Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:19

M_arjolein schreef:
Artimes schreef:
Ik vind het mega irritant als mensen mij een bericht sturen als ik een hartje heb gezet :')


Ja ik ook. Hele verhalen staan er dan soms.

Beetje hetzelfde idee als in een winkel; kan ik u helpen :')

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:05

Weet iemand hoe je als verkoper opgelicht kun worden via Vinted?

Er is nu een K3-tje / bekende vlaamse in het nieuws omdat ze opgelicht is via Vinted. Ze zou een jas verkocht hebben en de koper heeft waarschijnlijk aangegeven dat ze twijfelt of het nep is en nu is de bekende verkoopster haar jas en geld kwijt.

Ik heb vorige maand zelf als koper een Versace sjaal gekocht waar geen label aan zat waardoor ik twijfelde over de echtheid. Ik heb toen contact gehad met Vinted en uiteindelijk heb ik de sjaal teruggestuurd en mijn geld teruggekregen.

Nu moet ik zelf een leren jasje van Versace naar Italie sturen. Ik neem aan dat als de koopster aangeeft dat ze denkt dat het namaak is, dat ze het dan ook gewoon op eigen kosten moet terugsturen? Dat ik als verkoper niet zomaar jasje en geld kwijt ben?

Weten jullie hoe dat zit? In dit geval gaat het om 100 euro, geen klein bedrag.

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:14

Het is altijd een risico.

Ik zou zoveel mogelijk beeldmateriaal maken, vooral van de labels, ook van hoe je het verpakt, en eventueel bon ook bewaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:24

Ik vind het ook gek. Product houden en geld terug is toch dubbelop. Ik lees hier zo vaak dat mensen geld kwijt zijn bij kleine aankopen omdat het niet klopt met de beschrijving en terug sturen duurder is dan geld terug… Zonder terug sturen krijgen ze dan ook het geld niet dus hoezo kan dat bij Karen Damen opeens wel?

Pantykous

Berichten: 10495
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:25

Omdat je het dan hebt over maten die niet kloppen oid.

Fake items is wat anders en daar zijn ze heel streng op.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:30

Ik heb zelf vorige maand een item gekocht waarbij ik twijfelde aan de echtheid. Maar ik moest van Vinted gewoon kijken of ik er met de verkoopster uit kon komen en heb uiteindelijk op mijn eigen kosten het item teruggestuurd en mijn geld teruggekregen. Ik moest het product terugsturen en mocht het niet houden van Vinted zoals je wel eens leest.

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:36

Dit dus… Het product moet toch op zijn minst retour gaan?

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:49

Dat is mijn ervaring ook. Maar Karen van K3 is nu in het nieuws dat ze haar dure jas en haar geld kwijt is via Vinted, hierdoor twijfel ik dan weer om zomaar een duur product naar een vreemde te sturen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:05

Bij Opgelicht werd het product zogenaamd wel opgestuurd maar zat er alleen rotzooi in de doos. Volgens mij moet je als verkoper een aankoopbewijs kunnen laten zien.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:15

Oh, op die manier....
Ik vindt het wel een lastige om iets van in mijn geval 100 euro op te sturen naar een vreemde in Italie. Maar in Nederland kan me dat natuurlijk ook overkomen.....

Rennie89
Berichten: 37279
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:18

Heb mijn woolrich jas binnen, helemaal nieuw alleen zonder kaartjes.,, voor 70 euro *\o/* en hij past *\o/* wel langere jas dan verwacht maar alleen maar lekker :Y)

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:31

Ik heb net even op haar insta gekeken. Ze had het geld al op haar vinted rekening staan, dus de aankoop was eerst goedgekeurd. Daarna is er pas een klacht gekomen en heeft vinted het geld van de vinted rekening gehaald en vermeld dat de koper de jas mag houden.
Nou, ik verkoop geen merk product meer via vinted dan := Nogal tricky als de koper dan gewoon het artikel mag houden. Dit is gewoon vragen om oplichting.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:48

Ik heb eerlijk mijn twijfel uitgesproken naar de koper, ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.
Het gaat om een bedrag van 100 euro en we hebben geen enkel "persoonlijk" contact gehad. Ik vroeg meer voor het jasje en zij stuurde steeds; 50? 60? enz. Uiteindelijk ben ik bij 100 akkoord gegaan maar als je zo veel geld uitgeeft wil je toch wel iets van persoonlijk contact? Ik tenminste wel. Ik ben benieuwd hoe ze reageert en anders annuleer ik de verkoop misschien zelf.

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:10

Lastig zeg Petra, ik vind het jammer bij vinted dat je mensen niet na een geschil kan beoordelen.

