Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:15

Dan is diegene misschien op vakantie?

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:42

BigOne schreef:
Dan is diegene misschien op vakantie?

Ik heb het bij alle aankopen die ik heb gedaan.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:44

Ik ook, al een paar dagen.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:26

Is het de gewoonte om wat te onderbieden, of juist niet?
Heb net voor het eerst wat gekocht gewoon de gevraagde prijs, maar weet niet zo goed wat gewoon is op Vinted

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70564
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:15

HorsePassion schreef:
Ik heb sinds gisteren dat ik mijn gekochte items niet meer kan zien.
Ik heb gisteravond nieuwe schoenen gekocht en de koop is geslaagd maar het item is nergens meer te zien.
Ook heb ik nog een item wat onderweg is en ook die advertentie is niet meer te vinden. Ik zie wel de tracking van de pakketten maar als ik de advertentie aanklik in mijn berichten is het foetsie.

Ook niet via je Eigen berichten? Ik kan naar mijn eigen berichten gaan, dan linksbovenin op de advertentie drukken, dan kom ik er. Op een ander manier kan ik er niet meer komen na aankoop.

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:52

C_arola schreef:
HorsePassion schreef:
Ik heb sinds gisteren dat ik mijn gekochte items niet meer kan zien.
Ik heb gisteravond nieuwe schoenen gekocht en de koop is geslaagd maar het item is nergens meer te zien.
Ook heb ik nog een item wat onderweg is en ook die advertentie is niet meer te vinden. Ik zie wel de tracking van de pakketten maar als ik de advertentie aanklik in mijn berichten is het foetsie.

Ook niet via je Eigen berichten? Ik kan naar mijn eigen berichten gaan, dan linksbovenin op de advertentie drukken, dan kom ik er. Op een ander manier kan ik er niet meer komen na aankoop.

Normaal lukte dat wel. Nu is de advertentie niet meer zichtbaar.
Ik ga er vanuit dat de bestelling wel aankomt maar kan niet meer controleren of het artikel gelijk is aan de foto's van de advertentie.

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:39

Vraagje. Ik heb een hele leuke blouse gekocht. Op de foto's te zien en in de informatie ging ik er vanuit dat het een normale blouse was. Echter krijg ik deze nu binnen en is het een soort croptop blouse. Ja dat had ik natuurlijk niet verwacht. Wat zouden jullie daarmee doen? Ik heb nog niet op de 'alles is oké' knop geklikt.

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:00

Helaas, denk dat je weinig kunt behalve weer verkopen. Meestal is het duidelijk te zien dat ze kort vallen.

Nayan

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 18:08

Lastig, ik zou dat zelf wel duidelijk vermelden maar vind het ook een beetje het risico van Vinted, dat het toch net anders valt of een andere pasvorm heeft dan je verwacht. Ik koop ook liever dingen met aanfoto's als ik het model niet al ken. Ik zou het inderdaad ook weer verkopen.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 19:39

Ik zou dan ook weer verkopen, vind dat ook wel het risico van kopen op Vinted eigenlijk.

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:10

Die zou ik ook laten gaan. Wel balen natuurlijk!

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 05:16

Ik had dat een keer met een leuke top, waar bij aankomst van die akelige zeer wijd uitlopende mouwen aan bleken te zitten.... := Heb het zo gelaten.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:33

Ik heb dus een jurkje gekocht in maat 98 wat echt onwijs klein valt, als je zou zeggen dat het een 80 is geloof je het ook. In de advertentie stond hier niks over vermeld. Ik heb er voor mijn dochtertje dus niks aan. Wat zouden jullie doen (behalve dus weer verkopen)?

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:23

amandananana schreef:
Ik heb dus een jurkje gekocht in maat 98 wat echt onwijs klein valt, als je zou zeggen dat het een 80 is geloof je het ook. In de advertentie stond hier niks over vermeld. Ik heb er voor mijn dochtertje dus niks aan. Wat zouden jullie doen (behalve dus weer verkopen)?


De ene maat 98 is de andere niet, dat verschilt echt per merk.

Zo heb ik een jas in maat 104 en eentje in 116 en die zijn exact even lang.. Wel van een ander merk.

