Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:37

Lees al lang mee hier maar reageer eigenlijk zelden. Nu toch een probleem, iets gekocht via vinted, na 4 werkdagen eens gevraagd wanneer het verstuurd ging worden: morgen zei de verkoper.

Prima.

Na 5 werkdagen wordt het normaliter automatisch geannuleerd dus ik maakte me
Niet druk. Dit gebeurde echter niet.

Dus na 7 dagen heb ik dit zelf maar gedaan, verkoper ging niet akkoord want pakketje zou wel verzonden zijn. Echter geen track & trace ontvangen, ook niet via vinted.

We hebben beide melding gemaakt bij vinted, de transactie is opgeschort, en er wordt onderzoek gedaan bij de transporteur..

Iemand hier ervaring mee? En is dit goedgekomen?

Het gaat om een pakket van 70,- incl verzending en koperbescherming, maar hommer vergoed maar 20,-. Zou toch wel erg vervelend zijn, als het goed is zitten verkoper en ik nu beide zonder pakket en zonder geld :(.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:41

Je hebt toch 7 dagen om te versturen dacht ik? Ik begrijp niet goed waarom je zelf ging annuleren, je wilde het product toch hebben? En als het niet opgestuurd wordt krijg je toch wel je geld terug.
Nu is het mi onnodig moeilijk geworden :=
Ik heb ook wel eens dat ik pas veel later bericht krijg dat m’n pakket is verstuurd terwijl ik die al een dag eerder heb ingeleverd.

Hier overigens nu ook voor mezelf gekocht op vinted. Echt leuk :')

tengeltje11
Berichten: 7150
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:07

5 werkdagen, weekend telt niet mee, dus je ging sowieso wel terugbetaald worden als het niet verstuurd was.

_Nadia_

Berichten: 2654
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:18

pmarena schreef:
Hoe zou het eigenlijk zitten met die landen die meedoen? Waarom zie je bvb. nooit Duitse verkopers?

Ik zie nu NL, België, Spanje en Italië langskomen vooral.


Wij in de UK kunnen alleen binnen de UK verkopen en kopen, heel irritant.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:21

Ja dat zag ik inderdaad ook van de UK. Balen wel want in de UK en DLD hebben ze ook zat leuk spul :j

Van de UK kan ik me nog wel wat voorstellen vanwege dat eigenwijze uit de EU vertrekken, dat dat er wat mee te maken heeft :(:)

Maar DLD.... :?

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 01:58

verootjoo schreef:
Je hebt toch 7 dagen om te versturen dacht ik? Ik begrijp niet goed waarom je zelf ging annuleren, je wilde het product toch hebben? En als het niet opgestuurd wordt krijg je toch wel je geld terug.
Nu is het mi onnodig moeilijk geworden :=
Ik heb ook wel eens dat ik pas veel later bericht krijg dat m’n pakket is verstuurd terwijl ik die al een dag eerder heb ingeleverd.

Hier overigens nu ook voor mezelf gekocht op vinted. Echt leuk :')



Het is 5 werkdagen, 7 dagen, dit heb ik afgewacht. Er kwam geen automatische annulering, pas op werkdag 7 (dag 9) heb ik zelf geprobeerd te annuleren. Wat dus ook niet ging, hier moet de verkoper mee akkoord gaan en dat gaat ze natuurlijk niet, want verzonden.

Ik geloof ook zeker dat ze het wel verzonden heeft, anders zou deze transactie inderdaad automatisch geannuleerd zijn. Dat is hij niet, dus ergens moet de verzending toch geregistreerd zijn bij Vinted/hommer, maar nergens een track & trace te bekennen.

Het gaat over 29.12, ik heb het dus niet over een bericht dat wat later komt.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 07:47

Ik heb ook wel eens gehad dat ik een pakket verzonden had maar dat er geen melding kwam in de chat. Uiteindelijk, na een echt heel lange tijd, is het pakket nog bezorgd ook :j

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 08:06

Hier omgekeerd. Pakket afgehaald en kwam ook geen melding. Verkoopster kreeg ook haar geld niet. Had het pas na een week door toen ik een herinnering kreeg dat ik achter het pakket moest. Kon toen handmatig klikken op pakket ontvangen.

