Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:43

Mijn broer trouwt op 22-02-22 maar ben benieuwd of een feest erin zit?

Mijn partner en ik zijn vorig jaar 06-09-21 getrouwd op de datum dat we 10 jaar samen waren. Met alleen de getuiges op ons favoriete plekje midden in het bos op een uitkijkpunt! Willen dit jaar of volgend jaar graag het feest geven.

Ik heb altijd gezegd pas te willen trouwen als ik voor de wet mijn vaders achternaam had. Maar wilde ook graag als we 10 jaar samen waren. Lang verhaal waarom ik mijn moeders achternaam had. Het heeft 8 maanden geduurd en pas 5 dagen voor het trouwen kreeg ik de brief thuis dat ik de achternaam van mijn vader had. Onze fantastische gemeente heeft in rap tempo nieuw legitimatie voor mij geregeld en alle papieren aangepast. En zo had ik mijn vaders achternaam op de grote dag!

Alles was heel last minute omdat het maar niet duidelijk was wanneer de achternaam erdoor was. Opgegeven moment de gok gewaagd om toch alles maar te regelen voor een kleine bruiloft en alles is toch nog goed gekomen.


Afbeelding

Afbeelding


Ik lees graag mee om ideeën op te doen voor het feest, want dat is een boel meer geregel dan onze kleine ceremonie van vorig jaar, wat al met al knus, gezellig en heel liefdevol was!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 14:58

pimaude schreef:
Die opmerking doet een beetje pijn :o
Spoiler:
Omdat wij al 2 jaar geen geluk hebben, gaan we nu niet ineens een jasje gebruiken. :D Maargoed. Ieder zijn ding daarin. Het zal hier ook wel niets worden, maar wil er wel rekening mee houden. Wil er juist heel graag rekening mee houden :D


Als ik persoonlijk mocht kiezen, dan had ik gekozen voor kinderen in plaats van een sprookjesbruiloft! :D


:knuffel:

Wij hebben eerst heel lang geprobeerd zwanger te worden. Na 4 jaar en uitbehandeld in Nederland, zijn we naar Duitsland gegaan en moesten toen kiezen voor onze droombruiloft of voor onze kinderwens omdat niet alles in Duitsland vergoed word en je al gauw zo een 1000 euro of meer per behandeling kwijt kan zijn. En wij wisten natuurlijk niet of het ooit ging lukken en binnen welk termijn.

Wij hebben gekozen voor onze kinderwens en wij hebben ons wondertje in onze armen mogen sluiten. Nu ondertussen onze kleine bruiloft gehad met onze kleine man erbij en dromen we nog van een feest. Maar ik droom ook van een 2e wondertje om ons gezin compleet te maken.

Wij starten in mei/juni weer voor een wondertje. En wanneer ons droomfeest komt voor onze bruiloft dat zien we dan wel weer. Misschien toch dit jaar, misschien volgend jaar of misschien ons 5 jarig jubileum.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:18

Knuffel voor de bokkers met grote kinderwens en die daarin niet alle geluk hebben :(:)

Dat was spannend, Lisewiesje! Wat fijn dat het toch is gelukt.

Hebben jullie al bedacht wat jullie voor een schoenen dragen op de dag?
Ik zie veelal de klassieke witte pump als trouwschoen en dan eventueel omwisselen voor een sneaker als je een feest hebt. Maar voor de mensen met een lange trouwjurk, klopt de lengte van je jurk dan nog wel? Je ziet niks van de schoenen, dus dan kan je bijna net zo goed meteen de sneaker aandoen, of zie ik dat helemaal verkeerd? Ik ben zelf wel weer meer van de hakken dan van de sneaker, maar weet niet goed of ik daar spijt van zal krijgen wat comfort betreft. Ik weet ook nog niet wat ik zal dragen. Wij hebben in elk geval geen avondfeest en er wordt niet gedanst (nou ja, iedereen mag dansen als hij/zij daar zin in heeft, maar er is geen speciale gelegenheid voor :P ).
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 21-01-22 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:26

Ik heb dit zo gedaan, ik had pumps met een lage (6,5) cm hak (mijn man is ook niet zo groot) en heb vervolgens sneakers gekozen met een vrij dikke zool. Het lengte verschil was daardoor minimaal.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 13:33

