Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoeveel mensen ken* jij die Corona hebben (gehad)?

Geen
193 (15%)
1-3
407 (32%)
4-7
257 (20%)
7-10
145 (11%)
10-15
105 (8%)
15-20
47 (3%)
20 of meer
92 (7%)

Totaal aantal stemmen: 1246


shaddy82

Berichten: 1857
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:56

Ook 10 / 15 gestemd, leeftijd tussen 18 en 60, tot dusver geen ziekenhuis opnames, wel allemaal in meer (al 8 maanden niet kunnen werken en al moe na 5 minuten een gesprek voeren) of mindere mate rest klachten

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:58

Ninx schreef:
Ninx schreef:
Een ruime handvol.... inclusief oudere mensen en iemand met longemfyseem, lopen allemaal weer vrolijk rond te huppelen.
Nu wijst de test niet uit of ze het op DAT moment daadwerkelijk hadden. Kan ook zijn dat ze ziek waren van een andere influenza variant, maar dat er nog virusresten gevonden zijn met de test uit dec 2019, of feb 2020 ofzo....


Kleine correctie/ verduidelijking: het kan zijn dat iemand NU last van heeft van influenza, maar positief getest wordt op Corona omdat de test virusresten vindt.....
Deze test kan niet uitwijzen of het virus NU actief is, of reeds zijn werk heeft gedaan (wellicht dus zelfs zonder enige ziekteverschijnselen).
Dan kan dus iemand positief getest zijn, maar zich gewoon ziek voelen door een ander virus....

Gelukkig weten de media ons wel helemaal gek te maken ;-)


Gelukkig testen de pcr-testen op het covid-virus en niet op influenzavirussen... ;)

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:00

Voor 25 september 5.
Na 25 september kwamen daar 15 mensen bij :+

Daarvan is er 1 overleden,
2 ziekenhuis opnamens,
1 had opgenomen moeten worden maar weigerde (dat was ik zelf :o ik heb een fobie voor het ziekenhuis)
Voor de rest waren het lichte tot matige klachten.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 20-12-20 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:01

Heel veel. Een stokoude man heeft het niet overleeft, twee ziekenhuisopnames, maar verder eigenlijk niet eens noemenswaardig ziek. Ik werd zelf in een dag heel ziek, maar was de volgende dag in de avond alweer beter. Ik ben later getest op antistoffen, dus dat kan ook iets anders zijn geweest. Toen ik ziek was was politiek Nederland er nog van overtuigd dat het hier niet kon komen.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:06

In directe omgeving: geen enkele.
Heb me ook al afgevraagd of ik nu zoveel geluk had of gewoon een beperkte vrienden/kennissenkring heb.

Dichtstbijzijnde is de opa van een collega, die er helaas ook aan overleden is.

Verder hoor je wel dat het rondwaaid in het dorp of dat klanten het hebben/hadden.
Maar niemand waar ik regelmatig contact mee heb, en ook in de familie of vrienden ver weg geen enkel geval.

Al denk ik niet dat dat eeuwig zal blijven duren.

nicole_floor

Berichten: 3255
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:08

Ninx schreef:
Ninx schreef:
Een ruime handvol.... inclusief oudere mensen en iemand met longemfyseem, lopen allemaal weer vrolijk rond te huppelen.
Nu wijst de test niet uit of ze het op DAT moment daadwerkelijk hadden. Kan ook zijn dat ze ziek waren van een andere influenza variant, maar dat er nog virusresten gevonden zijn met de test uit dec 2019, of feb 2020 ofzo....


Kleine correctie/ verduidelijking: het kan zijn dat iemand NU last van heeft van influenza, maar positief getest wordt op Corona omdat de test virusresten vindt.....
Deze test kan niet uitwijzen of het virus NU actief is, of reeds zijn werk heeft gedaan (wellicht dus zelfs zonder enige ziekteverschijnselen).
Dan kan dus iemand positief getest zijn, maar zich gewoon ziek voelen door een ander virus....

Gelukkig weten de media ons wel helemaal gek te maken ;-)


Je weet dat dit de grootste onzin ooit is?

Dan had ik gewoon positief moeten testen in oktober. :')


In mijn directe omgeving gelukkig alleen een paar collega's. En mijn vriend wss van het voorjaar, maar toen werd er niet getest. Via, via hoor je wel steeds meer mensen. Ook mensen die helemaal geen verschijnselen hebben gehad, maar ook weer mensen die een paar dagen in het ziekenhuis hebben gelegen. En de opa van een vriendin is er aan overleden.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:11

Ik ken er vrij veel, ondanks dat ik niet zo'n enorm grote familie/kennissenkring heb.
De oom van mijn vriend is er in het begin aan overleden, en een vriend van mijn schoonmoeder ook.
De vrouw van die oom en van die vriend hebben het ook gehad, net als mijn schoonmoeder. Die zijn goed herstelt.
Een tijdje later twee goede vrienden van mijn ouders, die hebben beide in het ziekenhuis gelegen, maar hebben het wel overleefd.
Later heb ik zelf corona gehad. Mijn vriend niet, of zonder symptomen.
Op mijn werk ben ik enkele collega's tegen gekomen die corona hebben gehad.
En afgelopen maand werd mijn tante positief getest, en bleek de rest van het gezin ook positief.
Dus dat zijn er al 14. Het zou best kunnen dat ik er nog een paar vergeten ben.

