Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:42

_Hinneke schreef:
Ik verkocht vorige week twee artikels samen, mevrouw koos voor dhl. De volgende dag heb ik het naar het postpunt gebracht. Ik heb de meneer van de winkel het effectief zien inscannen maar krijg via Vinted geen update dat het pakket is verzonden. Nu krijg ik een herinnering om het pakket binnen te brengen. Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? De koper heeft ook nog geen bericht gehad.

Lees maar paar pagina’s terug, ik had dit ook en nog enkele andere. Uiteindelijk goed gekomen maar vinted contacteren heb je nog minder aan dan niks. Ik heb nooit reactie gekregen. Heb gelijk DHL uit gezet als optie


_Hinneke schreef:
Ik heb handmatig kunnen kiezen voor ‘mijn pakket is al verstuurd’, het schijnt vooral bij dhl enorm druk te zijn. Ik hoop maar dat het alsnog goed aankomt.

Dit had ik ook maar deed niks tegen de herinneringen die ik bleef krijgen

Lisitano

Berichten: 4937
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:04

Het Homerr pakket wat kwijt was en waar ik maar herinneringen voor bleef krijgen om het te versturen, is terecht gekomen. De koper moest het opnieuw kopen want zij had haar geld al terug gekregen. Gelukkig werkte de koper mee en is het allemaal goed gekomen.

Ik heb nu DPD uitgezet. Het enige punt binnen 15 minuten met de auto zit middenin een dorpscentrum waarvoor je betaald moet parkeren en dus nog een eind moet lopen. Heel irritant.
Er is een DPD pakket onderweg sinds 5 december en nog steeds niet terecht. Die koper blijft maar bij mij aankloppen maar ik kan er ook niks mee behalve Vinted en DPD mailen, maar daar krijg ik ook geen nuttige reactie. Hopelijk komt dat pakket ook terecht.

Vandaag weer een rondje pakketten doen. Ik heb een hoop verkocht afgelopen dagen.

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:21

Hier gelukkig geen gedoe met verzendingen. Vindt het wel heel irritant dat wanneer iemand een bod doet en ik accepteer het dat het daarna stil blijft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:44

_Hinneke schreef:
Ik verkocht vorige week twee artikels samen, mevrouw koos voor dhl. De volgende dag heb ik het naar het postpunt gebracht. Ik heb de meneer van de winkel het effectief zien inscannen maar krijg via Vinted geen update dat het pakket is verzonden. Nu krijg ik een herinnering om het pakket binnen te brengen. Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? De koper heeft ook nog geen bericht gehad.


Toevallig van België naar Nederland? Blijkbaar zijn er problemen omdat het bij ons vertrekt als bpost en er veel vertraging is. Je kunt dit tijdig aan geven bij vinted via help, het vraagteken. Dan zetten ze het op 'hold' tot de koper aan geeft dat die het ontvangen heeft. Zo krijgt niemand zijn geld (terug) tot er bewijs is dat het geleverd is. Is bij mij uiteindelijk goed gekomen, juist door het op tijd aan te geven bij vinted.

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:54

Judith_ schreef:
_Hinneke schreef:
Ik verkocht vorige week twee artikels samen, mevrouw koos voor dhl. De volgende dag heb ik het naar het postpunt gebracht. Ik heb de meneer van de winkel het effectief zien inscannen maar krijg via Vinted geen update dat het pakket is verzonden. Nu krijg ik een herinnering om het pakket binnen te brengen. Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? De koper heeft ook nog geen bericht gehad.


Toevallig van België naar Nederland? Blijkbaar zijn er problemen omdat het bij ons vertrekt als bpost en er veel vertraging is. Je kunt dit tijdig aan geven bij vinted via help, het vraagteken. Dan zetten ze het op 'hold' tot de koper aan geeft dat die het ontvangen heeft. Zo krijgt niemand zijn geld (terug) tot er bewijs is dat het geleverd is. Is bij mij uiteindelijk goed gekomen, juist door het op tijd aan te geven bij vinted.


Ja klopt, is inderdaad van België naar Nederland. Bedankt in ieder geval voor de tip.

