Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:39

Hoe dan ook is het wel een leuke aanvulling van mijn bankrekening :D Ergens zelfs wat verslavend om dingen online te zetten en te bekijken wat ze doen.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:35

Ik heb ook wat merkspul erop staan in babymaten. Een praktisch nieuw broekje van mr voor 10 euro. En dan gaan ze 6 euro bieden. Het fijne van Vinted vind ik juist dat er gewoon een prijs staat en ik dus niet ellenlang hoef te gaan pingelen over prijzen. Als ik iets dat waard vind koop ik het en anders niet.

Het Homerr punt hier in de buurt is maar 4 dagen geopend vanaf 15:00 . Mega onhandig dus probeer dan 1 a 2 keer per week dingen weg te brengen. Ik gebruik dan nog liever DPD, dat punt zit in de boekhandel.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:41

Ik zie wel vaker spullen voor bijna nieuwprijs, dat vind ik best jammer eigenlijk. Maar voor merken is het wel de moeite heb ik het idee om koopjes te doen? Of valt dat toch tegen?

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:14

Ligt eraan welk merk, sommige zijn heel waardevast. Sezane gaat bv. vaak bijna voor de nieuwprijs. Voor baby's heb je ook zo'n Scandinavisch merk waarvan bepaalde printjes overal zijn uitverkocht, dat gaat ook nog voor vrij veel geld weg. Soms vragen mensen nog 10-15 euro voor een romper met een vlek of gat, die nieuw 25-30 euro was. Heel veel duurdere merken gaan dan juist soms weer weg voor weinig.
Het is ook beetje kwestie van geluk want de echt goedkope dingen zijn vaak snel weg. Ik heb ook goede schoenen deals gedaan, denk dat veel mensen dat niet 2ehands willen ofzo, maar ik vind 2-3 keer gedragen Tods enkellaarsjes die nog helemaal in vorm zijn voor 50 euro prima :D. Als mensen goede detailfoto's plaatsen van bv. de zool en hak durf ik dat wel aan.

Lynnepinny

Berichten: 2707
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:43

Hier ook fan van Vinted! Al wat dingen verkocht en gekocht, zonder enig probleem. Of nouja, een pakketje van Homerr heeft er zojuist 12 dagen over gedaan om van het initiele pakketpunt af te komen richting mij, dat kan soms wel gebeuren :+

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:04

Hier iets wat ik had gekocht en kwijt is geraakt via Homer. En vaak flink vertraging.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:37

De sustainable merken blijven ook altijd duur merk ik wel. Ik koop altijd sustainable. (Twothirds, Tentree, Chnge, picture organic, cmig, goat organic) en die gaan altijd voor veel weg.

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:20

Klopt ik koop veel duurzame kleding voor de kinderen. En het hierboven genoemde Zweedse merk met drukke prints, mini rodini, heb ik ook veel.
Dat blijft altijd wat opbrengen.
Soms maar €5, maar als het nog mooi is en geen al te oude collectie ook nog helft van nieuwprijs. Maar die merken blijven ook echt mooi. Dat gaat 2-3 kinderen mee. Wordt niet pillig. Verwast niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:23

verkopen jullie nog andere dingen ook dan kledij en schoenen? voorlopig heb ik kledij, schoenen en handtassen staan (en een wedstrijdjasje) maar verder heb ik het eigenlijk nog niet bekeken wat er allemaal nog kan :o

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:30

Ik koop nu vooral de Franse merken via Vinted. Daar is veel aanbod van.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:36

Hier in de UK hebben we ook vinted maar we kunnen alleen binnen de UK kopen dus niet internationaal. Beetje jammer wel, maar te verwachten met Brexit, VAT en import certificaten.

Ik koop heel veel voor de kinderen, zeker nu er een actie is met verzenden voor 99p als het naar een Hermes pakketpunt gaat (wij wonen schuin boven het pakketpunt)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:44

Zie dat je ook boeken en dergelijke op vinted kan zetten, gaan we eens proberen :D

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:48

Had hier ook mijn wasbare luiers erop gezet nu ze alle drie droog zijn. Helft ongeveer verkocht, rest staat er nog op. Ook bv een kinderwekker verkocht.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:51

Ik heb geen kinderen dus daar kan ik niks van verkopen :+ Het enige wat nog in de verkoop zit momenteel zijn zadeldoeken, maar dat hoort daar niet thuis.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:53

Holy. Ik wilde t nooit installeren want al die reclame. Maar 1x gekeken en gelijk een bestelling gedaan. Haha. :')

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:01

Varekaj schreef:
Ik heb geen kinderen dus daar kan ik niks van verkopen :+ Het enige wat nog in de verkoop zit momenteel zijn zadeldoeken, maar dat hoort daar niet thuis.


