Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:32

Waar heb ik me (vandaag) aan geërgerd?

Ik wil uit huis. Een eigen huis, gewoon een plekkie voor mij alleen.

Er staat niks, maar dan ook niks, te koop.
Ik wordt gek thuis. Alles irriteert me. En val alle kanten hoor ik doorbijten, bekijk niet alles zo negatief... Maar wat is er positief dan?

Wat een poedersuiker land.
Diesel 1,50, gas duurder, supermarkt duurder... Als je niet tot de elite behoort dan kan je het fluiten hier in Nederland.

Hoe moet ik überhaupt ooit uit huis?!
Kan ik het ooit betalen.

En dan lees ik op facebook dat er weer een of andere troela pleit voor meer dagen voor je zwangerschapsverlof?!
Pardon. Je kiest toch zelf voor een kind?!

Beloon de mensen die geen kinderen willen! Beloon de mensen die altijd klaar staan op het werk, en niet ene half jaar pleitte zijn en vervolgens om de haverklap thuis moeten blijven voor een ziek kind. We zijn al zo overbevolkt op de wereld.

Ugh

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:40

Zo deed dat deugd? :+ :D

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:43

Esaqar schreef:
Waar heb ik me (vandaag) aan geërgerd?





En dan lees ik op facebook dat er weer een of andere troela pleit voor meer dagen voor je zwangerschapsverlof?!
Pardon. Je kiest toch zelf voor een kind?!

Beloon de mensen die geen kinderen willen! Beloon de mensen die altijd klaar staan op het werk, en niet ene half jaar pleitte zijn en vervolgens om de haverklap thuis moeten blijven voor een ziek kind. We zijn al zo overbevolkt op de wereld.

Ugh

Mijn moeder wou maar 2 kinderen en ze kreeg er 3, op haar 7e maand van haar draagtijd pas te horen gekregen dat ze een tweeling kreeg. Ze moest keizersnede ondergaan anders had ik het niet gered. Ik moest 1 maand in de couveuse liggen, anders had ik het niet gered. En mijn moeder? Die wou zodra alles op orde was gelijk werken
Mijn moeder is altijd werkwillig geweest, ze staat voor haar personen klaar.
Mijn buurvrouw en buurman verloor hun kind toen die nog maar 1 maand was, ze zijn er nog steeds niet overheen, die zwangerschapsverlof was cruciaal, voor hun stukje om te kunnen en mogen rouwen. Dat jij geen kinderwens hebt prima, maar zeik andere mensen niet af. Dankje :j

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:44

fotolijstje schreef:
Esaqar schreef:
Waar heb ik me (vandaag) aan geërgerd?





En dan lees ik op facebook dat er weer een of andere troela pleit voor meer dagen voor je zwangerschapsverlof?!
Pardon. Je kiest toch zelf voor een kind?!

Beloon de mensen die geen kinderen willen! Beloon de mensen die altijd klaar staan op het werk, en niet ene half jaar pleitte zijn en vervolgens om de haverklap thuis moeten blijven voor een ziek kind. We zijn al zo overbevolkt op de wereld.

Ugh

Mijn moeder wou maar 2 kinderen en ze kreeg er 3, op haar 7e maand van haar draagtijd pas te horen gekregen dat ze een tweeling kreeg. Ze moest keizersnede ondergaan anders had ik het niet gered. Ik moest 1 maand in de couveuse liggen, anders had ik het niet gered. En mijn moeder? Die wou zodra alles op orde was gelijk werken
Mijn moeder is altijd werkwillig geweest, ze staat voor haar personen klaar.
Mijn buurvrouw en buurman verloor hun kind toen die nog maar 1 maand was, ze zijn er nog steeds niet overheen, die zwangerschapsverlof was cruciaal, voor hun stukje om te kunnen en mogen rouwen. Dat jij geen kinderwens hebt prima, maar zeik andere mensen niet af. Dankje :j


Het gaat ook niet persoonlijk over jou of je buurman

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 20:07

Katje bij het asiel gezien die ik niet uit mijn hoofd kan zetten. Oh dear :')

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:29

xPabloBokt schreef:
Katje bij het asiel gezien die ik niet uit mijn hoofd kan zetten. Oh dear :')


You have my permission.