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:56

Granoek schreef:
_Hinneke schreef:
Ik verkocht vorige week twee artikels samen, mevrouw koos voor dhl. De volgende dag heb ik het naar het postpunt gebracht. Ik heb de meneer van de winkel het effectief zien inscannen maar krijg via Vinted geen update dat het pakket is verzonden. Nu krijg ik een herinnering om het pakket binnen te brengen. Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? De koper heeft ook nog geen bericht gehad.

Lees maar paar pagina’s terug, ik had dit ook en nog enkele andere. Uiteindelijk goed gekomen maar vinted contacteren heb je nog minder aan dan niks. Ik heb nooit reactie gekregen. Heb gelijk DHL uit gezet als optie


_Hinneke schreef:
Ik heb handmatig kunnen kiezen voor ‘mijn pakket is al verstuurd’, het schijnt vooral bij dhl enorm druk te zijn. Ik hoop maar dat het alsnog goed aankomt.

Dit had ik ook maar deed niks tegen de herinneringen die ik bleef krijgen


Oké, dankjewel. Ik heb het ook maar uitgeschakeld, bij homerr en mondial relay heb ik eigenlijk nooit problemen en ook een fijn postpunt dus dat scheelt. Bedankt voor je tip!

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:03

caro29 schreef:
Hier gelukkig geen gedoe met verzendingen. Vindt het wel heel irritant dat wanneer iemand een bod doet en ik accepteer het dat het daarna stil blijft

Dit
Of als ze een bundel willen kopen, dat je dan de pakketgroote aangeeft en dat je dan ook niks meer hoort

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:14

Ik heb vorige week donderdag via mondial een pakket verstuurd. Die is gister aangekomen bij de koper.
Zelf zit ik al bijna 2 weken op een pakketje van douglas te wachten :+

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:21

Mijn pakketje dat met Homerr naar Frankrijk ging is eindelijk afgeleverd en opgehaald. Heeft er 27 dagen over gedaan pffff. Wel een leuke review van haar gekregen :)

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:36

Hebben jullie ook dat de app steeds niet laadt?

Alja

Berichten: 25646
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 18:16

Caira schreef:
Hebben jullie ook dat de app steeds niet laadt?

Ja

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:21

Hier is mijn verzonden pakketje aangekomen , maar nu is de koper op Vinted vakantie zie ik. Hoop niet dat dat weer retour komt straks dan..

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:12

Alja schreef:
Caira schreef:
Hebben jullie ook dat de app steeds niet laadt?

Ja


Yes

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:03

Kan ik een bundel weigeren?
Iemand had 42€ geboden op ariats die ik er voor 80€ op heb staan (met kaartjes er nog aan) en dat heb ik geweigerd. Nu heeft ze een bundel met 4 artikelen van 1 of 2 euro gemaakt + de ariats en daar heeft ze 44,5 voor geboden??
Maar zie nergens een knop om te weigeren zoals een gewoon bod

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:16

Tuurlijk, gewoon laten staan zo. Als jij het verzendgewicht niet aanpast kan ze ook niet kopen. Heb je bundelkorting aan staan toevallig?

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:27

Ik heb mijn eerste artikel vorige maand verkocht, nu het geld binnen gekregen.

Voor de rest loopt het allemaal niet zo'n vaart, grotendeels spullen van de Pri voor een paar euro.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:29

@granoek: als je bundelkorting hebt aanstaan kan het dat ze op die prijs uitkomt. Is een vaak gebruikte methode. Stel, je korting staat op "vanaf 5 stuks -50%". Ik kies een item van €100 en 4 van 2. Totale aankoopwaarde: €108. Echter door die bundelkorting gaat er 50% overheen en hoeft de koper maar €54 te betalen!

Wat kan je eraan doen?
Als ik duurdere items heb en dit soort grappen wil vermijden, dan zet ik de bundelkorting overal op het minimale of gewoon helemaal uit.

Zij heeft nu die bundel gemaakt. Haal er 1 item uit (verbergen, verwijderen) en dan bestaat je bundel niet meer. Dan kan ze die niet meer aankopen. Als je dit doet, pas dan onmiddellijk je kortingen aan.

Bij een paar items zet ik ook expliciet in de tekst dat dat ene item niet verkocht zal worden in bundel. Willen ze toch een bundel en het erbij stoppen, dan dienen ze een berichtje te sturen voor overleg.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:30

Ik zet altijd in de omschrijving van duurdere artikelen dat ik daar geen bundelkorting op accepteer.