Jawel hoor! Zelf al 2 hoofdstellen gekocht en 2 dekens en een paar chaps en getten verkocht hoor!

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:11

Ik mag vandaag weer 2 pakjes ophalen :)
Gister een horloge naar Frankrijk opgestuurd
En ik wacht nog op een paar schoenen, voor het eerst 2e hands en ongezien schoenen gekocht. Wel van een merk waar ik altijd schoenen van koop. Ik selecteer ook altijd op nieuw met of zonder prijskaartje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:59

tengeltje11 schreef:
Varekaj schreef:
Ik heb geen kinderen dus daar kan ik niks van verkopen :+ Het enige wat nog in de verkoop zit momenteel zijn zadeldoeken, maar dat hoort daar niet thuis.


Jawel hoor! Zelf al 2 hoofdstellen gekocht en 2 dekens en een paar chaps en getten verkocht hoor!



Echt? Onder welke rubriek plaats je dat dan?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:02

Ik heb net voor het eerst dingen verkocht via Vinted :)) echt grappig dat dat hele verzenden voor je geregeld wordt.
Maar mijn koper wilde via mondial en dat punt is wel 10km verderop waar ik het moet brengen := maar goed, dat is dan maar zo, kwam er pas later achter dat dat zo ging.

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:04

verootjoo schreef:
Ik heb net voor het eerst dingen verkocht via Vinted :)) echt grappig dat dat hele verzenden voor je geregeld wordt.
Maar mijn koper wilde via mondial en dat punt is wel 10km verderop waar ik het moet brengen := maar goed, dat is dan maar zo, kwam er pas later achter dat dat zo ging.

Mondial Relay heb ik uitgezet, dan moet ik ook naar een andere stad waar ik niet vaak kom. Homerr, DPD, UPS, DHL is hier allemaal wel in de buurt dus keuze genoeg vind ik :+

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:07

Varekaj schreef:
Echt? Onder welke rubriek plaats je dat dan?


Geen idee eigenlijk... denk ergens onder overige bij sport.... ik tik dat altijd eerst in om te zien onder wat de meeste het te koop hebben staan en plaats het dan daarin.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:23

Thx voor de tip, ga het eens bekijken!

Verootjoo, je kan ook aangeven dat je voor een bepaalde dienst maar 1x/week ofzo naar het verzendpunt gaat ivm afstand bijvoorbeeld. Stel dat ik nou maar 2x/week naar stal zou gaan, dan zou ik maar 2x/week wat kunnen inleveren om met mondial Relay te verzenden. Want dat Postpunt zit daar vlakbij en ik kom alleen voor stal in die buurt.
Daarnaast verplicht niemand je om iets gelijk de dag erna op te sturen. Ik probeer het wel steeds te doen, maar soms neemt het eens een dag of 3 in beslag eer ik het kan afgeven. Als ze daar veel problemen om maken moeten ze maar bij een webshop bestellen.

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:23

Toevallig was ik net bij het afhaalpunt, omdat twee pakketjes daar afgeleverd zouden zijn via Mondial Relay. Eenmaal daar bleek dat er maar een pakketje was.
De man van de pakketdienst zei dat die andere vast nog wel zou komen. Maar in Vinted staat dat hij al bij het afhaalpunt is, dus ik weet niet hoe ik erachter moet komen wanneer hij dan alsnog bezorgd wordt... Ik heb ook geen zin om elke dag op en neer te gaan naar het afhaalpunt. :Y)

Verder heb ik wel altijd goede ervaringen gehad met Vinted, bezorgen én bestellen :D

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:23

Ooh kan je mondial uitzetten of idd maar 1x per week? Ga ik doen voor alle volgende :')

Wat ik trouwens ook irritant vind is dat je kinderkleding alleen als meisjes- of als jongenskleding kan aanbieden, maar veel kleding die ik verkoop kan prima door allebei gedragen worden. Of is daar ook een omweg voor?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 14:28

Kleding bij beide plaatsen?

Je kan zelf je verzendopties aanduiden :j
Als je wel wat wil aanbieden maar er maar beperkt heen kan zou ik dat wel bij het artikel plaatsen. Of standaard in de omschrijving "pakjes worden 2x/week weggebracht voor verzending" en dan bijvoorbeeld de vaste dag(en) erbij noteren. Bijvoorbeeld "pakjes verzonden met Mondial Relay worden 1x/week weggebracht voor verzending. Dit is altijd op zaterdag".