Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:58

Niet doen, stug volhouden dat je het geld op je rekening wil hebben en daarna pas verstuurt.

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:38

Ik gok dat de mail met de bevesriging iets zal zijn met een linkje waarop ik zal moeten klikken dan :+ .
Wel bizar want zijn profielfoto staat hij met twee paarden erop, dus dacht echt dat hij interesse had in het zadel. Nu ik zeker ben dat je echt niet vanuit vinted kan overschrijven hou ik idd gewoon het rekeningverhaal vol :)

Rennie89
Berichten: 37272
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 00:35

Ik heb vandaag via Vinted, een marketplace website en Facebook wat verkocht *\%/* goeie dag vandaag. Morgen 2 dingen nog verzenden maar dit soort dagen zijn nou leuk :D Vooral omdat ik ook andere verzamelaars blij maak :D

Eleentje
Berichten: 229
Geregistreerd: 02-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:30

Hoe verpakken jullie de pakketjes?
Hier gaat het gewassen, gestreken in een doos of stevige zak net wat ik toevallig inhuis heb. Maar vandaag krijg ik een recensie van 3 sterren, kleding perfect maar niet in vloeipapier of cadeau papier verpakt .
Ik krijg ook wel eens dingen ingepakt als een cadeau, maar dat is niet de standaard verwachting toch van Vinted?

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:41

Eleentje schreef:
Hoe verpakken jullie de pakketjes?
Hier gaat het gewassen, gestreken in een doos of stevige zak net wat ik toevallig inhuis heb. Maar vandaag krijg ik een recensie van 3 sterren, kleding perfect maar niet in vloeipapier of cadeau papier verpakt .
Ik krijg ook wel eens dingen ingepakt als een cadeau, maar dat is niet de standaard verwachting toch van Vinted?


nee joh, die spoort niet

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:56

Hier ook meestel in een doos. Soms met een vloeipapier als ik dat heb liggen. Bij duurdere items, doe ik vaak wel wat om heen ter extra bescherming.

Ik heb ook ooit al eens een slechtere recensie gehad omdat het niet ingepakt was. Was een item van €5.

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:29

Die ervaring is idd wel vaker langsgekomen in het topic :=

Ik vind het ook heel lief hoor om iets te ontvangen dat ingepakt is alsof het net van een webshop af komt. Met vloeipapiertje met lief sluitstickertje er op, persoonlijk kaartje erbij en ook nog 2 snoepjes _O-

Maar die krijgt net zo goed 5 sterren als wanneer Pietje het in een doos dondert en lomp dichtplakt en het komt netjes aan. Wat dat betreft snap ik wel dat mensen denken dat degene die er echt een feestje van maakt, meer sterren verdient. Maar daar zou dan een plusje voor mogen komen ofzo vind ik :=

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:58

Oef jeetje, ik doe ook meestal een doosje, geen vloeipapier. Het gaat om het artikel en dat het gewoon stevig en netjes is ingepakt..

BloemBloem

Berichten: 16600
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:02

Haha, ik stop het ook wel eens in een vuilniszak :+

Hier zijn er inmiddels al 2 pakketten kwijt via homer. Pfff!

tengeltje11
Berichten: 7153
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:06

Evenveel sterren terug geven en vermelden dat mevrouw beter in een webshop koopt, want veel te veel verwacht qua verpakking.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70662
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:09

Zelfs in de gemiddelde webshop krijg je het niet zo mooi ingepakt thuis geleverd. Ik heb ook weleens zo'n soort pakketje gekregen, erg leuk want het is leuk uitpakken maar diegene krijgt net als een ander die een goed product verzonden heeft 5* van mij, wel met de opmerking erbij dat het erg leuk ingepakt was.

Hier loopt de verkoop weer sudderend door, de koop ligt nu wat stil maar de afgelopen tijd best wat Studio Anneloes items gekocht voor leuke bedragen dus ik ben tevreden.

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 20:32

Ik doe het in een ziplockzakje van de ikea en dan in een doosje of een dubbele vuilniszak :+

Eleentje
Berichten: 229
Geregistreerd: 02-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:27

Fijn jullie reacties, dan gaat het volgende keer gewoon weer in een verpakking die op dat moment in huis is. :)

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:32

Ik heb nu een verkoper die opeens op vakantie is. Heb maandagochtend wat gekocht en betaald maar het word dus niet verzonden. Heb gisteren maar een berichtje verstuurd maar nog geen reactie. Geldt hierbij ook de 5 dagen die de verkoper voor verzending heeft?

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 08:38

Daar ga ik wel vanuit. De koop zal dan automatisch worden geannuleerd.

Ik twijfel ook enorm over de vakantiemodus. We zitten in een verbouwing en alles is chaos en onhandig. Maar ik wil dus ook dolgraag spullen kwijt. Moeilijk :+

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:03

Ik heb bij Temu hele mooie verpakking gekocht.
Zelfsluitbare zakken en verschillende formaten enveloppen met bubbeltjesplastic.
Dan nog wat mooie stickers waarop bedankt staat of Thank You en deze plak ik op de zak of envelop.
Ik reken voor de verpakking die ik heb gekocht gewoon een euro extra op mijn producten die ik te koop heb.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:08

Ik kreeg gisteren een zelfgemaakt meditatiekussen binnen (professioneel gemaakt), werkelijk prachtig afgewerkt, met een zakje extra vulling erbij en een zelfgemaakt kaartje met lieve tekst. Verpakt in en patatdoos. Heel erg blij mee, en maakt mij echt niet uit waarin het verstuurd is, als het maak heel, schoon en netjes aankomt. Verpakkingen herbruiken heeft mijn voorkeur. Krijg soms iets binnen en een doos waar duidelijk aan te zien is dat deze al behoorlijk vaak herbruikt is om te verzenden. Herbruik zelf ook meestal de verpakkingen om iets te versturen, wel zo handig. Verwacht bij mij ook geen vloeipapier, stickertjes of iets dergelijks.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:11

Ik heb juist een hekel aan al die cadeau verpakkingen, ik vind het echt verspilling :')

tengeltje11
Berichten: 7153
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:03

Idem. Hergebruik enkel verpakkingen, koop niets. Vind ik het verlengde van het concept.

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:06

Ja dat vind ik eigenlijk ook wel.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:14

Ik hergebruik ook alles! :j

_Lorette_

Berichten: 12111
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:18

Ik hergebruik ook wat ik zelf heb aan dozen of zakken. Dat vind ik ook prima om te ontvangen. Ik verwacht geen cadeauverpakking en hoop dat dit ook niet verwacht wordt van mij.
Het andere uiterste is dat ik al best veel pakketjes gezien die verpakt zijn in van die dunne afvalzakken. Daar komt de inhoud zo doorheen zetten en dan ligt dat echt niet aan de bezorgdienst... Dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling.

Earth

Berichten: 7936
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:19

Ik heb een keer twee bh's in een envelop ontvangen die open was gegaan. Gelukkig zaten beide bh's er nog in, maar vond het niet zo netjes.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:48

Nee daar gaat het mis, als het maar een dergelijke verpakking is die bestand is tegen flink wat stoten. Maakt niet uit hoe vaak het al herbruikt is met tig verschillende soorten tape van eerdere verzendingen :D En verzendlabel goed op vast zit, incl naam voor ontvanger anders zoek je je rot op zo'n afhaalpunt.

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:03

Ik recycleer ook alles tot in de 5de graad, want idd deel van het concept. Mij niet gezien om daar een bedrijf voor te sponsoren en de afvalberg te vergroten.