Een bod op een bundel kunnen ze pas doen als je pakket grootte hebt geselecteerd, dat bod kun je dan afwijzen. Als je dat nog niet hebt geselecteerd komt het vast door de bundel korting. Dan zou ik gewoon een berichtje sturen dat je dat niet gaat doen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:49

Ik heb duidelijk nog nooit eerder dure dingen verkocht :+ bedankt voor de tips! Heb nu een bikini verwijderd en de bundelkorting uitgezet. Wat een streken weer pfff

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:55

Echt ik heb hier zo’n hekel aan: heb je een bundel geselecteerd, dan moet dat goedgekeurd worden. Vervolgens ben je aan het werk, heeft die persoon het tijdens je werk goedgekeurd en vervolgens ook gelijk artikelen eruit al weer verkocht omdat je niet snel genoeg reageerde. Jongens we hebben het hier over 5 uur. Sommige mensen werken gewoon en kunnen niet 24/7 reageren. Vraag je ernaar zeggen ze: ja maar niet iedereen die selecteert koopt ook, dus als er een ander komt verkoop ik het gewoon. Ja natuurlijk mag het, maar ik vind het echt onbeleefd. Dan hoef ik de rest ook niet meer. Zo einde frustratie

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 16:58

Caira schreef:
Echt ik heb hier zo’n hekel aan: heb je een bundel geselecteerd, dan moet dat goedgekeurd worden. Vervolgens ben je aan het werk, heeft die persoon het tijdens je werk goedgekeurd en vervolgens ook gelijk artikelen eruit al weer verkocht omdat je niet snel genoeg reageerde. Jongens we hebben het hier over 5 uur. Sommige mensen werken gewoon en kunnen niet 24/7 reageren. Vraag je ernaar zeggen ze: ja maar niet iedereen die selecteert koopt ook, dus als er een ander komt verkoop ik het gewoon. Ja natuurlijk mag het, maar ik vind het echt onbeleefd. Dan hoef ik de rest ook niet meer. Zo einde frustratie


Dat is meestal gebeurd voor de bundel goedgekeurd is. Heb ik ook wel eens, dan selecteert iemand een bundel die ik had moeten goedkeuren en voor dat ik dat kan doen hebben andere mensen al op kopen geklikt. Dat kan je dan niet uitzetten ofzo.
Dus kan de verkoper niks aan doen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:00

Ik doe dat ook niet hoor. Soms gaat het bij mij zo snel dat ik geeneens tijd heb om te reserveren, want als items gewoon voor de vraagprijs worden verkocht gaan ze automatisch uit de bundel.

Ik werk best aardig wat en kan best in kortere tijd dan 5 uur een momentje vinden om te kijken of de bundel is geaccepteerd. Maar goed, zou het ook best vinden als je de spullen dan niet meer wilde. Heb niet met de kopers geknikkerd, dus graag of niet :D

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:03

verootjoo schreef:
Dat is meestal gebeurd voor de bundel goedgekeurd is. Heb ik ook wel eens, dan selecteert iemand een bundel die ik had moeten goedkeuren en voor dat ik dat kan doen hebben andere mensen al op kopen geklikt. Dat kan je dan niet uitzetten ofzo.
Dus kan de verkoper niks aan doen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.


Ze had hem goedgekeurd dat typte ze zelf, maar omdat ik het niet gelijk betaalde had ze het weer verkocht.

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:07

Ik vind dat niet raar. Hier worden populaire artikelen ook vaak gebundeld. Dan heb ik zo enkele bundels lopen die het grootste deel niet koopt. Ik keur de bundel goed en wie eerst betaald heeft het.

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:13

Moestuin schreef:
Ik vind dat niet raar. Hier worden populaire artikelen ook vaak gebundeld. Dan heb ik zo enkele bundels lopen die het grootste deel niet koopt. Ik keur de bundel goed en wie eerst betaald heeft het.


Grappig dat daar dus zo veel verschil in zit. Ik zou dat nooit doen. Ik zet het altijd op gereserveerd en geef die persoon dan de gelegenheid om te betalen. Ik heb ook nog nooit gehad dat het dan niet gekocht werd, en ik verkoop best veel. Hetzelfde geldt voor mij op mp, als ik met iemand in gesprek ben dan verkoop ik het ook niet opeens aan een ander. Verschil van opvatting denk ik dan.