DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 23:45

Ik ben echt ontzettend pissig.

DHL heeft er bij ons een handje van om pakketjes voor de deur neer te zetten als 'bezorgd' zijnde, wanneer je niet thuis bent. Ik heb al een 10tal klachten ingediend dat ik dit niet wil hebben, en steeds dezelfde reactie; absoluut niet de bedoeling, wij spreken bezorger aan blablabla, maar steeds gebeurd het weer.

Vanmiddag was mijn vriend thuis. Schoonvader kwam langs om wat in huis te doen, ik was op werk, en er staat een pakketje voor de deur.

Onze straat naam, ons huisnummer, foute postcode en niet onze naam. Vriendlief heeft er verder niet meer aangedacht en schoonvader geholpen dus ik doe net de ontdekking van dat weggezette pakketje.

Woest ben ik, ik ben het zo zat, zeker na meerdere klachten, maar al helemaal omdat we niet hebben kunnen weigeren. Zeker gezien de fraude tegenwoordig.

Ik heb DHL maar weer bericht gestuurd en aangegeven dat zij dit oplossen en binnen een week het pakket weer ophalen. Ik weiger om het weg te brengen, zeker na al mijn klachten. Hun fout, hoef ik niet op te lossen.

Ik heb de winkel ook een bericht gestuurd en het verhaal uitgelegd. Aangegeven dat ik geen moeite ga doen om het pakket weg te brengen. Ook aangegeven dat ik graag wil weten of de rekening betaald is, en ik deze ook niet ga betalen als dit niet zo is. Dan gaan zij het zelf maar oplossen met DHL.

Persoonlijk vind ik dat ik er niets mee te maken heb. DHL heeft ons dan ook de kans ontnomen om het pakket te weigeren.

Iemand die weet wat de juiste gang van zaken is?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:52

Retour afzender sturen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 23:53

_San87_ schreef:
Retour afzender sturen.


Dan moet ik betalen voor een fout van DHL, ga ik dus niet doen.. :+

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:55

Ik denk dat wanneer je ze belt ze het pakket komen halen. Het is namelijk niet de eerste keer. Ik snap dat dat vervelend is.

Aan de andere kant wij hadden van de week post voor de buren in onze brievenbus. De buren wonen 7 km verderop (grote boerderijen) ik stap dan in de auto om het daar af te geven. Maar goed ik snap heel goed dat je dat niet wil blijven doen

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:57

Adem in, adem uit.

Probeer even te relativeren hoe vervelend dit voorval nu echt is. Volgens mij is het je energie niet waard om er woedend van te worden?

Gewoon even de reactie van DHL afwachten.

Overigens heb je vaak de optie pakketjes bij een afleverpunt te laten brengen. Wellicht handig als je vaak niet thuis bent het pakket in ontvangst te nemen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:58

LoveUggs schreef:
_San87_ schreef:
Retour afzender sturen.


Dan moet ik betalen voor een fout van DHL, ga ik dus niet doen.. :+

Als t goed is hoef je daar niet voor te betalen. Ik heb dat iig nog nooit gehoeven.

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:00

996981 schreef:
Adem in, adem uit.

Probeer even te relativeren hoe vervelend dit voorval nu echt is. Volgens mij is het je energie niet waard om er woedend van te worden?

Gewoon even de reactie van DHL afwachten.

Overigens heb je vaak de optie pakketjes bij een afleverpunt te laten brengen. Wellicht handig als je vaak niet thuis bent het pakket in ontvangst te nemen?


Ik zou het bericht van TS nog eens lezen en je reactie aanpassen. ;)

TS, ik snap je volledig en ik denk dat dit ook prima is zo. Zeker als je de winkel ook al op de hoogte hebt gebracht.

DHL haalt wel meer van dat soort fratsen uit

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:03

KimD schreef:
996981 schreef:
Adem in, adem uit.

Probeer even te relativeren hoe vervelend dit voorval nu echt is. Volgens mij is het je energie niet waard om er woedend van te worden?

Gewoon even de reactie van DHL afwachten.

Overigens heb je vaak de optie pakketjes bij een afleverpunt te laten brengen. Wellicht handig als je vaak niet thuis bent het pakket in ontvangst te nemen?


Ik zou het bericht van TS nog eens lezen en je reactie aanpassen. ;)

TS, ik snap je volledig en ik denk dat dit ook prima is zo. Zeker als je de winkel ook al op de hoogte hebt gebracht.

DHL haalt wel meer van dat soort fratsen uit

Want?

Ik snap oprecht dat de situatie vervelend is, maar ik zou me er nooit zo druk om kunnen maken.

Wat er gebeurt heb je niet altijd in de hand. Hoe je ermee omgaat wel :)

Ik zou zoiets zelf niet zo in mijn emotie laten komen. Vind ik zonde. Ik weet dat iedereen anders is, maar even relativeren kan soms echt helpen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 00:04

996981 schreef:
Adem in, adem uit.

