Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:31

pmarena schreef:
Dat klinkt wel relaxed! Ik verzend normaal eigenlijk alleen maar via PostNL, heb helemaal geen zin om uit te zoeken hoe het met al die andere aanbieders werkt, die inleverpunten zitten ook op allerlei onhandige plekken verder weg en PostNL zit hier om de hoek :)

Als je een label voor die andere dingen alleen maar hoeft af te drukken dan wil ik dat gerust op zo'n punt afdroppen.

Ik vind het an sich ook wel spannend dat je pas betaald krijgt als het pakje geleverd werd, hopelijk tref je dan geen oplichter die zegt dat er niks in zat, of raakt een pakje niet zoek ofzo. Maar als ik het topic zo doorlees klinkt het alsof het over het algemeen wel goed gaat :)


Ja vind ik ook. Maar bij mij gaat het over max een paar tientjes per verzending, dus als het een keer fout gaat is het niet gelijk een ramp.
En als t te vaak gebeurt stop ik er gewoon weer mee :')

juval

Berichten: 13319
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:13

tengeltje11 schreef:
Ja, idd, eender wie het koopt, eens verkocht hoef je enkel het verzendlabel te printen, erop kleven en binnenbrengen.


bij Homerr hoeft zelfs dat niet. Je krijgt een qr code op je telefoon, en daarmee kan je het pakket verzenden. Bij het homer punt wordt er dan een barcode op geplakt.

ik verpak ook bijna alles in plastic. heel handig vind ik.

n.a.v. dit topic ook maar weer eens gaan neuzen, en een leuk pakket kinderkleren in Frankrijk gevonden.

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:32

Over dat ophalen, daar doe ik soms ook best even over. Soms wacht ik op een ander pakje dat er binnen paar dagen ook moet zijn bijvoorbeeld en dat vertraagd dan uiteraard weer. Ook zijn sommige ophaalpunten maar beperkt open, zeker met corona, dus dan lukt ophalen pas op de eerstvolgende zaterdag. Meestal laat ik het wel weten als ik echt laat ben, maar voor een paar dagen niet.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:34

Hier idem voor, het mondial punt ligt 20 km verderop, daar ga ik 2/week heen voor hobby’s van de kinderen en rij dan voorbij.

black_kelpie

Berichten: 7866
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:38

juval schreef:
bij Homerr hoeft zelfs dat niet. Je krijgt een qr code op je telefoon, en daarmee kan je het pakket verzenden. Bij het homer punt wordt er dan een barcode op geplakt.

Alleen binnen Nederland doen ze QR, als je met Homerr naar het buitenland stuurt moet er wel een geprint label op. In tweevoud, ook eentje in het pakket.

Hier gaat ook bijna alles in plastic, veel makkelijker :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:36

Ik doe sowieso in plastic, dan in een doos of papieren zak en daar dan bruinpakpapier omheen. Dan zit het droog en normaal ook voldoende verpakt om eens een schram te doorstaan.
Bij MR moet je de onderste helft van je label eraf knippen en in je pakket stoppen. Als je buitenste label eraf raakt kunnen ze zo alsnog de ontvanger traceren.

_Lorette_

Berichten: 12120
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:31

Ik snap niet zo goed waarom ik bijna uitsluitend naar Frankrijk verkoop via Vinted. Die moeten in eigen land toch ook genoeg leuks kunnen vinden?
Momenteel ben ik erg beperkt wat verzendwijzes betreft, omdat die punten dicht zijn door de winkels die (definitief) gesloten zijn wegens corona. Uiteindelijk nog een DPD punt kunnen vinden. Dan kan ik wel een bundel versturen naar Frankrijk. Nu wil degene ook dat ik het pakketformaat aanpas naar klein (ipv middel). Het gaat om een bundel van drie jurkjes. Ik lees echter dat het pakket dan maximaal 500 gram mag wegen en dat lukt nooit. Wat zouden jullie doen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:39

Als je er een paar gram overheen zit incl verpakking kan je de gok nog wagen. Anders zou ik het niet doen, maar wel aangeven bij de feedback dan dat koper de bijhorende verzendkosten niet wil betalen.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:45

verootjoo schreef:
Ik word nu wel gestoord van een koopster van mij hoor. Heeft drie items gekocht en betaald, maar wil daarna ook een vierde, en die dan los betalen. Al vanaf woensdag mee bezig maar die betaalt ze niet :roll: en reageert mega traag/niet.
Kan ik nu nog gewoon de boel afblazen en opnieuw te koop zetten? Of moet ik die drie items dan opsturen? Wanneer krijg ik dan m’n geld? Als zij aangeeft dat het ontvangen is?


