Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:53

pimaude schreef:
Wij maken nog steeds ruzie om wie mijn vriend's Opa mag vragen als getuige :p Maar in principe:
ik: mijn mama + vriends Opa
Hij: Zijn mama + broertje

Nou moeten ze niet meelezen want we moeten het nog even officieel vragen :+



wordt er om opa gevochten? wat grappig :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:30

Hier ook 5 bridesmaids en 5 groomsmen, qua getuige weet ik eigenlijk niet, normaal doet dat de maid of honor en best man. Maar ik ben bij mijn broer getuige geweest dus ik wil hem eigenlijk vragen, al moet ik even kijken of dat het officieel mag, dat een niet zuid afrikaanse dat mag ondertekenen. :j

Heb het lijstje niet gequote omdat wij in 2023 pas aan de beurt zijn :)

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:34

Heb jij Nederlandse bridesmaids Wilke? Hoe doe jij dat met jurken, en betalen zij dat zelf of betaal jij als ik vragen mag? :o Vind het echt een lastige omdat het in Nederland niet gebruikelijk is.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:44

Ik ben nog aan het wachten op antwoord van 1 vriendin of ze kan komen of niet. Anders 1 Nederlandse en 4 Zuid Afrikaanse. Ik wil infinity dresses laten maken, dus zelf het stof kopen en wil een kennis van ons vragen of dat ze dat kan maken voor ons en dan haar natuurlijk betalen. Zij maakt regelmatig kleding dus die kan dat wel. Maar zo komt het goedkoper uit, en dan betalen wij dat.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:49

Oh dat is heel gaaf! Kan me voorstellen dat dat een stuk goedkoper is ook.

Ik vind het echt heel lastig. Heb er 3, waarvan 1 mijn beste vriendin en 2 vriendinnen waarmee ik vroeger op ponykamp ging :+ Die 2 kennen elkaar dus wel goed, maar mijn beste vriendin kent hen niet. Ze willen allemaal wat anders en mij maakte het niet uit met als gevolg dat er nu niks geregeld is :') Ik zit nu hiernaar te kijken, maar daar moet je eigenlijk zo'n 14 weken voor rekenen dus dat wordt al krap https://www.wed2b.com/nl-be/bruidsmeisjes

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:54

Mijn bruidsmeisjes zijn mijn dochters (4). De oudsten heb ik allebei een budget gegeven en het zelf uit laten zoeken. Ze hoeven wat mij betreft niet allemaal hetzelfde aan. Ik meen dat ze geslaagd zijn op Zalando en Zapaka.. ik heb de jurken nog niet gezien.

De kleintjes heb ik zelf uit laten zoeken, die jurkjes zijn al binnen en naar wens :)

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:57

Eulogy schreef:
Oh dat is heel gaaf! Kan me voorstellen dat dat een stuk goedkoper is ook.

Ik vind het echt heel lastig. Heb er 3, waarvan 1 mijn beste vriendin en 2 vriendinnen waarmee ik vroeger op ponykamp ging :+ Die 2 kennen elkaar dus wel goed, maar mijn beste vriendin kent hen niet. Ze willen allemaal wat anders en mij maakte het niet uit met als gevolg dat er nu niks geregeld is :') Ik zit nu hiernaar te kijken, maar daar moet je eigenlijk zo'n 14 weken voor rekenen dus dat wordt al krap https://www.wed2b.com/nl-be/bruidsmeisjes


Vriendinnetje van mijn heeft ook daar haar ("bruidsmeisjes") jurk gekocht. Ik heb ze gezien, vond ze erg mooi en zeker leuke prijs.

Maar bestelling duurt daar toch max 12 weken? Dan zou ik het aanraden. :j

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:02

12 weken ja, dus kan net (we trouwen over 13 weken en 2 dagen :+ ) maar als er nog iets vermaakt moet worden, wordt het misschien krap... Ik ga even aan mijn moeder vragen of zij dat eventueel kan doen als het nodig is :+

Wel fijn om te lezen dat ze mooi waren, dat vond ik nog lastig in te schatten dus bedankt in elk geval! Ik ga het even met ze overleggen.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:04

Ja vond ze erg mooi! :j Misschien even contact leggen en kunnen ze wel iets eerder leveren idd

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:34

Wij hebben gewoon jurkjes via bonprix besteld en mijn moeder heeft die opgepimpt, ze waren echt super gaaf geworden <3

lovemaylo

Berichten: 1804
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 22:14

Wij hebben ook geen bruidsmeisjes.
Mijn beste vriendin word mijn getuige, mijn vriend (verloofde) heeft nog niemand gevraagd :+

Onze datum word 16-09-2022, niet perse een speciale datum voor ons, maar die datum word vanzelf speciaal omdat het dus onze trouwdag is 8-)
Ik kan niet zo goed quoten, dat gaat nooit goed :+ zou iemand mij willen toevoegen aan de lijst?

