Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:07

@pmarena

Uhm ja :D volgens mij is dat het.

Voor mij als verkoper werkt het in elk geval goed.

Ik gebruik het vooral als ik een lading nieuwe spullen plaats..
Dan wil ik daar best 6,95 voor betalen als ik daarna voor 100 verkoop :$

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:55

Nou als je echt je hele "zooitje" er op gezet hebt dan is dat best leuk om een keer te doen denk ik :j

Ik vind die suggesties wel irritant maar soms brengt het je ook op ideeën :)

Nou ik heb nu een broekje en een truitje verkocht. Mondial Relay liet me wel even schrikken, die wilden me 3 kwartier in de auto zetten naar een volgens hun dichtstbijzijnd afhaalpunt :=

Ik hoop toch dat het punt hier een km of 10 hier vandaan open is....

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:18

hoe zien jullie als het in de buurt is? ik kan toch geen filter ofzo in stellen..?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:39

Ik heb geen problemen voorlopig qua verzendkosten, iedereen gaat gewoon akkoord met het pakketformaat wat ik aangeef. Ook Fransen :)
Onlangs wel iets verzonden wat net 8 gram te zwaar was... Maar voorlopig is daar inderdaad (nog) geen reactie op gekomen van MR of van de koper. Had het gewogen voor inpakken, zat netjes binnen het gewicht. Na inpakken weer gewogen, en toen zat ik er dus overheen. Maar anders inpakken ging het em niet worden dus de gok genomen.

Over 8 gram zullen ze niet zo moeilijk doen denk ik. Over 250 gram zou wel iets gezegd en aangerekend kunnen worden.

Lorette, ik zou die dame melden dat het volgens de officiële maat is, of helemaal niet en ook Vinted inlichten dat ze jou als verkoper hiermee lastig valt. Want stel dat ze wel wegen, er komen kosten bij, voor wie zijn die dan? Voor haar of voor jou? Als ze voor haar zijn kan ze nog klacht gaan indienen bijvoorbeeld of een slechte recensie geven met die rembours-sticker.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:55

mirna6308 schreef:
hoe zien jullie als het in de buurt is? ik kan toch geen filter ofzo in stellen..?


Bedoel je verzendpunten? Of verkopers?

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:01

Voor het afleverpunt kon ik gewoon postcode / woonplaats ingeven. Het stomme was wel toen ik onze postcode ingaf, hij me dus een belachelijk eind verder weg stuurde. Toen zocht ik maar op de postcode van mijn ouders die 25 km hogerop wonen. Dacht dan kijk ik wel of ik hem daar ergens weg kan brengen.

En toen gaf hij het punt op dat hier een km of 10 vandaan ligt. Let wel: als mijn ouders daar een pakje weg zouden moeten brengen, dan zouden ze op die route een paar 100 meter langs ons huis rijden.... het ligt dus 35 km bij hen vandaan.... beetje een vreemd systeem :=

Maargoed, ik ga even bellen naar dat afdroppunt om te vragen hoe & wat. Van de week stonden er wel auto's dus ik neem aan dat je er naartoe kan nu. Ik ga even checken of je dan een afspraak moet hebben ofzo. (tuincentrum)

petra8
Berichten: 1143
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:25

mirna6308 schreef:
hoe zien jullie als het in de buurt is? ik kan toch geen filter ofzo in stellen..?


Wat ik nog wel eens doe wanneer ik op zoek ben naar iets, in de zoekbalk op de naam van het product en mijn woonplaats zoeken. Zo kan ik zien of iemand hier in de buurt het toevallig te koop heeft en ik het kan ophalen.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:38

MarcoBorsato schreef:
mirna6308 schreef:
hoe zien jullie als het in de buurt is? ik kan toch geen filter ofzo in stellen..?


Bedoel je verzendpunten? Of verkopers?

Ik bedoel de verkopers...

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:39

Maar je laat alles opsturen, dan maakt t toch niet uit of ze in de buurt zitten?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:40

Klein pakket:

Afbeelding

Middel:

Afbeelding

Groot:

Afbeelding

Alleen bij Mondial scheelt het dus 40 of 95 cent bij een groter pakketformaat...

En via DHL maar liefst 10 en 20 cent.
Laatst bijgewerkt door corinep op 19-04-21 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:43

Grrrrommmm :( Vinted blijft maar steeds 1 van de 2 shirtjes verwijderen die ik online heb gezet. Ik heb van hetzelfde shirtje 1 rode en 1 oranje, en dan halen ze er steeds 1 af omdat ze dat zien als hetzelfde product meerdere keren adverteren.

Je lijkt ook geen bezwaar daar tegen te kunnen maken ofzo..... -O-

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:45

pmarena schreef:
Grrrrommmm :( Vinted blijft maar steeds 1 van de 2 shirtjes verwijderen die ik online heb gezet. Ik heb van hetzelfde shirtje 1 rode en 1 oranje, en dan halen ze er steeds 1 af omdat ze dat zien als hetzelfde product meerdere keren adverteren.

Je lijkt ook geen bezwaar daar tegen te kunnen maken ofzo..... -O-



Had ik ook maar dan 3 dezelfde leggins...