TIL: ik behoor tot de elite <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:30


xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-21 20:40

MarcoBorsato schreef:
xPabloBokt schreef:
Katje bij het asiel gezien die ik niet uit mijn hoofd kan zetten. Oh dear :')


You have my permission.


Wat doe je me aaaaaaaaaaan nu moet ik haar wel gaan halen -O-

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:45

karuna schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1294348 ... zoetermeer

Dit bericht. -:(- Mag ik vuurwerk naar ze gooien als zij op de wc zitten? {:)-:(

Dat niet perse, maar die mogen wel een flinke taakstraf hebben in een revalidatiecentrum oid. En met oud en nieuw een dagje cel zou ook meer dan prima zijn.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:45

Esaqar schreef:
Waar heb ik me (vandaag) aan geërgerd?

Ik wil uit huis. Een eigen huis, gewoon een plekkie voor mij alleen.

Er staat niks, maar dan ook niks, te koop.
Ik wordt gek thuis. Alles irriteert me. En val alle kanten hoor ik doorbijten, bekijk niet alles zo negatief... Maar wat is er positief dan?

Wat een poedersuiker land.
Diesel 1,50, gas duurder, supermarkt duurder... Als je niet tot de elite behoort dan kan je het fluiten hier in Nederland.

Hoe moet ik überhaupt ooit uit huis?!
Kan ik het ooit betalen.

En dan lees ik op facebook dat er weer een of andere troela pleit voor meer dagen voor je zwangerschapsverlof?!
Pardon. Je kiest toch zelf voor een kind?!

Beloon de mensen die geen kinderen willen! Beloon de mensen die altijd klaar staan op het werk, en niet ene half jaar pleitte zijn en vervolgens om de haverklap thuis moeten blijven voor een ziek kind. We zijn al zo overbevolkt op de wereld.

Ugh

Het heeft op zich ook een positieve kant, zwangere vrouwen en mensen met een (beginnend) gezin wonen doorgaans nog in de kleinere, betaalbare huizen waar zij eerder nog alleen/single of samen met hun partner woonden en hun huizen worden vanzelf te klein zodra er een kind (of meerdere kinderen) bij komen. Die groep mensen wil doorstromen naar een grotere gezinswoning waardoor er een kleinere betaalbare woning voor een starter vrij komt.
Ik zou ze aanmoedigen, maak babies, doe het, woohoo! Ga heen, vermenigvuldig u en geef het huis wat voor jullie te klein is geworden daarna maar aan mij :D

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:51

xPabloBokt schreef:
Katje bij het asiel gezien die ik niet uit mijn hoofd kan zetten. Oh dear :')


Als je de plek en het geld hebt, doen :D <3

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 20:53

Een baby die steeds het geluid van de tv uit deed :')

Nyaleti

Berichten: 6307
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:31

Pony in laten slapen. Andere pony te koop. Gigantische life changing keuze gemaakt. Werkstress. Katje vermist. Verwaarloosde kitten opgevangen die sukkelt. En nu hond die geopereerd mag worden omdat hij een bultje heeft die ze niet vertrouwen.
Ik wil een week slapen :evaw:

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:35

Aan het feit dat ik gewoon bestolen ben. Nu betreft het wel ‘maar’ een onderdeel van de auto van mijn vader maar in baal er echt serieus van. Wat een ***zooi.

hagelslag
Berichten: 9146
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:03

Mijn werkdag -O-

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:07

Helemaal strak van de stress en alleen maar gezeik bah.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:11

Dat ik schijtziek word van het delen van zeiks waar toch niet op in gegaan wordt. En dat maakt voor mij niet zoveel uit maar bovenstaande geldt niet alleen voor mij maar voor een heleboel anderen in dit topic.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:13

AmyII schreef:
Dat ik schijtziek word van het delen van zeiks waar toch niet op in gegaan wordt. En dat maakt voor mij niet zoveel uit maar bovenstaande geldt niet alleen voor mij maar voor een heleboel anderen in dit topic.