Probeer even te relativeren hoe vervelend dit voorval nu echt is. Volgens mij is het je energie niet waard om er woedend van te worden?

Gewoon even de reactie van DHL afwachten.

Overigens heb je vaak de optie pakketjes bij een afleverpunt te laten brengen. Wellicht handig als je vaak niet thuis bent het pakket in ontvangst te nemen?


Ik bestel op dagen dat de bezorging is op momenten dat ik thuis ben (snap je m?) Maar vaak veranderd er bij DHL iets waardoor de tijd dus niet klopt. Of ik verander het bezorg moment naar in de avond en ze komen toch overdag.
Ik ben inmiddels op t punt dat ik liever niet bestel bij een bedrijf dat levert via DHL want het is altijd problemen.

En reken maar dat het vervelend is als er dalijk bij mij een rekening op de mat terecht komt van iets dat ik niet besteld of aangenomen heb. Zeker als ze al 10 tallen pakketjes voor de deur neer hebben geflikkerd.

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:06

LoveUggs schreef:
996981 schreef:
Adem in, adem uit.

Probeer even te relativeren hoe vervelend dit voorval nu echt is. Volgens mij is het je energie niet waard om er woedend van te worden?

Gewoon even de reactie van DHL afwachten.

Overigens heb je vaak de optie pakketjes bij een afleverpunt te laten brengen. Wellicht handig als je vaak niet thuis bent het pakket in ontvangst te nemen?


Ik bestel op dagen dat de bezorging is op momenten dat ik thuis ben (snap je m?) Maar vaak veranderd er bij DHL iets waardoor de tijd dus niet klopt. Of ik verander het bezorg moment naar in de avond en ze komen toch overdag.
Ik ben inmiddels op t punt dat ik liever niet bestel bij een bedrijf dat levert via DHL want het is altijd problemen.

En reken maar dat het vervelend is als er dalijk bij mij een rekening op de mat terecht komt van iets dat ik niet besteld of aangenomen heb. Zeker als ze al 10 tallen pakketjes voor de deur neer hebben geflikkerd.


Pakketdiensten zijn ook gewoon onwijs druk op het moment. Dat wordt ook overal gecommuniceerd. Daarom af laten leveren bij de supermarkt waar je toch boodschappen doet. Niks aan de hand als de tijd of dag verplaatst naar een moment dat je er niet bent.

Ik heb nog nooit gehoord dat een pakket door de ontvanger betaald moet worden? Vraag me echt af of dat een reële angst is.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 00:11

996981 schreef:
LoveUggs schreef:

Ik bestel op dagen dat de bezorging is op momenten dat ik thuis ben (snap je m?) Maar vaak veranderd er bij DHL iets waardoor de tijd dus niet klopt. Of ik verander het bezorg moment naar in de avond en ze komen toch overdag.
Ik ben inmiddels op t punt dat ik liever niet bestel bij een bedrijf dat levert via DHL want het is altijd problemen.

En reken maar dat het vervelend is als er dalijk bij mij een rekening op de mat terecht komt van iets dat ik niet besteld of aangenomen heb. Zeker als ze al 10 tallen pakketjes voor de deur neer hebben geflikkerd.


Pakketdiensten zijn ook gewoon onwijs druk op het moment. Dat wordt ook overal gecommuniceerd. Daarom af laten leveren bij de supermarkt waar je toch boodschappen doet. Niks aan de hand als de tijd of dag verplaatst naar een moment dat je er niet bent.

Ik heb nog nooit gehoord dat een pakket door de ontvanger betaald moet worden? Vraag me echt af of dat een reële angst is.


Dat is het zeker gezien er voor gewaarschuwd wordt. Ik heb dit pakket niet besteld. Het gaat er nu toch niet om wanneer ik een pakket laat bezorgen?

Het gaat erom dat er iets voor m'n deur bezorgd is terwijl ik niks heb aangenomen en dit niet voor mij is. Jij hebt het over iets heel anders.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:12

996981 schreef:
Want?

Want je schrijft "Overigens heb je vaak de optie pakketjes bij een afleverpunt te laten brengen. Wellicht handig als je vaak niet thuis bent het pakket in ontvangst te nemen?"

TS heeft dat hele pakket niet besteld ;)


@TS, je geeft aan dat jouw straatnaam, huisnummer en woonplaats op het label staan maar andere naam en postcode. Al eens op postcode.nl gekeken welk adres bij die postcode hoort? En lijkt het steeds dezelfde persoon die de adresgegevens verkeerd invult?

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:14

Rex_Rolfo schreef:
996981 schreef:
Want?