Gebruik je toevallig 1 dezelfde foto voor beiden, heb je het al geprobeerd met een andere foto? Andere achtergrond oid.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:58

Ja ik heb echt alles overduidelijk anders gedaan nu, hopelijk blijven ze nu "plakken"....

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:04

pmarena schreef:
Voor het afleverpunt kon ik gewoon postcode / woonplaats ingeven. Het stomme was wel toen ik onze postcode ingaf, hij me dus een belachelijk eind verder weg stuurde. Toen zocht ik maar op de postcode van mijn ouders die 25 km hogerop wonen. Dacht dan kijk ik wel of ik hem daar ergens weg kan brengen.

En toen gaf hij het punt op dat hier een km of 10 vandaan ligt. Let wel: als mijn ouders daar een pakje weg zouden moeten brengen, dan zouden ze op die route een paar 100 meter langs ons huis rijden.... het ligt dus 35 km bij hen vandaan.... beetje een vreemd systeem :=

Maargoed, ik ga even bellen naar dat afdroppunt om te vragen hoe & wat. Van de week stonden er wel auto's dus ik neem aan dat je er naartoe kan nu. Ik ga even checken of je dan een afspraak moet hebben ofzo. (tuincentrum)


Je kan ook gewoon bepaalde verzendmethodes uitzetten, heb Mondial Relay ook uitgezet omdat er niets in de buurt zit en ga niet stad en land af voor een pakje te posten.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:48

Dit punt bij ons zit op de weg tussen school en huis dus dat is geen probleem hoor :)

DHL punt kom ik ook regelmatig want dat is een wederverkoper van ons. En PostNL daar breng ik zelf altijd onze pakjes naartoe. Alleen DPD en Homer zijn niet zo praktisch maar dat zien we dan wel weer :)

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:23

Zeg, met dat aanvragen van een bundel hè. Ik word daar eigenlijk best een beetje zenuwachtig van... hoe pakken jullie dat aan?

Dan zie ik iets leuks bij iemand dat ik sowieso graag wil kopen :j
Maar dan zie ik er nog iets bij dat ik ook graag zou willen.

Dan is in principe de enige "zoals het hoort" route toch dat je zo'n bundel aanvraagt zodat ze door kunnen geven hoeveel verzendkosten je moet betalen?

Maar die artikelen zijn dan niet voor je gereserveerd lijkt het?
Zou iemand anders die spullen snel kunnen kopen terwijl ik zit te wachten op reactie op mijn bundel-aanvraag....?

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:39

Jep dat zou kunnen.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:54

Nee, niet gereserveerd, maar dat is bij een webshop ook niet als je ze in je mandje legt. En op drukke dagen is dan mijn mandje ook half leeg tegen de tijd dat ik op kopen druk :')

Niet zenuwachtig worden, het ergste wat je kan overkomen is dat je een item niet meer kan kopen en volgens mij vergaat de wereld dan niet toch? (En hou je geld in je portemonnee :+)

Swah

Berichten: 1864
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:56

Iemand zegt dat ze heeft betaald voor een artikel van me (nadat ik het bod heb geaccepteerd) maar in zie dat niet terug, geen ' in behandeling' in m'n wallet. Gevalletje proberen met te neppen of geen waterdicht systeem?

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:57

Hier dit weekend om die reden nog 3x los van elkaar iets gekocht bij een persoon. Had bundel samengesteld, maar werd niet gereageerd in de eerste 10 min. Het stond er allemaal net op en waren koopjes.... dus beslist om het zekere voor het onzeker te nemen en alles los van elkaar gekocht...

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:57

Swah schreef:
Iemand zegt dat ze heeft betaald voor een artikel van me (nadat ik het bod heb geaccepteerd) maar in zie dat niet terug, geen ' in behandeling' in m'n wallet. Gevalletje proberen met te neppen of geen waterdicht systeem?


Kreeg je een bericht dat je een artikel verkocht?

Swah

Berichten: 1864
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:01

Nee, bericht van een bieding en dat bod heb ik geaccepteerd.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:02

Afbeelding

Ik kreeg dit in mijn chat toen er betaald was

_Lorette_

Berichten: 12120
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:08

Het kan zijn dat de koper wel het betalingsproces heeft doorlopen, maar dat er daar iets mis ging. Dan lijkt het voor haar alsof ze heeft betaald. Het is pas echt gekocht/verkocht als Vinted daar een melding over geeft.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:18

tengeltje11 schreef:
Hier dit weekend om die reden nog 3x los van elkaar iets gekocht bij een persoon. Had bundel samengesteld, maar werd niet gereageerd in de eerste 10 min. Het stond er allemaal net op en waren koopjes.... dus beslist om het zekere voor het onzeker te nemen en alles los van elkaar gekocht...


Nou precies, is toch jammer als het dan je neus voorbij gaat als het iets is waar je specifiek naar op zoek bent / moeilijk te vinden / echt een koopje of een uniek stuk dat iemand zelf gemaakt heeft. Wel raar eigenlijk dat je dat toch niet vast kan kopen / reserveren en dan later een na-berekening krijgt voor de verzendkosten ofzo :)