Lid worden van een politieke partij, waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:12

Ik ben lid geweest van diverse politieke partijen maar ben ook een paar keer naar de kamer geweest om met leden te spreken.
Bij de VVD kon je lid worden van diverse werkgroepen en je kunt trainingen volgen. Maar ik wilde vaak bepaalde dingen maar dit kreeg ik niet van de grond.
Ik merk wel dat ik politiek gedreven ben.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 20:16

Ik heb besloten lid te worden. Kost 25 euro. Geen idee of het mij wat gaat brengen, maar opzeggen kan altijd weer immers. Ik hoop wat terug te zien van mijn geld.
Laatst bijgewerkt door germie op 18-01-21 20:20, in het totaal 3 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:17

Leuk Germie, succes!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:28

germie schreef:
Ik heb besloten lid te worden. Kost 25 euro. Geen idee of het mij wat gaat brengen, maar opzeggen kan altijd weer immers. Ik hoop wat terug te zien van mijn geld.


In welk opzicht wil je dan iets terug zien?

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:37

Ik ben wel benieuwd wat nu jouw verwachtingen zijn inderdaad van die €25,00.

Ik ben ook lid van een politieke partij, voornamelijk omdat ik binnen de gemeenteraad voor deze landelijke partij op de lijst heb gestaan en ook nog steeds actief ben (commissie en gemeenteraad). Landelijk merk ik dat ik weinig heb net de partij.

Als ik zie waar ik allemaal aan kan deelnemen (vergaderingen landelijk - waterschap - regionaal - gemeentelijk), cursussen en normaal ook netwerkavonden,de jongerenafdeling en van alles, dan is het het geld wel waard. Ik heb verder weinig politieke ambities, maar ik heb wel heel veel geleerd in de tijd dat ik politiek betrokken ben.

Het heeft er denk ik ook heel erg mee te maken wat je er zelf mee doet. Als je niet alleen lid wordt, maar ook actief lid (dus bijvoorbeeld door je eerst eens aan te melden als commissielid bij een gemeente, door op de lijst te gaan staan bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen of door jezelf aan te melden bij een bepaalde werkgroep of een cursus zoals politiek actief die veel gemeenten aanbieden volgt) dan kun je er enorm veel uit halen.

Als je je nu aanmeldt en af gaat wachten wat er met je geld gebeurt: waarschijnlijk wordt dat in de campagne voor de verkiezingen gestopt.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 20:51

Geld in een campagne stoppen vind ik niet erg, maar ik verwacht ook als dat ooit weer kan iets van een bijeenkomst.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:27

Er zullen wel gewoon ledenvergaderingen zijn straks.

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:26

germie schreef:
Geld in een campagne stoppen vind ik niet erg, maar ik verwacht ook als dat ooit weer kan iets van een bijeenkomst.

Je kunt het beste je verwachtingen bespreken met de partij waar je nu lid van bent geworden. De meeste contacten zullen nu wel online moeten gaan, daar moet je dan gewoon ergens aanhaken.Elke partij zal verder wel zijn eigen manier hebben om iets op te bouwen met de leden.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:48

Het FvD heeft meer dan voldoende online en offline contactmomenten met zijn leden. Ze zien tenminste regelmatig weer kans om door die contactmomenten de pers te halen. Dus dat zal vast geen probleem zijn :D

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:28

Hier lid van D’66.
Heel bewust omdat het een relatief kleine partij is dat steun goed kan gebruiken.
D’66 is geen partij wat zich kan vergelijken met een VVD qua organisatie en omvang. Dus steun van actieve leden is onontbeerlijk.

Tot nu toe heb ik weinig ermee gedaan maar nu ben ik wel bezig met mij verdiepen in bijv bepaalde commissies.
Borrels en dergelijke ben ik nog niet geweest. Ook omdat ik vaak in de avonden druk ben en het nu online is en dat is echt niks voor mij.
Maar ik wil het wel echt actiever gaan oppakken.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:43

Karl66 schreef:
Het FvD heeft meer dan voldoende online en offline contactmomenten met zijn leden. Ze zien tenminste regelmatig weer kans om door die contactmomenten de pers te halen. Dus dat zal vast geen probleem zijn :D


:') :') :')

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 17:19

Karl66 schreef:
Het FvD heeft meer dan voldoende online en offline contactmomenten met zijn leden. Ze zien tenminste regelmatig weer kans om door die contactmomenten de pers te halen. Dus dat zal vast geen probleem zijn :D

Dan zie jij meer dan ik.
Ik ben verder helemaal niet echt voor 1 partij, maar op dit moment vind ik dat ze te veel genegeerd worden door de msm. Juist Wybren van Haga stelt kritische vragen over het beleid en krijgt geen antwoorden.