Huh? Deze snap ik niet helemaal

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:17

Ik ook niet?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:17

__Sannne schreef:
AmyII schreef:
Dat ik schijtziek word van het delen van zeiks waar toch niet op in gegaan wordt. En dat maakt voor mij niet zoveel uit maar bovenstaande geldt niet alleen voor mij maar voor een heleboel anderen in dit topic.


Huh? Deze snap ik niet helemaal

Dat mag, wellicht een wat overtrokken reactie van mij maar het valt me op dat een heleboel berichten (met hele nare strekking) een soort van ondergesneeuwd raken in dit topic.
Dat hoeft niet erg te zijn maar het maakt wel dat ik ondanks de ergernis die ik heb steeds minder de behoefte voel om deze te delen. Er wordt nl in het geval van mij en vele anderen heel vaak niet op in gegaan.

Niet erg, wel duidelijk. Zo. Dat was mijn ergernis en nu weer verder op het dagelijks leven.

Edit: ik schrijf hier een hele impopaire mening uit. Dikke kans dat niemand het met me eens is, mag, want dan voel ik het verkeerd aan. Andersom zou ik het zonde vinden maar laten we gewoon uitgaan van het eerste.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 14-10-21 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:19

Zo vat ik dit topic ook helemaal niet op. Voor mij is dit de plek waar je even lekker je gal spuwt en gedaan. Niet waar je verwacht of zelfs maar wil reactie krijgen.

Je spreekt ook voor vele andere: is er weer een whatsapp groep waar we niet van weten of zo?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:23

poes schreef:
Zo vat ik dit topic ook helemaal niet op. Voor mij is dit de plek waar je even lekker je gal spuwt en gedaan. Niet waar je verwacht of zelfs maar wil reactie krijgen.

Je spreekt ook voor vele andere: is er weer een whatsapp groep waar we niet van weten of zo?

Als dat echt zo is (dikgedrukte) dan laat het me weten, want dan plaats ik hier geen ergernis meer. Ik plaats mijn ergernissen hier tot nu toe in de hoop erom te kunnen sparren. Als dat niet zo is so be it, dan zoek ik voor elke ergernis een passend topic.

Ik heb geen enkel idee van een whatsapp groep en dat hou ik graag zo.

Edit: de vele anderen die ik noem in mijn oorspronkelijke bericht ken ik niet en heb ik niet paraat. Heb je de behoefte aan namen en rugnummer? Ik meende nl alleen te noemen dat het mij opvalt dat een aantal personen/ berichten in dit topic ondersneeuwen. Dat hoeft niet erg te zijn voor de betreffende personen maar het is wel een ergernis van mij.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 14-10-21 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:25

Ik zie dit topic ook vooral als gal spuwen, niet als een reactie topic.

Snap dat het misschien soms zo voelt maar anders krijg je straks 100 berichten met een reactie op 1 ergernis. Volgens mij is dit topic ook bedoelt als gewoon even van je afschrijven zonder reactie te verwachten.

Maar misschien heb ik dat verkeerd.

Edit; het dikgedrukte uit poes haar bericht is ook hoe ik het topic zie, soms komt er wel reactie, al dan niet via PB en soms niet, maar volgens mij maakt dat niet uit hier
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 14-10-21 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Firefly289

Berichten: 179
Geregistreerd: 22-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:26

Toelatingseisen voor master opleidingen. Zit alvast een beetje te kijken, duurt nog even.
Wat is dat met al hun toelatingseisen voor diploma's op vwo niveau? Wiskunde, natuurkunde, scheikunde... Ik weet dat ik de opleidingen zou kunnen, maar die vakken op vwo niveau moeten halen? Ik kom van mbo, ben al ontzettend trots op mezelf dat ik universiteit wil gaan doen. Dit werkt alleen een beetje tegen :') Niet onmogelijk, maar ik mis een bak aan basiskennis.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:28

Het is ook lastig, want er zijn ook weer bokkers die geen reactie willen en alleen gal willen spuwen. En ik reageer op ergenissen waar ik wat aan toe te voegen heb. Of dat ik het ermee eens ben of misschien een oplossing oid. Als ik dat niet heb of weet ga ik ook niet reageren.