DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:44

LoveUggs schreef:
Zojuist bericht van DHL. Ze gaan iemand sturen om het pakket op te halen 'en bij de juiste persoon af te leveren'.

Aangegeven dat dit pakket gewoon retour moet gezien postcode niet bestaat en mijn adres er verder opstaat. (Krijg ik het dalijk terug :+)

Nou, je weet dan dus niet hoe het systeem werkt. Als iemand anders een melding heeft gedaan met 'chips ik heb de verkeerde gegevens op het pakket gezet' dan gaan ze dus kijken of het te linken is met jouw pakket en dan komt het bij de goede terecht.
Elk groot bedrijf die een pakket verzend houdt namelijk bij wanneer het pakket is verzonden én hoe het eruit ziet. Als dhl het niet kan oplossen gaat het retour naar de afzender. De ontvanger zal zich vanzelf melden als ie niks heeft gehad.
Uiteindelijk komt het met bijna alle pakketjes wel weer goed!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:50

Ik hoop dat het wordt opgelost voor je. Hier dpd met een vage pakketwissel vorig jaar. Mijn naam adres en gegevens maar een heel verkeerd product wat ook niet door de verzender verkocht werd. Geen factuur oid in het pakket. Een paar dagen later kreeg ik een mail uit engeland die een pakket ontvingen met hun naam en gegevens maar de verkeerde inhoud. Omdat de verzender er wel een factuur in had gedaan wisten ze in engeland waar het te melden.

Conclusie mijn in nl naar nl verstuurde pakket is op de een of andere vreemde manier gewisseld met een pakket uit frankrijk bedoeld voor de uk. En ook nog omgelabeld ook. :o? Ik kreeg een heel mooie lap linnen stof en het interieurbedrijf kreeg mijn dakmateriaal. _O-

Dpd heeft het nooit kunnen achterhalen :+ beiden hebben nieuw toegestuurd gekregen vanuit de verzender kosteloos en ik heb een mooie lap linnen er aan overgehouden dat gordijn gaat worden.

Ik had zelf het pakket van dhl opengemaakt en gezocht naar een factuur oid. :j

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:54

karuna schreef:
Ik had zelf het pakket van dhl opengemaakt en gezocht naar een factuur oid. :j

Pakketten en brieven openen dat niet voor jou bestemd is mag niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:58

Dat weet ik, maar bij dergelijke dingen heb ik het er voor over de boel toch open te maken. :j Heb zo al eens een fikse rekening bij het goede adres kunnen plaatsen. Beter dat dan blijven leuren met een pakje. Ik ga ervan uot dat de rechtmatige eigenaar daar geen problemen mee heeft. En is het illgaal spul weet je ook dat je het niet gaat doorsturen weer. Tenminste dan gaat dat meteen door nar de politie mocht dat voorkomen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:01

Het is nog steeds strafbaar. Gewoon lekker niet doen.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:58

Ik snap je frustratie TS.
Zo’n verhaal heb ik ook eens met DHL gehad. Netjes aangegeven dat mijn voordeur moeilijk te vinden is en dat ze mij konden bellen.
Nee hoor bezorger doet 0,0 moeite en geeft het pakket in een hele andere straat af :’)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:07

xTammyy schreef:
Ik snap je frustratie TS.
Zo’n verhaal heb ik ook eens met DHL gehad. Netjes aangegeven dat mijn voordeur moeilijk te vinden is en dat ze mij konden bellen.
Nee hoor bezorger doet 0,0 moeite en geeft het pakket in een hele andere straat af :’)

Wij hebben een bezorger die zelfs dure telefoons van de buren bij ons in de vrijstaande brievenbus deed. Sinds dien hebben wij een slot :') en ik bestel nooit elektronica online

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:58

Hopelijk wordt het nu opgelost! En wordt het idd ook echt goed opgepakt, en niet met een ander bezorger weer bij jou teruggebracht := :o

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 20:42

Plottwist! Eigenaar pakketje stond net voor de deur, geen woord Nederlands. Bezorger heeft notabene uit onze naam getekend voor ontvangst. ;) Aangegeven dat ik het pakket niet mee geef en hij DHL maar moet contacten. Ook DHL hiervan op de hoogte gebracht.

