Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:18

Denk je verkeerd, want bij 2dehands hou ik ook het gesprek bij 1 persoon. Maar op die bundels heb ik al zo vaak zitten wachten, ga je na 24 uur door naar de volgende en zijn die ondertussen voorzien en ga zo maar door. Vinted is een te snelle handel om te reserveren vind ik.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:32

Vind ik ook, reserveer ook nooit, is het eerder weg aan een ander, jammer., het leven is vaak voor de snelle en zelf ook al soms dingen gemist of echt 2x verzending betaald omdat ik beide dingen wou en niet het risico wou lopen dat ze eerder weg waren dan de verkoper het formaat kon kiezen. Dat is ook gewoon een deel van ‘het spel’

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:50

Ik reserveer wel als iemand daar specifiek om vraagt. Maar heb ook regelmatig dat men een bundel maakt en nog in onderhandeling wil daarna bijvoorbeeld. Dan had ik de losse stukken al 10x kunnen verkopen dus daar wacht ik dan niet op.

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 17:59

Caira schreef:
verootjoo schreef:
Dat is meestal gebeurd voor de bundel goedgekeurd is. Heb ik ook wel eens, dan selecteert iemand een bundel die ik had moeten goedkeuren en voor dat ik dat kan doen hebben andere mensen al op kopen geklikt. Dat kan je dan niet uitzetten ofzo.
Dus kan de verkoper niks aan doen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.


Ze had hem goedgekeurd dat typte ze zelf, maar omdat ik het niet gelijk betaalde had ze het weer verkocht.


Klopt, maar als er in de tussentijd iemand op kopen klikt, gaat het alsnog uit je bundel. Dan moet je idd eerder betalen.
Gebeurt bij mij ook. Ik ga ook niet alles uit die bundel los reserveren.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:50

Caira schreef:
verootjoo schreef:
Dat is meestal gebeurd voor de bundel goedgekeurd is. Heb ik ook wel eens, dan selecteert iemand een bundel die ik had moeten goedkeuren en voor dat ik dat kan doen hebben andere mensen al op kopen geklikt. Dat kan je dan niet uitzetten ofzo.
Dus kan de verkoper niks aan doen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.


Ze had hem goedgekeurd dat typte ze zelf, maar omdat ik het niet gelijk betaalde had ze het weer verkocht.


Het ligt niet aan haar dat ze het ondertussen verkocht. Dat komt doordat een andere koper waarschijnlijk maar 1 ding wilde hebben, dan kan je het direct kopen en is het weg.

Ik vind inderdaad het snelle makkelijke handelen via Vinted leuk, de meeste mensen spreek je niet eens. Gewoon betalen versturen ophalen klaar.

Gebruik nu op Marktplaats ook heel veel de gelijk oversteken functie, ideaal.

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:06

Ik vind het bij iets als Marktplaats ook wel iets heel anders hoor. Daar ben je in gesprek met mensen en maak je zelf de afspraak aan wie je het verkoopt, terwijl mensen bij Vinted gewoon direct zonder contact kunnen klikken en kopen.

Ik reserveer zelden of nooit op Vinted, inderdaad omdat je dan vaak moet gaan zitten wachten op diegene terwijl anderen allang hadden willen kopen & betalen. Te vaak gehad dat ik dingen reserveerde en dan niks meer hoorde. Of ze gaan inderdaad ineens toch lager bieden...dan had ik het in de tussentijd al aan een ander kunnen verkopen en heb ik er ook spijt van dat ik het vastgezet heb...

Overigens via Marktplaats en Facebook hield ik ook zelden iets vast. Soms krijg je van meerdere mensen tegelijk bericht over bepaalde artikelen. Dan beantwoord ik van allemaal hun vragen maar dan gaat toch echt gewoon degene voor die meerdere artikelen tegelijk wil en meteen de koop af wil ronden.

Dan kan het dus zijn dat er nog 3 mensen reageren met de volgende vraag / bod / whatever en ik zeg sorry maar het is inmiddels gereserveerd / verkocht.

Ik kan me best voorstellen dat ze dat niet leuk vinden, maar dan moet je maar eerder laten weten dat je het echt graag wilt hebben want het komt veel te vaak voor dat er toch geen koop uit voortkomt, dus weg = weg hoor, wie het eerst komt.... :)

Anders ben je zo een week verder als je steeds helemaal klaar moet zijn met de 1, voordat je met de ander verder gaat en dan heeft degene die wèl gewoon graag de koop rond wilde maken, inmiddels al wat anders gevonden inderdaad -O-

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:53

Helemaal eens Pmarena. Op is op en weg is weg.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:54

Mijn pakketje is sinds 6 december weg. Op 7 januari zou ik mn geld terug krijgen. Maar dat wil ik niet ik wil de broek :'). Was handmade dus ook best balen -O-

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:38

Hoop houden! Hier 3x met homerr gehad dat dat pakje echt de dag voor geld terug alsnog aankomt!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:54

tengeltje11 schreef:
Hoop houden! Hier 3x met homerr gehad dat dat pakje echt de dag voor geld terug alsnog aankomt!

aangezien dat vandaag is heb ik er een hard hoofd in :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:24

Ik reserveer alleen als ze aangeven wanneer ze gaan betalen of erom vragen. Maar ik reserveer ook nooit langer dan 24u en dat zet ik er wel bij. Werkt perfect moet ik zeggen, als de termijn om is en ik haal de reservering eraf en een ander koopt het? Geen haan die ernaar kraait.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:37

Ik heb laatst nog 2 truien gekocht van dezelfde koper zonder te bundelen want ik wilde ze zo graag.