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:26

pmarena schreef:
Ja dat zag ik inderdaad ook van de UK. Balen wel want in de UK en DLD hebben ze ook zat leuk spul :j

Van de UK kan ik me nog wel wat voorstellen vanwege dat eigenwijze uit de EU vertrekken, dat dat er wat mee te maken heeft :(:)

Maar DLD.... :?


Ja, Duitsland is weer apart met Oosterijk inderdaad. Geen idee waarom?

Ik switch tussen woonplaats (in Duitsland en Nederland) en dan kijk ik bij allebei. Nederlandse spullen laat ik bij een depot in de buurt of bij mijn ouders bezorgen :D

Het lijkt ook wel echt gescheiden, de meeste items die ik als favoriet neerzet, vind ik ook niet terug in de lijst als ik naar een andere woonplaats (NL/DE) ga.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:40

Martine schreef:
Ik heb ook wel eens gehad dat ik een pakket verzonden had maar dat er geen melding kwam in de chat. Uiteindelijk, na een echt heel lange tijd, is het pakket nog bezorgd ook :j



Aah thanks! Laten we hierop hopen dan :).
Maakt me niet meer veel uit als het langer duurt, of het pakketje komt, of dat ik mijn geld terug krijg. Als er uiteindelijk maar iets gebeurd :).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:46

Ik had deze week iets erop gezet en 's avonds keek ik op vinted. Meer dan 50!! meldingen!
Hebben een aantal personen op echt elk item "favoriet" aangeklikt :') Ja hoor es, heel leuk maar volg dan gewoon mijn profiel. Minder klikwerk haha.
Nu 2 paar schoenen online gezet en straks nog 2 rijbroeken. Nieuw gekocht maar ze passen niet en terugsturen moet op eigen kosten, de winkel vertikt om gratis terug te laten sturen omdat ik buiten NL woon #)

foxy80

Berichten: 7905
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:07

Varekaj, in dat geval maak ik er een dagje Hulst van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:16

met wat mijn oude bak zuipt aan diesel zit ik alsnog minstens even duur uit dan retour sturen vanaf Belgenland :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:56

renee16 schreef:
verootjoo schreef:
Je hebt toch 7 dagen om te versturen dacht ik? Ik begrijp niet goed waarom je zelf ging annuleren, je wilde het product toch hebben? En als het niet opgestuurd wordt krijg je toch wel je geld terug.
Nu is het mi onnodig moeilijk geworden :=
Ik heb ook wel eens dat ik pas veel later bericht krijg dat m’n pakket is verstuurd terwijl ik die al een dag eerder heb ingeleverd.

Hier overigens nu ook voor mezelf gekocht op vinted. Echt leuk :')



Het is 5 werkdagen, 7 dagen, dit heb ik afgewacht. Er kwam geen automatische annulering, pas op werkdag 7 (dag 9) heb ik zelf geprobeerd te annuleren. Wat dus ook niet ging, hier moet de verkoper mee akkoord gaan en dat gaat ze natuurlijk niet, want verzonden.

Ik geloof ook zeker dat ze het wel verzonden heeft, anders zou deze transactie inderdaad automatisch geannuleerd zijn. Dat is hij niet, dus ergens moet de verzending toch geregistreerd zijn bij Vinted/hommer, maar nergens een track & trace te bekennen.

Het gaat over 29.12, ik heb het dus niet over een bericht dat wat later komt.


Welke verzender zou het mee verzonden moeten zijn?

Ik heb met dpd en dhl al een paar keer geen of ene hele late melding gehad

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 17:58

Sonja_vR schreef:
verootjoo schreef:
Je hebt toch 7 dagen om te versturen dacht ik? Ik begrijp niet goed waarom je zelf ging annuleren, je wilde het product toch hebben? En als het niet opgestuurd wordt krijg je toch wel je geld terug.
Nu is het mi onnodig moeilijk geworden :=
Ik heb ook wel eens dat ik pas veel later bericht krijg dat m’n pakket is verstuurd terwijl ik die al een dag eerder heb ingeleverd.

Hier overigens nu ook voor mezelf gekocht op vinted. Echt leuk :')


Het is 5 werkdagen, 7 dagen, dit heb ik afgewacht. Er kwam geen automatische annulering, pas op werkdag 7 (dag 9) heb ik zelf geprobeerd te annuleren. Wat dus ook niet ging, hier moet de verkoper mee akkoord gaan en dat gaat ze natuurlijk niet, want verzonden.

