Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:13

Eulogy schreef:
Volgens mij verschilt dat cultureel nogal, wij deden de uitnodigingen 6 maanden van tevoren. Save the dates deden wij niet, omdat we iedereen toch al de datum verteld hadden.

Wat een mooie ring inderdaad, en wat een mooie betekenis! <3

Kylan, mooi je haar zo! En fijn dat het bleef zitten, dat is ook belangrijk :D

Juval, nare situatie, ik duim voor jullie allemaal :(:)

Bij mij komt de visagiste/kapper ook al om 7 uur, maar ze doet ook haar en makeup voor m'n moeder en 2/3 vriendinnen en we trouwen al om 12 uur.

Dit wordt mijn haar denk ik, nog zonder het kroontje en twijfel nog of ik m'n haar nog laat verven:

[ [url=m/iMyabn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z53upq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi Eulogy! Ik vind zo half los ook wel heel gaaf, alleen mijn jurk is zo mooi hoog gesloten van achter, dan valt daar haar overheen.

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 12:47

Ik lees al even met jullie mee. Mijn zus gaat in september trouwen en ik mag ceremonie meester zijn. Kei spannend en nog nooit gedaan! Morgen gaat ze trouwjurken passen, ze is soms nogal een beetje kieskeurig. Dus ik ben benieuwd wat voor jurk bij haar gaat passen <3
Ik lees rustig mee met alle voorbereidingen :D

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:24

Leuk cupcakes

Wat voor soort taart hebben jullie allemaal gekozen. Hier maakt een vriendin die,maar dat kan ze wel goed. Maar zit dus nog een beetje met wat voor smaken. Taart en diner is dicht op elkaar dus het moet niet te machtig zijn, maar is wel in de zomer.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:32

ik heb niet echt een taart, maar heb gepersonaliseerde petit fours met koffie als de gasten binnenkomen. Het eten is daar vrij vlot daarna.

Hier doet de kapster mij en 3 dochters/bruidsmeisjes, dus zij is ook wel even bezig. make up doet een van mijn dochters.

welkom cupcakes, succes met de voorbereidingen en het jurken passen. de bruid mag kieskeurig zijn toch :) ... je trouwt maar één keer, (of 2 of 3 :D )

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:24

Wij hebben gekozen voor een "aansnij taartje" (10 personen), maar voor de gaten een SweetTable. 3 verschillende soorten gebakjes, 3 per persoon. :j

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:33

Mooi haar ook Eulogy!

Welkom cupcakes en leuk dat je ceremoniemeester mag zijn! Jurk passen daar mag/moet je ook kieskeurig bij zijn ;)

Wat betreft taart, wij snijden de taart aan bij begin van de receptie/borrel gelijk na de ceremonie. We hebben een grote taart in de smaak framboos-passievrucht, bijzonder lekker :9

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:39

Klinkt lekker. Wij trouwen om 15 uur dus taart daarna en dan zit je al snel bij het diner

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:59

Wij bestellen een taart bij een onwijs leuk taartenwinkeltje in Zwolle. Ze maakt ze zelf! En bij de avond wil vriend graag Zwollenaartjes als welkomsgebakje van onze favo patisserie in Zwolle.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:06

nog 3 weken!! oei, dat klinkt echt dichtbij.

operatiedatum van schoonzus is nog niet bekend, maar we hebben besloten de bruiloft toch door te laten gaan.
Ik vind het nog steeds wat spannend ivm corona, of er geen nieuwe maatregelen weer komen nu de besmettingscijfers en ziekenhuisopnames toch weer oplopen. Maar goed, dat is voor iedereen afwachten.

Deze week ga ik werk maken van de bedankjes, ik moet nog iets van sieraden zien te vinden, en vervoer, waarschijnlijk taxi. Ik wil de gemeente bellen voor de specifieke regels mbt corona tijdens de ceremonie. En ik moet afspraken maken met de locatie. mbt taart, versiering, tafelschikking/bediening etc. We hadden een BBQ buffet afgesproken, maar ik denk dus dat dat niet mogelijk is als iedereen op zijn plek moet blijven zitten.

