Het kip-ei verhaal van huren... Hoe?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Het kip-ei verhaal van huren... Hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:19

Hey bokkers,

De moed zakt ons even in de schoenen :')

Mijn vriend en ik willen op ons zelf gaan wonen in de buurt van Arnhem, maar zitten nogal met de inkomenseis van de meeste verhuurders. Tuurlijk, we hadden ons al lang op de lijst moeten laten zetten voor sociale huur, I know, maar voor mij stond uit huis gaan nog lang niet concreet op de radar. We hebben ons dus ook vorige maand pas ingeschreven bij de betreffende sociale huur instantie en staan lekker laag op de lijsten :')

Wij studeren op dit moment allebei nog, hij eindigt net zijn mbo en gaat vanaf augustus door naar het hbo, waardoor hij dus moet/gaat verhuizen. Ik studeer op dit moment af aan mijn uni master en hoef vanaf augustus alleen nog maar mijn master scriptie te schrijven. Op dit moment hebben we allebei maar een bijbaantje en verdienen net geen 1000 samen per maand.

Maar we worden nu uiteraard niet eens gezien of geaccepteerd voor bezichtigingen, en als we al een eerste bezichtiging mogen plannen, dan wordt deze al vrij snel weer geannuleerd vanwege ons inkomen. Zijn ouders zouden wel garant willen staan voor het betalen van de huur, en dat is super mooi en super lief, maar wordt door de meeste verhuurders niet geaccepteerd. En als student en afstuderend student heb je niet zo snel die 3-5 keer de maandhuur (vaak niet onder de 800 dus 2100 tot 4000) als bruto inkomen per maand.

Ik ben al druk op zoek naar een beter betaalde part of fulltime baan in Arnhem en omgeving, en hoop hier binnenkort meer over te horen. Ik ben echter bang dat ik niet serieus genomen wordt omdat ik op 125km afstand woon... Maarja, zonder baan geen woonplek in de buurt.