Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:27

Nou mijn Wii is er...wat denk je? Zit het spel waarom ik het eigenlijk kocht er niet bij!! Echt ik word hier zo moe van. Ben nu even aan het bedenken wat ik ga doen.
Eerst ook maar eens testen of het ding het überhaupt wel doet.

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:50

Lisitano schreef:
Je moet even op ‘afhaalpunt kiezen’ klikken. Dan zie je kaart en daarop kan je ook andere verzenders aanklikken, als de verkoper die opties geeft dan.


Dit werkt bij mij dus niet meer. Ik krijg maar 1 aanbieder te zien. Als ik op home delivery klik en daarna weer op afhaalpunt dan heb ik vaak wel een andere vervoerder.
Heel vreemd, normaal kon je inzoomen op de kaart en kon je kiezen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:18

Ik ben weer terug van vakantie, dus de boel meer weer eens actief gezet :) maar nog niets nieuws online.

Veel ellende met DHL zo te lezen. Is het geen optie als je het pakje gaat afgeven, om een foto te maken als je in het afgiftepunt bent, met het verzendlabel goed zichtbaar? Kan je daar al mee bewijzen dat het afgegeven is voor verzending in ieder geval.

Deedee, ik zou daar wel melding van maken bij de verkoper voor je het geld zou overmaken of vinted laat weten dat je het ontvangen hebt.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:03

Het spel bleek in de Wii te zitten kwam ik achter met testen :')

Nu heb ik haar gisteren gemaild dat ik alles heb en in orde is en dat ze dit Vinted moet laten weten i.v.m. het geld. Ik hoor niks meer van haar. Ook vreemd...je wil je geld toch?

Zag vanmorgen dat ik het geld retour heb. Wil het naar haar overmaken, maar dan moet ze wel iets laten weten. Vreemd dit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:19

Melding van maken bij Vinted?

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:35

Ik krijg niet de indruk dat vinted iets van meldingen echt leest. Krijg iig hele tijd hetzelfde automatische bericht, weet niet hoe het bij deedee zit

Nu ook melding dat de transactie geannuleerd gaat worden omdat ik het niet opgestuurd zou hebben en krijg niemand te pakken daar

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:15

deedee19 schreef:
Het spel bleek in de Wii te zitten kwam ik achter met testen :')

Nu heb ik haar gisteren gemaild dat ik alles heb en in orde is en dat ze dit Vinted moet laten weten i.v.m. het geld. Ik hoor niks meer van haar. Ook vreemd...je wil je geld toch?

Zag vanmorgen dat ik het geld retour heb. Wil het naar haar overmaken, maar dan moet ze wel iets laten weten. Vreemd dit.

Grote kans dat zij dr geld al heeft van Vinted. Als een pakketje zoek raakt valt dat onder kopersbescherming en krijgt de koper zn geld terug maar de verkoper krijgt ook gewoon uitbetaald

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:32

De koper krijg vaak maar een schijntje vergoed dus dat gaat niet altijd op.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:45

Urona447 schreef:
De koper krijg vaak maar een schijntje vergoed dus dat gaat niet altijd op.


Ik heb tot nu toe altijd t hele bedrag terug gehad als er een pakket vermist is. Geen idee of dat anders is bij de NL vinted want ik kan alleen de UK vinted gebruiken (en ook niet uit t buitenland kopen, lang leve Brexit)

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:50

Bij DHL word er max 20 euro vergoed aan de verkoper. Voor mij geen DHL meer dus.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:08

Judith_ schreef:
deedee19 schreef:
Het lijkt haast wil in de communicatie DHL België Nederland te zitten. Als ik iets binnen Nederland koop via DHL heb ik het twee dagen later thuis. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit meer een optie kan selecteren. Ik krijg nu standaard alleen de optie DHL (of ik tref toevallig kopers die alleen met die optie sturen dat kan natuurlijk ook nog)


Ja daar lijkt het wel op. Ik heb preventief alvast contact opgenomen met vinted en die heeft aan dat er tussen bpost (waar het moet worden afgegeven als Belg) en DHL erg veel vertraging is. Tot 13 dagen... Maar ja ik kreeg geen bewijs, ik verzend ook nooit met DHL dus wist dat niet..

Ik heb de koper ook een berichtje gestuurd, dat kon ze waarderen. Maar hoe het nu afloopt weet ik niet. Balen.

