Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:34

Ligt er ook aan op werke termen je zoekt. Ik heb bepaalde favoriete merken voor de kinderkleding en zoek dan op maat en het merk, dan zie ik zowel jongens als meisjes.
Hier ook wel unisex in de verkoop...

Qua taal maakt het niet uit want er zit automatische vertaling in de advertenties :)

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 13:49

Die paar keer dat ik zelf op Vinted keek zocht ik ook gewoon op merk inderdaad :)

Ik vind overigens de omschrijvingen wel vaak erg summier hoor op Vinted. En qua foto's ook...

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 14:39

Dat vind ik voor het verkopen heel fijn want ik heb een behoorlijke hoeveelheid te koop en dan kost het niet te veel tijd. Er staan ook veel items tussen de 1 en 3 euro op bij mij (kinderkleding) dus daar ga ik geen hele zinnen en meerdere foto's voor plaatsen.

Ik heb nu de eerste 5 pakjes sinds ik weer begonnen ben verkocht. Toch leuk om ook weer wat saldo in de portemonnee te hebben!

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:10

Nou ik zie nog niet waarom dit minder tijd zou kosten dan Marktplaats, daar kan je er toch ook voor kiezen om alleen maar een paar woorden in de omschrijving te zetten...? :)

Het gaat bij mij wel lekker zo, had er 3 dingen op gezet. Een broekje, een rood shirtje en een oranje shirtje. En nu is 1 van de shirtjes verwijderd onder het motto van : je hebt hetzelfde artikel er meerdere keren op gezet. Dat begint wel lekker zo :=

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:16

Ik zoek zelf op merk en maat dus waar het staat qua categorie maakt voor mij niks uit. Dan mis je ook de mensen die iets heel verkeerds aanklikken niet.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:17

Het kost niet minder tijd, maar verkoopt beter.
Hier bleef alles eindeloos te koop staan en op vinted verkoopt het wel. Dan steek je die tijd er ook gewoon in, want het loont.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:18

Ja dat vind ik ook wel fijn als je iets zoekt, dat je gewoon merk en een een rijtje maten in kan tikken +:)+

Maar die summiere beschrijvingen vind ik dan wel balen. Dan zie je dat ze aangeklikt hebben dat de staat goed is, terwijl het er op zo'n onduidelijke foto toch erg op lijkt dat je een gaatje ofzo ziet... het is maar net wat je goed noemt dan :=

Wel fijn dat er gewoon prijzen bij staan en niet dat suffe "bieden" zoals bij Marktplaats :)

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:39

Alsnog kunnen mensen wel bieden, maar ik heb vooral Fransen die dat doen.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:48

Als koper vind ik het in ieder geval wel fijn dat je niet hoeft te vragen om een richtprijs :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:33

Ik heb maar op 1 of 2 verkopen met bieden te maken gehad. 1 wou een bundel maken maar dat stond toen nog uitgevinkt bij mij. En dan 1 persoon op een zadeldoek maar ook hier er heel snel erg fijn uit geraakt en beide verkocht. Voor de rest altijd zonder problemen de vraagprijs gekregen.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 03:29

Ik word nu wel gestoord van een koopster van mij hoor. Heeft drie items gekocht en betaald, maar wil daarna ook een vierde, en die dan los betalen. Al vanaf woensdag mee bezig maar die betaalt ze niet :roll: en reageert mega traag/niet.
Kan ik nu nog gewoon de boel afblazen en opnieuw te koop zetten? Of moet ik die drie items dan opsturen? Wanneer krijg ik dan m’n geld? Als zij aangeeft dat het ontvangen is?

juval

Berichten: 13314
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:28

alleen opsturen wat betaald is lijkt me.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:29

Kreeg je al een bericht dat iets verkocht is? Zo ja, gewoon versturen, dan krijg jij je geld als de koper het ontvangen heeft(meestal bevestigen ze dan dat alles ok is, indien niet, krijg je 2 dagen na ontvangst automatisch je centjes.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:30

Ja dat bericht hebt ik wel van die drie.
Oh en dan krijg je dus geld ondanks dat mensen niet specifiek aangeven dat het ontvangen is?

FleurVP
Berichten: 831
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:42

Ja tenzij ze aangeven dat het niet goed is. Ik heb weleens iets gehad wat stonk, ik denk achteraf dat het pakketje nat is geworden met vervoer en weer is opgedroogd, duurde ruim 10 dagen voordat het aankwam. Wilde eerst even wassen en kijken of de lucht eruit ging dus had niet meteen bevestigd en toen betaalde Vinted automatisch uit. Snap nu ook waarom mensen het vaak in plastic verpakken.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:43

Ah ok. Dan ga ik idd gewoon zo versturen.