Bemoeien jullie je met de versiering op de feestlocatie? Hoe? Laat je het door hun regelen, of ga je zelf ballonnen opblazen etc.

voor wat betreft de bedankjes, doen jullie per persoon, of 1 per gezin/stel?

oh ja... en een gastenboek, ook nog regelen.

En de kentekens opvragen voor de gemeente, we krijgen ontheffing voor parkeren voor 10 auto's.

pfffff, we zijn er nog niet, maar het komt goed :)

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:09

Wij gaan vragen of we de avond van te voren versiering mogen ophangen. Ik ben al aan het sparen in een grote trouw-bak haha. Ballonnen, pomponnen, linten, we toveren vanalles uit de kast. En schoonmoeder heeft versiering gemaakt voor de ger.partn. van zwager en schoonzus die we kunnen hergebruiken! Is heel leuk geworden!

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:39

Wij brengen de dag van tevoren alles langs en dan doen zij verder de decoratie. Maar we hebben ook niet zo heel veel, de locatie is van zichzelf al mooi. Bedankjes doen wij per persoon :)

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:54

Fijn dat jullie de bruiloft toch door laten gaan juval. Jullie zijn al een heel eind met regelen, die laatste puntjes nog afstemmen moet je toch kort van tevoren doen, zodat je rekening kan houden het de meest recente coronaregels.

Ik denk dat wij ook de avond van tevoren al wat versieren en de rest aan de locatie en ceremoniemeester over laten.

Bedankjes doen we per stel.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:27

Spannend voor jullie, Juval! Veel succes met de laatste voorbereidingen.

Wij hebben eindelijk een afspraak bij onze locatie. Het moet vanavond heel snel na werk en voor de verenigingsles. Ideaal is het niet, maar het is iets. :P Wel hebben nog 3 maanden, dus de tijd begint wel een beetje te dringen. We willen per se in onze gemeente trouwen, dus dan zijn de mogelijkheden beperkt.

Wie hebben jullie als ceremoniemeester? En hoe groot is diens taak? Ik hoopte eigenlijk dat we zoveel mogelijk zelf konden regelen. Ik vind het zó rot om iemand met allemaal klusjes op te zadelen. Gewoon gast zijn is veel leuker.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 13:49

succes bij de locatie Lorette!! hoop dat kan wat jullie graag willen.

Wij hebben geen ceremoniemeester, maar mijn grote dochters zullen op de dag zelf wel het een en ander regelen. Maar goed, wij doen niet heel uitgebreid feest verder, even trouwen en dan een hapje eten. Heel spannend is dat ook niet om te regelen. Ik wil geen vrijgezellenfeest oid, ik denk dat een ceremoniemeester daar wel handig voor is om dat te regelen.

Bedankjes ben ik nu bijna uit, op internet iets leuks gevonden.

Vervoer gaat ook wel lukken, plaatselijk taxibedrijf heeft een mooie witte mercedes speciaal voor bruiloften, lijkt me helemaal prima.

Aan en afmeldingen druppelen binnen, denk dat we tussen de 50 en 60 gasten uitkomen.

Gemeente belde mij net nog, of we interesse hebben dat ze onze gegevens doorgeven aan de krant (Gelderlander) omdat we op een 'speciale' datum trouwen.... nou, niet echt haha... laat ze maar iemnd anders zoeken voor in de krant.

Morgen gaan we naar de notaris, en ik wil dan ook even contact opnemen met de locatie voor 's avonds om dingen door te spreken.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:22

Spannend Lorette. Het wordt inderdaad al wat kort dag voor jullie met nog 3 maanden te gaan, ik hoop dat jullie er uit komen met de locatie.

