Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:25

Veel kleine winkels hebben dit wel, denk ook aan kledingwinkels met passervice en boekenhandelaren die op die fiets boeken brengen en door de brievenbus gooien.

Het lijken vooral enkele echt grote (goedkopere?) franchises te zijn die niet hebben geïnvesteerd in een webshop (action/primark) en dan nu ook nog achter de feiten aanlopen. Of bewust niet investeren?

Ik hoop dat dit juist een kans is voor de kleinere zaken, heb al een paar keer een boek besteld en ook bij kleinere zaken iets gehaald wat ik normaal waarschijnlijk in de (grotere) winkel zou hebben opgepikt.

Neemt niet weg dat het best balen is hoor :) Ik heb de dag voordat de winkels dicht gingen spullen terug gebracht bij de Casa, kreeg een tegoedbon, die enkel in de winkel uit gegeven kan worden. Die ligt nu dus ook niks te doen.

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:36

Sting schreef:
Autumnn schreef:
Grrr of de maximale bestelwaarde bij de bouwmarkt. Vorige week 2 latjes besteld á €1.40 per stuk. Vervolgens voor €22 kattenvoer erbij besteld. En inderdaad, we hebben 1 latje tekort nu. Moet ik zeker weer wat voor €23 bijbestellen 8)7

Met thuis bezorgen of met ophalen? Want hier al meerdere keren kleinere noodzakelijke dingen gehaald die niet veel kosten. Misschien hangt het van de bouwmarkt af?

Hier baal ik er ook van, maar vrijwel alles is tot nu toe goed om te lossen met een beetje logisch nadenken, aanpassen, lenen....


Helaas heeft onze kleine bouwmarkt in het dorp geen latjes :( en inderdaad geldt er een minimale bestelwaarde ook bij ophalen

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:51

Maar als je BH maat zo afwijkend is van standaard, zullen ze die ook niet bij een Primark o.i.d. hebben. Je kunt ook nog eens kijken op Asos.com, Nelly.com, Prettylittlething.com of Annsummers.com. Let wel op import kosten als je boven de 22 euro uitkomt.

Ik vind het vooral erg voor alle ondernemers, van horeca tot aan kapper tot aan retail. Ze worden zo zwaar getroffen financieel. Tuurlijk is het lastig als je even wat wil halen, maar wij kunnen dat nog in ieder geval.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:18

Nessie schreef:
Maar als je BH maat zo afwijkend is van standaard, zullen ze die ook niet bij een Primark o.i.d. hebben. Je kunt ook nog eens kijken op Asos.com, Nelly.com, Prettylittlething.com of Annsummers.com. Let wel op import kosten als je boven de 22 euro uitkomt.

Ik vind het vooral erg voor alle ondernemers, van horeca tot aan kapper tot aan retail. Ze worden zo zwaar getroffen financieel. Tuurlijk is het lastig als je even wat wil halen, maar wij kunnen dat nog in ieder geval.

Nou inderdaad.

Natuurlijk is het niet leuk.
Maar voor de ondernemer is het veel erger.
En ja je mag klagen.

Maar ik prijs mijzelf liever gelukkig dat mijn familieleden nog gezond zijn en dat ik mijn baan en inkomen nog heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:22

Wat voor maat heb je dan? Ik bestel altijd hier: https://www.lace-lingerie.nl, leuke bh's ook in goedkopere prijsklasse en verkrijgbaar in alle maten :j

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:23

Zalando, heb je voor 15 euro prima bh's. Sowieso heefts zalando best veel goedkope kleding. Koop al mijn broeken daar van tussen de 10-20 euro.

Ook plussize/moeilijke maten. Heb zelf te maken met een dikke kont en smalle taille en grote borsten en smalle taille. Ik shop trouwens nooit meer in de winkel. Ook niet buiten de lockdown :')

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 11:57

Doubtless schreef:
Is het geen optie om ff je oude bh's door te dragen en als de winkels weer open gaan naar de primark te gaan?

Ik vind dit soort dingen nogal geneuzel, to be honest. Suck it up, we zitten in een wereldwijde crisis... als dit inderdaad je grootste probleem is, dan gaat het toch hartstikke lekker?


Ik ben geopereerd, heb pas na het herstel mogen opmeten welke maat ik nu heb en dat is een heel andere maat... Oude bh's dragen zijn dan wel een dingetje.

