. vertel je dat ook aan de overbelaste zorg?


Haha grappig dit. Ik ken meerdere mensen die in ziekenhuizen werken en de hele covid afdeling is weggehaald omdat er bijna niemand meer kwam te liggen. :') Niks overbelaste ziekenhuizen door corona.

Ik vind de qr codes, testen en al dat soort zaken dikke onzin. We testen ons ook niet voor griep. Ook daar gaan mensen aan dood en is besmettelijk. Op het moment dat niemand meer zou testen ‘is corona er niet meer’ want geen besmettingen die gemeld zijn.
Die vaccinatie word je door je strot geduwd. ‘Maar verplichten doen we niet ook niet met een omweg’. Uh jawel, want als je effe een broodje wil eten tussendoor moet je eerst tijd gemaakt hebben om weer zo een staaf in je mik te krijgen. Omdat je geen vaccinatie hebt gehaald. Doe normaal! Zo is het nooit geweest!
Ik vind het een aanslag op ieders vrijheid. Je bent potver niet eens meer baas over eigen lichaam tenzij je in huis gekluisterd wil wonen. En sommige vinden dat nog een goed idee voor anderen ook lees ik hier 8)7


Sorry hoor, maar dit heeft niks meer met een virus te maken. Deze poppenkast heeft met macht te maken. En er zijn nog steeds mensen die erin geloven.

En ja, ik ken genoeg mensen die corona gehad hebben, ook die er tijdelijk door zijn opgenomen in het ziekenhuis. So be it, gebeurd met griep ook, je kan niet alles en iedereen maar redden!!! Zelf heb ik het ook gehad, het is wat het is, longontsteking doet naardere dingen met een mens!

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:32

en omdat er geen covid afdeling meer is is er geen overbelasting meer?

oke.....

er hoeft geen zorg meer ingehaald te worden, zo ploep weg, omdat de corona afdeling weg is....
Zorgmedewerkers die nu overwerkt thuis zitten, ploep beter, want de corona afdeling is weg.
Collega's die daardoor meer werken dan ze eigenlijk willen, ploep, geen last meer van want coronaafdeling is weg....

Je beseft niet dat alle gewone werk er nog is, plus alle achterstallige, met minder personeel????
Jeee, was toch wel al duidelijk in de nieuwsberichten. Alleen de complot dingen worden gelezen, de echte dingen dus niet.

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:34

Tallie1979 schreef:
karuna schreef:
Paria nee hoor. :n Testen is een optie, je laten besmetten dat door de ggd laten bevestigen en dan een half jaar met een genezen qr code rondlopen. Dat mag ook hoor. :))


Nou, alle respect, maar als ik dit topic lees, zie ik mensen toch echt de ongevaccineerden buitensluiten en overal de schuld van krijgen.

De definitie van Paria:

Een paria, verschoppeling of verstoteling is iemand die uit de samenleving of maatschappij is verstoten of op een bepaalde manier wordt uitgesloten of genegeerd. De persoon past niet in de normale maatschappij en bevindt zich in een sociaal isolement.

Weet je wat zo grappig is, op Twitter en Telegram zitten nogal de hardcore antivaxxers. Sinds het vaccineren begin blazen ze van de hoogste toren want de gevaccineerden …… schapen, vallen dood neer, en wat er verder nog in hun straatje past.
Sinds de QR ingevoerd is alleen maar klagen over buitengesloten en we doen het toch samen? Nu willen ze wel samen zodat ze hun leven gewoon voort kunnen zetten zonder enige belemmering.
De delta variant is verantwoordelijk voor het feit dat 70 % niet meer voldoende is, simpele rekensom en vandaar dat de vaccinatiegraad op minimaal 85 , liever 90 moet komen. Het zit nu op 79 %.
Er is een grote groep mensen die niet vaccineren maar wel aan de regels houden, prima. En er is een groepje antivaxxers die de hele wereld verketteren want ze voelen nu de gevolgen van hun houding. En terecht.

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:36

DuoPenotti schreef:
en omdat er geen covid afdeling meer is is er geen overbelasting meer?

oke.....

er hoeft geen zorg meer ingehaald te worden, zo ploep weg, omdat de corona afdeling weg is....
Zorgmedewerkers die nu overwerkt thuis zitten, ploep beter, want de corona afdeling is weg.
Collega's die daardoor meer werken dan ze eigenlijk willen, ploep, geen last meer van want coronaafdeling is weg....

Je beseft niet dat alle gewone werk er nog is, plus alle achterstallige, met minder personeel????
Jeee, was toch wel al duidelijk in de nieuwsberichten. Alleen de complot dingen worden gelezen, de echte dingen dus niet.



Wat is jouw suggestie? Allemaal treuren om wat er is gebeurd en nooit meer gaan leven? Kom op zeg. Er is meer dan alleen wat er in een ziekenhuis gebeurd. En jij werkt dus in een ziekenhuis begrijp ik?

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:40

Spenk schreef:
Ja als je alle niet gevaccineerden een vrijbrief geeft steek je een middelvinger op naar de zorg want daar komen die mensen weer te liggen. 90% in het ziekenhuis is niet gevaccineerd.


Bron?

Dit is de meest recente die ik kan vinden. Hier gaat het om 57% die niet gevaccineerd was.

Afbeelding

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:40

Tallie1979 schreef:
Leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.

Dit geldt ook voor de mensen die anti-vax/anti-test/anti-QR code zijn. We proberen een pandemie in te dammen, leer er maar mee leven en doe gewoon normaal.

Chawi
Berichten: 1142
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:41

Eretria schreef:
DuoPenotti schreef:
en omdat er geen covid afdeling meer is is er geen overbelasting meer?

oke.....

er hoeft geen zorg meer ingehaald te worden, zo ploep weg, omdat de corona afdeling weg is....
Zorgmedewerkers die nu overwerkt thuis zitten, ploep beter, want de corona afdeling is weg.
Collega's die daardoor meer werken dan ze eigenlijk willen, ploep, geen last meer van want coronaafdeling is weg....

Je beseft niet dat alle gewone werk er nog is, plus alle achterstallige, met minder personeel????
Jeee, was toch wel al duidelijk in de nieuwsberichten. Alleen de complot dingen worden gelezen, de echte dingen dus niet.



Wat is jouw suggestie? Allemaal treuren om wat er is gebeurd en nooit meer gaan leven? Kom op zeg. Er is meer dan alleen wat er in een ziekenhuis gebeurd. En jij werkt dus in een ziekenhuis begrijp ik?


Sinds wanneer is niet meer binnen(!) kunnen zijn in een horeca gelegenheid hetzelfde als nooit meer kunnen leven?

Want dat is waar we het over hebben he.
Laatst bijgewerkt door Chawi op 27-09-21 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt