Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 16:16

_Nadia_ schreef:
Gaan alle authenticicatie items niet eerst naar Duitsland? meen zoiets te hebben gelezen. Dat ze daar gechecked worden op echtheid enzo en dan pas naar de koper gestuurd worden.


Het ging in dit geval (volgens mij) niet om authenticate. Want Vinted geeft ook aan dat het versturen langer duurt dan normaal.

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:43

Het minimum bod is bijgesteld van -40% naar -30% zie ik.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:59

Oh echt? Super! Soms had ik het idee dat er standaard het minimum geboden werd en dat mensen niet eens wilden nadenken wat redelijk is.

En je kan toch nog altijd gewoon los bieden door bericht te sturen (dan omzeil je ook de regel dat je per dag maar op 5 items kan bieden)

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:02

foxy80 schreef:
Oh echt? Super! Soms had ik het idee dat er standaard het minimum geboden werd en dat mensen niet eens wilden nadenken wat redelijk is.

En je kan toch nog altijd gewoon los bieden door bericht te sturen (dan omzeil je ook de regel dat je per dag maar op 5 items kan bieden)

Inmiddels ook al een tijdje 25 biedingen op 1 dag

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:32

Ik zag vandaag iets op Vinted wat ik eigenlijk direct wilde kopen. Tot ik bedacht dat ik volgens mij hier had gelezen dat de Fransen zelf best wel vaak afdingen. Het ging om een bedrag van 10 euro, maar ik dacht ik doe toch eerst een brutaal bod van 8 euro. Binnen 2 minuten werd het geaccepteerd! Scheelt toch weer 2 euro :)

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:40

Hier ook alweer wat, met uiteraard DPD.

Mijn man had nu met zijn Vinted en DPD ook weer ellende en kreeg op de koop toe ook nog een 1 ster review van de koper - waar we wel op gereageerd hebben want daar zijn we het absoluut niet mee eens…

Pakket is 3 mei ingeleverd bij DPD. Dit werd uiteraard niet in Vinted app zelf bijgewerkt, maar via de DPD tracking kon je dat dus wel gewoon zien staan. Dit is ook aan de koper dmv een print screen geshowd en die gaf toen ook aan dat hij het zelf idd al had gezien - want hij had zelf ook die directe DPD link ingekeken. Erna is niks meer met het pakket gebeurd, geen updates meer - ook niet via DPD zelf en dus ook niet in de Vinted app. Nu heeft Vinted het automatisch geannuleerd omdat volgens hen dus geen pakket is ingeleverd - omdat zij dus niet fatsoenlijk synchroniseren met die DPD tracking. Dus de verkoper heeft z’n geld terug, maar niemand heeft een idee wat nu met het pakket gebeurd is. Krijgt m’n man net een 1 ster review van de koper want ja "vinted heeft het geannuleerd want het pakket is dus niet ingeleverd… dus nee, het is niet aan te raden bij deze verkoper te kopen." Okee dan. Terwijl m’n man met de koper in de chat gewoon contact heeft gehad constant en ook print screens heeft laten zien van de DPD tracking, en de koper heeft gewoon bevestigd in de chat dat hij dit ook zag en beschuldigt ons er dan nu van dat het idd nooit ingeleverd is. Wtf. Wat heb je toch zielige figuren ertussen zitten. Hij heeft ook gewoon z’n geld terug gekregen. Wij zijn nu een Playstation headset kwijt zonder dat we geld gaan krijgen, dus wie is dan het slachtoffer hier? :')

Maar hier gaan we wel nog even met Vinted achteraan, want het is echt belachelijk hoe dit er aan toe gaat zo. DPD hebben we dus bij m’n man ook meteen uitgezet nu - hadden we op zijn account dus nog niet gedaan.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:45

Ohh dat meen je! Wat een naaiestreek ook van die koper zeg!

En 3 mei is toch helemaal niet zo lang geleden? Grote kans dat het gewoon nog aankomt.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:48

Ja, het is wel vreemd want ik heb het 3 mei ingeleverd en erna is er ook via de DPD tracking zelf geen enkele update meer geweest. Normaal zou dat wel allang zijn geweest. Maar goed, wie weet is er idd toch ergens iemand vergeten te scannen of weet ik wat en komt het alsnog aan. Voor nu gaan we iig nog even opnieuw contact opnemen met Vinted om te kijken of we hier nu nog wat mee kunnen.

Maar zo is er dus echt elke keer wat zo met DPD. Dit had ik zelf nog nooit zo meegemaakt, maar ja als Vinted idd niet goed update in hun eigen app waardoor het lijkt alsof het niet is ingeleverd, word het idd automatisch geannuleerd na zoveel dagen. Ze moeten echt echt echt wat hieraan gaan doen, want dat niet synchroniseren met DPD tracking is gewoon dramatisch. Mja.

Die koper vond ik ook echt even een irritatie factor ja dus ik heb ook alle 400 leestekens gebruikt in een reactie terug op die 1 ster review zodat iedereen kan lezen hoe het echt zit :')

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:52

Dat is weel heel zuur, 3 Mei dat zijn maar 5 dagen.......

Bij mij is via marktplaat en dhl een pakje van de radar verdwenen maar daar wordt gewoon van gezegd dat ik zeker 2 weken geduld moet hebben omdat de meeste pakjes vanzelf ergens opduiken en bezorgd worden.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:02

Ja zijn inderdaad maar 5 dagen vanaf daadwerkelijk inleveren tot nu, maar Vinted telt natuurlijk vanaf de uiterste inlever datum en als op die uiterste inleverdatum die tracking dan niet ge-update is naar ‘ingeleverd’, dan word het idd automatisch geannuleerd omdat er dan volgens hen niks ingeleverd/verstuurd is. En dat probleem met dat DPD trackings niet goed geüpdated worden in de Vinted app heb ik dus idd zelf ook al heel vaak gehad ondertussen en blijft dus echt een issue. Hier hebben we zelf ook zo weinig invloed op, echt heel vervelend. Voor ons nu wel reden om echt absoluut geen DPD meer als optie te gebruiken qua verzending. Dan maar minder kopers of kopers die toch moeten uitwijken naar een andere dienst.

maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:20

Ik had dit ook een x dat dpd niet in vinted werd geupdate, maar wel bij dpd de inlevermelding. Die heb ik toen gescreenshot in het vintedscherm, die werd toen gelukkig niet geannuleerd.

BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:05

Wat &%^&, dus als ik het goed begrijp heeft de koper aangegeven dat
hij / zij denkt dat het niet verstuurd is? Als het pakket vermist is krijg jij toch ook in
alle gevallen je geld terug?

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:16

Ja, echt bijzonder allemaal. Ook dat de verkoper dit zo schrijft, want die pannenkoek heeft zelf in de chat nog bevestigd dat hij ook zelf in de DPD tracking zag dat het ingeleverd was. Dit is wel echt heel erg flauw nu om die 1 ster rating te geven. Hier kunnen wij echt helemaal niks aan doen, echt idioot. Hij heeft dat dus geschreven nadat Vinted automatisch geannuleerd heeft en hij z’n geld gewoon terug krijgt en ‘somehow' zijn wij de boeman in het hele verhaal. Oke dan :')

Wanneer het inleveren van het pakket in de Vinted app niet ge-update is en deze aangeeft dat het pakket nog niet ingeleverd is, zoals in dit geval - omdat die DPD tracking nog niet gesynct was met de app (iets wat vaak gebeurd met DPD helaas waardoor ik zelf bv ook al geen gebruik meer maak van DPD) - dan word het idd automatisch geannuleerd. Achteraf gezien hadden we misschien al eerder contact met vinted moeten opnemen misschien, maar ja je gaat er vanuit dat het toch nog gesynct word en wij hebben er gewoon niet bij stil gestaan dat Vinted zo snel al zou annuleren. Als Vinted handmatig die app had bijgewerkt naar ‘pakket is ingeleverd’, hadden wij idd wel nu ons geld terug gekregen als er met het pakket niks was gebeurd meer na 3 mei. Maar omdat dit dus niet in de Vinted app staat als ‘ingeleverd’ lijkt het voor Vinted alsof het idd nog niet ingeleverd was, en word het automatisch geannuleerd. Dus achteraf gezien hadden wij gewoon voor onszelf dus ook eerder met Vinted contact hebben moeten opnemen. Maar ugh. Het is gewoon zo’n grote oliebol met Vinted en DPD.

