Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:47

Spannend altijd die verzendingen... mijn eerste pakketje is nog steeds onderweg naar Frankrijk.

MuSLi

Berichten: 5262
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:06

_Lorette_ schreef:
Er staat eigenlijk alleen dat het onderweg is (heen of retour, maar in jouw geval gewoon richting pick-up point). Je krijgt vanzelf een melding als het klaarligt.

Het gaat vooral om die eerste. Die laatste van UPS tracking is inderdaad duidelijk.
Maar die eerste zegt dat er een pakket retour gaat en er invoerrechten betaald moeten worden :o?
Maar blijkbaar kan ik het pakket dus gewoon afwachten en afhalen als het er is.
Bedankt voor de reacties :)

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:09

Die melding krijg je volgens mij standaard, maar binnen de EU is daar geen sprake van. Ik heb voor mijn pakketjes uit Zweden nooit iets hoeven betalen. Daar kreeg ik ook deze melding bij.

leeslampje

Berichten: 1121
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:32

Ik kreeg die melding laatst ook, maar kon probleemloos (en zonder kosten) mijn pakketjes ophalen :)

MuSLi

Berichten: 5262
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:44

leeslampje schreef:
Ik kreeg die melding laatst ook, maar kon probleemloos (en zonder kosten) mijn pakketjes ophalen :)

Dankje voor je reactie, dan wacht ik het rustig af... :j

tengeltje11
Berichten: 7157
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 02:46

Hier vals spul binnen gekregen…. Balen, had op voorhand van verschillende mensen gelezen dat vals niet teruggestuurd moet worden, maar als ik nu op probleem en vals klik, krijg ik gewoon het standaard antwoord dat ze de verkoper contacter en dat die 48u heeft om het retouradres door te geven, retour op mijn kosten,,.., dus vrees dat ik de Sjaak ben, gaat over 75 euro, dus best veel geld…. Is pure Ali-brol

caro29
Berichten: 8048
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 08:41

tengeltje11 schreef:
Hier vals spul binnen gekregen…. Balen, had op voorhand van verschillende mensen gelezen dat vals niet teruggestuurd moet worden, maar als ik nu op probleem en vals klik, krijg ik gewoon het standaard antwoord dat ze de verkoper contacter en dat die 48u heeft om het retouradres door te geven, retour op mijn kosten,,.., dus vrees dat ik de Sjaak ben, gaat over 75 euro, dus best veel geld…. Is pure Ali-brol


Wat heb je gekocht dan?

tengeltje11
Berichten: 7157
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:38

Fiets ensemble als cadeau voor mijn man…. Maar Chinese brol dus ipv het Italiaanse merk wat vermeld was…

Aranel
Berichten: 20206
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:38

Hmm, ik heb nu voor het eerst dat een pakket niet afgehaald is en dat het teruggestuurd wordt naar mijn DHL afgiftepunt.

Hoe zit dat met de kosten? Retour zenden kost ook geld maar wie betaalt dat?

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:47

Aranel schreef:
Hmm, ik heb nu voor het eerst dat een pakket niet afgehaald is en dat het teruggestuurd wordt naar mijn DHL afgiftepunt.

Hoe zit dat met de kosten? Retour zenden kost ook geld maar wie betaalt dat?

Als het automatisch terug gestuurd wordt, kost het niemand geld.
Bij mij werd het pakket zelfs aan huis geleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 11:02

Wat gek? Eerst krijg ik bericht dat het pakket is opgehaald. Dan dat ik automatisch een goede review ontvang en het geld wordt over geboekt. Nu bericht van de koper dat ze het nog niet heeft opgehaald?

Alja

Berichten: 25642
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:29

Mag iedereen hier mee kletsen :)

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:42

Alja schreef:
Mag iedereen hier mee kletsen :)


Ja hoor, het is geen hk.

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:17

Als het maar over Vinted gaat, toch :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:33

Ik heb gister weer 5 pakketten verstuurd, hoop dat ze afgehaald kunnen worden door de lockdown. :)

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:42

Ik hoop toch dat de bezorg bedrijven de pakketten naar het dichtstbijzijnde open afhaalpunt brengen. Zoals bijvoorbeeld tankstations. Neem eigenlijk aan van wel, anders blijven ze met alle pakketten zitten

Aranel
Berichten: 20206
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:01

Is het bij jullie ook zo'n zooitje met DHL?

Een van mijn pakketten is dus zonder reden retour gestuurd naar mij een paar dagen geleden maar ik heb nog niets ontvangen. De andere, die ik ook vorige week zaterdag verzonden heb, staat nu op 7 januari als verwachte aankomstdatum..

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:15

Hier tot nu toe verder alles goed aangekomen met DHL, ik twijfel wel erg om mijn vinted profiel op vakantie te zetten want ik vrees dat het echt chaos gaat worden bij alle bezorgdiensten.

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:35

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit.... er zijn zaterdag toch wat pakjes ingeleverd bij winkels en tuincentra enzo, en als die maandag niet meer open mogen....hoe komen die pakjes dan onderweg... zouden die bedrijven dan de pakkettencontainer even naar buiten rijden voor de afhaler ofzo?

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:20

Ik heb mijn Vinted even op vakantie gezet. Met de drukte krijg je waarschijnlijk ook nog dusdanig vertraging dat ik bang ben dat de koper uiteindelijk geld kan terugkrijgen omdat het zo lang duurt en dat risico wil ik niet. Daarbij is in de omgeving alleen postnl nog open.

Flying_Angel

Berichten: 15730
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 21:25

thirteenn schreef:
Ik heb mijn Vinted even op vakantie gezet. Met de drukte krijg je waarschijnlijk ook nog dusdanig vertraging dat ik bang ben dat de koper uiteindelijk geld kan terugkrijgen omdat het zo lang duurt en dat risico wil ik niet. Daarbij is in de omgeving alleen postnl nog open.

Hier ook hetzelfde gedaan. Maar iemand had een bod geplaatst, ik heb geaccepteerd. Toen vroeg ik welke bezorgdienst wil je, want waarschijnlijk lockdown. Tot nu toe totale radiostilte :))

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:06

Moestuin schreef:
Wat gek? Eerst krijg ik bericht dat het pakket is opgehaald. Dan dat ik automatisch een goede review ontvang en het geld wordt over geboekt. Nu bericht van de koper dat ze het nog niet heeft opgehaald?


Vreemd.. heb je al wel je geld?
Welke vervoerder?

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:09

Ja, ik heb mijn geld. Ging via Homer. Ik kreeg gisteren ook effectief een mail dat het was opgehaald gisteren. Toen had ik al een dag mijn geld.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:31

Moestuin schreef:
Ja, ik heb mijn geld. Ging via Homer. Ik kreeg gisteren ook effectief een mail dat het was opgehaald gisteren. Toen had ik al een dag mijn geld.


Dan is het aan de koper om aan te tonen dat ze het niet heeft.
Hier kan jij niks mee

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 08:49

Je krijgt je geld toch maar pas 5 dagen nadat het opgehaald is? Tenzij de koper zelf aanklikt dat alles is zoals gewenst. Aangezien je na een dag al uitbetaald bent heeft die waarschijnlijk "alles in orde" aangeduid. Ligt toch echt wel bij de koper/ontvanger dan lijkt me.