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:35

De countdown kan beginnen, 99 dagen te gaan voor ons ^&+ <3

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:36

Citaat:
Juval: 22-2-22
M_D_H: 12-3-2022
Eulogy: 15-4-22
annepaardoes: 16-4-22
Kylan: 22-4-22
_Lorette_: 11-5-22
Ynskek: 17-5-2022
amandananana: 02-06-2022
Amber_: 17-06-2022
Eroslover: 22-7-22
Braampje: 30-7-2022
Maanlicht: 10-9-22
lovemaylo: 16-09-22
Pimaude: 22-09-2022
Jorinda: 14-10-2022
_Patriesz: 10-09-2022

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:11

Die jurken zijn ook mooi zeg! Je kan ook een kleur of kleurthema uitkiezen en dan vragen of dat ze zelf een jurk willen kopen (wat je evt kunt vergoeden). Zijn ze alleen niet hetzelfde dus daar moet je dan wel van houden natuurlijk. Ik wil een beetje een rusty orange kleur, of een mix&match van sunset kleuren, dus bijv mustard geel, rusty oranje, donkerrood, lilac, donkerpaars etc.

@Kylan Dat komt dichterbij! :D

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:25

Ik wil ze denk ik sowieso mismatched, vind dat juist wel leuk! Ons kleurenthema is groen, goud/brons en wit dus wil graag groene jurken :j Mijn vriend en zijn broers hebben dit pak (die van m'n vriend was maatwerk want het was echt geen doen om een standaard maat voor hem te vinden, zelfs maatwerk moest 3x worden aangepast :') ) https://www.mossbroshire.co.uk/occasion ... acket-3949

Had eerst gezegd dat ze gewoon zelf mochten kiezen maar er werd niet echt actie ondernomen en daar werd ik zenuwachtig van haha. Heb nu dit voorgesteld en 2 van de 3 zijn akkoord, dus ga ze vandaag bestellen denk ik! Allemaal een andere stijl maar wel exact dezelfde kleur dan.

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:07

nog 40 dagen.

Mooi pak eulogy! neemt hij 2delig, of 3delig? Ik vind met gilet meestal wel mooier.
mijn vriend moet nog op stap voor een pak, lastig dat alle winkels nog dicht zijn. Ik vind met gilet wel mooier. Hij heeft nog nooit een pak aan gehad, altijd maar in werkkleding. dus dat zal wel even wennen zijn. net als ik een jurk trouwens haha..

Doen jullie make-up zelf?
Ik heb eigenlijk nooit make-up op, ja, heel af en toe een beetje eyeliner en mascara en lipglos. Ik moet dus wel even gaan oefenen, ik wil er wel op mijn best uit zien voor de foto's. Dochterlief wil gelukkig helpen en er staan heeeel veel tutorials op youtube :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:12

Oh wat een mooi pak!! Mijn vriend heeft een op maat gemaakt pak nog van zijn zus haar bruiloft, dus die doet hij aan, is een mooie lichtgrijze. En dan een leuke strik hihi.

Hoe zit dat daar bij jullie met Maid of honor en dergelijke? De Maid of honor die ik wilde gaan vragen is gister zelf ten huwelijk gevraagd! <3 Super blij voor haar! Alleen ben ik nu een beetje bang dat ze het misschien te druk heeft met haar eigen bruiloft te regelen en nu twijfel ik een beetje of dat ik misschien beter iemand anders moet vragen. Was de laatste tijd al aan het twijfelen tussen 2, maar m'n eerste gevoel was om haar te vragen.

@juval Make up heb ik nog niet zo heel goed over nagedacht. Ik zou het wel leuk vinden om make up te laten doen. Mijn schoonzus is daar ook wel goed in maar ik weet nog niet of die ook gaat komen. Ik zou het wel leuk vinden om haar & make up te laten doen, maar ligt ook wel een beetje aan de prijs.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:18

Mijn man heeft voor 17 mei het CT aangevraagd inclusief degen die trouwt dus in uniform

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:54

Hij neemt 3 delig! :j Hij is er helemaal tevreden mee, hij was wekenlang geobsedeerd met de perfecte riem, das, pocket square en zo vinden, hij heeft een vermogen uitgegeven :')

Hij draagt inderdaad ook nooit een pak, hij is fysio dus sowieso naar z'n werk niet en verder ook vooral in sportkleding. Dus wel heel leuk nu!