En vergelijkbare ellende met DPD tracking-Vinted app heb ik de laatste tijd bv ook heeeeel vaak gehad bij m’n eigen Vinted. Dat bv de verkoper het pakket al lang had opgehaald bij DPD en dit ook niet bijgewerkt werd in de Vinted app (waardoor koper niet kon bevestigen dat het er was en ik m’n geld niet kreeg). Dat pakketten al dagen bij het DPD punt lagen en dat de koper geen melding van Vinted kreeg omdat het in de Vinted app zelf niet bijgewerkt was al (en niet elke koper houd die tracking zelf bij en wachten dus op die Vinted melding, die dan nooit komt met als gevolg dat het pakket dan terug retour gaat en niet opgehaald word), dus ik kon constant alles in de gaten houden en kopers op de hoogte stellen dat het pakket er lag en vinted zelf achterna lopen dat ze het bijwerken zodat de koper kon aangeven dat het pakket er was en ik m’n geld kon krijgen. Dit wat we nu meemaken is weer een nieuwe situatie, die had ik nog niet gehad :') Maar ben er alweer helemaal klaar mee, DPD staat nu bij m’n man’s Vinted ook uit. We hebben Vinted een bericht gedaan met print screens e.d. erbij, maar zijn nog op reactie aan’t wachten.

Als het goed is heeft de verkoper ondertussen denk ik z’n geld zelfs al terug, want dat is al allemaal in werking gezet. Ik hoop dat ze het nog kunnen terugdraaien, maar ben er bang voor. Het pakket zelf heeft ondertussen bij DPD ook nog steeds geen nieuwe update gehad, dus ik denk dat die wel kwijt is (het is bij ons vaste punt ingeleverd en ik heb daar ook nog naartoe gebeld maar daar lag echt niks meer) - dus wij hebben idd en het product niet meer en zien ook geen geld dus dat is wel zuur. Was gelukkig geen mega bedrag, 20e, maar jammer is het wel.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:23

Als Vinted het bedrag eenmaal uitgekeerd heeft kunnen/gaan ze er niks meer mee doen. Het geld is dan weg en dan heb je in hun ogen pech. Dit is letterlijk zo naar mij een keer gecommuniceerd door Vinted dus ik heb DPD gelijk uitgezet na alle drama dat ik ermee heb gehad. Wel ontzettend naar, niet alleen vanuit Vinted maar ook vanuit de koper dat hij zo'n review heeft gegeven.

Hier probeert iemand wat bij mij te kopen maar krijgt alleen de optie Homer te zien, wat ik nog steeds niet uit kan zetten tot mijn grote irritatie. De andere verzendopties ziet zij niet terwijl ik wel naar haar land zou kunnen verzenden (Belgie). Hebben meer mensen dat ze nu niks kunnen verkopen, als in heeft Vinted misschien een hik? Koper baalt dat er geen verzendopties zijn waar zij uit kan kiezen terwijl ik ze wel aan heb staan. Ze heeft de app al een keer afgesloten en opnieuw opgestart maar dat helpt niet.

Nog een ander vraag, heeft iemand Homer toch uit kunnen laten zetten bij Vinted en zo ja, hoe? Ik vind het zo irritant dat het aan blijft staan terwijl ik er niet mee wil verzenden en veel mensen de advertentie niet goed leest en het vervolgens wel als verzendoptie kiest en klaagt dat ik het maar uit moet zetten wanneer ik er niet mee wil verzenden.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:34

Volgens mij kan Homerr niet uitgezet worden toch? Dat is de standaard Vinted optie die in basis volgens mij bij iedereen automatisch een optie is. Ik kan het bij mij niet uitzetten in ieder geval, alles behalve Homerr.