8nnemiek

Berichten: 43417
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:13

LiselotZorro schreef:
Heel veel. Een stokoude man heeft het niet overleeft, twee ziekenhuisopnames, maar verder eigenlijk niet eens noemenswaardig ziek. Ik werd zelf in een dag heel ziek, maar was de volgende dag in de avond alweer beter. Ik ben later getest op antistoffen, dus dat kan ook iets anders zijn geweest. Toen ik ziek was was politiek Nederland er nog van overtuigd dat het hier niet kon komen.

Een van mijn collega's heeft het vorig jaar December gehad. Een zusje was in China op vakantie geweest, en nam daar een onbekend virus mee, waardoor zij zelf en ook mijn collega met een longontsteking in het ziekenhuis hebben gelegen. Mijn collega was er van overtuigd dat het niks anders kon zijn geweest dan corona. Dus grote kans dat het al eerder in Nederland was.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:20

Ik ken drie mensen (in mijn nabije omgeving dan toch, als ik kijk naar kennisen dan zijn het er wel meer) die besmet zijn geraakt met het coronavirus; mijn beste vriend en twee van mijn beste vriendinnen. Eén van hen is toch flink ziek geweest, de andere twee hebben hele milde klachten gehad.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:25

Mijn buurman, buurvrouw, neef (is overleden aan corona), vriend van mijn man, collega's (2),stalgenoot en ikzelf.

Het gekke is dat mijn buurman het in september had en dat zijn vrouw nu besmet is en toen nergens last van had en hun beide zoons ook niet.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:42

Aha ik snap wat Nynx bedoelt.

Stel je hebt Corona zonder klachten en je krijgt griep, je laat je testen en dan test je dus positief op Corona. ( Guess what. Je hebt dan ook Corona)

Nynx heeft daar alleen een heel andere mening over dan ik.
Die paar procent vals positieven die er ook zijn neem ik graag voor lief aangezien we een heeeel klein probleempje hebben met overvolle ziekenhuizen, ic's en compleet overwerkte zorgmedewerkers.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33822
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:46

In mijn directe omgeving geen. Mensen die wat verder weg staan of ik “ken” daarvan ken ik er 6. Waarvan er 1 overleden is.

Meeste van mijn vrienden zitten vooral thuis en komen weinig in contact met anderen. Dus geen feestjes oid. Mensen die ik ken lopen het vaak op in de zorg of via vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:48

Beide schoonouders begin april, momenteel schoonzus + haar zoon. Schoonvader heeft nog steeds restschade en schoonzus is flink ziek momenteel.

Hutcherson

Berichten: 7364
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:50

Oom en tante. Die hadden een week of 3/4 nodig om weer aan het werk te kunnen qua conditie opbouw.
Mn tante kreeg direct erna wel een trombosebeen.

Veerder alleen zakelijk contacten en clienten of familie van.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:51

2 weken terug is een goede kennis helaas overleden aan corona.

Hij was de eerste in mijn omgeving waarvan ik weet dat iemand corona had.

Verder wel veel familie collega's die getest zijn op corona maar allemaal negatief getest

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:52

Sowieso wel meer dan 20.. In mijn straat sowieso al een aantal buren die het hebben gehad. 1 buurman is eraan overleden (was gewoon gezond). En ook in mijn familie gevallen gehad. De tante van mijn vader heeft het gehad en is eraan overleden (woonde in een bejaardentehuis). En mijn eigen tante heeft het gehad. Zij had het als griepje.

Verder de stalhouder waar mijn paard staat en zijn gezin. Die zijn er nu net vanaf. En tientallen gevallen op mijn werk (zorgcentrum bejaarden). Zowel collega's als bewoners. Kan daar niet te veel over kwijt qua gevallen en aantallen.

En een vijftal collega's van mijn moeder (leerkracht basisonderwijs). En drie collega's van mijn vader (groot cateringbedrijf), waarvan er 1 al sinds drie maanden in het ziekenhuis ligt (6 weken op de IC gelegen).

Misschien ben ik zelfs nog wel mensen vergeten haha.