Je kunt direct de sneaker aan doen, maar als er dan een puntje onder je jurk uit floept is het een kwestie van smaak of je dat wel of niet leuk vind ;)
Ik draag witte pumps met een lage hak, die moest ik ook aan toen de jurk op lengte gemaakt werd. Dus dat is op elkaar afgestemd. Ik doe overigens wel alle soorten anti-blaren/extra comfort kussentjes die ik kan vinden in de schoenen in de hoop dat dat vol te houden is. Switchen naar sneakers is niet het plan, wij hebben ook geen feest maar wel een lange receptie/borrel.
Maar ik neem zeker wel een ander paar schoenen mee zodat ik wel kan switchen als het echt niet meer comfortabel is. En als ik dan wat lager bij de grond sta, dan moet ik maar een beetje opletten om niet over de jurk te struikelen :+

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:06

Je loopt ook anders op hakken, dus ik wilde eigenlijk wel echt per se hakken. Ik heb wel echt hele hoge en ben dankzij covid niet meer zo gewend erop te lopen :') Maar komt vast goed. Deze heb ik You might like this at John Lewis:
https://www.johnlewis.com/dune-bridal-c ... jlappdroid

Mijn vriend is 1,94m en ik 1,64m en ik wilde niet veel kleiner dan hij zijn. Ik zie nog wel wat ik in de avond doe, dan is m'n jurk inderdaad te lang denk ik, maar zit er sowieso aan te denken om een gewoon wit jurkje te bestellen voor de avond en dan gewoon met m'n Docs eronder.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:29

ik heb witte lage schoenen voor de hele dag. lopen denk ik comfortabel. Ik draag nooit hakken.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 14:35

Ik zal zeker sneakers dragen. Ik loop nooit op hakken

Afbeelding

Bij vrienden van ons droeg zij een korte jurk dus voor haar was het niet mogelijk.
Had er eerlijk gezegd ook niet fraai uit gezien.
Vroeger kon ik gewoon rennen en al op hakken. Toen ik een jaar of wat geleden hakken probeerde te passen in de schoenenwinkel duikelde ik zo t rek in :+ :Y)

Vind t toch ook wel mooi hor. Hakken.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:04

En wat super voor jullie Lisewiesje <3 En dan je feest houden samen met jullie wondertje, dat is ook wel heel speciaal natuurlijk :)
Ik hoop dat het binnenkort voor jullie ook mag lukken Primaude :(:)

Hier liep ik toevallig 3 weken terug tegen de juiste schoenen aan! Ik heb zo'n ontzettend moeilijke voeten, maat 41, geen wreef, smalle voeten.. Sandalen of sandalen met hak vinden is echt super lastig. Daar zag ik eerlijk gezegd ook heel erg tegenop, omdat je hier niet echt van die grote steden hebt met mega veel winkels, maar een kleine winkelcentrum met een paar winkels. Online is dus ook echt geen optie voor mij, en alles wat ik online zag vond ik trouwens ook echt niet mooi. Ik vind het al heel snel een beetje tuttig worden, en ik zou ook graag een schoen willen die ik daarna ook nog zal dragen.

En toen liep ik er tegenaan, en liepen ze ook nog goed! :D Super fijne hoogte, lekker laag dus kan er de hele dag op lopen. Denk dat ik ook wel voor de zekerheid sneakertjes mee neem, mocht het toch tegenvallen haha.

Afbeelding

Verder hier goed nieuws! Het lijkt erop dat die mooie locatie bij de bergen waarvan ik een foto deelde, gaat lukken! :D Nu dus bezig met de laatste details en dingen regelen om het rond te maken.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:07

Oh laughterline dat is wel echt een idyllische locatie zeg!
Prachtig! Daar kunnen we in t platte Holland alleen maar van dromen :wow:

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:50

Laughterline, fijn dat je locatie kan!! lijkt me prachtig.