Ik laat mijn haar en makeup doen, ik heb volgende week een trial. Ik wilde het ook zelf doen omdat ik ook nooit veel makeup draag, maar toen zei m'n moeder "maar zul je net zien dat het de dag is dat het voor geen meter gaat" en toen was ik bang :') De visagiste die ik gekozen heb, doet wel vooral heel natuurlijke looks, dus moet goed komen. Ik wil er niet ineens heel anders uit zien.

Laughterline, ik zou dit denk ik met haar bespreken! Dat je het heel goed snapt als ze het te druk vindt, maar dat je haar toch graag wilde vragen. Wie weet vindt ze het desondanks gewoon hartstikke leuk :)

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:08

laughterline schreef:
Oh wat een mooi pak!! Mijn vriend heeft een op maat gemaakt pak nog van zijn zus haar bruiloft, dus die doet hij aan, is een mooie lichtgrijze. En dan een leuke strik hihi.

Hoe zit dat daar bij jullie met Maid of honor en dergelijke? De Maid of honor die ik wilde gaan vragen is gister zelf ten huwelijk gevraagd! <3 Super blij voor haar! Alleen ben ik nu een beetje bang dat ze het misschien te druk heeft met haar eigen bruiloft te regelen en nu twijfel ik een beetje of dat ik misschien beter iemand anders moet vragen. Was de laatste tijd al aan het twijfelen tussen 2, maar m'n eerste gevoel was om haar te vragen.

@juval Make up heb ik nog niet zo heel goed over nagedacht. Ik zou het wel leuk vinden om make up te laten doen. Mijn schoonzus is daar ook wel goed in maar ik weet nog niet of die ook gaat komen. Ik zou het wel leuk vinden om haar & make up te laten doen, maar ligt ook wel een beetje aan de prijs.

Leg het gewoon aan haar voor.

Mijn neef had voor zijn huwelijk oorspronkelijk mij willen vragen als ceremoniemeester. Echter was ik in die periode erg ziek en had ik daardoor mijn hoofd bij andere zaken..
Hij heeft daardoor om mij te beschermen, onze andere neef gevraagd en als ik heel eerlijk ben, doet dit nog altijd een beetje pijn.
Ik begrijp zijn keuze, hij is er naderhand heel eerlijk over geweest, maar ten tijden van de bruiloft begreep ik niet waarom mijn neef, die de beste band met mij heeft, onze andere neef deze taak had gegeven en mij overal buiten heeft gelaten.

Nogmaals, ik begrijp het nu, maar ik was graag in de keuze betrokken geweest en dat is het geen wat nog steeds een beetje steekt :o

juval

Berichten: 13259
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:16

ynskek schreef:
Mijn man heeft voor 17 mei het CT aangevraagd inclusief degen die trouwt dus in uniform

<3 mooi! man in uniform... blijft altijd goed :) ..

zie nu pas dat er een trouw-smiley is haha.. ^&+

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:25

Wat een mooi pak zag ik voorbij komen! En een man in uniform is altijd goed natuurlijk ;)

Haar en make-up daar ben ik zelf echt een kneus in, dus ik heb een professional ingeschakeld. Op foto's is iets make-up gewoon vaak mooier ook tegen glans enzo, maar in het dagelijks leven doe ik dat nooit en heb dus ook niks in huis op een beetje mascara na.
Eind januari de proef ronde om wat verschillende mogelijkheden uit te proberen en op de dag zelf komt ze bij mij thuis. Make-up wordt sowieso een heel natuurlijke look, mijn haar wil ik op een of andere manier opgestoken en of ingevlochten dragen.

lovemaylo

Berichten: 1804
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:27

Iemand die mij haar en make-up doet moet ik ook nog vinden.
Ben ook niet zo van de make-up behalve wat mascara, dus ik ga ook iemand zoeken die mooi naturel kan!

Hoeveel tijd plannen jullie in voor haar en make-up?

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:45

Mij is verteld dat ze om 6/7 uur 's ochtends al komt :') Maar ze doet ook haar en makeup van mijn moeder en bruidsmeisjes. Maar blijkbaar dus al wel rond de 5 uur in totaal :')

Met mijn haar wil ik zoiets, maar ik heb een kroontje dat ik erin wil verwerken met wat bloemen... Maar ik wil ook geen hele bloemenkrans want dat past niet bij de sfeer/het thema. Dus we zien nog wel.

Afbeelding

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:20

Mooi Eulogy, ook met de sluier er zo in.

Hoe lang de hele make-up/haar sessie gaat duren hoor ik bij de proefsessie. Hopelijk niet te lang want ik heb geen zin om al om 6 uur klaar te moeten zitten :D