1 keer is een pakket kwijt geraakt maar de kopende partij wilde helemaal niet meewerken met vinted contacteren en liet het allemaal maar op zijn beloop waardoor het echt onnodig lang duurde.


De andere keer zei de koopster dat het gebruikt was wat het niet in mijn ogen was maar had ik geen zin in gezeur en heb ik haar het product gegeven. Ging over een klein bedrag maar blijkbaar kan iemand dit soort geintjes heel vaak uithalen als je daarna deze personen niet meer kan beoordelen ? Of heb ik het mis ?

tengeltje11
Berichten: 7157
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:39

Neen, je kan echt je geld en product kwijt zijn.
Hier laatst Ali gekregen ipv een Italiaans fiets merk. Geld terug en product niet moeten terug sturen, want fake mag niet verkocht worden.

En je hoort dit balen, oplichters die dure dingen kopen van designer merken en nadien zeggen dat het fake is en 9 op de 10 keren mogen ze het houden en krijgen hun geld terug, maar meestal is het dus wel echt.

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:45

Mijn koopster heeft aangegeven dat ze het graag wil hebben en dat ze weet dat het artikel origineel is omdat zij het zelf vroeger zelf gehad heeft. En ze gaf ook aan dat ze weet dat het een vintage Versace item is uit 1993 en begrijpt dat ik daar geen bon meer van heb. Ik hoop dat ik met het gesprek kan voorkomen dat ik opgelicht wordt of het gesprek aan Vinted kan laten zien in geval van oplichting.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:12

Ik heb vaker geen persoonlijk contact

Soms zie ik item want ik wil of dat nou 200€ of 2€ is maakt niet uit
Alle geschillen zijn hier opgelost

Ook kopen mensen soms bundel bij mij 60-400€ geen contact meestal Fransen

Ik houd ze soms eenzijdig op de hoogte met een foto van pakket
Te vaak kwijt geraakt

Fake stuur ik terug nooit problemen gehad

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:36

Ik heb dingen gekocht op vinted maar kan nergens meer kiezen voor DPD en dhl en dat zijn m’n favorieten.
Doen die niet meer mee? Lijkt me nl sterk dat iedereen die uit heeft staan.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:07

verootjoo schreef:
Ik heb dingen gekocht op vinted maar kan nergens meer kiezen voor DPD en dhl en dat zijn m’n favorieten.
Doen die niet meer mee? Lijkt me nl sterk dat iedereen die uit heeft staan.


Ik kreeg de melding dat ze veel punten uitgezet hebben, omdat deze door de lockdown dicht zijn. Misschien dat je daarom deze niet kan kiezen ?

Het dpd pakket dat ik gisteren heb verstuurd, is vandaag bezorgt bij een ander dpd punt in ons dorp ipv bij de koper. Ik dacht lekker snel mijn geld te zien van dit pakket, maar helaas. Poging nr 2, hopelijk gaat het nu wel de juiste routing in.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:15

Oh die melding heb ik niet gekregen. En mijn dhl/DPD punt is gewoon open en zie er ook busjes pakketten afleveren :D
Het zijn de buren nl, dus vind dat altijd zo ideaal met pakketjes halen en brengen :')

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:49

Ik verkocht vorige week twee artikels samen, mevrouw koos voor dhl. De volgende dag heb ik het naar het postpunt gebracht. Ik heb de meneer van de winkel het effectief zien inscannen maar krijg via Vinted geen update dat het pakket is verzonden. Nu krijg ik een herinnering om het pakket binnen te brengen. Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? De koper heeft ook nog geen bericht gehad.

tengeltje11
Berichten: 7157
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:23

Vinted berichten, anders ben je straks je geld en pakje kwijt. Meestal kan vinted zien dat het effectief binnengebracht is en zetten het dan vast tot het aangekomen is.

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:28

Dankjewel voor de tip tengeltje11, hoe kan ik contact opnemen met Vinted? Ik zie alleen de FAQ’s.

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:31

Nou ik heb nu ook 2 pakketjes met wat struggles, ik ben de koper in dit geval, 1 die al een eeuw onderweg is met mondial relay, en toen plots op "aangekomen" werd gezet, dus aangegeven dat ik pakket niet heb, maar dan krijg je dus een standaard bericht.

Andere Via DHL die is weer retour afzender zonder bij mijn pakketpunt te zijn geweest, maar dat gaat allemaal automatisch, maar hoop wel dat die ook weer boven water komt!

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 09:41

Ik heb handmatig kunnen kiezen voor ‘mijn pakket is al verstuurd’, het schijnt vooral bij dhl enorm druk te zijn. Ik hoop maar dat het alsnog goed aankomt.