Swah

Berichten: 1864
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:18

Hoe werkt het met buitenlands verzenden? Ik krijg veel Franse biedingen maar je geeft aan klein of middel of groot pakket maar dat is dan gebaseerd op NLse verzendkosten toch? Of loopt het automatisch mee bij buitenlandse bieders?

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:38

@pmarena; alleen op mp zou ik het niet allemaal los plaatsen want die advertenties verlopen ook. Hier staat het gewoon in je kast en is het bundelen makkelijker. En verkocht is snel en makkelijk geregeld zonder wachten op communicatie.

@Swah; dat gast automatisch. Buitenlandse verzendingen zijn niet eens zo duur en de opties die niet naar het buitenland gaan ziet de koper niet

Swah

Berichten: 1864
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:25

Oh ok, dus bij iemand uit Frankrijk die biedt op een jurkje van mij waar ik verzendmaat 'middel' heb aangegeven wordt bij haar automatisch de kosten van NL naar Frankrijk weergegeven en qua label wordt ook alles geregeld? Zo ja ideaal. :)

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:26

Ja, idd, eender wie het koopt, eens verkocht hoef je enkel het verzendlabel te printen, erop kleven en binnenbrengen.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:27

Als de advertenties niet verlopen dan is het sowieso wel heel fijn inderdaad! Ik verkocht prima op Facebook eigenlijk maar word een beetje gestoord van die nieuwe regelgeving, en advertenties die afgekeurd worden om onduidelijke redenen. Dus dan maar Vinted eens proberen :)

Ben benieuwd hoe dat gaat met die verzendlabels, krijg je via Vinted bericht dat er iets verkocht is en print je dan via hen een label uit, dat je dat niet nog zelf ergens hoeft te maken?

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:29

Swah schreef:
Oh ok, dus bij iemand uit Frankrijk die biedt op een jurkje van mij waar ik verzendmaat 'middel' heb aangegeven wordt bij haar automatisch de kosten van NL naar Frankrijk weergegeven en qua label wordt ook alles geregeld? Zo ja ideaal. :)



Precies. De koper kiest de gewenste verzendmethode uit de dingen die jij aan hebt staan (hier staan Homerr en Mondial Relay uit want die punten zitten heel ver weg en dan kost het me meer geld, tijd en moeite dan dat het iets oplevert).

@pmarena; bij postnl moet je het label nog kopen via de post nl site (en die kun je laten printen bij het postnl punt). Voor DPD krijg je een kant en klaar label. Dus printen, plakken en wegbrengen :)

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:30

pmarena schreef:
Als de advertenties niet verlopen dan is het sowieso wel heel fijn inderdaad! Ik verkocht prima op Facebook eigenlijk maar word een beetje gestoord van die nieuwe regelgeving, en advertenties die afgekeurd worden om onduidelijke redenen. Dus dan maar Vinted eens proberen :)

Ben benieuwd hoe dat gaat met die verzendlabels, krijg je via Vinted bericht dat er iets verkocht is en print je dan via hen een label uit, dat je dat niet nog zelf ergens hoeft te maken?


Ja je krijgt dan een verzendlabel in je mail, die print je en dan breng je het bij het betreffende punt.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:35

Dat klinkt wel relaxed! Ik verzend normaal eigenlijk alleen maar via PostNL, heb helemaal geen zin om uit te zoeken hoe het met al die andere aanbieders werkt, die inleverpunten zitten ook op allerlei onhandige plekken verder weg en PostNL zit hier om de hoek :)

Als je een label voor die andere dingen alleen maar hoeft af te drukken dan wil ik dat gerust op zo'n punt afdroppen.

Ik vind het an sich ook wel spannend dat je pas betaald krijgt als het pakje geleverd werd, hopelijk tref je dan geen oplichter die zegt dat er niks in zat, of raakt een pakje niet zoek ofzo. Maar als ik het topic zo doorlees klinkt het alsof het over het algemeen wel goed gaat :)

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:21

Vanwege zoek raken van pakketjes kies ik voor echt dure items de optie aangepaste verzending, dan kan ik het aangetekend verzekerd met post.nl versturen (is €9 voor Nederland, €15,50 voor buitenland). Probeer ook een foto te maken van het item in de doos voor het versturen.

Ik heb momenteel een koper in Frankrijk die het pakketje nog niet afgehaald heeft, terwijl het er al een paar dagen ligt. Ze stelt me vragen die ik niet echt begrijp (in het Frans en na translate begrijp ik de vragen nog steeds niet).
Dat vind ik dan toch een beetje spannend, ik heb ver gefietst om het pakketje te verzenden en het heel zorgvuldig verpakt, dus zou het zonde vinden als ik niet betaald krijg.

Ben ook benieuwd hoe het verder verloopt wanneer iemand iets niet ophaalt.

Even afwachten maar...