En ja ik was er al bang voor dat we nu pech hebben maar goed, toch even met Vinted contact opgenomen wel. En vanaf nu idd echt absoluut geen DPD meer in ons geval. Homerr heb ik dan weer nooit problemen mee eigenlijk.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:37

Hopelijk kunnen ze toch nog wat voor je doen.

Homer staat bij sommige verkopers uit dus ik hoop dat het op de een of ander manier toch kan maar ik denk dat ze rekening houden met de afstand tot een verzendpunt en het daarom bij de meesten aan staat.
Ik vind het wel vreemd dat de koper mijn andere verzendopties niet kan kiezen aangezien die wel aan staan.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:40

Heb je MondialRelay wel aan staan?

[edit] Ik dacht, misschien als je MondialRelay aanzet dat je dan Homer uit kan zetten, maar ik kan zowel Homer als UPS niet uitzetten.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:45

Ik zie bij sommige dat ze in de advertentie zetten dat ze niet met Homerr verzenden

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:18

Marjo schreef:
Heb je MondialRelay wel aan staan?

[edit] Ik dacht, misschien als je MondialRelay aanzet dat je dan Homer uit kan zetten, maar ik kan zowel Homer als UPS niet uitzetten.

Die heb ik uitgezet omdat ik daarvoor naar een dorp moet rijden om het te verzenden, de benzinekosten zijn dan te hoog voor de verkoop. Maar het kan dan inderdaad niet uitgezet worden jammer genoeg.

01San schreef:
Ik zie bij sommige dat ze in de advertentie zetten dat ze niet met Homerr verzenden

Heb ik ook inderdaad maar mensen lezen niet of vinden dat je het dan maar uit moet zetten als je er niet mee wilt verzenden vandaar de vraag of iemand het uit heeft kunnen zetten.

BigOne
Berichten: 38429
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:23

Homer is niet uit te zetten.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 17:16

C_arola schreef:
Hopelijk kunnen ze toch nog wat voor je doen.

Homer staat bij sommige verkopers uit dus ik hoop dat het op de een of ander manier toch kan maar ik denk dat ze rekening houden met de afstand tot een verzendpunt en het daarom bij de meesten aan staat.
Ik vind het wel vreemd dat de koper mijn andere verzendopties niet kan kiezen aangezien die wel aan staan.

Ik heb dat nú een soort van andersom als ik een bundel koop bij iemand uit België, dan kan ik enkel dpd kiezen ipv al hun andere opties.
Geen idee wat de oplossing ervoor is.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:13

Vreemd iets, ik kreeg de bevestiging dat het pakket is aangekomen en dat de verkoper op 'alles is oke' heeft gedrukt, ik heb immers de betaling ontvangen. Maar nu zegt ze dat het pakketje kwijt is. Ik snap er niks van, waarom druk je dan op oke?

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:32

Ik heb ook wel eens dat bepaalde verzendwijzen niet te kiezen zijn. Een dag later dan weer wel :)
Je zou kunnen afspreken om items te reserveren zodat je een dag later kunt kopen?

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:35

Earth schreef:
Vreemd iets, ik kreeg de bevestiging dat het pakket is aangekomen en dat de verkoper op 'alles is oke' heeft gedrukt, ik heb immers de betaling ontvangen. Maar nu zegt ze dat het pakketje kwijt is. Ik snap er niks van, waarom druk je dan op oke?

Ik heb dat ook!
Ze heeft op alles ok gedrukt en nu beweerd ze dat het terug is gestuurd..
Ontzettend lelijke review geschreven naar mij toe incl dat ik het terug heb ontvangen en opnieuw tekoop heb gezet…
Nou kom op zeg!
Voor zulke mensen doe ik ook echt helemaal niks meer!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:30

Ik heb gelukkig een automatische review gehad dat alles goed is. En ik heb meer vragen gesteld maar nu beantwoord ze die niet meer. Vreemd.