Weer een broeken-topic..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 20:23

Ik heb echt veel aan jullie! Ik hou jullie sowieso op de hoogte met de broeken die volgende week binnenkomen!

LTB heb ik ook naar gekeken maar had niks in mijn maat helaass.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 16:54

Ik heb ze binnen en al even gedragen.

De JDY had ik perongeluk in lengte 32 gekocht dus die gaat retour. Bij de Noisy May staat dat hij normale heuphoogte heeft, maar ik vind hem echt hoog zitten..
Beide zitten wel goed, maar vind ze beide weinig stretch hebben, dat vind ik wel jammer! De Noisy May had al wel wat slijtage aan de binnenkant van m'n bovenbenen na 3 dagen dragen, dus dat is wel jammer..

xSagan
Berichten: 667
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Weer een broeken-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:02

Ik heb ook jaren gezocht naar een fijn merk voor lange benen en ik ben nu uitgekomen op de Pescara broeken van Ter Stal. Zit in het noorden. Zijn stretch, geen heup, geen enorme hoge, maar gewoon normaal. In verschillende kleuren te verkrijgen en tot nu toe houden ze het al langer dan 3 jaar uit bij mij. Kosten rond de 25,- A 30,- dus ook leuk prijsje. Wie weet ook wat voor jou.:)

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 00:14

Ik schop mijn eigen topic even weer omhoog :D

Sinds het openen van dit topic ben ik over gegaan op Cars broeken (En dan de Amazing). Heerlijke broeken en koop steeds dezelfde (ook dezelfde kleuren) terug. Maar ik ben toch weer niet tevreden.. Ik sta nogsteeds in de winkel en loop gemiddeld 10.000 stappen per dag en heb nogsteeds brede bovenbenen, heupen en een kont :').
Broeken gaan gemiddeld 3/4 maanden mee en dan zijn ze bij mijn bovenbenen echt versleten en helemaal door.

Zijn er nog andere merken aan te raden om te proberen? Het liefste normal waist, lengte 34 en een beetje stretchy. Of is het bij alle broeken gewoon pech hebben met brede bovenbenen? -O-

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Weer een broeken-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:18

Ik draag graag Levi Mile High broeken.
Hoge taille en veel strech.
Heupen en taille schelen 30 cm qua omtrek. Dit zit het fijnste.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Weer een broeken-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:34

Ik denk dat vooral de meer stretchy spijkerbroeken snel slijten, die zijn gewoon kwetsbaarder en dunner van stof.

Ik draag zelf graag de spijkerbroeken van weekday, zij hebben verschillende mid waist modellen en werken met lengte en breedtematen. Die zijn wat minder stretchy en meer stevig, maar nog steeds beweeglijk genoeg (in het begin voelen ze erg strak, waardoor je de neiging hebt voor een grotere maat te gaan, niet doen, want ze worden echt soepeler). Bij mij slijten spijkerbroeken ook snel, doordat ik vaak ver en veel moet fietsen en ben smal gebouwd, dus mijn liezen schuren makkelijk tegen elkaar, maar mijn weekday broeken heb ik al 2-3 jaar zonder slijtageplekken.

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Weer een broeken-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:47

Suliko dat kan heel goed dat strech broeken sneller slijten.
Sinds ik veel ben afgevallen komen mijn bovenbenen niet meer tegen elkaar dat scheelt wel.

Zoon fietst veel en gaat snel door zijn spijkerbroeken heen. Hij draagt geen strech.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Weer een broeken-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:51

Ik vind de anytime broeken fijn

La_Lune

Berichten: 428
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:08

Aangezien ONLY broeken bij mij ook goed pasten en ik me wel redelijk in de beschrijving van jouw figuur kan vinden (billen, bovenbenen en heupen), gok ik dat broeken die mij goed passen, bij jou ook passen.

Ik koop graag de broeken van Esprit en ik heb ook broeken van Vero Moda, Pieces en Jack & Jones.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik liever investeer in een iets duurdere broek, want in mijn ervaring gaan die langer mee en ben je uiteindelijk minder goedkoper uit.

En hoewel stretch heerlijk zit, merk ik dat hoe meer stretch de broek heeft, hoe sneller hij slijt. Ik heb nu 3 jaar terug een broek zonder stretch gekocht en die is nog helemaal stevig, goed en kan nog wel 3 jaar mee. De stretch broek die ik tegelijkertijd heb gekocht heeft ondertussen gaten bij de kont-zakken en de bilnaad :') (en is uiteraard in de recyclebak verdwenen). En zolang je geen skinnyjeans zoekt, maar bv een straight of momjeans, dan zit het (op het eerste half uur nadat je hem schoon aandoet na, daarna lopen ze iets uit) naar mijn mening net zo lekker.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 22:33

Dankjullie voor de reactie!
Logisch ook wel dat als er meer stretch in zit hij ook sneller slijt. Maar ik loopt veel en ook veel bukken en weer staan etc. Dus een broek die een beetje 'meebeweegt' is ook wel erg fijn hahah. Maar dan misschien toch naar minder stretch gaan kijken.

Ik ga de merken die jullie noemen morgen even opzoeken en maar vanalles wat bestellen om te testen :')

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Weer een broeken-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 18:46

Ik zat nog even te kijken naar het materiaal van de broeken. Die Cars Amazing-broeken die ik altijd heb is 98% katoen en 2% elastaan. Moet ik dan broeken van 100% katoen gaan kopen?

Zag er namelijk 1 van Weekday die 100% katoen is, en nog in mijn maat is, haha :D

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:05

Ik koop zelf max 2% elasthaan, 100% katoen is nog beter merk ik. Gewoon echt normaal denim zeg maar. Ik weet niet of je per se een skinny zoekt maar ik heb een soortgelijke bouw en ik zweer echt bij de baggy dad jeans van Levi's :)

Zodra er meer dan 2% elasthaan in zit, kunnen ze ook bijna niet gerecycled worden trouwens, dat vind ik zelf ook belangrijk maar dat is weer iets anders.

Wat trouwens nog belangrijker is: hoe was je je jeans? Gebruik je wasverzachter? Beste is sowieso zo min mogelijk wassen, geen wasverzachter, nooit in de droger, lage toeren en niet warmer dan 30 graden.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Weer een broeken-topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:20

Hier ‘maar’ 1.76, maar ook een deftige kont en bovenbenen.

Hier draag ik enkel Pull&Bear en King Louie qua broeken.
Hiervoor nog Lois gehad. Die hebben lengtematen, maar zitten qua taille best laag, heb liever hoger.