Ik geloof ook zeker dat ze het wel verzonden heeft, anders zou deze transactie inderdaad automatisch geannuleerd zijn. Dat is hij niet, dus ergens moet de verzending toch geregistreerd zijn bij Vinted/hommer, maar nergens een track & trace te bekennen.

Het gaat over 29.12, ik heb het dus niet over een bericht dat wat later komt.


Welke verzender zou het mee verzonden moeten zijn?

Ik heb met dpd en dhl al een paar keer geen of ene hele late melding gehad


Hommer, maar het is inmiddels al 2 weken geleden, ben bang dat er meer aan de hand is dan een late melding :(. Het ligt bij Vinted/Hommer nu, afwachten maar..

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:49

Als koper krijg je dan na verloop van tijd uiteindelijk wel gewoon je geld terug, maar voor de verkoper is het wel heel zuur als het pakje kwijt is want zij krijgt dan idd alleen die €20 :(

Ik heb nu ook iets raars. Koper heeft net voor het weekend vorige week iets besteld en ik heb het meteen de dag erna verzonden, netjes ingepakt met nog een klein sample erbij. DPD had wat langer over de verwerking van het pakket gedaan (is uiteindelijk 6 dagen onderweg geweest, inclusief weekend) en nu krijg ik daar drie sterren door met als reden dat het lang duurde voordat het pakket aankwam :') lekker dan. Vind dat dan toch een beetje jammer en een aparte reden want ik heb het zo snel als mogelijk verzonden en kan er niets aan doen dat zij hem ergens wat langer laten liggen.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:56

Palmboom95 schreef:
Als koper krijg je dan na verloop van tijd uiteindelijk wel gewoon je geld terug, maar voor de verkoper is het wel heel zuur als het pakje kwijt is want zij krijgt dan idd alleen die €20 :(

Ik heb nu ook iets raars. Koper heeft net voor het weekend vorige week iets besteld en ik heb het meteen de dag erna verzonden, netjes ingepakt met nog een klein sample erbij. DPD had wat langer over de verwerking van het pakket gedaan (is uiteindelijk 6 dagen onderweg geweest, inclusief weekend) en nu krijg ik daar drie sterren door met als reden dat het lang duurde voordat het pakket aankwam :') lekker dan. Vind dat dan toch een beetje jammer en een aparte reden want ik heb het zo snel als mogelijk verzonden en kan er niets aan doen dat zij hem ergens wat langer laten liggen.


Ik daar gewoon bij de beoordeling op reageren. Is idd een beetje raar.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:32

Sommigen geven al 3 sterren als ze gewoon volmaakt tevreden zijn en dat ook er bij zeggen, dan ben ik ook een beetje flabbergasted altijd :=

Maar als er bij staat dat het te lang duurde en anderen dat kunnen lezen als dat jij het laat weggebracht zou hebben, zou ik er lekker onder zetten dat jij het ook jammer vindt dat het zo lang onderweg was, terwijl jij het expres zo snel had weggebracht.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:43

Ja dat heb ik er nu ook bijgezet inderdaad! Want het lijkt nu een beetje alsof ik het een week heb laten liggen ofzo. Hoop dat ze nooit Homer of MR kiest, dan krijgt de arme verkoper 1 ster denk ik :')

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:55

Krijgen jullie een mail (in je mailbox ze) als er een pakketje van Vinted is geleverd op het pakket punt?
Ik krijg die nooit en kreeg hierdoor gister bijna m'n pakketje niet mee.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:57

Soms wel soms niet. Maar nog nooit hoeven laten zien bij het ophalen.
Alleen m’n naam zeggen is genoeg.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:32

Ik krijg die mail altijd maar ik hoef hem nooit te laten zien. Wel moet ik vaak een ID laten zien.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:18

Ik kom te vaak op het ophaalpunt, wij hebben een punt dat alles heeft behalve postnl, en als hij me ziet hoef ik enkel te zeggen met welk bedrijf het verzonden is. Mijn naam weet hij al 8-)

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:24

Ik had parfum besteld en die is opengegaan tijdens verzending, hele fles leeg.. Heb vinted gisteren een bericht gestuurd maar ik zie dat de betaling niet automatisch op on hold wordt gezet. Heeft iemand van jullie zoiets ook ooit gehad en is dat toen gemakkelijk opgelost?

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:58

Naar het gesprek gaan met de verkoper en aanklikken: Ik heb een probleem. Dan wordt het geld wel geblokkeerd.