Wij willen perse niet een van onze gasten als ceremoniemeester, omdat we vinden dat ze in alle rust van de dag moeten kunnen genieten. Dus wij hebben daar iemand voor ingehuurd, die ook af en toe wat meekijkt met de voorbereiding als we vragen hebben. Verder zorgt zij op de dag zelf voor alle kleine klusjes en logistiek zodat alles op het juiste moment op de juiste plaats is.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:42

Gesprek was erg fijn, maar ze gaan niet open zolang de 1.5 meter maatregel nog geldt. Dat vind ik spannend...

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 08:52

_Lorette_ schreef:
Gesprek was erg fijn, maar ze gaan niet open zolang de 1.5 meter maatregel nog geldt. Dat vind ik spannend...


oei, ja, dat zou ik ook spannend vinden. hebben jullie ook een plan B?

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 09:45

Nog niet. Daar broeden we op...

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:50

Oei dat is spannend Lorette, ik zou nog niet durven gokken op afschaffen van de 1,5m... Hopelijk vinden jullie een goed alternatief.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 13:33

Ik heb op de site www.locomix.eu leuke glazen potjes besteld voor de bedankjes. Wat ik er precies in ga doen weet ik nog niet, jellybeans, of toch iets van chocola?? even bij de makro kijken voor een grootverpakking van een of ander.

verder net bij de hema geslaagd voor sieraden voor de kindjes, leuke ketting/armband/oorbellen setjes gevonden.

Bij juwelier een kadootje voor vriend gehaald, mooie ketting om zijn trouwring aan te hangen. Die krijgt hij 's ochtends voor de bruiloft. Doen jullie aan kadootjes voor elkaar?

Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:44

Goed idee, de ketting!! Vriend moet ook iets voor zijn ring.. al is een ketting ook niet het handigst. Ik zoek iets van een armband waar je de ring in kan klikken ofzo?

Lekker bezig! Het bedankje verzinnen is lastig, maar heb wel een en ander besteld. En voor beide papa's een leuk zakje met sokken, een zakdoek en wat lekkers in de maak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:50

Wat leuk die sokken. Zulke dingen hebben wij nog niet gedaan. Ben wel heel benieuwd wat we uiteindelijk met onze huwelijksreis gaan doen.

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:52

Ik wilde geen bedankjes die zo specifiek zijn dat veel mensen er al snel niet meer naar omkijken, en ook liever geen plastic gebruiken, dus ik wilde iets relatief duurzaams. Wij zijn dus voor iets eetbaars gegaan, en in papieren/kartonnen doosjes zodat het gerecycled kan worden.

Voor mijn vriend heb ik manchetknopen en een tie clip met onze initialen en de datum erop, deze: https://www.etsy.com/uk/listing/6077694 ... rs=1&sts=1

Als cadeautje voor de ochtend van de bruiloft! Geen verrassing meer want hij heeft ze al gezien omdat ik geen geheimen kan bewaren :') Zijn cadeau voor mij zijn oorbellen die ik die dag ga dragen, en die heb ik ook al gezien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:05

Leuk die knopen! Kan dat gewoon op elk pak? Lief cadeau!

Als bedankje denk ik hier aan;
Vriend is hovenier en ik ben een plantjesverzamelaar, dus dat is een persoonlijk maar gangbaar bedankje.

Afbeelding

En anders zoiets
Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:31

Oh dat is ook een leuk idee zeg! Zoiets ben ik helemaal niet tegengekomen, die plantjes, maar heel leuk bedacht!

Nee je moet een overhemd zonder knopen bij de polsen (cuff? Hoe heet dat in het Nederlands :') ) hebben dus ik moest het hem wat dat betreft sowieso wel vertellen, anders zou hij het verkeerde overhemd gekocht hebben. Weet ook nog niet helemaal of de tie clip gaat werken met zijn das maar goed dat zien we wel!

Nog 68 dagen hier :D