Lisewiesje, die locatie in het bos ziet er ook heel mooi uit!! mooie foto's!!


nog 30 dagen.... het begint nu toch op te schieten. nog geen stress gelukkig.

vanmiddag nog even een todo lijstje gemaakt van de dingen die nog geregeld moeten worden:

vervoer
bloemen
bedankje/bruidsuikers
muziek
tafelschikking

morgen hebben we een afspraak met de BABS, ben ik best benieuwd naar. Ze wil graag de trouwkaart en gegevens van onze ouders. Aangezien al 3 van de 4 ouders zijn overleden wil ik die eigenlijk geen grote rol geven in de toespraak. Wat mij betreft mag de focus wat meer op onze kinderen liggen.

Dinsdag komt de kapster voor een proefkapsel, leuk!!

volgende week afspraak met de notaris voor de huwelijkse voorwaarden, is dat ook goed geregeld.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:01

Die zijn leuk laughterline! En zien er ook comfortabel uit inderdaad :j Heb je al een jurk? Wat fijn ook van de locatie, spannend!

Juval, spannend, dat gaat snel! Weet je al ongeveer wat je wil qua kapsel?

Ik had gister mijn proefkapsel en makeup. Vooral wat mijn haar betreft wist ik niet echt wat ik wilde omdat ik echt nooit iets bijzonders met m'n haar doe en ik krullen vaak niet mooi vind bij mezelf. Maar was heel tevreden uiteindelijk! Makeup heel natuurlijk gehouden op mijn ogen na, en m'n haar half los half vast met grove krullen. Twijfel nog of ik het nog laat verven voor de bruiloft, maar verder dus besloten wat dat betreft :j

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:18

Ik denk een beetje losjes opgestoken. Ik heb krullen van mezelf, en ik heb al wat accessoires gekocht om er in te doen. Ik overleg wel met de kapster, zij heeft er denk ik ook wel kijk op wat mooi is
dit vind ik wel leuk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:19

Spannend juval de laatste maand te gaan! Ben benieuwd hoe zo'n afspraak met de babs gaat, hopelijk kunnen jullie input geven voor een mooie toespraak :)

Mooi dat je eruit bent qua kapsel en make-up Eulogy! Klinkt alsof je er prachtig uit komt te zien!

Hier vandaag toch alvast de uitnodigen verstuurd. Ze lagen toch klaar, dus hup versturen die handel *\o/* ik mag vrijdag naar de kapper voor de proef sessie. Ik wil ook natuurlijke make-up en qua haar heb ik zo iets in mijn hoofd:

Afbeelding

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:29

Dat is ook een mooi kapsel Kylan!!

Fijn dat je de uitnodigingen hebt verstuurd. Ik heb leuke reacties gehad op onze kaart, en zelfs al een kadootje :)

Nu dus alleen nog even heel hard duimen dat de horeca weer gewoon open mag, of in ieder geval tot 22.00 uur.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:32

Mooie kapsels!

Ik moet eerst bepalen wat ik ga dragen en wat mijn haar te verduren krijgt, voordat ik daar een plan voor maak. Ik had van de kapper tips gekregen over kapsels i.c.m. de jurk. Ze had wel meegemaakt dat iemand het redelijk lang/los wilde houden (half opgestoken), maar dat het haar regelmatig vast zat in de knoopjes van de jurk of in andere attributen. Het haar ging onderaan klitten en het hield minder goed dan gepland. Een opgestoken kapsel kon ze beter beschermen. Ik had daar nooit aan gedacht...

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:36

goeie tips Lorette, wel iets om rekening mee te houden inderdaad. Mijn jurk is vrij bloot van boven, en met een vetersluiting op de rug, dus daar blijft mijn haar niet in hangen. Daar is het helaas ook niet lang genoeg voor.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:43

Zeker goed om rekening te houden met je jurk bij het kiezen van je kapsel! Bij mijn jurk vond ik opgestoken echt mooier (even getest bij het passen :o )

Ik duim mee voor je juval, dat de horeca lekker open mag een jullie dag zonder aanpassingen door kan gaan!

De uitnodigingen hadden wij nog aan niemand laten zien, vandaag hebben we onze ouders wel een foto van de enveloppen geappt om ze nog een beetje meer nieuwsgierig te maken (Ja een beetje gemeen hihi). Ik ben heel benieuwd naar de reacties op de kaart!