Want je schrijft "Overigens heb je vaak de optie pakketjes bij een afleverpunt te laten brengen. Wellicht handig als je vaak niet thuis bent het pakket in ontvangst te nemen?"

TS heeft dat hele pakket niet besteld ;)


@TS, je geeft aan dat jouw straatnaam, huisnummer en woonplaats op het label staan maar andere naam en postcode. Al eens op postcode.nl gekeken welk adres bij die postcode hoort? En lijkt het steeds dezelfde persoon die de adresgegevens verkeerd invult?

Nee dat snap ik...

Volgens mij is de frustratie alleen zo groot doordat er vaker pakketjes bij de deur worden gezet. Als dit een eenmalig voorval was dan was de frustratie niet zo groot.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:15

996981 schreef:
LoveUggs schreef:




Ik bestel op dagen dat de bezorging is op momenten dat ik thuis ben (snap je m?) Maar vaak veranderd er bij DHL iets waardoor de tijd dus niet klopt. Of ik verander het bezorg moment naar in de avond en ze komen toch overdag.
Ik ben inmiddels op t punt dat ik liever niet bestel bij een bedrijf dat levert via DHL want het is altijd problemen.

En reken maar dat het vervelend is als er dalijk bij mij een rekening op de mat terecht komt van iets dat ik niet besteld of aangenomen heb. Zeker als ze al 10 tallen pakketjes voor de deur neer hebben geflikkerd.


Pakketdiensten zijn ook gewoon onwijs druk op het moment. Dat wordt ook overal gecommuniceerd. Daarom af laten leveren bij de supermarkt waar je toch boodschappen doet. Niks aan de hand als de tijd of dag verplaatst naar een moment dat je er niet bent.

Ik heb nog nooit gehoord dat een pakket door de ontvanger betaald moet worden? Vraag me echt af of dat een reële angst is.


Omdat de pakketten sowieso niet van ts zijn en er fraudeurs bezig zijn dure niet betaalde pakketen op random adressen te laten bezorgen en je dus hiervoor een rekening kan ontvangen en overige gezeik erbij.

Als de pakketten van TS zelf waren moet ze ze sowieso betalen en dhl noemen wij hier thuis niet voor niks dikke honde l.u.l dus overal en altijd lopen ze te poedersuiker niet alleen nu.

996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:21

maylotje schreef:
996981 schreef:
Omdat de pakketten sowieso niet van ts zijn en er fraudeurs bezig zijn dure niet betaalde pakketen op random adressen te laten bezorgen en je dus hiervoor een rekening kan ontvangen en overige gezeik erbij.

Als de pakketten van TS zelf waren moet ze ze sowieso betalen en dhl noemen wij hier thuis niet voor niks dikke honde l.u.l dus overal en altijd lopen ze te poedersuiker niet alleen nu.

En de ts heeft contact gezocht met de webwinkel en DHL. Meer dan de reactie afwachten en eventuele rekeningen niet betalen kan ze nu niet doen toch?


Echt ik zal wel te nuchter zijn... :+

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:25

996981 schreef:
maylotje schreef:
Omdat de pakketten sowieso niet van ts zijn en er fraudeurs bezig zijn dure niet betaalde pakketen op random adressen te laten bezorgen en je dus hiervoor een rekening kan ontvangen en overige gezeik erbij.

Als de pakketten van TS zelf waren moet ze ze sowieso betalen en dhl noemen wij hier thuis niet voor niks dikke honde l.u.l dus overal en altijd lopen ze te poedersuiker niet alleen nu.

En de ts heeft contact gezocht met de webwinkel en DHL. Meer dan de reactie afwachten en eventuele rekeningen niet betalen kan ze nu niet doen toch?


Echt ik zal wel te nuchter zijn... :+[/quote]

Nuchter is prima maar kan de reactie goed begrijpen als je meer dan 10 keer zo’n akkefietje hebt gehad en altijd hetzelfde antwoord krijgt maar er nooit iets veranderd word je dr wel moe van. Wegbrengen kost tijd en niet iedereen heeft dat over op een dag. En op laten halen kost ook moeite want je mot er voor thuis zijn. Dus ja nuchter oke maar na on ophoudelijk gezeik over hetzelfde zou ik dr ook een keer klaar mee zijn.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:58

Je kan eens kijken wat er qua postcode/huisnummer gebeurt als je dat invoert. Is het wellicht een nieuwbouw wijk of iets wat in de buurt net gebouwd is? Soms worden de systemen die die adressen checken namelijk een stuk later pas geupdate (mijn adres heeft een dikke 5 maanden als nieuwbouw de verkeerde postcode gehad).