LaPluche

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:46

DHL {:)-:( :')
De buren bestellen om de haverklap dingen en zijn daadwerkelijk noooooit thuis...
Die sukkel bleef maar vragen of ik het niet wilde aanpakken.
Vorige week ben ik zo boos geworden, ik was hem spuugzat en heb gezegd dat als hij nog een keer durft aan te bellen voor een pakketje van een van de buren dat ik hem zou aangeven bij zijn baas.
Kreeg me toch een grote mond.... Trieste bedoeling dat DHL, met (veel) personeel dat nog te dom is om te poepen. -O-

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:49

Waarom geef je het niet mee dan als het is opgelost? Dan ben je er toch van af.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:53

Bloodymary schreef:
Waarom geef je het niet mee dan als het is opgelost? Dan ben je er toch van af.


En dan kan TS het factuur betalen wat later komt? Dat is nou juist de hele oplichterstruc

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 20:53

Bloodymary schreef:
Waarom geef je het niet mee dan als het is opgelost? Dan ben je er toch van af.


Omdat er tegenwoordig veel fraude wordt gepleegd. Men geeft een ander adres op, kiest voor achteraf betalen en betaald nooit. Komen het pakket halen met het verhaal: verkeerd adres, en 3x raden wie er voor de kosten opdraait..

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:54

Bloodymary schreef:
Waarom geef je het niet mee dan als het is opgelost? Dan ben je er toch van af.


Volgens mij is dit 1 van de meeste gebruikte manieren van oplichting met pakketpost. Als er getekend is uit jouw naam, ben jij straks ook verantwoordelijk voor de factuur als je niet oppast... Denk zomaar dat dit niet helemaal zuivere koffie is. Mocht dat wel zo zijn, dan kan meneer na de retour dit toch prima oplossen met het bedrijf en heeft TS er geen last van.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:56

LoveUggs schreef:
Bloodymary schreef:
Waarom geef je het niet mee dan als het is opgelost? Dan ben je er toch van af.


Omdat er tegenwoordig veel fraude wordt gepleegd. Men geeft een ander adres op, kiest voor achteraf betalen en betaald nooit. Komen het pakket halen met het verhaal: verkeerd adres, en 3x raden wie er voor de kosten opdraait..

Ah, ik had begrepen dat het al betaald zou zijn.

Dan zou ik er verder niks mee doen. Het op zolder zetten tot er DHL het op komt halen en zo niet kun je je het misschien zelf gebruiken. In ieder geval niet druk om maken verder.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:06

Verstandig om het niet mee te geven! banketstaaf maar zo wordt idd veel fraude gepleegd. Helemaal als er voor getekend is voor ontvangst. Lekker bij DHL laten oplossen.

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:05

En hoe komt de eigenaar ineens bij jou terecht? Contact gehad met DHL?

Goed dat deze topics bestaan, ik zou uit goede wil nog meegeven en achteraf pas denken...

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 00:27

Loreke2 schreef:
En hoe komt de eigenaar ineens bij jou terecht? Contact gehad met DHL?

Goed dat deze topics bestaan, ik zou uit goede wil nog meegeven en achteraf pas denken...


Naar het adres gaan dat is opgegeven. Straatnaam en huisnummer bestaan, alleen postcode is niet correct.. Dus dan gewoon aanbellen waar het pakket bezorgd is.