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:49

Mooi Juval! Goed punt trouwens Lorette. Mijn jurk heeft aan de bovenkant alleen dunne bandjes en aan de achterkant een lage rug, gelukkig. Gister ook meteen even gekeken of het niet meteen uitzakt, want dat heb ik snel met krullen, maar het bleef goed zitten! Ik heb zoiets maar dan met wat meer krul en mijn haar is wat korter:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wel foto's mocht iemand nieuwsgierig zijn maar wil die niet al online gooien :D Over 3 weken mag ik ook m'n jurk weer aan om te laten doormeten! Vind het heel spannend haha, heb hem alweer een tijdje niet gezien en dan ga ik altijd twijfelen. Maar net weer het filmpje gezien van toen ik hem voor het eerst aan had en toch nog steeds verliefd op <3

Hebben jullie iets van een cadeautje voor je vriend, voor de ochtend van de bruiloft zelf? Misschien hier iets anders, omdat ik hem pas daar zie, dus ik laat mijn vader in de ochtend een cadeautje en een kaartje bij hem brengen.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:05

Ook heel mooi Eulogy! Doe je ook op die manier bloemen in je haar?

Een cadeautje voor mijn vriend voor in de ochtend lijkt me wel heel leuk, maar ik weet nog niet zo goed hoe of wat. En stiekem iets doen vraagt sowieso wat voorbereiding dus ik moet daar eens iets dieper over nadenken.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 21:12

Mooie locatie laughterline!

En zo spannend Juval, gaat echt opschieten voor jullie. Knap dat je nog geen stress hebt, haha.

Mooie kapsels komen er voorbij. Ik wil zoiets als op de voorbeelden van Eulogy, maar moet even kijken of dat kan met mijn jurk. Ik heb inderdaad knoopjes op de rug.

Wij hebben gisteren ringen uitgezocht, vond ik echt superleuk om te doen! We zijn bij een juwelier bij ons in de stad geweest die ook goudsmid is en alles zelf maakt. Dus we krijgen ringen die echt voor ons gemaakt zijn, heel uniek :D

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:15

Ja, een beetje zoals op die onderste foto :j Bij Griekse bruiloften krijgen de bruid en bruidegom traditioneel allebei een soort kroon/krans op die verbonden is met een lint. Ik ben half Grieks en m'n moeder heeft de "kroontjes" van mijn opa en oma toevallig gevonden vorige zomer, dus die ga ik daarvoor gebruiken :) De bloemist gaat er een bloemenkrans van maken (niet zo'n hele grote, maar zoiets als op die laatste foto).

Ja haha, dat vond ik ook lastig. Ik heb manchetknopen gekocht voor mijn vriend (met onze initialen en de datum erop) maar dan moest hij natuurlijk wel specifiek een overhemd kopen waarbij je manchetknopen draagt. Dus ik heb het hem uiteindelijk wel verteld, maar hij weet niet welke, dus in dat opzicht nog een verrassing. Hij heeft mijn oorbellen gekocht als verrassing, die zie ik dus ook pas op de dag zelf, vind ik nog best spannend :+

Wat leuk amandananana! Wat voor soort ringen hebben jullie? Wij hebben dat ook gedaan, ik heb de trouwringen van mijn ouders (die ze niet meer dragen, ze zijn nog wel gewoon getrouwd :+ ) en een armband van mijn oma laten omsmelten voor onze ringen.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 21:27

Heel mooi Eulogy, ook om de kroontjes uit je familie te kunnen gebruiken.

amandananana gaaf dat jullie ringen hebben uitgezocht! Leuk dat ze speciaal voor jullie worden gemaakt.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 23:27

Eulogy, ze worden witgoud. Mijn vriend een redelijk brede die een in de lengte geborstelde finish heeft. En die van mij heel dun, aan de bovenkant gedraaid en in een van de strengen steentjes. En dan aan de onderkant gewoon plat. :D

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 09:16

Wat leuk om te zien al die kapsels. Gaaf zeg Eulogy, die kroontjes! Ik ben nog heel inspiratieloos, ga mijn kapster om hulp vragen. Het moet in ieder geval omhoog.

Spannend Juval!

@amandananana Wat bijzonder, unieke ringen! Wij hebben 21 februari een afspraak om ringen te kijken.