Denk dus niet dat je hier veel mee kunt, behalve dus weer verkopen.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:44

Ja helaas beide dingen hierboven heb ik ook wel eens gehad. Dat de maat of pasvorm anders uitvalt dan te zien was. Maar snap wel dat bij een jurkje wat klein valt de verkoper de originele maat neerzet, anders krijg je daar weer gedoe over.

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:55

Ik vraag vaak of ze even willen opmeten. De meeste verkopers hebben daar geen moeite mee. Maar had er vorige week eentje die drie keer om maten van een jeans vroeg, elke keer doos uitpakken , jeans meten en na de derde keer vroeg ik of ze nog meer wilde opgemeten hebben. Dan kon ik dat in één keer doen, was madam beledigd. Trut.

muppetmayo

Berichten: 3404
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:13

Ik heb nog even jullie advies nodig. Wat zouden jullie doen als je voor een leuk prijsje een kledingstuk hebt gekocht in de staat goed, en dat blijkt dat er een gat in de achterkant zit en een andere naad los is? Staat nergens vermeld in de tekst, en achteraf kijk ik nog eens naar de foto's en heeft ze alleen foto's van de voorkant en zijkant... de naad kan ik nog wel repareren maar t gat niet.. ga je voor status goed daar toch een melding van maken of laat je het zitten? Broek kan zo in de kliko :\

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:26

Sowieso eerst berichtje naar verkoper.
Probleem melden.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:47

Een gat moet je gewoon altijd melden vind ik.

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:58

Ja een gat zou ik ook melden, want dat maakt het kledingstuk onbruikbaar.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 06:50

Ja en gat en naad los zou ik wel probleem melden.

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:43

Dit zou ik inderdaad ook zeker melden.

Met een kledingstuk wat bv niet mooi zit of past vind ik dat een ander verhaal. Dat is imo het risico wanneer je zo tweedehands koopt vanaf foto’s. Verkopers zijn geen winkels waar je makkelijk kunt retourneren en dat is imo dan een risico wat je neemt wanneer je tweedehands koopt.

Maar wanneer iets kapot aankomt, waardoor het onbruikbaar is zou ik dit inderdaad zeker melden. Daar zou ik persoonlijk dan ook niet voor willen betalen, ook tweedehands niet. Normaliter zal een fijne verkoper dit ook wel oplossen met je, maar zo niet dan kun je altijd Vinted zelf nog erbij halen. In dit geval heb je met de advertentie foto’s erbij ook ‘bewijs’ dat je nooit die kant van het kledingstuk hebt kunnen zien vooraf waar het kapot was, dus dat zal in je voordeel werken.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:07

Ik zou dit inderdaad ook melden, niet netjes van de verkoper dat het niet vermeld is.

In geval van Amandanana zou ik er niks mee doen en gewoon weer verkopen, als de maat in het jurkje wel overeenkomt. Helaas kan het nogal per merk verschillen hoe iets valt.


Ik heb iets gekocht uit Frankrijk, nu geeft verkoper aan dat ik de bestelling moet annuleren want het is te groot voor een Homer locker.
Ik heb gewoon voor een buurtpunt gekozen. Dat zij het in een locker zou moeten stoppen voor verkoop is prima maar dan had ze toch gewoon een groter pakket formaat moeten kiezen of zie ik dat verkeerd?
Iemand daar ervaring mee?

Marjo

Berichten: 37229
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:12

Ik kom me hier ook maar eens melden. Het lijkt wel een soort verslaving, verkopen via Vinted gaat zo gemakkelijk dat ik continue door m'n huis loop om te kijken wat ik kan verkopen :')

Eigenlijk nog niet zoveel negatieve ervaringen. Eén iemand heeft niet aangegeven dat alles oké is en gewacht tot Vinted dat automatisch deed (irritatiefactortje) en ik kreeg net een bod van iemand die zo laag was dat ze het moest typen ipv bieden :')

Verder eigenlijk altijd positieve ervaringen. Heb al heel wat gekocht en verkocht :D

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:24

Wat is DPD toch een klote vervoerder.
Verkoop ik iets naar Frankrijk, wordt de tracking pas na 4 dagen bijgewerkt. Dan zie ik dat het eindelijk in Frankrijk is en dan stuurt DPD het gewoon weer retour omdat het pakket vertraagd zou zijn :\
Het was 4 dagen onderweg en is nu alweer 5 dagen onderweg naar mij. Ik hoop het volgende week weer retour te hebben.