Hier ook vaak bundels waarbij de koper dan nog over de prijs wil onderhandelen. Wat ik haat. Ik ga niet wachten of iemand het wel of niet gaat kopen, als je te laat bent is het weg.
Laatst nog iemand over een broekje. 40% van mijn vraagprijs bieden en blijven mekkeren dat ik haar tegemoet moet komen. Broekje weg, doeiii.
Nou niet dus, die bleef berichten of het al betaald was en verzonden en daarna of het nog retour kwam.
Als je het zo graag wil, waaaarom miep je dan over die prijs? Ga Hema kopen als je €5 wil betalen. Kssssst!

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:15

Varekaj schreef:
Ik reserveer alleen als ze aangeven wanneer ze gaan betalen of erom vragen. Maar ik reserveer ook nooit langer dan 24u en dat zet ik er wel bij. Werkt perfect moet ik zeggen, als de termijn om is en ik haal de reservering eraf en een ander koopt het? Geen haan die ernaar kraait.


Ja 1 dag zou ik ook nog wel willen doen, maar ik krijg juist de vraag van "ik krijg over zoveel dagen salaris en wil het echt echt heel graag hebben *voeg zielig verhaal in*...." en als je dan weer een keer iemand wilt helpen en het toch maar weer een keer doet.... dan verloopt die datum weer en hoor je niks meer, of er komt iets tussen ofzo...

En ik denk dan ook, als ik zeg van "Sorry ik reserveer niet meer vanwege slechte ervaringen", als je het ècht wilt...dan koop je het toch gewoon alsnog als het er een paar dagen later nog is? Want dat komt ook wel voor :)

Misschien dat ik voortaan inderdaad nog wel het aanbod kan doen van 24 uur vasthouden, zodat een geïnteresseerde kan proberen iets te regelen :)

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:48

Okay

Pakketje gekocht
Pakketje kwijt

Ik geld terug van vinted
Verkoper geld terug bij vinted

Ik bij de verkoper via post.nl zelfde gekocht

Pakketje boven water
En wat nu …….. gaat om nieuw shirt van Fabienne chapot twv 119€ zit nu prijskaartje aan

Wat vinden jullie wat ik moet doen

Heb de verkoper wel gecontact dat ik pakketje kan ophalen

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:50

Ophalen en er blij mee zijn? :D

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:53

Martine schreef:
Ophalen en er blij mee zijn? :D



Ik heb het zelfde shirt al gekocht 2 lijkt me beetje zonde
Wil um op vinted zetten maar moet ik dan de helft winst delen

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:54

Nee, gelukje voor jou :j

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:00

Idd, verkoper is vergoed toch? Gewoon doen wat je wil doen.

verootjoo
Berichten: 35647
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:22

Zou m ook op vinted zetten :')
Voor je eigen goede geweten zou je de winst kunnen delen, maar je hebt het niet moedwillig zo gespeeld dus kan je ook niks aan doen.

tita

Berichten: 19750
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:28

Top is verkocht binnen uurtje goedkoop prijsje 59€

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:38

De meest logische weg lijkt mij eigenlijk om contact op te nemen met Vinted als je zoiets hebt?
Want dat eerste shirt is in mijn beleving van hun / hun verzekering nadat ze het vergoed hebben...

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 10:44

Nou hier is een legging terug gekomen, ik ben vergoed en de koper ook, nu neemt ze 'm over voor 50 cent. Vinted zal niet failliet gaan aan vergoeden hoor.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:17

pmarena schreef:
De meest logische weg lijkt mij eigenlijk om contact op te nemen met Vinted als je zoiets hebt?
Want dat eerste shirt is in mijn beleving van hun / hun verzekering nadat ze het vergoed hebben...

Tja, als er eentje verloren gaat en je krijgt bv maar 10 euro terug van het totale bedrag, liggen hun er ook niet wakker van, evenmin als je een 10 euro shirtje kocht en dit gevlekt blijkt en de retour even duur is als het shirtje, dus waarom zou je dan bij zo’n meevallen wel de moraalridder horen te zijn?

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:36

Zou mij teveel gedoe zijn hoor.
Lekker houden :j :+

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:43

Hoe zou het eigenlijk zitten met die landen die meedoen? Waarom zie je bvb. nooit Duitse verkopers?

Ik zie nu NL, België, Spanje en Italië langskomen vooral.