Retour afzender heeft geen kosten wanneer aan de deur aangegeven, maar zo te horen krijg je daar de kans niet echt voor. Gelukkig krijg je 99% van de tijd niet later nog een rekening voor een pakket wat je hebt aangenomen óf er wordt bij de deur gevraagd om te betalen (invoerrechten etc). Dan gooien ze het niet zomaar neer (en dat gaat ook via een andere ‘tak’ van het bedrijf).

Nu is er natuurlijk ook nog zoiets als iemand die met kwade bedoelingen jullie lastig valt, maar als je daar zelf geen concrete aanleiding voor hebt zou ik de kans daarvan minimaal schatten.

Een laatste tip die ik je kan geven (mocht je dit laatste wél vermoeden), is even contact opnemen met de verzender en met de bijbehorende T&T (te vinden op het verzendlabel) vragen van wie de order afkomstig is omdat het niet jouw aankoop is geweest. Op die manier weet je namelijk van wie het afkomstig is of word er contact opgenomen met diegene erover. Aan de hand van de T&T kunnen de webshops dit zelf namelijk koppelen aan een bestelling :)

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:00

Is het altijd een pakket van iemand anders die bij jullie voor de deur gezet wordt, of meestal iets voor jullie en nu 1x voor iemand anders?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:15

Ik heb het topic verplaatst naar [LZP] Leven zonder paarden, omdat het daar beter past.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:26

Wanneer er criminelen achter zitten hadden ze het pakket niet gevonden bij hun voordeur. Dat merk je niet eens tot je de rekening krijgt.
Waar gewerkt word worden fouten gemaakt en ik maak uit de beginpost op dat het niet alleen over pakketten voor anderen maar ook over pakketten voor haarzelf gaat. Vooral met corona/kerst/oud en nieuw zijn er zo veel pakketjes besteld en geretourneerd dat bezorgen vaak op een andere dag is dan je denkt/hoopt. En om dit te voorkomen is laten bezorgen op een afhaalpunt misschien wel de enigste manier.
Pakjes met jullie huisnummer maar met een andere naam is apart maar misschien kun je er achter komen voor wie het wel bedoeld is, ik heb het één keer gehad en pakket geopend waar de factuur bij in at en het bleek voor mensen met een net andere postcode te zijn. Gebeld en ze hebben het pakket bij ons opgehaald. En wat betreft klagen bij DHL, ook daar zijn, net als bij andere bezorgdiensten goede en slechte werknemers. Meestal boek je het beste resultaat wanneer je ze op social media aanspreekt, netjes wel te verstaan en geen scheldtirade.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:29

Ik begrijp dat dit ontzettend vervelend is en zeker wat je noemt over de fraude.
Het is wel heel makkelijk frauderen als het pakket zo voor de deur opgehaald kan worden.

Ik zou inderdaad voet bij stuk houden en de verkopende partij en dhl het uit laten zoeken en het pakket op laten halen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:32

Ik snap de irritatie maar begrijp ook dat DHL niet de tijd en middelen heeft om te gaan checken of de naam daadwerkelijk klopt. Misschien kun je in de gaten houden wanneer er een busje in de straat staat dat je dan aan de bezorger het pakketje meegeeft?
Of misschien is het de oude bewoner en is deze niet in de gelegenheid geweest om het goede adres door te geven?
Word de straat door elkaar gehaald met de andere straat?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:32

Huh? Maar de bezorger doet toch zijn werk.
Als je kranten of post bezorgd kijk je toch naar het adres? Hoe moet die persoon in godsnaam weten of jij wel zo heet en of de postcode wel klopt.
Zou wat zijn als die lui iedere keer de postcodes compleet uit hun hoofd moeten leren.

Ik zou benieuwd zijn wat erin zat. Ken mensen die twee keer drugs geleverd kregen :+ Normaal zou dat dan eerder onderschept worden volgens de politie, maar nu lag het bij hun.

Bellen, pakket apart houden en kijken of je onderzoek kan doen wie het is. Meer kun je niet.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: DHL plaatst pakket voor de deur dat niet voor ons is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:34

Sundda de bezorgen zou toch pas zijn werk doen als hij het pakket afgeeft ipv voor een dicht deur neer zet?
Nu heeft de TS niet eens de mogelijkheid om te zeggen “ dat is niet van mij, stuur maar retour afzender”.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:48

laura1987 schreef:
Sundda de bezorgen zou toch pas zijn werk doen als hij het pakket afgeeft ipv voor een dicht deur neer zet?
Nu heeft de TS niet eens de mogelijkheid om te zeggen “ dat is niet van mij, stuur maar retour afzender”.

Klopt maar ts geeft aan dat ze vaker gemeld heeft bij dhl en er niets gedaan word. Dhl bezorgers worden tot op de seconde gevolgd via hun pda , sorteerpunt kan exact zien waar en wanneer de bezorgers zijn en reken er maar op dat wanneer er dit soort klachten komen dat echt wel serieus opgepakt word.