Je kan in principe gewoon de drie items versturen, maar je kan ook de koop annuleren (in het gesprek op de 'i' drukken rechtsboven) of vijf dagen wachten met opsturen, dan wordt de koop door Vinted ontbonden.


pmarena schreef:
Dat klinkt wel relaxed! Ik verzend normaal eigenlijk alleen maar via PostNL, heb helemaal geen zin om uit te zoeken hoe het met al die andere aanbieders werkt, die inleverpunten zitten ook op allerlei onhandige plekken verder weg en PostNL zit hier om de hoek :)

Als je een label voor die andere dingen alleen maar hoeft af te drukken dan wil ik dat gerust op zo'n punt afdroppen.

Ik vind het an sich ook wel spannend dat je pas betaald krijgt als het pakje geleverd werd, hopelijk tref je dan geen oplichter die zegt dat er niks in zat, of raakt een pakje niet zoek ofzo. Maar als ik het topic zo doorlees klinkt het alsof het over het algemeen wel goed gaat :)


Ik maak zelf altijd foto's van hoe het in de verpakking zit en hoe het uiteindelijk is ingepakt. Zo is er bewijs dat het netjes is ingepakt en als iemand zegt dat er dingen missen sta je sterker.

Bootsiebob schreef:
Vanwege zoek raken van pakketjes kies ik voor echt dure items de optie aangepaste verzending, dan kan ik het aangetekend verzekerd met post.nl versturen (is €9 voor Nederland, €15,50 voor buitenland). Probeer ook een foto te maken van het item in de doos voor het versturen.

Ik heb momenteel een koper in Frankrijk die het pakketje nog niet afgehaald heeft, terwijl het er al een paar dagen ligt. Ze stelt me vragen die ik niet echt begrijp (in het Frans en na translate begrijp ik de vragen nog steeds niet).
Dat vind ik dan toch een beetje spannend, ik heb ver gefietst om het pakketje te verzenden en het heel zorgvuldig verpakt, dus zou het zonde vinden als ik niet betaald krijg.

Ben ook benieuwd hoe het verder verloopt wanneer iemand iets niet ophaalt.

Even afwachten maar...


Als iemand het niet ophaalt wordt het - afhankelijk van de vervoermethode - na X aantal dagen retour gestuurd jouw kant op. De koper krijgt dan het geld terug en jij je pakket.
Als iets echt kwijtraakt krijgt normaal gesproken de koper het geld terug, en krijg jij wel gewoon uitbetaald.


_Lorette_ schreef:
Ik snap niet zo goed waarom ik bijna uitsluitend naar Frankrijk verkoop via Vinted. Die moeten in eigen land toch ook genoeg leuks kunnen vinden?
Momenteel ben ik erg beperkt wat verzendwijzes betreft, omdat die punten dicht zijn door de winkels die (definitief) gesloten zijn wegens corona. Uiteindelijk nog een DPD punt kunnen vinden. Dan kan ik wel een bundel versturen naar Frankrijk. Nu wil degene ook dat ik het pakketformaat aanpas naar klein (ipv middel). Het gaat om een bundel van drie jurkjes. Ik lees echter dat het pakket dan maximaal 500 gram mag wegen en dat lukt nooit. Wat zouden jullie doen?


Dit zou ik weigeren. Het verschil tussen klein en middel scheelt volgens mij nog geen euro. Gewoon aangeven dat je je aan de regels per pakketformaat wil houden en dat je dan over het maximale gewicht heengaat en het helaas dus niet kan doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:05

Ik zou het wel wegen. Dingen waarvan ik dacht "dat hoort in categorie X" bleek weleens in Y te zitten. En ja, soms inderdaad ook lichter dan ik dacht en dan ook de goedkopere categorie.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:22

Zetten jullie je "kledingkast" wel eens in de etalage?

Ik heb dat nu 3x gedaan en dat kost dan 6,95 voor een week, maar ik heb daardoor wel echt veel meer verkocht dan zonder.. :j

Soms lijkt ik wel een pakketdienst :')

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:24

juval schreef:
tengeltje11 schreef:
Ja, idd, eender wie het koopt, eens verkocht hoef je enkel het verzendlabel te printen, erop kleven en binnenbrengen.


bij Homerr hoeft zelfs dat niet. Je krijgt een qr code op je telefoon, en daarmee kan je het pakket verzenden. Bij het homer punt wordt er dan een barcode op geplakt.

ik verpak ook bijna alles in plastic. heel handig vind ik.

n.a.v. dit topic ook maar weer eens gaan neuzen, en een leuk pakket kinderkleren in Frankrijk gevonden.



En dat is nou net iets dat ik niet wil, dat ik met zo'n telefoon moet gaan hannessen :=
Hopelijk kan dat dan ook anders.... maar dat gaan we wel zien :)

Ik mis wel de optie om een setje te verkopen, bij babykleding kan je wel "een setje" selecteren, maar bij kinderkleding alleen "een pakket" volgens mij.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:26

Is geen gehannes, je verkoopt iets en het label sturen ze je naar je account. Bij de balie laat je dat zien en klaar. Maar je mag het ook thuis printen als je daar geen zin in hebt.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:27

Lotus83 schreef:
Zetten jullie je "kledingkast" wel eens in de etalage?