Maar ik begrijp al dat je graag de fvd in een kwaad daglicht stelt. Al zie ik niet in waarom. Op de grote partijen heb ik nog nooit gestemd en zal ik nu zeker niet stemmen. Ik kies meestal iets regionaals en anders de minst slechte. Dat is nu ook het geval.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:46

Zullen we het er maar op houden dat iedereen een andere definitie van slecht heeft en er geen FvD discussie van maken?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:47

Ik zeg niks maar wanneer het begrip "main stream media" en "FVD" in één adem genoemd wordt kan ik alleen maar giechelen.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:50

Geen idee wat Karl precies vindt. Ik zelf zou nooit FVD stemmen omdat bijvoorbeeld Baudets ideeën mij niet aanstaan. En zijn antecenten nog minder. Iemand die in zijn verkiezingstoespraak al jubelend spreekt over een boreale wereld, wordt door mij onmiddellijk gewantrouwd. Zelfs als ik verder nog niets van zo iemand zou weten. Als je dan ook nog eens kijkt met wat voor mensen hij spreekt (Jean Marie Le Pen, Jared Taylor, de luitjes van Breitbart, etc) Dan weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:53

germie schreef:
Karl66 schreef:
Het FvD heeft meer dan voldoende online en offline contactmomenten met zijn leden. Ze zien tenminste regelmatig weer kans om door die contactmomenten de pers te halen. Dus dat zal vast geen probleem zijn :D

Dan zie jij meer dan ik.
Ik ben verder helemaal niet echt voor 1 partij, maar op dit moment vind ik dat ze te veel genegeerd worden door de msm. Juist Wybren van Haga stelt kritische vragen over het beleid en krijgt geen antwoorden.

Maar ik begrijp al dat je graag de fvd in een kwaad daglicht stelt. Al zie ik niet in waarom. Op de grote partijen heb ik nog nooit gestemd en zal ik nu zeker niet stemmen. Ik kies meestal iets regionaals en anders de minst slechte. Dat is nu ook het geval.


Als er iemand geen antwoorden geeft op vragen is het Wybren van Haga wel... moet je Op1 maar eens terugkijken van zondag 10 januari... hij geeft werkelijk op geen enkele vraag antwoord. Hij roept vanalles (ook onwaarheden) en onderbouwd niks... ik ben oprecht benieuwd wat je van hem vindt na het kijken dit interview. https://www.npostart.nl/op1-10-januari- ... W_04937533

Kritische vragen stellen vind ik overigens prima, en ook prima als mensen kritisch zijn op t huidige beleid. Maar t is wel een beetje 'de beste stuurlui staan aan wal' in dit geval.


Ik denk dat lid worden van een partij zeker nuttig kan zijn. Ik vind het zelf altijd lastig om te bedenken welke partij ik dan zou steunen want alhoewel ik jaren lang trouw op een partij heb gestemd, ben ik nu wat zwevend.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:22

Laten we het er maar op houden dat wij een verschillend idee hebben over wat kritische vragen zijn.

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:26

Wat jammer dat het nu weer uitdraait op het bekritiseren van andermans partijen.Ik zat er eigenlijk al op te wachten,maar het ging een tijd goed.Het topic was toch meer in het algemeen bedoeld en ik vond het leerzaam om te lezen hoe het eraan toegaat als je lid bent of wordt van een partij.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Lid worden van een politieke partij, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:29

Nou ja, het moet geen ordinaire ruzie worden en je moet ook niet op de man spelen. Maar je mag best vertellen waarom je wel of niet op een bepaalde partij stemt.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:42

anjali schreef:
Wat jammer dat het nu weer uitdraait op het bekritiseren van andermans partijen.Ik zat er eigenlijk al op te wachten,maar het ging een tijd goed.Het topic was toch meer in het algemeen bedoeld en ik vond het leerzaam om te lezen hoe het eraan toegaat als je lid bent of wordt van een partij.


Eens voor wat betreft dit topic.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 22:34

De FVD heeft in ieder geval wel een soort mailinglijst op een app. Dan krijg je berichten over standpunten. Ik heb me daar nu voor aangemeld. Dus dat is dan het eerste wat ik zie van een lidmaatschap.

Caesar
Berichten: 9303
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:39

Ik ga dit keer eens bijdragen met een nieuwe potentiele partij; de BoerBurgerBeweging. De ondersteuningsverklaringen liggen klaar, spandoek komt deze kant op. Weet nog niet of ik ook lid ga worden, maar probeer op deze manier eens iets anders te doen dan alleen stemmen. Ik ben niet zo van de echte politiek (loze beloftes) maar wil nu wel verandering zien. Dan ook maar eens wat anders stemmen hoop ik.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:00

Ik verplaats dit topic naar [LZP] Leven zonder paarden