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:54

Heel veel mensen. 8 klasgenoten van mijn zoon, een paar van zijn sport. M'n nichtje, meerdere kennissen en nog een lijstje collega's.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:00

Familie, kennissen, familie van collega’s, gezinnen van de school waar ik werk.
De moeder van mijn collega is er aan overleden.
Ik had 7-10 aangeklikt maar ik denk nu toch wel meer...

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:05

Ik zit wel net boven de 15 denk ik.
De moeder van mijn stalgenoot (82) is helaas overleden. Verder heeft bijna iedereen (op 1 collega na) het mild gehad en spreken ook niet van klachten tot nu toen. Dit zijn dan voornamelijk mensen die ook niet gehoest hebben.
We hebben het wel flink gekrepen voor een vriendin die enorm risicopatient is, maar gelukkig goed afgelopen. Tot nu toe heeft mijn omgeving dus geluk.
In de directe familie nog niemand en dat verbaasd me eigenlijk (vele zijn niet voorzichtig).

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:17

Zelfs hier komen de nep virologen om de hoek kijken. Tjonge jonge. Ik vraag me toch af: Ninx praat jij wel eens met verpleegkundigen? Dan denk ik dat je snel anders praat.

Ik ken denk ik zeker wel tussen de 7-10 mensen die het gehad hebben misschien meer. Waarvan er 2 overleden zijn. En een aantal jong en gezond zijn maar nog maanden later nog altijd niet fit zijn.

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:27

Ninx schreef:
Ninx schreef:
Een ruime handvol.... inclusief oudere mensen en iemand met longemfyseem, lopen allemaal weer vrolijk rond te huppelen.
Nu wijst de test niet uit of ze het op DAT moment daadwerkelijk hadden. Kan ook zijn dat ze ziek waren van een andere influenza variant, maar dat er nog virusresten gevonden zijn met de test uit dec 2019, of feb 2020 ofzo....


Kleine correctie/ verduidelijking: het kan zijn dat iemand NU last van heeft van influenza, maar positief getest wordt op Corona omdat de test virusresten vindt.....
Deze test kan niet uitwijzen of het virus NU actief is, of reeds zijn werk heeft gedaan (wellicht dus zelfs zonder enige ziekteverschijnselen).
Dan kan dus iemand positief getest zijn, maar zich gewoon ziek voelen door een ander virus....

Gelukkig weten de media ons wel helemaal gek te maken ;-)


Ik ga ervan uit dat jij de PCR test bedoeld. Die kijkt enkel naar het covid virus en niet naar andere virussen.

Pcr:
De PCR-test toont specifiek het nieuwe coronavirus (SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2) aan en is de meestgebruikte en meest betrouwbare test. Het is een test waarbij kopietjes van een deel van het virus worden gemaakt. Met een wattenstaaf wordt een uitstrijkje genomen uit de neus en keel. Dit wordt naar een laboratorium gestuurd voor de PCR-test. Met een PCR wordt een stukje genetisch materiaal van het virus sterk vermenigvuldigd, om het aan te kunnen tonen. De PCR-test heeft een hoge testgevoeligheid. Dat betekent dat de PCR-test het virus ook oppikt bij iemand die (nog) weinig virus bij zich draagt. De PCR-test wordt gebruikt op de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst -testlocaties en in ziekenhuizen. Het duurt ongeveer 24 tot 48 uur na monsterafname voordat de persoon die getest is de uitslag van de test krijgt. De procedure in het laboratorium kost 4-8 uur. Een laborant kan per dag 600 PCR-testen analyseren. Er zijn ook PCR-testen die sneller werken, maar daarmee kunnen maar weinig monsters per keer getest worden. Die worden vooral in ziekenhuizen gebruikt voor medisch-spoedeisende situaties.
Laatst bijgewerkt door Syrianda op 20-12-20 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:29

Ik ken er eentje echt direct, zij is nu nog aan het herstellen. Maar het is hier lang zo heftig niet als in het zuiden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33822
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:30

Jorex schreef:
Ik ken er eentje echt direct, zij is nu nog aan het herstellen. Maar het is hier lang zo heftig niet als in het zuiden.

Ja hier in het noord-oosten is het ook minder erg dan in het westen en zuiden.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:34

1, mijn moeder is 3 weken goed ziek geweest in november. Ze kon niets binnen houden en is flink afgevallen. Voor de rest niet echt corona symptomen. Sneltest was negatief en ggd test positief.

Mijn vader en broertje die bij haar in huis wonen hebben niets gehad.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoeveel mensen ken jij met Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:38

mijn moeder van 94, is eraan overleden, wel met onderliggende ziektes. Volgens het tehuis was ze genezen van corona toen ze overleed, dus ze telt niet mee met de telling.
Verder ken ik zelf niemand, alleen van horen zeggen, maar die mensen ken ik dan weer niet persoonlijk.