Ja dit is het probleem Bpost en dan naar DHL lijkt wel ofje in het oostblok aan het verzenden bent, ik denk dat het daar vlotter gaat zelfs

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:55

Tara_13 schreef:
Lisitano schreef:
Je moet even op ‘afhaalpunt kiezen’ klikken. Dan zie je kaart en daarop kan je ook andere verzenders aanklikken, als de verkoper die opties geeft dan.


Dit werkt bij mij dus niet meer. Ik krijg maar 1 aanbieder te zien. Als ik op home delivery klik en daarna weer op afhaalpunt dan heb ik vaak wel een andere vervoerder.
Heel vreemd, normaal kon je inzoomen op de kaart en kon je kiezen


Afbeelding

Je moet op Lijst klikken..

Dan krijg je een lijst van de verzendopties van de koper.

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:56

Haha! Ik heb iets verkocht, ik zag Homer, dus dacht makkelijk! Alles ingepakt en dichtgemaakt. Is het homer buitenland, moet er dus nog een label in het pakket :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:15

Huh? Ik heb al vaker Homerr gehad, ook naar NL, maar daar moest nooit een label in. Ik print het wel steeds en plak het op het pakket (de QR) omdat ik als de dood ben bij meerdere homerr-pakjes dat ik ze per abuis zou verwisselen bij afgifte _O-

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:32

Blijkbaar moet het nu wel, omdat het naar Frankrijk is denk ik? Echt geen idee, ik stond al bij het punt :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:53

Ja ik vergeet dat ook altijd grrr dan schuif ik het nog even door de bovenkant en plak ik de zijkantjes terug af

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:48

Ik heb een pakje gekocht wat via DHL van NL naar BE verstuurd moet worden. Dat ging altijd goed maar er zit nu al 4 dagen geen beweging in het pakje en door jullie ervaringen met DHL begin ik hem nu een beetje te knijpen....

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:44

Hier voor het eerst ook wat te koop gezet. Veel dingen al vaak favoriet gemaakt, 1 ding verkocht. Ik was snel, 's nachts verkocht, volgende dag weggebracht en dag daarna bezorgd bij afhaalpunt. Alleen ligt het daar nog steeds :+

Nu maat weer kledingkast verder uitpluizen. Ik heb ook nog hoop schoenen die ik niet meer draag en bijna nooit aangehad heb

Bootsiebob

Berichten: 5550
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:50


Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:42

Ik heb het na heel lang uitstellen en spullen opsparen sinds donderdag en al voor een behoorlijk bedrag verkocht in totaal. Schoenen en wat babykleding (en 1 baby slaapzak). Zet nu steeds iedere dag een paar dingen erop want heb echt een berg verzameld.

Op 1 ding na is alles verzonden, dus dan is het wachten tot de pakjes aankomen. Vanavond weer wat dingen erop zetten dus benieuwd of het komende week nog steeds zo storm loopt :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:18

Ik vind het erg confronterend als er dan bij leuke jurkjes gevraagd wordt naar ‘aan’ foto’s… als ik er nog in paste deed ik hem waarschijnlijk niet weg :')

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:18

Granoek schreef:
Ik vind het erg confronterend als er dan bij leuke jurkjes gevraagd wordt naar ‘aan’ foto’s… als ik er nog in paste deed ik hem waarschijnlijk niet weg :')


Haha ik heb het andersom. Ik doe ze weg omdat het allemaal te groot is. Dan werken aan foto's ook niet, zit geen vorm in op die manier. Ruilen? :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:24

Ja die vraag krijg ik soms ook, wel lastig als er in de advertentie staat dat ik het niet meer pas.
Of dan vragen ze een productfoto vanaf de website van de winkel. Eh... Het is niet omdat het item ongedragen is zonder kaartjes dat het uit de laatste nieuwe collectie komt :')

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:30

Heeft iemand hier wel eens een pakketje niet opgehaald (ze hebben het op een heel ander punt afgeleverd, erg ver weg)? Krijg je dan als koper je geld helemaal terug? Zou best apart zijn als je verzendkosten etc terug zou krijgen, maar ben benieuwd

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:46

Ik heb wel meerdere keren gehad dat mijn pakketje bij een heel ander punt (in een totaal andere stad) was geleverd, maar dat is vanuit de bezorgdiensten/pakketpunten altijd snel opgelost gelukkig. Misschien wordt jouw pakketje ook nog naar het goede punt gestuurd?