Even in spoiler, u never know
Spoiler:
Je moet het zo zien; jij vult het adres in van -ik noem wat- de straat achter je, met een huisnummer in die straat. Mensen kennen jou niet. Jou naam op het pakketje. Pakket wordt daar bezorgd, jij ziet in je T&T dat het bezorgd is en gaat naar dat adres. Goh, mijn pakketje is hier bezorgd, iets mis gegaan met het adres invoeren. Mensen geven jou je pakketje mee want jij toont aan dat het jou pakket is. Met een beetje pech heb jij achteraf betalen aangegeven, heb jij gratis je pakketje en hebben de buren een straat verderop jou rekening in de bus.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:14

Dat kan inderdaad, en dhl geeft volgens mij geen adresgegevens van de ander als jouw pakketje daar ligt cq verkeerd bezorgd is. Dan haalt dhl het op en bezorgen zij het correct.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:34

Loreke2 schreef:
En hoe komt de eigenaar ineens bij jou terecht? Contact gehad met DHL?

Goed dat deze topics bestaan, ik zou uit goede wil nog meegeven en achteraf pas denken...

Als het goed is zie je in de track and trace op welk adres je pakket bezorgd is.

Goed opgelet, TS!

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:05

Helaas heeft DPD er ook een handje van om dit te doen. Al zo vaak een klacht ingediend maar helpt niets.
Dan kan je wel zeggen dat je thuis moet zijn, maar als ze niet aanbellen maar gewoon buiten neerdroppen. En nee wij hebben geen voortuin dus staat letterlijk aan de weg/stoep.
Meestal valt het op dat je een mail krijgt dat het pakket is bezorgd, maar de laatste tijd werkte dat ook niet correct helaas. Met de middag bezorgd en laat op de avond pas de mail.
Of je krijgt een niet thuis bericht terwijl je thuis bent. Blijkt dat opeens ons hele dorp niet thuis was met het mooie weer (lees bezorger gaf zich een vroegertje)
Ook de verzender heeft al met enige regelmaat een klacht ingediend, dan beloven ze beterschap. Maar uiteindelijk verslapt het toch weer, of er is weer een nieuwe bezorger.

hagelslag
Berichten: 9028
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:37

LoveUggs schreef:
Plottwist! Eigenaar pakketje stond net voor de deur, geen woord Nederlands. Bezorger heeft notabene uit onze naam getekend voor ontvangst. ;) Aangegeven dat ik het pakket niet mee geef en hij DHL maar moet contacten. Ook DHL hiervan op de hoogte gebracht.



Aiaiaiiiii ik zou in dit geval idd geen pakketje mee hebben gegeven

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 21:52

Inmiddels de mensen al 2x aan de deur gehad voor het pakketje, maar nog geen DHL.. Wat doe ik, als DHL niet komt..? (Of er 2 weken over doet..?) Ben nu wel even flink pissed op DHL want nogsteeds zijn er, naar mijn idee, 'loze beloftes' -als in, we komen hem zo snel mogelijk halen/ we gaan dit oplossen! Inmiddels is het bijna vrijdag en heb ik zaterdag al contact met DHL opgenomen..

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:14

Bedankt voor je uitleg, goed om weten.

Hopelijk komt DHL het toch nog snel ophalen, hoe vervelend!

LoveUggs schreef:
Loreke2 schreef:
En hoe komt de eigenaar ineens bij jou terecht? Contact gehad met DHL?

Goed dat deze topics bestaan, ik zou uit goede wil nog meegeven en achteraf pas denken...


Naar het adres gaan dat is opgegeven. Straatnaam en huisnummer bestaan, alleen postcode is niet correct.. Dus dan gewoon aanbellen waar het pakket bezorgd is.

Even in spoiler, u never know
Spoiler:
Je moet het zo zien; jij vult het adres in van -ik noem wat- de straat achter je, met een huisnummer in die straat. Mensen kennen jou niet. Jou naam op het pakketje. Pakket wordt daar bezorgd, jij ziet in je T&T dat het bezorgd is en gaat naar dat adres. Goh, mijn pakketje is hier bezorgd, iets mis gegaan met het adres invoeren. Mensen geven jou je pakketje mee want jij toont aan dat het jou pakket is. Met een beetje pech heb jij achteraf betalen aangegeven, heb jij gratis je pakketje en hebben de buren een straat verderop jou rekening in de bus.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 22:47

Bij meester Frank visser was er gisteren of eergisteren hier een stuk over.