Anoniem

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:15

Tja ik mis de action doordat ik daar echt wat van nodig heb, en doordat de zeeman en wibra dicht zijn verveel ik me alleen maar erger omdat mijn hobby "bedrijfje" daardoor nu ook al stil ligt. Maar ik snap nooit zo goed eigenlijk waarom mensen in een tijd als deze omtrent kleding gelijk zo in paniek raken. Niemand moet zich persoonlijk aangesproken voelen maar ook om me heen of op Facebook zijn mensen nog net niet in paniek omdat ze niet kunnen shoppen, ik vraag me dan echt af zijn jullie zo rijk dat je elke maand nieuwe kleding kan kopen of ben ik zo arm/zuinig dat ik dat de grootste onzin ooit vind := ik weet dat ik als ik naar de mensen in m'n omgeving kijk de persoon ben die veruit het minste kleding heb, maar nog heb ik makkelijk genoeg om elke dag iets anders aan te trekken. Dus ja daar loop ik niet zo tegen aan :=

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:34

Je kan toch overal goedkope BH's bestellen? Ik zie het probleem niet, kwestie van zoeken.

Bonprix, Hema, Alieexpress, TerStal, C&A, H&M en zo zullen er nog veel meer zijn.

chanicha

Berichten: 12168
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:53

Ik heb ze bij Bonprix besteld maar mijn bestelling is vertraagd.
Heb nu een keer zónder beugel genomen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:59

Heb ooit 1 keer bij bonprix beha's besteld. Wat een slechte pasvorm en van de maat klopte niks. Bij mij past helaas alleen Prima Donna echt goed. En die zijn niet goedkoop te krijgen.

Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:14

Doef schreef:
Doubtless schreef:
Is het geen optie om ff je oude bh's door te dragen en als de winkels weer open gaan naar de primark te gaan?

Ik vind dit soort dingen nogal geneuzel, to be honest. Suck it up, we zitten in een wereldwijde crisis... als dit inderdaad je grootste probleem is, dan gaat het toch hartstikke lekker?


Ik ben geopereerd, heb pas na het herstel mogen opmeten welke maat ik nu heb en dat is een heel andere maat... Oude bh's dragen zijn dan wel een dingetje.


Dan koop je nu ff 2 goedkope bhs en ga je daarna lekker bij de primark inslaan?

Seriously, ik snap niet dat jij/mensen hier een topic voor open. First world problems van de bovenste plank.

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:19

Solistar schreef:
Het irritantste vind ik als je wat kleiners nodig hebt en die verzendkosten dan soms het bedrag twee keer zoveel maken..


Dit vooral. Dan denk ik: nou laat maar :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:27

Heel bokt kan wel opgedoekt worden als ik de reacties zo lees. Lekker makkelijk praten vanuit een luxe positie. Met nog je volledige inkomen en geen financiële zorgen. Dan is 30 euro extra niet zoveel. Maar inleven is lastig. Het kan natuurlijk altijd erger, dan mag niemand ooit meer klagen want je kan áltijd wel iets ergers bedenken natuurlijk.

Ik snap je wel TS, ik koop nu regelmatig iets via VINTED. Misschien daar eens kijken.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:32

Ja dit is wel een ding idd. Verzendkosten erbij, duurr langer voor je dingen in huis hebt... Best lastige tijd zo.

Ik heb nieuwe schoenen nodig. Het moeten echt goede zijn en wil ik toch echt even passen en proberen. Helaas zit dat er ook niet in. En ja, je kan online van alles bestellen. Maar met kleding begin ik daar niet aan. Normaal pas ik tig dingen en met geluk is 1 goed, dan blijf ik laten bezorgen haha. En ik wil eigenlijk een beeldscherm.... Wil ik het liefst sparren met een verkoper en aantal bekijken. Ik stel het nu maar uit tot het weer eens mag


Ik probeer maar zo te denken, liever aan de consumenten kant dan aan de ondernemers kant.... Die hebben het helemaal zwaar...

Bol biedt alles zonn beetje aan. Ik probeer zo veel mogelijk direct via winkels te bestellen ipv via bol. Om hen ook wat meer te steunen.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:14

Ik had ook nieuwe schoenen nodig, je kunt ook schoenen bestellen en dan verschillende en dan gebruik maken van after pay. Kleding online is me tot nu toe altijd tegen gevallen dus daar begin ik ook niet meer aan.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:20

Hier in BE zijn alle winkels weken dicht geweest maar allen hebben in een rottempo webwinkels of afhaalservices gestart.

Missschien even informeren bij de winkel van keuze of zij dat aanbieden?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:26

RianneH schreef:
Het lijken vooral enkele echt grote (goedkopere?) franchises te zijn die niet hebben geïnvesteerd in een webshop (action/primark) en dan nu ook nog achter de feiten aanlopen. Of bewust niet investeren?