Ik heb dat nu 3x gedaan en dat kost dan 6,95 voor een week, maar ik heb daardoor wel echt veel meer verkocht dan zonder.. :j

Soms lijkt ik wel een pakketdienst :')


Nog nooit gedaan..... en zonder etalage, percentueel gezien, hoeveel scheelt het bij jou?

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:27

Lotus83 schreef:
Zetten jullie je "kledingkast" wel eens in de etalage?

Ik heb dat nu 3x gedaan en dat kost dan 6,95 voor een week, maar ik heb daardoor wel echt veel meer verkocht dan zonder.. :j

Soms lijkt ik wel een pakketdienst :')


Is dat dat je als koper rondneust en er ineens zo'n rijtje opdringerige dingen tussen gezet wordt waar je helemaal niet naar zocht..? Soms kan daar wel ineens iets interessants tussen zitten natuurlijk :)

MarcoBorsato schreef:
Is geen gehannes, je verkoopt iets en het label sturen ze je naar je account. Bij de balie laat je dat zien en klaar. Maar je mag het ook thuis printen als je daar geen zin in hebt.


Voor mij is dat gehannes :j Ik heb een GSM maar weet 9 van de 10 keer niet eens waar dat ding ligt, doe er liefst zo weinig mogelijk mee :') Printen doe ik de hele dag toch al dus dat is voor mij een stuk makkelijker, top als dat gewoon kan +:)+

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:41

Waarom ga je via een app verkopen als je niet handig bent met je GSM?

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:51

in wat voor plastic versturen jullie?

_Lorette_

Berichten: 12120
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:54

Ik hergebruik de nog redelijk nette verpakkingen die ik zelf heb ontvangen. Meestal van die kledingzakken die je met zo'n plakstrip weer netjes dicht kunt plakken voor retour. Mijn DHL meneer slaat wel op tilt als er ergens nog een barcode of oud label te vinden is (ook al heb ik die goed doorgekrast net dikke stift), daarom plak ik die af met tape als het niet volledig te verwijderen is.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 18-04-21 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:55

Ik krijg vaak dingen in diepvrieszakjes en dan daaromheen papier of grote envelop. Soms zetten ze er ook nog iets op als veel plezier ermee ofzo.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:07

MarcoBorsato schreef:
Waarom ga je via een app verkopen als je niet handig bent met je GSM?


Het werkt prima op de laptop hoor :)
Veel makkelijker dan dat getut op zo'n klein schermpje, ik heb daar gewoon niet zoveel mee :P

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:27

Aaaahhh ik dacht dat het een mobiele app was! Kon er al geen kaas van maken :=

_Lorette_

Berichten: 12120
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:39

Ik vroeg de verkoper wat het verschil in verzendkosten tussen klein en middel pakket was in kosten. Ze zegt dat niet te kunnen zien, omdat ik bij alles 'zeer groot' pakket heb aangegeven. Dat is lekker overdreven, want het is de één na kleinste variant die ook wordt geadviseerd bij het verkopen van jurken, maar natuurlijk helemaal in een bundel. :Y)
Nu krijg ik een bericht met ten minste 60 uitroeptekens dat ik niet moet piepen en gewoon alles via klein pakket moet versturen. Ik ben er eigenlijk al klaar mee, haha. Mijn kledingkast mag echt opgeruimd worden, maar soms twijfel ik of ik niet gewoon alles in de container moet gooien. :o Ik vind het idee van een 2e leven voor kleding mooi, maar wat een gedoe voor weinig geld...

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:52

Weeg je pakket en kies de optie die erbij hoort, je hebt tot 0.5, 1, 2 of 5 kilo geloof ik. Franssen communiceren volgens mij ook soms een beetje anders dan dat wij dat doen.

Ik heb laatst ook iemand gevraagd een kleiner pakket te selecteren, was een beetje een twijfelgeval maar had toevallig zelf net een iets groter pakket verstuurd wat op 1800 gram zat. Bij mondial en homerr heb ik ze trouwens nog nooit zien meten of wegen dus geen idee of dat een probleem op zou leveren.

_Lorette_

Berichten: 12120
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:03

Zij geeft ook aan dat er niet gewogen wordt. 1 kg zou voor mij het juiste pakketformaat zijn.
Waar blijven die Nederlandse kopers? :P

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:05

tengeltje11 schreef:
Lotus83 schreef:
Zetten jullie je "kledingkast" wel eens in de etalage?

Ik heb dat nu 3x gedaan en dat kost dan 6,95 voor een week, maar ik heb daardoor wel echt veel meer verkocht dan zonder.. :j

Soms lijkt ik wel een pakketdienst :')


Nog nooit gedaan..... en zonder etalage, percentueel gezien, hoeveel scheelt het bij jou?


Veel.. exact kan ik het niet zeggen maar serieus veel.
Het word dan bijgehouden in een grafiek, hoevaak je profiel dan word bekeken etc..

En dan heb je het over een paar honder keer per dag.