Primark heeft heel bewust geen webshop. En ze zijn ook niet van plan er een te beginnen.
Denk dat hetzelfde voor de action geldt.
Te groot en te wisselend assortiment is geloof ik het argument. En ze willen de prijzen laag houden en een webshop zou die prijs opdrijven

Ik mis ook een aantal winkels (is trouwens al een topic over) vooral voor de kindjes om even sokken of een shirtje te halen zonder verzendkosten

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:33

Ik wilde laatst 7 plafonnières bestellen bij ikea. Moest 49 euro bezorgkosten aftikken. Niet gedaan natuurlijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:40

purny schreef:
Ik wilde laatst 7 plafonnières bestellen bij ikea. Moest 49 euro bezorgkosten aftikken. Niet gedaan natuurlijk.


Ja dat ligt aan de hoeveelheid pakketten per dag waarvoor ze een afspraak hebben met de pakketdiensten. Als die hoeveelheid voor die dag op is, dan gaat de rest op de stapel voor de vrachtwagenbezorging en dan wordt het inderdaad 49 euro.
Soms helpt het ok laten nog eens te proberen of een dag later zodat je een plekje krijgt op de pakketlijst
Ze hebben het op hun facebook heel duidelijk uitgelegd

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:46

Ik vind de benzine duur geworden.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:50

MarlindeRooz schreef:
Heel bokt kan wel opgedoekt worden als ik de reacties zo lees. Lekker makkelijk praten vanuit een luxe positie. Met nog je volledige inkomen en geen financiële zorgen. Dan is 30 euro extra niet zoveel. Maar inleven is lastig. Het kan natuurlijk altijd erger, dan mag niemand ooit meer klagen want je kan áltijd wel iets ergers bedenken natuurlijk.

Ik snap je wel TS, ik koop nu regelmatig iets via VINTED. Misschien daar eens kijken.


Hier ook een ondernemer, ik ben ca. 60% van mijn (redelijk vaste) inkomen kwijt, plus ik doe normaal ook nog eens aardig wat beurzen/markten, die inkomsten zijn ook weggevallen. Werk wat ik nog wel kan doen is in mijn geval ook terug gelopen qua mogelijkheden vanwege de brexit, ik ben aardig afhankelijk van de UK. Nu was dat de brexit ging gebeuren uiteraard al lang bekend, maar het afgelopen jaar zijn er niet echt veel mogelijkheden geweest om alles te regelen wat dat betreft.

Het leven is een stuk duurder nu, met aanzienlijk minder inkomsten. Mijn vaste lasten qua bedrijf gaan gewoon door, en doordat mijn vriend thuis moet werken en ik ook meer thuis ben ook daar een stuk meer kosten aan gas/licht bijvoorbeeld.

Het is nodig dat alles stil ligt nu en ik ben het ook met de maatregelen eens, maar zwaar is het wel. Ik moet dus inderdaad flink opletten met dingen online kopen, iedere keer verzendkosten erbij is gewoon geld wat ik voor andere dingen nodig heb momenteel. Supermarkten zijn ook duurder geworden merk ik.

Autumnn

Berichten: 8045
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:53

Keet schreef:
purny schreef:
Ik wilde laatst 7 plafonnières bestellen bij ikea. Moest 49 euro bezorgkosten aftikken. Niet gedaan natuurlijk.


Ja dat ligt aan de hoeveelheid pakketten per dag waarvoor ze een afspraak hebben met de pakketdiensten. Als die hoeveelheid voor die dag op is, dan gaat de rest op de stapel voor de vrachtwagenbezorging en dan wordt het inderdaad 49 euro.
Soms helpt het ok laten nog eens te proberen of een dag later zodat je een plekje krijgt op de pakketlijst
Ze hebben het op hun facebook heel duidelijk uitgelegd


Ik heb al sinds de winkels dicht zijn een bureau vd Ikea op het oog maar de verzendkosten blijven €59 ongeacht wanneer ik kijk. Voor een bureau van €210 slaat dat nergens op. Vooral omdat we er binnen 20 minuten zelf zijn :Y)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:55

Autumnn schreef:
Ik heb al sinds de winkels dicht zijn een bureau vd Ikea op het oog maar de verzendkosten blijven €59. Voor een bureau van €210 slaat dat nergens op. Vooral omdat we er binnen 20 minuten zelf zijn :Y)


Vanaf een bepaald gewicht/formaat kan het inderdaad niet mee met de pakketdiensten maar leveren ze het zelf vanaf 49 euro
Even wachten tot ze weer open zijn en dan zelf ophalen :)

Wij moesten voor de PAX kasten ook 59 euro betalen. Echt met veel plezier betaald. Als je de lijst met onderdelen zag die we anders zelf hadden moeten orderpicken :D vind ik het prima dat ze dat zelf doen voor die 60 euro :D

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:56

Iloveiswan schreef:
En nu zijn bijna alle wasknijpers stuk. Maar daar wacht ik maar mee. Dat word een duur grapje dan _O-


Waar woon je? ik heb nog wel wat nieuwe wasknijpers liggen